MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MusicMeter Songfestival

zoeken in:
Toffe presentatie, inderdaad! Sowieso een leuke lijst liedjes. Had Estland, Hongarije, Griekenland, Litouwen, Portugal, ook nog wel punten willen geven.

Top gedaan Lukas, de chauvinistische winnaar doet daar niks aan af

Poek schreef:
Hulde voor Lukas en de presentatie!

(quote)

Bij nader inzien: het formaat wijkt toch al af van het echte songfestival omdat er geen halve finales zijn en de finale daarom met 50 in plaats van 26 landen is. 40 landen die je geen punten kan geven is wel veel. Bij een eventuele volgende editie misschien een top 15 doen? Waarbij je 10-15 allemaal een punt kan doen om de songfestivaltelling voor de top 10 in ere te houden.
Of dat we het aantal deelnemende landen inperken? Misschien dat je tijdens de nominatieronde je op een paar landen zou kunnen intekenen, en dat we dan naar een lijst van dertig nummers toewerken, of zo. Bij het echte Songfestival doen landen als Montenegro, Bulgarije, Hongarije ook af en aan wel of niet mee. Landen zonder inzending kunnen dan voor de vorm een editie worden uitgesloten om uiteenlopende arbitraire redenen (Lukas weet bij ieder land wel wat te verzinnen).

Poek schreef:
Hulde voor Lukas en de presentatie!

(quote)

Bij nader inzien: het formaat wijkt toch al af van het echte songfestival omdat er geen halve finales zijn en de finale daarom met 50 in plaats van 26 landen is. 40 landen die je geen punten kan geven is wel veel. Bij een eventuele volgende editie misschien een top 15 doen? Waarbij je 10-15 allemaal een punt kan doen om de songfestivaltelling voor de top 10 in ere te houden.

De telling lijkt me wel net datgene waardoor dit toch een beetje voelt als een Songfestival. Dan zou ik eerder gaan voor een format waar je nu op bijna verbazingwekkende wijze precies langs scheert zonder het aan te raken: eerst twee halve finales van 25 landen houden, en daarna een finale met de 10, 12 of 15 hoogst geklasseerde nummers uit de halve finales.

En kunnen dan vijf landen betalen voor een gegarandeerde finaleplaats?

Mijn bankrekening is voor!

Een aangezien Lukas onze eigen 'MusicMeter Songfestival Cornald Maas' is, zal iedereen het wel met me eens zeggen dat we het niet erg vinden als hij de volgende editie weer de leiding neemt!

Lukas schreef:
Mijn bankrekening is voor!
Ik bied €5 om na 'Hej Hej' Slovenië bij voorbaat te diskwalificeren.

Ik zie nu pas de clip van Hej Hej en heb er nu spijt van dat ik Slovenië geen punten heb gegeven.

Teunnis schreef:
Ik zie nu pas de clip van Hej Hej en heb er nu spijt van dat ik Slovenië geen punten heb gegeven.

Leren kennen via Doncic

Gast
geplaatst: vandaag om 23:27 uur

geplaatst: vandaag om 23:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.