MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2022

zoeken in:
Fraaie jaarfinale en met mijn nummers 1 t/m 5 allen in de top 6 ook een prima uitslag. Alleen de winnende band blijft helaas niet echt mijn ding. Maar misschien komt in de toekomst (met bijv vocalen die me beter liggen) wel die klik.

Dank Edgar en recensenten voor wederom een top presentatie en iedereen voor de heerlijke muziek, dit topic blijft toch een onuitputtelijke bron.

Mijn lijstje:
1. Danger Mouse & Black Thought feat. Michael Kiwanuka - Aquamarine
2. Big Thief - Simulation Swarm
3. Caroline Polachek - Billions
4. Danger Mouse & Black Thought feat. MF DOOM - Belize
5. Kiwi - More Raves
6. billy woods - Remorseless
7. Denzel Curry - Walkin
8. Caroline Polachek - Sunset

Was weer een mooi jaar, mensen! Geweldige schrijfsels, prachtige ontdekkingen gedaan. Ook een finale + een finalewinnaar waar ik me helemaal in kon vinden.

Ik ben nog steeds een beetje beduusd van de ontknoping van gisteren. Hoe is het toch mogelijk dat Big Thief voor het tweede jaar op rij precies evenveel punten heeft als de winnaar, maar het toch weer aflegt!? Begint onderhand de Joop Zoetemelk van de SvhJ-competitie te worden!

Over de finale is al veel gezegd. Ik vond hem qua variatie in genres en artiesten wel erg smal dit jaar. Daar staat tegenover dat er wel veel sterke hip hop in de finale stond (alle vijf vind ik top), een wonderschone Big Thief en prima nummers van Black Midi en BCNR (maar zeker niet de sterkste uit hun oeuvre). Daarmee was uiteindelijk een fraaie top 8 te maken, maar veel meer ook niet. Dat The Place Where He Inserted the Blade uiteindelijk mede door mijn achtste plaats wint, vind ik leuk voor (de liefhebbers van) Black Country, New Road, die hadden eigenlijk al eerder moeten winnen met Sunglasses en/of Science Fair. Nou ja, hopelijk is drie keer scheepsrecht voor Big Thief (Not haalde ook de finale natuurlijk, maar toen was het gat met de winnaar wel een stuk groter).

Rest me nog te zeggen dat ik de organisatoren wil bedanken voor het in goede banen leiden van dit prachtige ontdekkingstopic, en natuurlijk Edgar18 voor de fraaie eindpresentatie. Op naar de Song van het Jaar 2023!

Mausie schreef:
En ik ga helemaal stuk om de dance en nummers met autotune recencies van Choconas, kan bijna wedijveren met Casartelli die de SvhJ maandwinnaars fileert

Dank je wel voor de aanmoediging!

Aan haar zangkunsten twijfel ik niet, ik vind het alleen jammer dat ze zoveel productionele trucjes toepast in haar muziek. Ik vind dat operastuk echt prachtig en haar stem daarop indrukwekkend, wat voor mij nog eens bevestigt dat ik haar liever zonder autotune en andere trucjes hoor (ook al is de context wel heel anders natuurlijk, pop versus opera).

Erg tevreden met de uitslag, kwam aardig overeen met mijn lijstje:

1. Kiwi - More Raves
2. Danger Mouse & Black Thought feat. Michael Kiwanuka - Aquamarine
3. Black Country, New Road - The Place Where He Inserted the Blade
4. Danger Mouse & Black Thought feat. MF DOOM - Belize
5. Caroline Polachek - Sunset
6. Caroline Polachek - Billions
7. Denzel Curry - Walkin
8. Black Country, New Road - Snow Globes

9. Big Thief - Simulation Swarm
10. billy woods - Remorseless
11. Kendrick Lamar - The Heart Part 5
12. black midi - Welcome to Hell

Wat saai dar de uitslag elk jaar hetzelfde is, maar los daarvan hulde voor Edgar en de andere organisatoren!

Helaas kon ik het feest vrijdag niet live meemaken, anders had ik zeker van me laten horen. Het is een mooie lijst geworden zo en ik heb in de loop van 2022 weer het nodige ontdekt dankzij dit topic (jullie dus).

Dank aan alle organisatoren

Dit was mijn lijstje:

1. billy woods - Remorseless
2. Big Thief - Simulation Swarm
3. Black Country, New Road - Snow Globes
4. black midi - Welcome to Hell
5. Kiwi - More Raves
6. Danger Mouse & Black Thought feat. Michael Kiwanuka - Aquamarine
7. Caroline Polachek - Billions
8. Danger Mouse & Black Thought feat. MF DOOM - Belize

Edgar18 Enorm bedankt voor de fraaie presentatie, wat een spectaculaire ontknoping!

Schitterende Top 3

Bedankt Edgar18 voor de fijne presentatie. Een mooie lijst is het weer geworden. Ook dank aan alle andere forumleden die een maandfinale hebben gepresenteerd of het telwerk doen. Zonder jullie bestond dit topic niet.

Mijn ingezonden lijstje. Top 3 is een dikke 10, nrs 4-6 een 9, 7-9 een 8, 10 een 7 en 11&12 een 6.

1. Danger Mouse & Black Thought feat. MF DOOM - Belize
2. Kiwi - More Raves
3. Big Thief - Simulation Swarm
4. Caroline Polachek - Sunset
5. Danger Mouse & Black Thought feat. Michael Kiwanuka - Aquamarine
6. black midi - Welcome to Hell
7. Denzel Curry - Walkin
8. Kendrick Lamar - The Heart Part 5

9. billy woods - Remorselesss
10. Caroline Polachek - Billions
11. Black Country, New Road - The Place Where He Inserted the Blade
12. Black Country, New Road - Snow Globes

Gast
geplaatst: vandaag om 14:07 uur

geplaatst: vandaag om 14:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.