MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MusicMeter Songfestival

zoeken in:
Europa is een fascinerend werelddeel met heel veel relatief kleine landjes op een beperkte oppervlakte. Die erg van elkaar verschillen, maar ook best veel met elkaar gemeen hebben. En al die landjes hebben wel van die onontdekte muziekparels die ze niet van elkaar kennen. Daarom een spelletje in de traditie van het Eurovisie Songfestival, maar dan anders.

Elk Europees land mag met één nummer deelnemen aan het spel. Wie mee wil doen aan de nominatieronde, mag in eerste instantie uit maximaal drie landen een liedje kiezen. Als een land eenmaal is genomineerd, is die plek vergeven. We kijken bij wijze van experiment even hoe dat gaat. Ik verwacht dat we al best snel op een land of 30 zitten. Als het tempo dan een beetje stilvalt, kunnen we op een gegeven moment zeggen dat iedereen 24 uur heeft om nog extra 'vrije' nominaties uit nog niet genoemde landen in te dienen.

Het is wel een beetje de bedoeling van dit topic dat er iets te ontdekken valt. En dat de winnaar niet bij voorbaat David Bowie, U2, Sigur Rós of Jacques Brel is. Ik heb overwogen om allemaal regels te verzinnen om dat te voorkomen. Maar dat is alleen maar voer voor discussie. De oproep is dus vooral: liefst iets creatievers dan Rammstein of Spinvis. Er zijn bij het nomineren slechts twee harde regels:

- Als er in het nummer gezongen wordt, moet dat op z'n minst deels in de/een landstaal.
- Engels is verboden, ook voor het VK, Ierland en Malta.

Als we tot een lijst deelnemende nummers zijn gekomen, ligt de volgende fase natuurlijk voor de land. Dan gaan we ze luisteren en mag iedereen een top 10 naar mij sturen, waarbij de puntentelling uiteraard volgens het schema 12-10-8-7-6-5-4-3-2-1 gaat. En als het goed is, hebben we dan uiteindelijk ook een winnaar.

Qua landen zijn we hier minder liberaal dan het Songfestival. Australië en Israel mogen niet meedoen. De Kaukasus en Turkije wel. Misschien is het bij gebleken succes tijd voor een Afrika-, Azië- of wereldeditie, maar we beginnen even zo.

In de post hieronder trap ik af met de eerste drie nominaties. Gelieve dat format aan te houden.

Genomineerd:

Bosnië & Herzegovina: Amila - Vodi Me Iz Ovog Grada
Ierland: Mary O'Hara - Oro Mo Bhaidin
Letland: Menuets - Viņi Dejoja Vienu Vasaru

Resterende landen:

Albanië, Andorra, Armenië, Azerbeidzjan, België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Georgië, Griekenland, Hongarije, IJsland, Italië, Kosovo, Kroatië, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Moldavië, Monaco, Montenegro, Nederland, Noord-Macedonië, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Rusland, San Marino, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland, Zweden, Zwitserland

Leuk idee. Ik wil een samenwerking (remix) nomineren, maar de artiesten zijn uit twee verschillende landen (Roemenië en Duitsland, wel met Roemeense roots). Mag dat?

Ik zou hem dan gewoon bij het gevoelsmatig overheersende land zetten. Dat is in dit geval Roemenië lijkt me. In zijn algemeenheid zou ik niet heel ingewikkeld willen doen over landen. Een band als Altin Gün bijvoorbeeld mag wat mij betreft best Turkije vertegenwoordigen, omdat de culturele link ook wel overduidelijk is natuurlijk.

Belarus: Molchat Doma - Zvezdy
Roemenie: Mahala Raï Banda vs Shantel - Mahalageasca
Zweden: Movits! - Fel Del Av Gården

Resterende landen:

Albanië, Andorra, Armenië, Azerbeidzjan, België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Georgië, Griekenland, Hongarije, IJsland, Italië, Kosovo, Kroatië, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Moldavië, Monaco, Montenegro, Nederland, Noord-Macedonië, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal, Rusland, San Marino, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Zwitserland

Even gezocht trouwens en er bestaat daadwerkelijk rock uit Vaticaanstad! RYM schaart het zelfs onder progressive rock.

Genomineerd:

Duitsland: ZaZa - Zauberstab
Hongarije: Kampec Dolores - Kínai Kép
Turkije: Selda Bağcan - Yaz Gazeteci

Resterende landen:

Albanië, Andorra, Armenië, Azerbeidzjan, België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Georgië, Griekenland, IJsland, Italië, Kosovo, Kroatië, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Moldavië, Monaco, Montenegro, Nederland, Noord-Macedonië, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Rusland, San Marino, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland, Zweden, Zwitserland

België: De Brassers - En Toen Was Er Niets Meer
Italië: Clio - Faces
Polen: Lenny Valentino - Zniszczylas to Czy Zniszczylem to Ja

Resterende landen:

Albanië, Andorra, Armenië, Azerbeidzjan, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Georgië, Griekenland, IJsland, Kosovo, Kroatië, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Moldavië, Monaco, Montenegro, Nederland, Noord-Macedonië, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Portugal, Rusland, San Marino, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland, Zweden, Zwitserland

Edit: Lukas, ik heb nog even mijn nominatie voor Italië aangepast. Of is Clio al te bekend?

Griekenland: Mikis Theodorakis - Asma Asmaton
IJsland: Árstíðir - Lífsins Pendúll
Zweden: Dungen - Du E För Fin För Mig

Resterende landen:

Albanië, Andorra, Armenië, Azerbeidzjan, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Georgië, Kosovo, Kroatië, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Moldavië, Monaco, Montenegro, Nederland, Noord-Macedonië, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Portugal, Rusland, San Marino, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland, Zwitserland

Servië: Balkan Taksim - Žali Zare
Spanje: Los Fresones Rebeldes - Al Amanecer
Zwitserland: Fai Baba - Veränderet

Resterende landen:

Albanië, Andorra, Armenië, Azerbeidzjan, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Georgië, Kosovo, Kroatië, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Moldavië, Monaco, Montenegro, Nederland, Noord-Macedonië, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Portugal, Rusland, San Marino, Slovenië, Slowakije, Tsjechië, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland

Resterende landen:

Albanië, Andorra, Armenië, Azerbeidzjan, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Georgië, Kosovo, Kroatië, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Moldavië, Monaco, Montenegro, Nederland, Noord-Macedonië, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Portugal, Rusland, San Marino, Slovenië, Slowakije, Tsjechië, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk

aERodynamIC Je mag een nieuwe derde nominatie kiezen (Zweden was al bezet).

ArthurDZ schreef:
Edit: Lukas, ik heb nog even mijn nominatie voor Italië aangepast. Of is Clio al te bekend?

Is Engelstalig toch? Of bestaat er ook een Italiaanse versie van?

Poek schreef:
(quote)

Is Engelstalig toch? Of bestaat er ook een Italiaanse versie van?

Oeps, dat stuk uit de openingspost was me kennelijk niet bijgebleven Hmmm dan kan ik voor Italië niks invullen, al mijn obscure favorietjes zijn Engelstalige italodiscosongs. Dan kies ik als vervanger

José Afonso - Grândola, Vila Morena (Portugal)

Resterende landen:

Albanië, Andorra, Armenië, Azerbeidzjan, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Georgië, Italië, Kosovo, Kroatië, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Moldavië, Monaco, Montenegro, Nederland, Noord-Macedonië, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Rusland, San Marino, Slovenië, Slowakije, Tsjechië, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk

Dat treft, want ik kom er net achter dat Balkan Taksim Roemenen zijn

Dus ik vervang

Servië: Balkan Taksim - Žali Zare

door

Italië: Post Nebbia - Televendite Di Quadri

Resterende landen:

Albanië, Andorra, Armenië, Azerbeidzjan, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Georgië, Kosovo, Kroatië, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Moldavië, Monaco, Montenegro, Nederland, Noord-Macedonië, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Rusland, San Marino, Servië, Slovenië, Slowakije, Tsjechië, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk

Poek schreef:

aERodynamIC Je mag een nieuwe derde nominatie kiezen (Zweden was al bezet).

Stond nog wel in de lijst, vandaar. Moldavië i.p.v. Zweden.

Griekenland: Mikis Theodorakis - Άσμα Ασμάτων (Asma Asmaton)
IJsland: Árstíðir - Lífsins Pendúll
Moldavië: Zdob și Zdub - DJ Vasile

Resterende landen:

Albanië, Andorra, Armenië, Azerbeidzjan, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Georgië, Kosovo, Kroatië, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Monaco, Montenegro, Nederland, Noord-Macedonië, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Rusland, San Marino, Servië, Slovenië, Slowakije, Tsjechië, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk

Dank voor de nominaties. Volgens mij hebben alle administratieve probleempjes zichzelf inmiddels opgelost. De Spotifylijst is bij.

Denemarken: Stoffer & Maskinen - Silhuet
Finland: Laura Närhi - Hetken Tie On Kevyt
Tsjechië: Lenka Dusilová - Baromantická

Resterende landen:

Albanië, Andorra, Armenië, Azerbeidzjan, Bulgarije, Cyprus, Estland, Frankrijk, Georgië, Kosovo, Kroatië, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Moldavië, Monaco, Montenegro, Nederland, Noord-Macedonië, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Rusland, San Marino, Servië, Slovenië, Slowakije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk

Lukas schreef:
Dank voor de nominaties. Volgens mij hebben alle administratieve probleempjes zichzelf inmiddels opgelost. De Spotifylijst is bij.

Denk dat er een live versie van de Griekse inzending in staat. De studioversie is mijn oren net wat fraaier:

Asma Asmaton (Remastered) - YouTube

Estland: TRAD.ATTACK! - Kuukene / Moon
Litouwen: Sen Svaja - Laumių Lopšinė
Albanië: Elhaida Dani - Jam Betu

Resterende landen:

Andorra, Armenië, Azerbeidzjan, Bulgarije, Cyprus, Frankrijk, Georgië, Kosovo, Kroatië, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Moldavië, Monaco, Montenegro, Nederland, Noord-Macedonië, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Rusland, San Marino, Servië, Slovenië, Slowakije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk

Nederland: De Kift - Bierflessengroen spotify:track:54IajXwuqBUBsv2AgIGw88
Noorwegen: Siri Nilsen - Alle Snakker Sant spotify:track:34gxnmqg4Nbzziv265qul7
Slovenië: Gamsi - Hej Hej spotify:track:7tLRTErRk2DK9LEwH5cDje

Resterende landen:

Andorra, Armenië, Azerbeidzjan, Bulgarije, Cyprus, Frankrijk, Georgië, Kosovo, Kroatië, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Monaco, Montenegro, Noord-Macedonië, Oekraïne, Oostenrijk, Rusland, San Marino, Servië, Slowakije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk

Rusland: Kate NV - Plans spotify:track:4RaaTmusu3VL3kaZzA2hD4
Verenigd Koninkrijk: Gwenno - Eus Keus? spotify:track:4eHXsHwy6JPrTSd13FrYBe

Resterende landen:

Andorra, Armenië, Azerbeidzjan, Bulgarije, Cyprus, Frankrijk, Georgië, Kosovo, Kroatië, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Monaco, Montenegro, Noord-Macedonië, Oekraïne, Oostenrijk, San Marino, Servië, Slowakije, Vaticaanstad

Tot en met morgenavond 20 uur hebben mensen die nog niet genomineerd hebben nog de kans om de resterende landen van een nominatie te voorzien. Daarna staat het iedereen vrij nummers in te dienen voor de landen die nog ontbreken.

Koenr heb jij nog inspiratie, of is Europa niet exotisch genoeg voor je? Heb je Portugal-nominatie al voor je ingevuld though 123poetertjes wat jij schat, nog iets bij te dragen?

Frankrijk: San Salvador - Fai Sautar
Oostenrijk: Soap&Skin - Vater

Andorra, Armenië, Azerbeidzjan, Bulgarije, Cyprus, Georgië, Kosovo, Kroatië, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Monaco, Montenegro, Noord-Macedonië, Oekraïne, San Marino, Servië, Slowakije, Vaticaanstad

Songfestival-deelnemers zijn zeker niet helemaal de bedoeling? (Dan doel ik vooral op Oekraïne.)

Bij San Salvador heb ik maar niet gekozen voor de nummers van meer dan tien minuten, om het een beetje songfestivalproof te houden.

Ah, KiNK komt uit Bulgarije. Ik vind het geen fantastische toevoeging, dus als iemand iets beters te bieden heeft uit Bulgarije mag je hem vervangen. Graag zelfs.

Bulgarije: KiNK - Valentine's Groove

Andorra, Armenië, Azerbeidzjan, Cyprus, Georgië, Kosovo, Kroatië, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Monaco, Montenegro, Noord-Macedonië, Oekraïne, San Marino, Servië, Slowakije, Vaticaanstad

ArthurDZ schreef:
Koenr heb jij nog inspiratie, of is Europa niet exotisch genoeg voor je? Heb je Portugal-nominatie al voor je ingevuld though

Gezien je keuze voor José Afonso krijg je daar enkel hartjes voor.

Ik wil deze 2 eigenzinnige folkdames wel voordragen:

Georgië: Aşiq Nargile - Dastanı
Oekraïne: Svitlana Nianio - Sad

Andorra, Armenië, Azerbeidzjan, Cyprus, Kosovo, Kroatië, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Monaco, Montenegro, Noord-Macedonië, San Marino, Servië, Slowakije, Vaticaanstad

DjFrankie (moderator)
Azerbedjan: Digget - İçib Sevişmək

Andorra, Armenië, Cyprus, Kosovo, Kroatië, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Monaco, Montenegro, Noord-Macedonië, San Marino, Servië, Slowakije, Vaticaanstad

Teunnis schreef:
Songfestival-deelnemers zijn zeker niet helemaal de bedoeling? (Dan doel ik vooral op Oekraïne.).

Doe gewoon lekker Go_A. Ze hebben genoeg andere nummers toch?!

Anderzijds bestaat er ook leuke Oekraiense Italo. Iets voor ArthurDZ?

Gast
geplaatst: vandaag om 02:52 uur

geplaatst: vandaag om 02:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.