MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Ronde 1 - Ladder 2:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Massive Attack Feat. Horace Andy - Angel [48] 818
2. David Bowie - Blackstar [263] 746
3. Alphaville - Forever Young [220] 613
4. The National - Conversation 16 [473] 589
5. The War On Drugs - Thinking Of A Place [560] 524
6. David Sylvian - Brilliant Trees [1357] 513
7. Elbow - Grounds For Divorce [1682] 502
8. Tears For Fears - Everybody Wants To Rule The World [1064] 458
9. The Doors - Love Her Madly [711] 454
10. The Sisters of Mercy - Alice [1111] 399
11. Muse - Showbiz [1617] 394
12. Van Morrison - Brown Eyed Girl [991] 392
13. De La Soul - A Roller Skating Jam Named Saturdays [1289] 386
14. Extrawelt - Soopertrack [Teunnis] 357
15. The Human League - The Lebanon [1551] 357

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Jan Swerts - Ik Had Je Nooit Alleen Mogen Laten, Becky. [Klassiekers 22] 332
17. America - A Horse With No Name [1376] 328
18. Sneaker Pimps - 6 Underground [ranja] 258
19. The Raveonettes - Love In A Trashcan [1611] 245
20. Jessie Ware - Remember Where You Are [mauricedegier] 235

89 stemmers deze ronde.

Ook in deze ronde hebben de nieuwe nominaties het lastig, voorlopig ook hier maar 1 vd 4 rechstreeks door.

Extrawelt een verrijking van de lijst. Wel jammer van Jessie Ware.

Extrawelt is heel sterk. Idd een aanwinst in de lijst

Extrawelt classic in de lijst

Wow, gewoon Extrawelt in de lijst!

Ik had m eigenlijk wel wat rianter doorgehoopt in een ladder als deze met nagenoeg geen directe concurrentie in de elektronicahoek *vreest al voor een Jaydee straks*

Maar de eerste is in elk geval al binnen!

Leuk voor de liefhebbers denk ik dan maar mij doet het dan weer niks.

Wel jammer van het paard zonder naam

laxus11 schreef:
Leuk voor de liefhebbers denk ik dan maar mij doet het dan weer niks.

Toch vreemd, had wel verwacht dat het iets voor je zou zijn

Mooi dat deze dance-classic de lijst haalt ik hoop ook nog op Jan Swerts via de herkansing, maar dat gaat lastig worden, vrees ik...

Jammer van Sneaker Pimps, was op 1 of andere manier een blinde vlek voor mij en gemist of nooit verder uitgezocht in het verleden...in ieder geval een mooie ontdekking erbij, album bevalt me ook prima na beluistering.

De meevaller in deze ladder is dan wel weer dat we een jaar van dat paard af zijn.

Sneaker Pimps vond ik ook een leuke ontdekking. Dat Extrawelt het haalt is sooper voor de liefhebber, maar ik vond het weinig soops...

El Ninjo schreef:
Jammer van Sneaker Pimps, was op 1 of andere manier een blinde vlek voor mij en gemist of nooit verder uitgezocht in het verleden...in ieder geval een mooie ontdekking erbij, album bevalt me ook prima na beluistering.
Misschien ook een keer Flunk proberen.

Jammer van Jessie Ware, maar ja, in de 2021 KO ook al genadeloos in de eerste ronde uitgeschakeld

Wie is Klassiekers 22!?

Casartelli (moderator)
johan de witt schreef:
Wie is Klassiekers 22!?
Ken je die niet? Deze meneer

Casartelli schreef:
(quote)
Ken je die niet? Deze meneer
Ik dacht al, wie is deze ghost user?

sokra schreef:
Misschien ook een keer Flunk proberen.

staat genoteerd

Ondanks dat ik er niet op heb gestemd is Extrawelt wel weer een ontdekking voor mij die goed bevalt.

Extrawelt

En dat zonder mijn stem!

En weer hoop ik dat de eerste afvaller het alsnog gaat redden.

Jammer van het paard zonder naam, had ook wel niet gedacht dat die in gevaar was. Benieuwd hoe mijn nominatie van de ladder van gisteren het zal doen, maar ik denk niet dat het veel kans had.

EDIT: 189 punten, wordt wellicht laatste plaats, als de ronde niet plots minder stemmers had, op zich vond ik het wel niet de slechtste ladder en alle respect als je 7 nummers beter vind, maar als je dan weet wat dan wel weer zal doorgaan, vind ik het dan weer triest. Maar dit resultaat had ik wel verwacht, en ik ben desondanks toch blij met 189 punten of een 15 tot 20-tal die ik wel kon overtuigen met die nominatie. Het had slechter gekund.

Super blij met Soopertrack!

En jammer van de Sneaker Pimps, heerlijke ( her ) ontdekking

TornadoEF5 schreef:
Jammer van het paard zonder naam, had ook wel niet gedacht dat die in gevaar was. Benieuwd hoe mijn nominatie van de ladder van gisteren het zal doen, maar ik denk niet dat het veel kans had.

EDIT: 189 punten, wordt wellicht laatste plaats, als de ronde niet plots minder stemmers had, op zich vond ik het wel niet de slechtste ladder en alle respect als je 7 nummers beter vind, maar als je dan weet wat dan wel weer zal doorgaan, vind ik het dan weer triest. Maar dit resultaat had ik wel verwacht, en ik ben desondanks toch blij met 189 punten of een 15 tot 20-tal die ik wel kon overtuigen met die nominatie. Het had slechter gekund.

Dankzij jouw nominatie - ik neem aan dat het Grimes was - krijgt Halfaxa nóg meer prioriteit op mijn To Listen-lijstje.

Ronde 1 - Ladder 3:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Talk Talk - Living In Another World [35] 894
2. Talking Heads - Slippery People [250] 732
3. Arcade Fire - No Cars Go [278] 604
4. Oasis - Live Forever [567] 560
5. U2 - One [436] 538
6. Nancy Sinatra & Lee Hazlewood - Summer Wine [683] 537
7. Antony And The Johnsons Feat. Boy George - You Are My Sister [1048] 461
8. Metallica - Nothing Else Matters [laxus11] 427
9. Mad Season - Wake Up [1046] 422
10. Echo & The Bunnymen - Ocean Rain [1612] 413
11. Nujabes Feat. CYNE - Feather [1791] 401
12. Suede - Trash [791] 374
13. Roy Orbison - She's A Mystery To Me [1204] 343
14. Neutral Milk Hotel - Two-Headed Boy [834] 323
15. The Clash - Spanish Bombs [1489] 321

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Frank Ocean - Pink + White [1930] 261
17. George Michael - One More Try [1969] 235
18. Jeru The Damaja - You Can't Stop The Prophet [AOVV] 199
19. Grimes - Dream Fortress [TornadoEF5] 184
20. Levellers - Together All The Way [Onweerwolf] 71

83 stemmers deze ronde.

Het patroon van slechts 1 nieuwkomer die het red zet zich voort. Opnieuw is laxus11 de gelukkige die na eerst Golden Earring nu ook Metallica de lijst weet in te loodsen.

Doodzonde van deze prachtige Frank Ocean, dik eruit ook. Verrassend dat deze Metallica nog niet in de lijst stond overigens.

Ik dacht dat er iemand iets had gepost, maar dat is blijkbaar verwijderd. Grimes is dus niet eens laatste, want Levellers eindigt nog fors daaronder. En één iemand wilt het album al eens luisteren, dus dan is de opdracht geslaagd.

Op zich wel een goede ladder. Nummer 20 vond ik ook wel één van de minste (sorry). Van Frank Ocean vind ik dat hij afvalt jammer. Dat vond ik een zeer goed nummer. Dat was van Jeru the Damaja ook het geval. George Michael vond ik zwak, maar dat zal ook wel niet mijn ding zijn. Kende enkel Careless Whisper van die zanger.

Grappig dat Nothing Else Matters niet eens in de lijst stond, maar het is een niet echt representatief nummer voor Metallica (vandaar de haat van Metallicafans soms), en een heel populair nummer anderzijds die quasi iedereen wel kent dat de meesten hier wellicht al veel (of zelfs te veel) zullen gehoord hebben.

Ik vond het een redelijk goede ladder, maar Neutral Milk Hotel, Arcade Fire, Echo & The Bunnymen, Suede, Oasis en U2 liggen me allemaal absoluut niet, en begrijp ook niet echt waar ze hun "reputatie" vandaan halen. Britpop ligt me blijkbaar absoluut niet. En instrumenteel vind ik de genoemde groepen ook niet goed of interessant.

De rest (dat ik niet opnoem) vond ik wel goed tot zelfs zeer goed.

Heel fijn dat deze van Metallica in de lijst is gekomen,

Dat nummer van Nancy Sinatra en Lee Hazlewood vind ik altijd tof om te horen.
Ik had ook verwacht dat Nothing Else Matters een certitude was in de lijst. Ik had er zeker wel niet op gestemd. Het nummer te veel gehoord en kracht ingeboet. Grimes was een verfrissende en interessante nominatie. Het nummer greep me niet na eerste beluistering, maar ik had zoiets van ik ga het meermaals beluisteren. Ik had geen tijd om te stemmen, maar had het mogelijks in mijntop 7 gezet, kijkend naar de andere songs

laxus11 schreef:
Heel fijn dat deze van Metallica in de lijst is gekomen,
Goed bezig Lex.

Jammer van Jeru. In dat opzicht had ik liever gehad dat ie pas in ladder 30 voorbij kwam of zo, dan had ik mijn ijdele hoop langer kunnen volhouden.

Voelde het al aankomen.. George

musicfriek schreef:
Voelde het al aankomen.. George
Mooi nummer, volgend jaar gewoon nog een keer proberen

Gast
geplaatst: vandaag om 19:42 uur

geplaatst: vandaag om 19:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.