Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
0
geplaatst: 10 mei 2024, 16:24 uur
Ehhh, ik doe niet mee. Why not? Hoor net dat ik tijdelijk geschorst ben.
1
geplaatst: 10 mei 2024, 18:31 uur
Ik mis helaas toch te veel moderne klassiekers. Slechts 9 nummers van na 2010 in de finale, waarvan 5 Nederlandse. Had hier bijvoorbeeld nog graag Käärijä, KEiiNO, Jamala, Conchita Wurst en Salvador Sobral gezien.
Maar toch nog een erg mooi lijstje kunnen maken:
12 Go_A - Shum (2021) 🇺🇦
10 Måneskin - Zitti e Buoni (2021) 🇮🇹
8 Katrina & The Waves - Love Shine a Light (1997) 🇬🇧
7 Ruslana - Wild Dances (2004) 🇺🇦
6 Mocedades - Eres Tú (1973) 🇪🇸
5 Duncan Laurence - Arcade (2019) 🇳🇱
4 Barbara Pravi - Voila (2021) 🇫🇷
3 The Common Linnets - Calm After the Storm (2014) 🇳
2 Secret Garden - Nocturne (1995) 🇳🇴
1 Sertab Erener - Everyway That I Can (2003) 🇹🇷
Maar toch nog een erg mooi lijstje kunnen maken:
12 Go_A - Shum (2021) 🇺🇦
10 Måneskin - Zitti e Buoni (2021) 🇮🇹
8 Katrina & The Waves - Love Shine a Light (1997) 🇬🇧
7 Ruslana - Wild Dances (2004) 🇺🇦
6 Mocedades - Eres Tú (1973) 🇪🇸
5 Duncan Laurence - Arcade (2019) 🇳🇱
4 Barbara Pravi - Voila (2021) 🇫🇷
3 The Common Linnets - Calm After the Storm (2014) 🇳
2 Secret Garden - Nocturne (1995) 🇳🇴
1 Sertab Erener - Everyway That I Can (2003) 🇹🇷
0
geplaatst: 10 mei 2024, 20:09 uur
De bovenste twee waren snel duidelijk. Daarachter is het stuivertje wisselen. Ik vind mijn nummer drie tot en met (pak hem beet) vijftien allemaal gelijkwaardig. Vandaag is dit het verdict geworden.
12. Imaani - Where Are You (1998) 🇬🇧
10. Loreen - Euphoria (2012) 🇸🇪
8. Lenny Kuhr - De Troubadour (1969) 🇳🇱
7. Edsilia Rombley - Hemel en Aarde (1998) 🇳🇱
6. ABBA - Waterloo (1974) 🇸🇪
5. Ruslana - Wild Dances (2004) 🇺🇦
4. France Gall - Poupée de Cire, Poupée de Son (1965) 🇱🇺
3. Barbara Pravi - Voila (2021) 🇫🇷
2. Ruth Jacott - Vrede (1993) 🇳🇱
1. Sertab Erener - Everyway That I Can (2003) 🇹🇷
Minuutje of tien nog om te stemmen, dan de uitslag.
12. Imaani - Where Are You (1998) 🇬🇧
10. Loreen - Euphoria (2012) 🇸🇪
8. Lenny Kuhr - De Troubadour (1969) 🇳🇱
7. Edsilia Rombley - Hemel en Aarde (1998) 🇳🇱
6. ABBA - Waterloo (1974) 🇸🇪
5. Ruslana - Wild Dances (2004) 🇺🇦
4. France Gall - Poupée de Cire, Poupée de Son (1965) 🇱🇺
3. Barbara Pravi - Voila (2021) 🇫🇷
2. Ruth Jacott - Vrede (1993) 🇳🇱
1. Sertab Erener - Everyway That I Can (2003) 🇹🇷
Minuutje of tien nog om te stemmen, dan de uitslag.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 20:11 uur
Moet iedereen met Joost in zijn eindlijst nu een nieuwe lijst maken?
0
geplaatst: 10 mei 2024, 20:19 uur
12 Alice & battiato
10 france Gall
8 s10
7 common linnetts
6 maneskin
5 go a
4 pravi
3 ruth j
2 rombley
1 raf
10 france Gall
8 s10
7 common linnetts
6 maneskin
5 go a
4 pravi
3 ruth j
2 rombley
1 raf
3
geplaatst: 10 mei 2024, 20:38 uur
Wat een feestelijk voorpret avondje Songfestival had kunnen zijn, wordt flink overschaduwd door de shitstorm in Malmö. Het Eurovisie Songfestival topic zal momenteel drukker zijn dan dit topic, maar dat mag de pret niet drukken.
Europe, let's come together, it's now or never!
Europe, let's come together, it's now or never!
0
geplaatst: 10 mei 2024, 20:41 uur
Drieënveertig deelnemers brachten een stem uit op deze finale. Een mooi aantal. Dank allemaal!
0
geplaatst: 10 mei 2024, 20:46 uur
34. Cliff Richard - Congratulations (1968) 🇬🇧 (2x genoemd, 15 punten)
De (afgetekende) laatste plek in deze finale is voor Cliff Richard. Twee keer genoemd maar, dat is aanzienlijk minder dan de rest van het deelnemersveld. Persoonlijk vind ik alle liedjes in deze finale best behoorlijk, sommigen zijn zelfs heel tof, op ééntje na, Jullie raden het al. Ik moest dus wel een beetje gniffelen om deze laatste plek.
De (afgetekende) laatste plek in deze finale is voor Cliff Richard. Twee keer genoemd maar, dat is aanzienlijk minder dan de rest van het deelnemersveld. Persoonlijk vind ik alle liedjes in deze finale best behoorlijk, sommigen zijn zelfs heel tof, op ééntje na, Jullie raden het al. Ik moest dus wel een beetje gniffelen om deze laatste plek.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 20:51 uur
33. Brotherhood of Man - Save Your Kisses For Me (1976) 🇬🇧 (7x genoemd, 17 punten)
32. Sertab Erener - Everyway That I Can (2003) 🇹🇷 (7x genoemd, 25 punten)
30. Anouk - Birds (2013) 🇳🇱 (6x genoemd, 36 punten, nummer één van: dynamo d)
30. Ruth Jacott - Vrede (1993) 🇳🇱 (7x genoemd, 36 punten, nummer één van: Porcupine Head)
De eerste twee Nederlandse deelnemers vinden we terug op een gedeelde dertigste plek. Voor beiden geldt dat dit me een klein beetje tegenvalt. Ik had ze wat hoger ingeschat. We komen in dit blokje ook de enige Turkse deelneemster in deze finale tegen. Die was gauw uitgespeeld.
32. Sertab Erener - Everyway That I Can (2003) 🇹🇷 (7x genoemd, 25 punten)
30. Anouk - Birds (2013) 🇳🇱 (6x genoemd, 36 punten, nummer één van: dynamo d)
30. Ruth Jacott - Vrede (1993) 🇳🇱 (7x genoemd, 36 punten, nummer één van: Porcupine Head)
De eerste twee Nederlandse deelnemers vinden we terug op een gedeelde dertigste plek. Voor beiden geldt dat dit me een klein beetje tegenvalt. Ik had ze wat hoger ingeschat. We komen in dit blokje ook de enige Turkse deelneemster in deze finale tegen. Die was gauw uitgespeeld.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 21:02 uur
29. Nicole - Ein Bißchen Frieden (1982) 🇩🇪 (7x genoemd, 39 punten)
28. Dana - All Kinds of Everything (1970) 🇮🇪 (8x genoemd, 40 punten)
27. Johnny Logan - Hold Me Now (1987) 🇮🇪 (9x genoemd, 42 punten)
26. Domenico Modugno - Nel Blu Dipinto Di Blu (1958) 🇮🇹 (9x genoemd, 44 punten)
25. Buckz Fizz - Making Your Mind Up (1981) 🇬🇧 (9x genoemd, 44 punten, nummer één van: Poeha)
Een blokje 'gouwe ouwe' met oud-winnaars Nicole, Dana, Johnny en Buckz Fizz. Nel Blu Dipinto Di Blu (Volare) is dan misschien wel weer de bekendste niet-winnaar die het festival heeft voortgebracht. Ik heb zelf gemerkt deze week dat veel van de wat oudere nummers me toch iets minder liggen. Sommigen ruiken wel erg naar spruitjes. Al zaten er ook zeker fijne (hernieuwde) kennismakingen bij. Tu Te Reconnaîtras bijvoorbeeld, verraste me positief. Jammer genoeg was de halve finale het eindstation.
28. Dana - All Kinds of Everything (1970) 🇮🇪 (8x genoemd, 40 punten)
27. Johnny Logan - Hold Me Now (1987) 🇮🇪 (9x genoemd, 42 punten)
26. Domenico Modugno - Nel Blu Dipinto Di Blu (1958) 🇮🇹 (9x genoemd, 44 punten)
25. Buckz Fizz - Making Your Mind Up (1981) 🇬🇧 (9x genoemd, 44 punten, nummer één van: Poeha)
Een blokje 'gouwe ouwe' met oud-winnaars Nicole, Dana, Johnny en Buckz Fizz. Nel Blu Dipinto Di Blu (Volare) is dan misschien wel weer de bekendste niet-winnaar die het festival heeft voortgebracht. Ik heb zelf gemerkt deze week dat veel van de wat oudere nummers me toch iets minder liggen. Sommigen ruiken wel erg naar spruitjes. Al zaten er ook zeker fijne (hernieuwde) kennismakingen bij. Tu Te Reconnaîtras bijvoorbeeld, verraste me positief. Jammer genoeg was de halve finale het eindstation.
1
geplaatst: 10 mei 2024, 21:17 uur
23. S10 - De Diepte (2022) 🇳🇱 (13x genoemd, 51 punten)
23. Lenny Kuhr - De Troubadour (1969) 🇳🇱 (8x genoemd, 51 punten)
22. Secret Garden - Nocturne (1995) 🇳🇴 (12x genoemd, 52 punten)
Wederom een Nederlands getint blokje met - voorlopig - onze laatste finaledeelneemster en oud-winnares Lenny Kuhr. Die laatste was deze week misschien wel mijn grootste stijger. Vooraf had ik De Troubadour niet in mijn top tien verwacht, maar uiteindelijk heb ik hem op plek drie gezet. Prachtig melancholiek liedje is het toch. Een plekje hoger vinden we Secret Garden, de a-typische winnaar uit '95.
23. Lenny Kuhr - De Troubadour (1969) 🇳🇱 (8x genoemd, 51 punten)
22. Secret Garden - Nocturne (1995) 🇳🇴 (12x genoemd, 52 punten)
Wederom een Nederlands getint blokje met - voorlopig - onze laatste finaledeelneemster en oud-winnares Lenny Kuhr. Die laatste was deze week misschien wel mijn grootste stijger. Vooraf had ik De Troubadour niet in mijn top tien verwacht, maar uiteindelijk heb ik hem op plek drie gezet. Prachtig melancholiek liedje is het toch. Een plekje hoger vinden we Secret Garden, de a-typische winnaar uit '95.
2
geplaatst: 10 mei 2024, 21:21 uur
21. Imaani - Where Are You (1998) 🇬🇧 (11x genoemd, 57 punten, nummer één van: AstroStart & mijzelf)
20. Sandie Shaw - Puppet on a String (1967) 🇬🇧 (9x genoemd, 58 punten)
18. Johnny Logan - What's Another Year (1980) 🇮🇪 (9x genoemd, 60 punten, nummer één van: Scorpion_21 & Shaky)
En door met een Brits blokje met daarin de tweede en laatste van Johnny Logan. Ook mijn persoonlijke favoriet Imaani komen we hier tegen. Vooraf zag ik "Where Are You" als een outsider voor een hoge eindklassering, maar blijkbaar ging ik wat te veel uit van mijn eigen voorkeur.
20. Sandie Shaw - Puppet on a String (1967) 🇬🇧 (9x genoemd, 58 punten)
18. Johnny Logan - What's Another Year (1980) 🇮🇪 (9x genoemd, 60 punten, nummer één van: Scorpion_21 & Shaky)
En door met een Brits blokje met daarin de tweede en laatste van Johnny Logan. Ook mijn persoonlijke favoriet Imaani komen we hier tegen. Vooraf zag ik "Where Are You" als een outsider voor een hoge eindklassering, maar blijkbaar ging ik wat te veel uit van mijn eigen voorkeur.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 21:29 uur
Toch!
Ik dacht al, ik wacht even Edgar's lijstje af. Vond het al vreemd dat je 34 !!! nummers de finale liet instromen.

Verder prima natuurlijk, jij organiseert deze editie
Ik dacht al, ik wacht even Edgar's lijstje af. Vond het al vreemd dat je 34 !!! nummers de finale liet instromen.
Edgar18 schreef:
Uitslag ronde 2
Hieronder alle liedjes met het aantal tegenstemmen erachter.
Nicole - Ein Bißchen Frieden (1982) 🇩🇪 - 10x
Umberto Tozzi & Raf - Gente di Mare (1987) 🇮🇹 - 10x
Ruslana - Wild Dances (2004) 🇺🇦 - 10x
Cliff Richard - Congratulations (1968) 🇬🇧 - 11x
Dana - All Kinds of Everything (1970) 🇮🇪 - 11x
Vicky Leandros - Après Toi (1972) 🇱🇺 - 11x
Imaani - Where Are You (1998) 🇬🇧 - 11x
------------------------------------------------------------------------
Catherine Ferry - Un, Deux, Trois (1976) 🇫🇷 - 12x
Precies 30 nummers waren namelijk 10x of minder genoemd Uitslag ronde 2
Hieronder alle liedjes met het aantal tegenstemmen erachter.
Nicole - Ein Bißchen Frieden (1982) 🇩🇪 - 10x
Umberto Tozzi & Raf - Gente di Mare (1987) 🇮🇹 - 10x
Ruslana - Wild Dances (2004) 🇺🇦 - 10x
Cliff Richard - Congratulations (1968) 🇬🇧 - 11x
Dana - All Kinds of Everything (1970) 🇮🇪 - 11x
Vicky Leandros - Après Toi (1972) 🇱🇺 - 11x
Imaani - Where Are You (1998) 🇬🇧 - 11x
------------------------------------------------------------------------
Catherine Ferry - Un, Deux, Trois (1976) 🇫🇷 - 12x

Verder prima natuurlijk, jij organiseert deze editie

0
geplaatst: 10 mei 2024, 21:32 uur
18. Vicky Leandros - Après Toi (1972) 🇱🇺 (10x genoemd, 60 punten)
17. Ruslana - Wild Dances (2004) 🇺🇦 (11x genoemd, 64 punten)
16. Umberto Tozzi & Raf - Gente di Mare (1987) 🇮🇹 (13x genoemd, 65 punten, nummer één van: thelion)
15. Sandra Kim - J'aime La Vie (1986) 🇧🇪 (13x genoemd, 67 punten, nummer één van: dumb_helicopter)
Luxemburg en Italië komen weer een keertje voorbij, net als de enige Belgische deelneemster aan deze finale. De wilde dans van Ruslana tenslotte vinden we op plek vijftien. Jammer dat Jamala het niet gered heeft, dat vind ik wel één van de betere Eurovisie nummers.
17. Ruslana - Wild Dances (2004) 🇺🇦 (11x genoemd, 64 punten)
16. Umberto Tozzi & Raf - Gente di Mare (1987) 🇮🇹 (13x genoemd, 65 punten, nummer één van: thelion)
15. Sandra Kim - J'aime La Vie (1986) 🇧🇪 (13x genoemd, 67 punten, nummer één van: dumb_helicopter)
Luxemburg en Italië komen weer een keertje voorbij, net als de enige Belgische deelneemster aan deze finale. De wilde dans van Ruslana tenslotte vinden we op plek vijftien. Jammer dat Jamala het niet gered heeft, dat vind ik wel één van de betere Eurovisie nummers.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 21:33 uur
Edgar18 schreef:
32. Brotherhood of Man - Save Your Kisses For Me (1976) 🇬🇧 (7x genoemd, 28 punten, nummer één van: jasper1991)
Begin maar opnieuw - je hebt mijn lijst ondersteboven gelezen. Ik dacht ik doe het met 8, 10 en 12 punten zoals verzocht...32. Brotherhood of Man - Save Your Kisses For Me (1976) 🇬🇧 (7x genoemd, 28 punten, nummer één van: jasper1991)
1
geplaatst: 10 mei 2024, 21:35 uur
jasper1991 schreef:
Begin maar opnieuw - je hebt mijn lijst ondersteboven gelezen. Ik dacht ik doe het met 8, 10 en 12 punten zoals verzocht...
Misschien moet je dan volgende keer je twaalf punten bovenaan zetten, net als de andere drieëndertig deelnemers. Het staat er wat onduidelijk...Begin maar opnieuw - je hebt mijn lijst ondersteboven gelezen. Ik dacht ik doe het met 8, 10 en 12 punten zoals verzocht...
0
geplaatst: 10 mei 2024, 21:37 uur
Poeha schreef:
Chips, je hebt me door. Ik dacht al, ik wacht even Edgar's lijstje af. Vond het al vreemd dat je 34 !!! nummers de finale liet instromen.

De tweede ronde bestond uit 51 liedjes, daarvan is exact 1/3 deel (17 stuks) afgevallen. Ik heb wel even overwogen om de 11x genoemd er ook uit te wippen, maar ik weet dat veel deelnemers het leuk vinden als de keuze uitgebreid is, dus daarom heb ik ze nog meegenomen. Dat dat één van mijn persoonlijke favorieten goed uitkwam was uiteraard mooi meegenomen.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 21:41 uur
Edgar18 schreef:
Ja, dacht er zelf ook nog even aan. Ach ja, mijn favorieten zitten toch bij de afvallers.(quote)
Misschien moet je dan volgende keer je twaalf punten bovenaan zetten, net als de andere drieëndertig deelnemers. Het staat er wat onduidelijk...
1
geplaatst: 10 mei 2024, 21:47 uur
Oke, het verkeerd meegenomen lijstje is aangepast en verwerkt. Voor de uitslag maakt het niet veel uit. Brotherhood of Man en Sertab Erener wisselen van plek, Ruslana zakt twee plekjes en Lenny Kuhr zakt er drie. Om niet alles om te hoeven gooien laat ik die in de uitslag even staan waar ze staat, maar De Troubadour is dus uiteindelijk 26e geworden.
Wat een chaos, het lijkt Malmö wel.
1
geplaatst: 10 mei 2024, 21:49 uur
Edgar18 schreef:
Oke, het verkeerd meegenomen is lijstje is aangepast en verwerkt. Voor de uitslag maakt het niet veel uit. Brotherhood of Man en Sertab Erener wisselen van plek, Ruslana zakt twee plekjes en Lenny Kuhr zakt er drie. Om niet alles om te hoeven gooien laat ik die in de uitslag even staan waar ze staat, maar De Troubadour is dus uiteindelijk 26e geworden.
Chic dat je het nog hebt aangepast Oke, het verkeerd meegenomen is lijstje is aangepast en verwerkt. Voor de uitslag maakt het niet veel uit. Brotherhood of Man en Sertab Erener wisselen van plek, Ruslana zakt twee plekjes en Lenny Kuhr zakt er drie. Om niet alles om te hoeven gooien laat ik die in de uitslag even staan waar ze staat, maar De Troubadour is dus uiteindelijk 26e geworden.

Mijn lijstje was inderdaad een beetje onduidelijk, nu ik het teruglees.
2
geplaatst: 10 mei 2024, 21:56 uur
14. Katrina & The Waves - Love Shine a Light (1997) 🇬🇧 (11x genoemd, 70 punten, nummer één van: Karl & Martijn Jonkers)
13. Barbara Pravi - Voila (2021) 🇫🇷 (16x genoemd, 73 punten)
12. Edsilia Rombley - Hemel en Aarde (1998) 🇳🇱 (14x genoemd, 74 punten)
11. Teach-In - Ding-a-Dong (1975) 🇳🇱 (15x genoemd, 76 punten, nummer één van: ECooper)
In het laatste blokje voor de top tien vinden we twee oud-winnaars, een nummer twee en een nummer vier. Wisten jullie dat Edsilia's vierde plaats Nederlands beste resultaat was sinds de overwinning van Teach-In? En zie ze hier eens gebroederlijk naast elkaar staan. Met Hemel en Aarde komt ook het laatste liedje uit mijn favoriete Songfestival jaar voorbij. Imaani en Edsilia staan in mijn top tien, en als Dana International de finale gehaald zou hebben had die er ook ingestaan. Tof jaar!
13. Barbara Pravi - Voila (2021) 🇫🇷 (16x genoemd, 73 punten)
12. Edsilia Rombley - Hemel en Aarde (1998) 🇳🇱 (14x genoemd, 74 punten)
11. Teach-In - Ding-a-Dong (1975) 🇳🇱 (15x genoemd, 76 punten, nummer één van: ECooper)
In het laatste blokje voor de top tien vinden we twee oud-winnaars, een nummer twee en een nummer vier. Wisten jullie dat Edsilia's vierde plaats Nederlands beste resultaat was sinds de overwinning van Teach-In? En zie ze hier eens gebroederlijk naast elkaar staan. Met Hemel en Aarde komt ook het laatste liedje uit mijn favoriete Songfestival jaar voorbij. Imaani en Edsilia staan in mijn top tien, en als Dana International de finale gehaald zou hebben had die er ook ingestaan. Tof jaar!
1
geplaatst: 10 mei 2024, 22:03 uur
9. Måneskin - Zitti e Buoni (2021) 🇮🇹 (12x genoemd, 78 punten)
9. Mocedades - Eres Tú (1973) 🇪🇸 (14x genoemd, 78 punten, nummer één van: wendyvortex)
De gedeelde negende plek in deze finale is voor Ma en Mo. De enige Spaanse deelnemer weet hun liedje netjes de top tien in te zingen. Voor de Italianen zit er nog iets in het vat.
9. Mocedades - Eres Tú (1973) 🇪🇸 (14x genoemd, 78 punten, nummer één van: wendyvortex)
De gedeelde negende plek in deze finale is voor Ma en Mo. De enige Spaanse deelnemer weet hun liedje netjes de top tien in te zingen. Voor de Italianen zit er nog iets in het vat.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 22:10 uur
8. Duncan Laurence - Arcade (2019) 🇳🇱 (15x genoemd, 87 punten, nummer één van: laxus11)
7. Joost - Europapa (2024) 🇳🇱 (16x genoemd, 98 punten, nummer één van: Ries_72 & Titmeister)
Fraaie top tien plekken voor de laatste Nederlandse winnaar en de laatste Nederlandse deeln...... enfin, dat komen we later op terug. Dat Joost in dit spelletje zo lekker scoort zegt wel iets over de kracht Europapa. Iets wat natuurlijk al duidelijk werd uit de streamingcijfers, het gejuich uit de zaal gisteravond en de kansen die hem worden/werden (doorhalen wat niet van toepassing is) toegedicht.
7. Joost - Europapa (2024) 🇳🇱 (16x genoemd, 98 punten, nummer één van: Ries_72 & Titmeister)
Fraaie top tien plekken voor de laatste Nederlandse winnaar en de laatste Nederlandse deeln...... enfin, dat komen we later op terug. Dat Joost in dit spelletje zo lekker scoort zegt wel iets over de kracht Europapa. Iets wat natuurlijk al duidelijk werd uit de streamingcijfers, het gejuich uit de zaal gisteravond en de kansen die hem worden/werden (doorhalen wat niet van toepassing is) toegedicht.
3
geplaatst: 10 mei 2024, 22:14 uur
Totdat we horen hoe het met Joost af gaat lopen, is dit in elk geval een prettig topic om in terug te denken aan de goeie ouwe songfestivaltijd. Mijn complimenten, Edgar18!
1
geplaatst: 10 mei 2024, 22:15 uur
6. ABBA - Waterloo (1974) 🇸🇪 (25x genoemd, 125 punten, nummer één van: LucM, Marco dB & Superbitch)
Plek zes is voor het Songfestival nummer der Songfestival nummers. Bij ieder ander liedje gaat er in mijn hoofd gelijk een 'Songfestival luikje' open zodra ik het hoor. Zo'n gedachte als "oh ja, van het Songfestival". Alleen niet bij Waterloo. Dat nummer staat voor mij zo op zichzelf dat ik het eigenlijk niet meer met het festival associeer. Misschien ook niet zo gek, gezien de enorme successen die ABBA na het festival heeft gehad.
We maken qua punten nu trouwens wel grote stappen. Tot en met Europapa lag het allemaal heel dicht bij elkaar, maar de bovenste zes knallen er qua punten duidelijk bovenuit.
Plek zes is voor het Songfestival nummer der Songfestival nummers. Bij ieder ander liedje gaat er in mijn hoofd gelijk een 'Songfestival luikje' open zodra ik het hoor. Zo'n gedachte als "oh ja, van het Songfestival". Alleen niet bij Waterloo. Dat nummer staat voor mij zo op zichzelf dat ik het eigenlijk niet meer met het festival associeer. Misschien ook niet zo gek, gezien de enorme successen die ABBA na het festival heeft gehad.
We maken qua punten nu trouwens wel grote stappen. Tot en met Europapa lag het allemaal heel dicht bij elkaar, maar de bovenste zes knallen er qua punten duidelijk bovenuit.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 22:23 uur
Ik eigenlijk niet, omdat mensen misschien wel wat Waterloo moe zijn. Iedereen kent het liedje, kan het dromen. De verrassing is er totaal af, terwijl je bij sommige andere nummers misschien wel denkt: "he, leuk om die weer eens te horen". Maar goed, das speculeren hoor. Een zesde plek is natuurlijk prima en Waterloo is wel het één na meest genoemd van alle liedjes.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.