Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
1
geplaatst: 10 mei 2024, 22:28 uur
5. The Common Linnets - Calm After the Storm (2014) 🇳🇱 (20x genoemd, 129 punten, nummer één van: 50tracks)
De hoogste Nederlandse inzending vinden we op plek vijf. Waar Ilse & Waylon het in 2014 nog aflegden tegen Conchita, daar zijn ze nu ruim de winnaar, want Rise Like a Phoenix haalde de finale niet eens. Dat dit de hoogste genoteerde Nederlandse song zou zijn had ik niet meteen verwacht. Ik vind het wel een mooi liedje, maar de waardering die ik er destijds voor had ik wel wat weggeëbd. Waar ik bij sommige anderen (Anouk, S10, Lenny Kuhr) juist positief verrast werd.
Ik las trouwens ergens een gerucht dat Ilse en Waylon weer zouden gaan optreden samen? Ik hoop in ieder geval voor ze dat alle problemen van destijds zijn opgelost, zodat ze met een goed gevoel kunnen terugkijken op hun Songfestival avontuur.
De hoogste Nederlandse inzending vinden we op plek vijf. Waar Ilse & Waylon het in 2014 nog aflegden tegen Conchita, daar zijn ze nu ruim de winnaar, want Rise Like a Phoenix haalde de finale niet eens. Dat dit de hoogste genoteerde Nederlandse song zou zijn had ik niet meteen verwacht. Ik vind het wel een mooi liedje, maar de waardering die ik er destijds voor had ik wel wat weggeëbd. Waar ik bij sommige anderen (Anouk, S10, Lenny Kuhr) juist positief verrast werd.
Ik las trouwens ergens een gerucht dat Ilse en Waylon weer zouden gaan optreden samen? Ik hoop in ieder geval voor ze dat alle problemen van destijds zijn opgelost, zodat ze met een goed gevoel kunnen terugkijken op hun Songfestival avontuur.
1
geplaatst: 10 mei 2024, 22:39 uur
4. Loreen - Euphoria (2012) 🇸🇪 (21x genoemd, 147 punten, nummer één van: johannesB & Gretz)
Zweden is toch wel een beetje het ultieme land qua Songfestivalsucces, maar in ons spelletje weten ze het podium niet te halen. ABBA kwamen we net tegen op plek zes en Loreen komt tien puntjes te kort om de bronzen medaille te winnen. Blijft toch een heerlijke banger dit, daar komt Tattoo echt niet bij in de buurt.
Zweden is toch wel een beetje het ultieme land qua Songfestivalsucces, maar in ons spelletje weten ze het podium niet te halen. ABBA kwamen we net tegen op plek zes en Loreen komt tien puntjes te kort om de bronzen medaille te winnen. Blijft toch een heerlijke banger dit, daar komt Tattoo echt niet bij in de buurt.
1
geplaatst: 10 mei 2024, 22:46 uur
3. Go_A - Shum (2021) 🇺🇦 (20x genoemd, 157 punten, nummer één van: Dance Lover, EvilDrSmith, jasper1991, Teunnis, Jizze & Hedser
Mijn favoriete Songfestivall jaar mag dan '98 zijn, ons gezamenlijke favoriete jaar is duidelijk '21 met Voilà op plek dertien en top tien plekken voor Måneskin en Go_A. En wat voor een top tien plek, Shum pakt hier als niet-winnaar gewoon het brons. En dat te bedenken dat het niet eens de hoogst genoteerde niet-winnaar is. Bij mij viel ie net buiten mijn top tien, maar ik vind het zeker een tof nummer.
Mijn favoriete Songfestivall jaar mag dan '98 zijn, ons gezamenlijke favoriete jaar is duidelijk '21 met Voilà op plek dertien en top tien plekken voor Måneskin en Go_A. En wat voor een top tien plek, Shum pakt hier als niet-winnaar gewoon het brons. En dat te bedenken dat het niet eens de hoogst genoteerde niet-winnaar is. Bij mij viel ie net buiten mijn top tien, maar ik vind het zeker een tof nummer.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 22:48 uur
Scorpion_21 schreef:
Grappig. Ik had wel verwacht dat waterloo zou winnen
Grappig. Ik had wel verwacht dat waterloo zou winnen
Neuh, ABBA heeft wel leukere en wat Edgar zegt.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 22:51 uur
Dat is zo maar bij veel verkiezingen eindigen ze nog vaak op 1 of 2.
1
geplaatst: 10 mei 2024, 23:00 uur
2. Alice & Battiato - I treni di Tozeur (1984) 🇮🇹 (22x genoemd, 176 punten, nummer één van: aERodynamIC, vigil, Bucquoy, ranboy, musicfriek, El Ninjo, Poek & kaj_666
Acht eerste plekken maar liefst voor I treni di Tozeur, de nummer vijf uit 1984. Ik heb het nummer leren kennen dankzij deze website. En vermoedelijk doordat één specifieke user er meermaals de loftrompet over heeft gestoken. En hoewel het nummer aan mij iets minder besteed is, begrijp ik goed wat anderen er mooi aan vinden. Waar ik wel benieuwd naar ben, is dit buiten deze website ook zo'n favoriet van de Songfestival liefhebbers? Eric - of iemand anders - dat kunnen jullie me vast vertellen.
De overwinning in dit spelletje heeft er nooit echt ingezeten, maar een tweede plek is natuurlijk ook hartstikke mooi.
Acht eerste plekken maar liefst voor I treni di Tozeur, de nummer vijf uit 1984. Ik heb het nummer leren kennen dankzij deze website. En vermoedelijk doordat één specifieke user er meermaals de loftrompet over heeft gestoken. En hoewel het nummer aan mij iets minder besteed is, begrijp ik goed wat anderen er mooi aan vinden. Waar ik wel benieuwd naar ben, is dit buiten deze website ook zo'n favoriet van de Songfestival liefhebbers? Eric - of iemand anders - dat kunnen jullie me vast vertellen.
De overwinning in dit spelletje heeft er nooit echt ingezeten, maar een tweede plek is natuurlijk ook hartstikke mooi.
3
geplaatst: 10 mei 2024, 23:00 uur
1. France Gall - Poupée de Cire, Poupée de Son (1965) 🇱🇺 (29x genoemd, 206 punten, nummer één van: DjFrankie, ranja, Alicia, likeahurricane, johan de witt & Brunniepoo
En dat betekent dat deze 'gouwe ouwe' er met de overwinning vandoor gaat. Het op één na oudste liedje in dit spelletje pakt een overtuigende zege. Het vaakst genoemd van alle liedjes, de meeste punten van alle liedjes (maar das vaker bij een winnaar) en eigenlijk het hele spelletje op kop. Wat ik eerder bij Waterloo schreef geldt ook wel een beetje voor Poupée de Cire, Poupée de Son. Ik kan dit nummer redelijk los zien van het Songfestival.
Een gecombineerde Luxemburg / Frankrijk overwinning dus. Driewerf hoera voor France Gall!
Leuk die oude beelden!
En dat betekent dat deze 'gouwe ouwe' er met de overwinning vandoor gaat. Het op één na oudste liedje in dit spelletje pakt een overtuigende zege. Het vaakst genoemd van alle liedjes, de meeste punten van alle liedjes (maar das vaker bij een winnaar) en eigenlijk het hele spelletje op kop. Wat ik eerder bij Waterloo schreef geldt ook wel een beetje voor Poupée de Cire, Poupée de Son. Ik kan dit nummer redelijk los zien van het Songfestival.
Een gecombineerde Luxemburg / Frankrijk overwinning dus. Driewerf hoera voor France Gall!
Leuk die oude beelden!
1
geplaatst: 10 mei 2024, 23:04 uur
Mooi lijstje geworden! Thanks voor de presentatie Edgar18, fijne afleiding vanavond
2
geplaatst: 10 mei 2024, 23:04 uur
En voor de volledigheid nog even het hele lijstje in de juiste volgorde:
1. France Gall - Poupée de Cire, Poupée de Son (1965) 🇱🇺 (206)
2. Alice & Battiato - I treni di Tozeur (1984) 🇮🇹 (175)
3. Go_A - Shum (2021) 🇺🇦 157)
4. Loreen - Euphoria (2012) 🇸🇪 (147)
5. The Common Linnets - Calm After the Storm (2014) 🇳🇱 (129)
6. ABBA - Waterloo (1974) 🇸🇪 (125)
7. Joost - Europapa (2024) 🇳🇱 (98)
8. Duncan Laurence - Arcade (2019) 🇳🇱 (87)
9. Mocedades - Eres Tú (1973) 🇪🇸 (78)
9. Måneskin - Zitti e Buoni (2021) 🇮🇹 (78)
11. Teach-In - Ding-a-Dong (1975) 🇳🇱 (76)
12. Edsilia Rombley - Hemel en Aarde (1998) 🇳🇱 (74)
13. Barbara Pravi - Voila (2021) 🇫🇷 (73)
14. Katrina & The Waves - Love Shine a Light (1997) 🇬🇧 (70)
15. Sandra Kim - J'aime La Vie (1986) 🇧🇪 (67)
16. Umberto Tozzi & Raf - Gente di Mare (1987) 🇮🇹 (65)
17. Ruslana - Wild Dances (2004) 🇺🇦 (64)
18. Vicky Leandros - Après Toi (1972) 🇱🇺 (60)
18. Johnny Logan - What's Another Year (1980) 🇮🇪 (60)
20. Sandie Shaw - Puppet on a String (1967) 🇬🇧 (58)
21. Imaani - Where Are You (1998) 🇬🇧 (57)
22. Secret Garden - Nocturne (1995) 🇳🇴 (52)
23. S10 - De Diepte (2022) 🇳🇱 (51)
24. Buckz Fizz - Making Your Mind Up (1981) 🇬🇧 (50)
25. Domenico Modugno - Nel Blu Dipinto Di Blu (1958) 🇮🇹 (44)
26. Lenny Kuhr - De Troubadour (1969) 🇳🇱 (43)
27. Johnny Logan - Hold Me Now (1987) 🇮🇪 (42)
28. Dana - All Kinds of Everything (1970) 🇮🇪 (40)
29. Nicole - Ein Bißchen Frieden (1982) 🇩🇪 (39)
30. Ruth Jacott - Vrede (1993) 🇳🇱 (36)
30. Anouk - Birds (2013) 🇳🇱 (36)
32. Sertab Erener - Everyway That I Can (2003) 🇹🇷 (25)
33. Brotherhood of Man - Save Your Kisses For Me (1976) 🇬🇧 (17)
34. Cliff Richard - Congratulations (1968) 🇬🇧 (15)
1. France Gall - Poupée de Cire, Poupée de Son (1965) 🇱🇺 (206)
2. Alice & Battiato - I treni di Tozeur (1984) 🇮🇹 (175)
3. Go_A - Shum (2021) 🇺🇦 157)
4. Loreen - Euphoria (2012) 🇸🇪 (147)
5. The Common Linnets - Calm After the Storm (2014) 🇳🇱 (129)
6. ABBA - Waterloo (1974) 🇸🇪 (125)
7. Joost - Europapa (2024) 🇳🇱 (98)
8. Duncan Laurence - Arcade (2019) 🇳🇱 (87)
9. Mocedades - Eres Tú (1973) 🇪🇸 (78)
9. Måneskin - Zitti e Buoni (2021) 🇮🇹 (78)
11. Teach-In - Ding-a-Dong (1975) 🇳🇱 (76)
12. Edsilia Rombley - Hemel en Aarde (1998) 🇳🇱 (74)
13. Barbara Pravi - Voila (2021) 🇫🇷 (73)
14. Katrina & The Waves - Love Shine a Light (1997) 🇬🇧 (70)
15. Sandra Kim - J'aime La Vie (1986) 🇧🇪 (67)
16. Umberto Tozzi & Raf - Gente di Mare (1987) 🇮🇹 (65)
17. Ruslana - Wild Dances (2004) 🇺🇦 (64)
18. Vicky Leandros - Après Toi (1972) 🇱🇺 (60)
18. Johnny Logan - What's Another Year (1980) 🇮🇪 (60)
20. Sandie Shaw - Puppet on a String (1967) 🇬🇧 (58)
21. Imaani - Where Are You (1998) 🇬🇧 (57)
22. Secret Garden - Nocturne (1995) 🇳🇴 (52)
23. S10 - De Diepte (2022) 🇳🇱 (51)
24. Buckz Fizz - Making Your Mind Up (1981) 🇬🇧 (50)
25. Domenico Modugno - Nel Blu Dipinto Di Blu (1958) 🇮🇹 (44)
26. Lenny Kuhr - De Troubadour (1969) 🇳🇱 (43)
27. Johnny Logan - Hold Me Now (1987) 🇮🇪 (42)
28. Dana - All Kinds of Everything (1970) 🇮🇪 (40)
29. Nicole - Ein Bißchen Frieden (1982) 🇩🇪 (39)
30. Ruth Jacott - Vrede (1993) 🇳🇱 (36)
30. Anouk - Birds (2013) 🇳🇱 (36)
32. Sertab Erener - Everyway That I Can (2003) 🇹🇷 (25)
33. Brotherhood of Man - Save Your Kisses For Me (1976) 🇬🇧 (17)
34. Cliff Richard - Congratulations (1968) 🇬🇧 (15)
2
geplaatst: 10 mei 2024, 23:10 uur
Edgar18 schreef:
Waar ik wel benieuwd naar ben, is dit buiten deze website ook zo'n favoriet van de Songfestival liefhebbers? Eric - of iemand anders - dat kunnen jullie me vast vertellen.
Waar ik wel benieuwd naar ben, is dit buiten deze website ook zo'n favoriet van de Songfestival liefhebbers? Eric - of iemand anders - dat kunnen jullie me vast vertellen.
Dat jaar wonnen De Herrey's met Diggi-Loo-diggi-Lee, Alice & Battiato was wel de publieksfavoriet. Er was nog geen televoting dus het vast een echte vakjury die de Herrey's hoger waardeerde, ongelooflijk. De plaat van Alice & Battiato werd ook gewoon een hit in Europa. Gebeurde heel af en toe dat een niet-winnaar ook een hit scoorde. Kan verder alleen de Joegoslaaf Daniel bedenken, die Europees scoorde met Julie/Džuli in 1983. Joegoslavië haalde in 1983 de vierde plaats op Eurovisie.
Herrey's: 5e plaats in De Nederlandse Top 40
Alice & Battiato: 17e plaats in De Nederlandse Top 40
De winnaar van 1983 kan waarschijnlijk niemand zich meer herinneren (doe ook maar niet teveel moeite):
Corinne Hermes: 19e plaats in De Nederlandse Top 40
Daniel: 3e plaats in De Nederlandse Top 40
Arne Jansen met de Nederlandstalige versie van Julie: 28e plaats in De Nederlandse Top 40
0
geplaatst: 10 mei 2024, 23:20 uur
wendyvortex schreef:
Dat jaar wonnen De Herrey's met Diggi-Loo-diggi-Lee, Alice & Battiato was wel de publieksfavoriet. Er was nog geen televoting dus het vast een echte vakjury die de Herrey's hoger waardeerde, ongelooflijk. De plaat van Alice & Battiato werd ook gewoon een hit in Europa. Gebeurde heel af en toe dat een niet-winnaar ook een hit scoorde. Kan verder alleen de Joegoslaaf Daniel bedenken, die Europees scoorde met Julie/Džuli in 1983. Joegoslavië haalde in 1983 de vierde plaats op Eurovisie.
De winnaar van 1983 kan waarschijnlijk niemand zich meer herinneren (doe ook maar niet teveel moeite):
Arne Jansen met de Nederlandstalige versie van Julie: 28e plaats in De Nederlandse Top 40
en Carola. later nog winnaar, ook een top 10 hit (#7) met de engelse versie van haar songfestival nummer(quote)
wel een uniek jaar wat dat betreft, 1983
(en volgens mij ben ik vergeten als nummer 1 stemmer van france gall maar dat terzijde)
0
geplaatst: 10 mei 2024, 23:30 uur
Oh ja verdomd Carola, ook niet heel erg memorabel dat nummer, maar ik dacht dat ze in de jaren 80 al winnares was, maar inderdaad zij werd op Eurovise 3e.
En had je nog Ofra Haza die 2e werd (Israël) en de Hoffman & Hoffman broertjes op 5 (West-Duitsland). Eén van die broers pleegde suicide binnen een jaar na hun deelname. Nederland werd 7e met Bernadette (Sing Me a Song), Jahn Teigen (in 1978 de allereerste deelnemer met de beruchte 0 points) werd gedeeld 9e voor Noorwegen, Pas de Deux namens België op de 18e plaats. En twee keer 0 points (Spanje en Turkije). Spanje met ook nog eens een geweldig nummer dat waarschijnlijk te Spaans was voor Eurovisie. Ierland deed niet mee vanwege geldgebrek bij de Ierse omroep.
En had je nog Ofra Haza die 2e werd (Israël) en de Hoffman & Hoffman broertjes op 5 (West-Duitsland). Eén van die broers pleegde suicide binnen een jaar na hun deelname. Nederland werd 7e met Bernadette (Sing Me a Song), Jahn Teigen (in 1978 de allereerste deelnemer met de beruchte 0 points) werd gedeeld 9e voor Noorwegen, Pas de Deux namens België op de 18e plaats. En twee keer 0 points (Spanje en Turkije). Spanje met ook nog eens een geweldig nummer dat waarschijnlijk te Spaans was voor Eurovisie. Ierland deed niet mee vanwege geldgebrek bij de Ierse omroep.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 23:31 uur
ranja schreef:
en volgens mij ben ik vergeten als nummer 1 stemmer van france gall maar dat terzijde)
Klopt. Ik had per ongeluk AstroStart getagd i.p.v. jou. Jullie staan naast elkaar in mijn bestandje. Dank voor het attenderen.en volgens mij ben ik vergeten als nummer 1 stemmer van france gall maar dat terzijde)
2
geplaatst: 11 mei 2024, 04:43 uur
Ik sta toch een beetje perplex, tegen een verbijsterend gevoel aan.Ik heb geen hoge pet op van het Songfestivalrepertoire, het meeste is vullis. Maar zo af en toe komt er eens bij een editie een nummer voorbij dat ik denk: ja, die valt voor de verandering eens niet tegen. Of een hele zeldzame keer vond ik het zelfs écht goed (zoals Bulgarije 2007 en Macedonië 2012). De afgelopen tien jaar gebeurt het bij elke editie wel eens dat ik dacht: hé, dat is best lekker. Soms zelfs vaker.
2021 was een bizar jaar: toen gaf ik zelfs meer voldoendes dan onvoldoendes. Een bizarre ontwikkeling: ik weet nog dat ik aan mijn eigen smaak begin te twijfelen. Is mijn beleving van "het songfestivalliedje", iets waar ik gemiddeld genomen op neerkeek, dan zodanig verander en begin ik een slechte smaak te krijgen, of is het repertoire verbeterd? En toen kwamen daar ook die Kroaten van Go_A aan. Ik kreeg zelfs kippenvel van het nummer. Holy fuck, dat kan toch niet? Van een Songfestivalnummer? Maar ik vond 'em ge-wel-dig. Het nummer eindeloos gedraaid, andere versies van opgezocht, YouTube volledig uitgekamd, hun touragenda er op nagekeken (en toen teleurgesteld constateren dat de band zo goed als nooit optrad) en mijn eigen social media er vol mee geplempt: het wonder is geschied, het songfestival heeft een fokking dijk van een vet nummer geleverd!
Toen Go_A het jaar daarop zowaar diverse keren in Nederland optrad, heb ik op het punt gestaan naar een van die shows af te reizen. Van tevoren toch eerst wat ander werk van ze geluisterd. Helaas, hun debuutalbum / andere nummers deden mijn enthousiasme temperen. Dat werk vond ik lang niet zo sterk. Ben uiteindelijk niet gegaan. Iemand anders hier wel? Ben wel benieuwd naar ervaringen.
Enfin, dat dit nummer door zoveel stemmers in Ronde 1 werd genoemd vond ik al een gigantische verrassing. Ik stond dus duidelijk niet alleen met mijn enthousiasme voor dat liedje. Dat het nu zelfs de derde plek heeft gehaald, nog voor Abba, Joost en Loreen (en noem maar op) vind ik ronduit verbijsterend. Ik loop wel eens te zaniken, te zeiken en te zeuren over de einduitslag in een GH, en te mopperkonten over dat bepaalde nummers de finale niet halen, maar dit vind ik zo'n onverwachte erkenning van dat prachtige liedje, dat ik de rest van het jaar mijn azijnzeikende snoet voor me zal houden.
Dank Edgar18 voor de presentatie en organisatie van een lollig weekje songfestivaldeuntjes graven en luisteren, waar ik eigenlijk veel te fanatiek en enthousiast mee bezig was. Nu weer vlug terug naar ruig, vuig en gruizig.
Zondagochtend, dus pas NA het Songfestival, start ik dan ook de nieuwe GH op, als eerbetoon aan Steve Albini. Hopelijk is de mineurstemming omtrent het overlijden van de meest invloedrijke knoppendraaier in het alternatieve circuit van de jaren 80 t/m 00 dan de enige mineurstemming die we hebben, en is het met Joost nog goed gekomen.
2021 was een bizar jaar: toen gaf ik zelfs meer voldoendes dan onvoldoendes. Een bizarre ontwikkeling: ik weet nog dat ik aan mijn eigen smaak begin te twijfelen. Is mijn beleving van "het songfestivalliedje", iets waar ik gemiddeld genomen op neerkeek, dan zodanig verander en begin ik een slechte smaak te krijgen, of is het repertoire verbeterd? En toen kwamen daar ook die Kroaten van Go_A aan. Ik kreeg zelfs kippenvel van het nummer. Holy fuck, dat kan toch niet? Van een Songfestivalnummer? Maar ik vond 'em ge-wel-dig. Het nummer eindeloos gedraaid, andere versies van opgezocht, YouTube volledig uitgekamd, hun touragenda er op nagekeken (en toen teleurgesteld constateren dat de band zo goed als nooit optrad) en mijn eigen social media er vol mee geplempt: het wonder is geschied, het songfestival heeft een fokking dijk van een vet nummer geleverd!
Toen Go_A het jaar daarop zowaar diverse keren in Nederland optrad, heb ik op het punt gestaan naar een van die shows af te reizen. Van tevoren toch eerst wat ander werk van ze geluisterd. Helaas, hun debuutalbum / andere nummers deden mijn enthousiasme temperen. Dat werk vond ik lang niet zo sterk. Ben uiteindelijk niet gegaan. Iemand anders hier wel? Ben wel benieuwd naar ervaringen.
Enfin, dat dit nummer door zoveel stemmers in Ronde 1 werd genoemd vond ik al een gigantische verrassing. Ik stond dus duidelijk niet alleen met mijn enthousiasme voor dat liedje. Dat het nu zelfs de derde plek heeft gehaald, nog voor Abba, Joost en Loreen (en noem maar op) vind ik ronduit verbijsterend. Ik loop wel eens te zaniken, te zeiken en te zeuren over de einduitslag in een GH, en te mopperkonten over dat bepaalde nummers de finale niet halen, maar dit vind ik zo'n onverwachte erkenning van dat prachtige liedje, dat ik de rest van het jaar mijn azijnzeikende snoet voor me zal houden.
Dank Edgar18 voor de presentatie en organisatie van een lollig weekje songfestivaldeuntjes graven en luisteren, waar ik eigenlijk veel te fanatiek en enthousiast mee bezig was. Nu weer vlug terug naar ruig, vuig en gruizig.
Zondagochtend, dus pas NA het Songfestival, start ik dan ook de nieuwe GH op, als eerbetoon aan Steve Albini. Hopelijk is de mineurstemming omtrent het overlijden van de meest invloedrijke knoppendraaier in het alternatieve circuit van de jaren 80 t/m 00 dan de enige mineurstemming die we hebben, en is het met Joost nog goed gekomen.
1
geplaatst: 11 mei 2024, 09:38 uur
EvilDrSmith schreef:
Ben uiteindelijk niet gegaan. Iemand anders hier wel? Ben wel benieuwd naar ervaringen.
Ben uiteindelijk niet gegaan. Iemand anders hier wel? Ben wel benieuwd naar ervaringen.
Jup, Bevrijdingsfestival in Groningen was werkelijk fenomenaal. Niks van het oude werk, alleen maar recente nummers. Hielp ook dat het publiek erg enthousiast was, en zeker niet alleen maar tijdens Shum.
1
geplaatst: 11 mei 2024, 10:27 uur
Bedankt Edgar! Een welkome afleiding na alle perikelen rondom Joost. Shum had in ‘21 natuurlijk moeten winnen. Geweldig nummer.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 11:49 uur
Thanks Edgar voor de GH, lekker kunnen warmdraaien voor het spektakel vanavond.
Als er ooit nog een tweede editie komt gaat Blanche hopelijk nog eens stunten in de finale
Als er ooit nog een tweede editie komt gaat Blanche hopelijk nog eens stunten in de finale

1
geplaatst: 11 mei 2024, 13:22 uur
EvilDrSmith schreef:
Enfin, dat dit nummer door zoveel stemmers in Ronde 1 werd genoemd vond ik al een gigantische verrassing. Ik stond dus duidelijk niet alleen met mijn enthousiasme voor dat liedje. Dat het nu zelfs de derde plek heeft gehaald, nog voor Abba, Joost en Loreen (en noem maar op) vind ik ronduit verbijsterend.
Enfin, dat dit nummer door zoveel stemmers in Ronde 1 werd genoemd vond ik al een gigantische verrassing. Ik stond dus duidelijk niet alleen met mijn enthousiasme voor dat liedje. Dat het nu zelfs de derde plek heeft gehaald, nog voor Abba, Joost en Loreen (en noem maar op) vind ik ronduit verbijsterend.
Het was juist raar geweest als het nummer het niet goed had gedaan, gezien de overduidelijke populariteit van de nummer op MuMe.
yeahyeahyeah schreef:
Puntenverdeling: 4-3-2-1 (dit laten staan!)
Ronde 2 - Ladder 1:
49 Go_A - Shum 4
46 Röyksopp Feat. Susanne Sundfør & Man Without Country - In The End 1
37 Yo La Tengo - Fallout 3
35 Jessie Ware - Begin Again 2
32 Blonde Redhead - Snowman
30 Daughter - Doing The Right Thing
28 Stromae - L'Enfer
23 Taylor Swift - You're Losing Me (From The Vault)
Nieuwe ladder vanaf: maandag 6 mei 19.30 uur
Puntenverdeling: 4-3-2-1 (dit laten staan!)
Ronde 2 - Ladder 1:
49 Go_A - Shum 4
46 Röyksopp Feat. Susanne Sundfør & Man Without Country - In The End 1
37 Yo La Tengo - Fallout 3
35 Jessie Ware - Begin Again 2
32 Blonde Redhead - Snowman
30 Daughter - Doing The Right Thing
28 Stromae - L'Enfer
23 Taylor Swift - You're Losing Me (From The Vault)
Nieuwe ladder vanaf: maandag 6 mei 19.30 uur
3
geplaatst: 12 mei 2024, 05:13 uur
THE GRAVEST HITS OF STEVE ALBINI
https://i.ytimg.com/vi/YZlJtwYoEn0/maxresdefault.jpg
To the one true God above: here is my prayer
Him - just fucking kill him, I don't care if it hurts.
Yes I do, I want it to,
fucking kill him but first
make him cry like a woman,
(no particular woman),
let him hold out hope that someone or other might come
then fucking kill him
Fucking kill him.
Kill him already, kill him.
Fucking kill him, fucking kill him,
Just fucking kill him! Fucking kill him,
Fucking kill him already, kill him.
Ah Fucking kill him, fucking kill him,
Kill him already, kill him already
Kill him, fucking kill him.
Just fucking kill him, fuckin kill him,
Fuckin kill him, kill him,
Kill him, fucking kill him,
Kill him, just fucking kill him.
Kill them already, kill them already,
Kill him.
Amen.
Goddammit God, you killed the wrong man. Fuck.
Rest in noise Steve, dust to dust into a Big Black void.
Als eerbetoon aan de invloedrijkste knoppendraaier en geluidstechnicus in het alternatieve circuit doen we deze week een Gravest Hits van Steve Albini.
In het harnas gestorven, net als Tommy Cooper, Mark Sandman (Morphine) en twee jaar geleden nog Jeroen van Donselaar (Beyond the Pale). Een rijtje waar Steve (nu nog lang) niet tussen had moeten staan. Hij had natuurlijk nog minimaal een jaar of vijftien rechtop moeten staan.
Om het enigszins overzichtelijk te houden spelen we het spel alleen met de bands waar hij zelf in speelde.
Want als we ook zijn producerswerk meenemen, dan is het hek van de naam. Dat is echt onbegonnen werk (op Discogs staat zijn naam bij zo'n 1300 releases vermeld als 'producer' en/of 'technician').
Echter, als je op wat voor manier daar toch iets over kwijt wil en/of denkt: dikke middelvinger EvilDoccie, ik wil per se die productie van Steve nomineren: joh, helemaal prima!
De startlijst bestaat uit deze twintig gruizige, smerige, ranzige noisepareltjes:
Big Black - Bazooka Joe
Big Black - Cables
Big Black - Colombian Necktie
Big Black - Heartbeat
Big Black - Jordan, Minnesota
Big Black - Kerosine
Big Black - L Dopa
Big Black - Passing Complexion
Pegboy - Jesus Christ
Rapeman - Budd
Rapeman - Kim Gordon's Panties
Shellac - Billiard Player Song
Shellac - Crow
Shellac - Didn't We Deserve a Look at You the Way You Really Are
Shellac - Doris
Shellac - Dude Incredible
Shellac - My Black Ass
Shellac - Prayer to God
Shellac - The End of Radio
Shellac - I Don't Fear Hell
Aan jullie de taak om tien nummers te nomineren waarvan jullie zeggen: dat zijn ook rasvuige, poepruige Albinibeukers, die horen ook zeker in de Galerij der Gruizigen.
De tien nummer die het meest genoemd worden, gaan door naar ronde 2.
En ja, ik weet (natuurlijk) dat de startlijst incompleet is.
Ik tag even de mensen die hun verdriet deelden op de MuMe-necrologie en/of Shellacpagina. Welicht vinden dix, zaaf, itchy, Burning Kingdom, freakey, DKs, raymondkeuters, mkrake, herman, madmadder, Ataloona, hoi123, ZAP!, Poles Apart, wendyvortex, exsxesven, OMIT, jurado, arcade monkeys, spoon, ranja, Silky & Smooth, Yak, shinybeast, WVTRVE en Coma Cat het ook een mooie laatste eer om mee te doen?
Zoals verwacht is er geen Spotiylijstje te maken met het werk van Steve Albini, wanthttps://www.azquotes.com/picture-quotes/quote-by-now-all-rock-bands-are-wise-enough-to-be-suspicious-of-music-industry-scum-steve-albini-76-19-38.jpg
https://i.ytimg.com/vi/YZlJtwYoEn0/maxresdefault.jpg
To the one true God above: here is my prayer
Him - just fucking kill him, I don't care if it hurts.
Yes I do, I want it to,
fucking kill him but first
make him cry like a woman,
(no particular woman),
let him hold out hope that someone or other might come
then fucking kill him
Fucking kill him.
Just fucking kill him! Fucking kill him,
Ah Fucking kill him, fucking kill him,
Kill him already, kill him already
Kill him, fucking kill him.
Just fucking kill him, fuckin kill him,
Fuckin kill him, kill him,
Kill him, fucking kill him,
Kill him, just fucking kill him.
Kill them already, kill them already,
Kill him.
Amen.
Goddammit God, you killed the wrong man. Fuck.
Rest in noise Steve, dust to dust into a Big Black void.
Als eerbetoon aan de invloedrijkste knoppendraaier en geluidstechnicus in het alternatieve circuit doen we deze week een Gravest Hits van Steve Albini.
In het harnas gestorven, net als Tommy Cooper, Mark Sandman (Morphine) en twee jaar geleden nog Jeroen van Donselaar (Beyond the Pale). Een rijtje waar Steve (nu nog lang) niet tussen had moeten staan. Hij had natuurlijk nog minimaal een jaar of vijftien rechtop moeten staan.
Om het enigszins overzichtelijk te houden spelen we het spel alleen met de bands waar hij zelf in speelde.
Want als we ook zijn producerswerk meenemen, dan is het hek van de naam. Dat is echt onbegonnen werk (op Discogs staat zijn naam bij zo'n 1300 releases vermeld als 'producer' en/of 'technician').
Echter, als je op wat voor manier daar toch iets over kwijt wil en/of denkt: dikke middelvinger EvilDoccie, ik wil per se die productie van Steve nomineren: joh, helemaal prima!
De startlijst bestaat uit deze twintig gruizige, smerige, ranzige noisepareltjes:
Big Black - Bazooka Joe
Big Black - Cables
Big Black - Colombian Necktie
Big Black - Heartbeat
Big Black - Jordan, Minnesota
Big Black - Kerosine
Big Black - L Dopa
Big Black - Passing Complexion
Pegboy - Jesus Christ
Rapeman - Budd
Rapeman - Kim Gordon's Panties
Shellac - Billiard Player Song
Shellac - Crow
Shellac - Didn't We Deserve a Look at You the Way You Really Are
Shellac - Doris
Shellac - Dude Incredible
Shellac - My Black Ass
Shellac - Prayer to God
Shellac - The End of Radio
Shellac - I Don't Fear Hell
Aan jullie de taak om tien nummers te nomineren waarvan jullie zeggen: dat zijn ook rasvuige, poepruige Albinibeukers, die horen ook zeker in de Galerij der Gruizigen.
De tien nummer die het meest genoemd worden, gaan door naar ronde 2.
En ja, ik weet (natuurlijk) dat de startlijst incompleet is.
Ik tag even de mensen die hun verdriet deelden op de MuMe-necrologie en/of Shellacpagina. Welicht vinden dix, zaaf, itchy, Burning Kingdom, freakey, DKs, raymondkeuters, mkrake, herman, madmadder, Ataloona, hoi123, ZAP!, Poles Apart, wendyvortex, exsxesven, OMIT, jurado, arcade monkeys, spoon, ranja, Silky & Smooth, Yak, shinybeast, WVTRVE en Coma Cat het ook een mooie laatste eer om mee te doen?
DEADLINE IS MAANDAG 20.00 uur.
Daarna starten we met de eliminatieronde.Zoals verwacht is er geen Spotiylijstje te maken met het werk van Steve Albini, wanthttps://www.azquotes.com/picture-quotes/quote-by-now-all-rock-bands-are-wise-enough-to-be-suspicious-of-music-industry-scum-steve-albini-76-19-38.jpg
1
zaaf
geplaatst: 12 mei 2024, 07:20 uur
Ja! Lekker doktertje van me! Er komt wat smerigs aan, even geduld ik ben ook geen 20 meer - Steve was een klein jaartje jonger dan ik.
edit:
The Army - Percodans Please
Pegboy - Strong Reaction
Rapemen - Steak & Black Onions
Rapemen - Trouser Minnow
Big Black - Grinder
Big Black - Racer X
Shellac - Dog & Pony Show
Shellac - A Minute
Shellac - The Guy Who Invented Fire
Shellac - Squirrel Song
edit:
The Army - Percodans Please
Pegboy - Strong Reaction
Rapemen - Trouser Minnow
Big Black - Grinder
Big Black - Racer X
Shellac - Dog & Pony Show
Shellac - A Minute
Shellac - The Guy Who Invented Fire
Shellac - Squirrel Song
1
geplaatst: 12 mei 2024, 09:31 uur
Big Black - Grinder
Big Black - Pigeon Kill
Big Black - The Ugly American
Rapeman - Trouser Minnow
Rapeman - Up Beat
Shellac - Dog and Pony Show
Shellac - Genuine Lulabelle
Shellac - House Full of Garbage
Shellac - Wingwalker
Big Black - Pigeon Kill
Big Black - The Ugly American
Rapeman - Trouser Minnow
Rapeman - Up Beat
Shellac - Genuine Lulabelle
Shellac - House Full of Garbage
Shellac - Wingwalker
0
geplaatst: 12 mei 2024, 12:01 uur
Voor mij een tegenvaller dat niets op Spotify staat. Heb niets van de man in m’n platenkast staan en had graag dit moment gepakt om in z’n gruizige oeuvre te duiken
0
geplaatst: 12 mei 2024, 13:11 uur
EttaJamesBrown schreef:
Voor mij een tegenvaller dat niets op Spotify staat. Heb niets van de man in m’n platenkast staan en had graag dit moment gepakt om in z’n gruizige oeuvre te duiken
Gelukkig zijn er dan nog altijd streamingsites als YouTube die zich niets aantrekken van Steve Albini's weinig subtiele visie op de muziekindustrie. Voor mij een tegenvaller dat niets op Spotify staat. Heb niets van de man in m’n platenkast staan en had graag dit moment gepakt om in z’n gruizige oeuvre te duiken

Zou panjoe, Casartelli of DjFrankie de naam van dit in memoriam even willen veranderen in "Gravest Hits of STEVE ALBINI"? En en passant even meedoen is zelfs nog leuker.
Over leuk gesproken. Bij een traan hoort ook een lach. Dat helpt. Ook daar kon, nee, nog steeds kán Steve voor zorgen.
1
geplaatst: 12 mei 2024, 14:04 uur
Jammer dat To All Trains nog niet uit is...
Big Black - Bad Houses
Big Black - Pavement Saw
Shellac - The Admiral
Shellac - A Minute
Shellac - Il Porno Star
Shellac - Squirrel Song
Shellac - Watch Song
Shellac - Wingwalker
Shellac - Steady As She Goes
Big Black - Bad Houses
Big Black - Pavement Saw
Shellac - The Admiral
Shellac - A Minute
Shellac - Il Porno Star
Shellac - Squirrel Song
Shellac - Watch Song
Shellac - Wingwalker
Shellac - Steady As She Goes
0
geplaatst: 12 mei 2024, 14:07 uur
EttaJamesBrown schreef:
Check bandcamp. Helaas staan daar niet de geweldige eerste twee singles op, die echt wel essentieel zijn. Maar die zijn wel te vinden op YouTube.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 14:30 uur
Ik ken eigenlijk te weinig van de beste man... maar de Shellac plaat 'Terraform' heb ik indertijd op cd aangeschaft en heeft me erg veel plezier bezorgd, evenals zijn geluidswerk voor 'In Utero' van jeweetwel. Heb later wel wat Shellac en ander werk proberen in te halen, maar de gijzelnemers van mijn levensmuziekgeheugen zijn doorgaans onverbiddelijk... maar ik ga het nog wel weer proberen.
Shellac - 'Didn't We Deserve a Look at You the Way You Really Are'
Shellac - 'Copper'
Nirvana - 'Very Ape'
Nirvana - 'Radio Friendly Unit Shifter'
Nogmaals...
Rest in noise, Meneer Albini.
Shellac - 'Didn't We Deserve a Look at You the Way You Really Are'
Shellac - 'Copper'
Nirvana - 'Very Ape'
Nirvana - 'Radio Friendly Unit Shifter'
Nogmaals...
Rest in noise, Meneer Albini.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 15:04 uur
Nomineren gaat lastig worden; ik wil best vanaf ronde 2 meedoen maar dat wordt ook nog een uitdaging met alleen youtube.
Het enige wat ik aan muziek van hem in de kast heb staan (afgezien van een 15-20 'recorded by') zijn de nummers van Big Black en Rapeman op dit album (en dan zonder die met sterretjes er achter)
Nothing Short of Total War (Part One) (1989) - MusicMeter.nl
Het enige wat ik aan muziek van hem in de kast heb staan (afgezien van een 15-20 'recorded by') zijn de nummers van Big Black en Rapeman op dit album (en dan zonder die met sterretjes er achter)
Nothing Short of Total War (Part One) (1989) - MusicMeter.nl
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.