Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
1
geplaatst: 6 augustus 2024, 23:52 uur
10 liedjes wegstemmen !?
https://media4.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExMHV4MGpqdHNnZ3AzOXNpOXpkeGx5bHZzMWZiaW5pNDZjampnZmludSZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/5YGicYIAI2PN52GzcT/giphy.webp
Alles Is Op
De Wereld Is Mooi
Het Kasteel van Koning Samson
In het Oerwoud
Oh La La La!
Spaghetti
Wakker Worden *
Wat Ben Ik Blij *
Wereldberoemd *
Wij Zijn bij de Brandweer
https://media4.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExMHV4MGpqdHNnZ3AzOXNpOXpkeGx5bHZzMWZiaW5pNDZjampnZmludSZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/5YGicYIAI2PN52GzcT/giphy.webp
Alles Is Op
De Wereld Is Mooi
In het Oerwoud
Oh La La La!
Spaghetti
Wakker Worden *
Wat Ben Ik Blij *
Wereldberoemd *
1
geplaatst: 7 augustus 2024, 07:16 uur
esteban schreef:
10 liedjes wegstemmen !?
10 liedjes wegstemmen !?
Sophie's Choice is er niks tegen.
1
geplaatst: 7 augustus 2024, 20:54 uur
De Bel Doet 't Niet *
De Canon *
Druk *
In het Oerwoud
Oh La La La!
Repeteren
Wat Ben Ik Blij *
Wereldberoemd *
Wij Gaan Beginnen
Wij Komen Naar Jou *
De Canon *
Druk *
In het Oerwoud
Oh La La La!
Repeteren
Wat Ben Ik Blij *
Wereldberoemd *
Wij Gaan Beginnen
Wij Komen Naar Jou *
0
geplaatst: 7 augustus 2024, 21:31 uur
Einde eliminitieronde! Deze 10 nummers kregen 4 tegenstemmen of meer.
Oh La La La! (8)
De Wereld Is Mooi (6)
In het Oerwoud (5)
Spaghetti (5)
Dan Is Het Kerstmis * (4)
Niet Ver Weg * (4)
Samsonlied (4)
Wakker Worden * (4)
Wat Ben Ik Blij * (4)
Wij Komen Naar Jou * (4)
Vooral In het Oerwoud en Spaghetti zijn 2 grote klassiekers die de finale dus missen.
Oh La La La! (8)
De Wereld Is Mooi (6)
In het Oerwoud (5)
Spaghetti (5)
Dan Is Het Kerstmis * (4)
Niet Ver Weg * (4)
Samsonlied (4)
Wakker Worden * (4)
Wat Ben Ik Blij * (4)
Wij Komen Naar Jou * (4)
Vooral In het Oerwoud en Spaghetti zijn 2 grote klassiekers die de finale dus missen.
1
geplaatst: 7 augustus 2024, 21:37 uur
En dat betekent dat we een FINALE hebben!
https://i.ytimg.com/vi/VC_WahPGzgw/maxresdefault.jpg
En wel eentje met 21 geweldige S&G-classics.
10 Miljoen
Alles Is Op
De Bel Doet 't Niet *
De Canon *
De Snijdersbank *
Druk *
Er Zit Meer in een Liedje
Ik Ben Verliefd
In de Disco
Mac Samson en Mac Gert *
Ochtendgymnastiek
Piraten-potpourri
Repeteren
Samen op de Moto
Samsonrock
Wereldberoemd *
Wij Gaan Beginnen
Wij Gaan naar de Maan
Wij Willen Voetballen
Zet ze op volgorde door minstens een top 10 te maken.
Deadline: vrijdagavond 19u, al kan het zijn dat ik pas zaterdagochtend aan de presentatie toe kom.
https://i.ytimg.com/vi/VC_WahPGzgw/maxresdefault.jpg
En wel eentje met 21 geweldige S&G-classics.
10 Miljoen
Alles Is Op
De Bel Doet 't Niet *
De Canon *
De Snijdersbank *
Druk *
Er Zit Meer in een Liedje
Ik Ben Verliefd
In de Disco
Mac Samson en Mac Gert *
Ochtendgymnastiek
Piraten-potpourri
Repeteren
Samen op de Moto
Samsonrock
Wereldberoemd *
Wij Gaan Beginnen
Wij Gaan naar de Maan
Wij Willen Voetballen
Zet ze op volgorde door minstens een top 10 te maken.
Deadline: vrijdagavond 19u, al kan het zijn dat ik pas zaterdagochtend aan de presentatie toe kom.
1
geplaatst: 8 augustus 2024, 21:08 uur
Of ik nog 30 andere liedjes in de TOP 10 wou proppen?
https://media.tenor.com/rhC26l3qFFMAAAAM/samson-gert-ja.gif
1. 10 Miljoen
2. Wij Gaan Naar De Maan
3. Piraten-Potpourri
4. Mac Samson en Mac Gert *
5. Repeteren
6. Samen Op De Moto
7. Er Zit Meer in een Liedje
8. De Snijdersbank *
9. Samsonrock
10. De Bel Doet 't Niet *
https://media.tenor.com/rhC26l3qFFMAAAAM/samson-gert-ja.gif
1. 10 Miljoen
2. Wij Gaan Naar De Maan
3. Piraten-Potpourri
4. Mac Samson en Mac Gert *
5. Repeteren
6. Samen Op De Moto
7. Er Zit Meer in een Liedje
8. De Snijdersbank *
9. Samsonrock
1
geplaatst: 8 augustus 2024, 22:17 uur
Pure nostalgie! 
1. Wij Gaan naar de Maan
2. Druk *
3. Er Zit Meer in een Liedje
4. Piraten-potpourri
5. De Bel Doet 't Niet *
6. Repeteren
7. Mac Samson en Mac Gert *
8. Wij Gaan Beginnen
9. Het Kasteel van Koning Samson
10. Alles Is Op

1. Wij Gaan naar de Maan
2. Druk *
3. Er Zit Meer in een Liedje
4. Piraten-potpourri
5. De Bel Doet 't Niet *
6. Repeteren
7. Mac Samson en Mac Gert *
8. Wij Gaan Beginnen
9. Het Kasteel van Koning Samson
10. Alles Is Op
1
geplaatst: 9 augustus 2024, 10:05 uur
1. De Canon *
2. Mac Samson en Mac Gert *
3. 10 Miljoen
4. Wereldberoemd *
5. Alles Is Op
6. Ik Ben Verliefd
7. Druk *
8. Er Zit Meer in een Liedje
9. De Bel Doet 't Niet *
10. Wij Gaan naar de Maan
Node gemist: Wij Zijn Rijk, Op het Dak, De Mooiste Dag, Wat Ben ik Blij, Piloot.
2. Mac Samson en Mac Gert *
3. 10 Miljoen
4. Wereldberoemd *
5. Alles Is Op
6. Ik Ben Verliefd
7. Druk *
8. Er Zit Meer in een Liedje
9. De Bel Doet 't Niet *
10. Wij Gaan naar de Maan
Node gemist: Wij Zijn Rijk, Op het Dak, De Mooiste Dag, Wat Ben ik Blij, Piloot.
1
geplaatst: 9 augustus 2024, 14:15 uur
Niet Ver Weg...gestemd?? 
Gelukkig zijn er nog vele topnummers die het overleefd hebben:
1. De Canon *
2. Samen op de Moto
3. Wij Gaan Beginnen
4. In De Disco
5. Wij Gaan naar de Maan
6. Piraten-Potpourri
7. Wereldberoemd *
8. 10 Miljoen
9. Ik Ben Verliefd

Gelukkig zijn er nog vele topnummers die het overleefd hebben:
1. De Canon *
2. Samen op de Moto
3. Wij Gaan Beginnen
4. In De Disco
5. Wij Gaan naar de Maan
6. Piraten-Potpourri
7. Wereldberoemd *
8. 10 Miljoen
9. Ik Ben Verliefd
1
geplaatst: 9 augustus 2024, 14:56 uur
1. Repeteren
2. Druk *
3. Ochtendgymnastiek
4. In de Disco
5. 10 Miljoen
6. De Canon *
7. Wij Willen Voetballen
8. De Snijdersbank *
9. Wij Gaan naar de Maan
10. Wereldberoemd *
11. Piraten-potpourri
Wat een niveau. Nooit gedacht dat ik het piratenlied uit de punten zou moeten laten.
2. Druk *
3. Ochtendgymnastiek
4. In de Disco
5. 10 Miljoen
6. De Canon *
7. Wij Willen Voetballen
8. De Snijdersbank *
9. Wij Gaan naar de Maan
10. Wereldberoemd *
11. Piraten-potpourri
Wat een niveau. Nooit gedacht dat ik het piratenlied uit de punten zou moeten laten.
0
geplaatst: 9 augustus 2024, 15:00 uur
Albumverdeling in de finale:
5x Samson 3
4x Samson 2
3x Samson 5
3x Samson 6
2x Samson 1
2x Samson 4
1x Samson 7
1x Samson 8
5x Samson 3
4x Samson 2
3x Samson 5
3x Samson 6
2x Samson 1
2x Samson 4
1x Samson 7
1x Samson 8
0
geplaatst: 9 augustus 2024, 21:31 uur
JoaMuse schreef:
Ik stem nog later vanavond als het kan.
Ik stem nog later vanavond als het kan.
Ja, doe maar! Morgenochtend presentatie.
1
geplaatst: 9 augustus 2024, 23:11 uur
Helemaal goed, Arno. Ergens in de middag begin ik met Vera-gitaarherrie.
Zal nog lastig worden de kwaliteit van deze week af te toppen
0
geplaatst: 9 augustus 2024, 23:48 uur
1. Er Zit Meer in een Liedje
2. De Snijdersbank *
3. In de Disco
4. Wij Gaan naar de Maan
5. 10 Miljoen
6. Alles Is Op
7. Ochtendgymnastiek
8. Samsonrock
9. Wij Zijn bij de Brandweer
10. Samen op de Moto
2. De Snijdersbank *
3. In de Disco
4. Wij Gaan naar de Maan
5. 10 Miljoen
6. Alles Is Op
7. Ochtendgymnastiek
8. Samsonrock
9. Wij Zijn bij de Brandweer
10. Samen op de Moto
0
geplaatst: 9 augustus 2024, 23:49 uur
1.Wij Willen Voetballen
2. Ochtendgymnastiek
3. Piraten-potpourri
4. Wij Gaan naar de Maan
5. Er Zit Meer in een Liedje
6. Repeteren
7. In de Disco
8. Druk *
9. Alles is op
10. 10 miljoen
Echt onmogelijk
2. Ochtendgymnastiek
3. Piraten-potpourri
4. Wij Gaan naar de Maan
5. Er Zit Meer in een Liedje
6. Repeteren
7. In de Disco
8. Druk *
9. Alles is op
10. 10 miljoen
Echt onmogelijk
1
geplaatst: 10 augustus 2024, 09:23 uur
20. Het Kasteel van Koning Samson
20. Wij Zijn bij de Brandweer
2 punten.
Een gedeelde laatste plaats voor dit duo klassiekers. In mijn studententijd schreef ik ooit een clublied voor een studentenvereniging, en dat deed ik op de tonen van Het Kasteel van Koning Samson. Het metrum klopte van A tot Z. Ik ben er nog steeds best trots op.
En dan natuurlijk Wij Zijn Brandweer. Een evergreen die de brandweer populair maakte bij kinderen in de 90's, en die duidelijk maakte dat katjes uit bomen halen ook gewoon tot het takenpakket van de sapeur-pompiers behoort. O ja, voor de mensen van Gent (letten jullie op ArthurDZ, Johnny Marr): de boom waaruit de kat gered wordt op het einde van de videoclip, staat in de Gentse Begijnhofwijk (Google Street View).
20. Wij Zijn bij de Brandweer
2 punten.
Een gedeelde laatste plaats voor dit duo klassiekers. In mijn studententijd schreef ik ooit een clublied voor een studentenvereniging, en dat deed ik op de tonen van Het Kasteel van Koning Samson. Het metrum klopte van A tot Z. Ik ben er nog steeds best trots op.
En dan natuurlijk Wij Zijn Brandweer. Een evergreen die de brandweer populair maakte bij kinderen in de 90's, en die duidelijk maakte dat katjes uit bomen halen ook gewoon tot het takenpakket van de sapeur-pompiers behoort. O ja, voor de mensen van Gent (letten jullie op ArthurDZ, Johnny Marr): de boom waaruit de kat gered wordt op het einde van de videoclip, staat in de Gentse Begijnhofwijk (Google Street View).
2
geplaatst: 10 augustus 2024, 09:28 uur
Arno schreef:
O ja, voor de mensen van Gent (letten jullie op ArthurDZ, Johnny Marr): de boom waaruit de kat gered wordt op het einde van de videoclip, staat in de Gentse Begijnhofwijk
O ja, voor de mensen van Gent (letten jullie op ArthurDZ, Johnny Marr): de boom waaruit de kat gered wordt op het einde van de videoclip, staat in de Gentse Begijnhofwijk
Wtf, dit wist zelfs esteban niet!
Hyped voor de rest van de ontknoping!
1
geplaatst: 10 augustus 2024, 09:30 uur
19. Samsonrock
5 punten
Nog zo'n onwaarschijnlijke klassieker, maar dat zijn uiteindelijk bijna alle finalisten. Steevast een van de hoogtepunten destijds tijdens de jaarlijkse kerstshows. Voor jullie echter goed voor een magere 19e plaats.
5 punten
Nog zo'n onwaarschijnlijke klassieker, maar dat zijn uiteindelijk bijna alle finalisten. Steevast een van de hoogtepunten destijds tijdens de jaarlijkse kerstshows. Voor jullie echter goed voor een magere 19e plaats.
1
geplaatst: 10 augustus 2024, 09:39 uur
18. Ik Ben Verliefd
8 punten
Een intense liefdesverklaring van Gert en Samson aan respectievelijk Marlène en Bobientje (een van de ontelbare pogingen, wanneer gaat dit over in stalking?). Tevens een 3 minuten durende promovideo voor de Efteling.
8 punten
Een intense liefdesverklaring van Gert en Samson aan respectievelijk Marlène en Bobientje (een van de ontelbare pogingen, wanneer gaat dit over in stalking?). Tevens een 3 minuten durende promovideo voor de Efteling.
1
geplaatst: 10 augustus 2024, 10:06 uur
17. De Bel Doet 't Niet
11 punten
Waarom De Bel Doet 't Niet een countrynummer moest worden met een videoclip in een westerndorp, geen idee. Maar het werkt verdomd goed. De tekst verwijst natuurlijk naar het feit dat de bel van Samson en Gert al van in het prille begin stuk is en de heren geen geld hebben of te lui zijn om hem te herstellen.
Overigens is het een Nederlander, Stef Bos in de rol van buurman Joop Mengelmoes, die de bel kapot maakte: https://www.youtube.com/watch?v=P9CAhXsnsvw
Let in de tekst van het nummer ook op Gert die 'Alberto Vermicelli' zegt. Geheel out of character, gewoonlijk zegt hij altijd Albert Vermeersch.
11 punten
Waarom De Bel Doet 't Niet een countrynummer moest worden met een videoclip in een westerndorp, geen idee. Maar het werkt verdomd goed. De tekst verwijst natuurlijk naar het feit dat de bel van Samson en Gert al van in het prille begin stuk is en de heren geen geld hebben of te lui zijn om hem te herstellen.
Overigens is het een Nederlander, Stef Bos in de rol van buurman Joop Mengelmoes, die de bel kapot maakte: https://www.youtube.com/watch?v=P9CAhXsnsvw
Let in de tekst van het nummer ook op Gert die 'Alberto Vermicelli' zegt. Geheel out of character, gewoonlijk zegt hij altijd Albert Vermeersch.
1
geplaatst: 10 augustus 2024, 10:06 uur
16. Wij Gaan Beginnen
11 punten
Dit nummer past in de traditie van knallende openingsnummers op S&G-albums. Soortgelijke songs als Wij Komen Naar Jou, Wat Ben Ik Blij en De Mooiste Dag haalden de finale jammer genoeg niet, maar dat deed Wij Gaan Beginnen dus wel netjes. Ik heb ook een minder fijne herinnering aan het nummer. In mijn eerste jaar aan de universiteit van Gent kroop dit refrein in mijn hoofd, waardoor ik de hele avond en een groot deel van de nacht voor het zwaarste examen de slaap niet kon vatten. Uiteindelijk met slechts een uurtje of twee nachtrust toch meegedaan, en nipt geslaagd met een 10 op 20.
11 punten
Dit nummer past in de traditie van knallende openingsnummers op S&G-albums. Soortgelijke songs als Wij Komen Naar Jou, Wat Ben Ik Blij en De Mooiste Dag haalden de finale jammer genoeg niet, maar dat deed Wij Gaan Beginnen dus wel netjes. Ik heb ook een minder fijne herinnering aan het nummer. In mijn eerste jaar aan de universiteit van Gent kroop dit refrein in mijn hoofd, waardoor ik de hele avond en een groot deel van de nacht voor het zwaarste examen de slaap niet kon vatten. Uiteindelijk met slechts een uurtje of twee nachtrust toch meegedaan, en nipt geslaagd met een 10 op 20.
0
geplaatst: 10 augustus 2024, 10:09 uur
Ah shit ik had gisteravond m'n top 10 nog gepost. Dacht ik. Nou ja helaas!
1
geplaatst: 10 augustus 2024, 10:15 uur
15. Wereldberoemd
13 punten
In Wereldberoemd krijgt ons duo het hoog in z'n bol. Ze willen een lied schrijven dat hen eeuwige roem over de hele planeet oplevert. Dan zou ik toch beginnen met iets in het Engels te componeren. Hoewel, Eddy Wally tourde ook de wereld rond met zijn Vlaamse klassiekers. Kudo's nog voor het DIY-repetitiekot in de kelder van Samson & Gert.
13 punten
In Wereldberoemd krijgt ons duo het hoog in z'n bol. Ze willen een lied schrijven dat hen eeuwige roem over de hele planeet oplevert. Dan zou ik toch beginnen met iets in het Engels te componeren. Hoewel, Eddy Wally tourde ook de wereld rond met zijn Vlaamse klassiekers. Kudo's nog voor het DIY-repetitiekot in de kelder van Samson & Gert.
1
geplaatst: 10 augustus 2024, 10:18 uur
14. Alles Is Op
14 punten
Is dit de aller- allergrootste S&G-hit? Veel zal het niet schelen. Een nummer dat de draak steekt met de niet aflatende vraatzucht van Meneer Spaghetti (zie bv. ook 'Het Spook van de Opera'), die zich schransend onder de keukentafel van Gert verstopt had.
14 punten
Is dit de aller- allergrootste S&G-hit? Veel zal het niet schelen. Een nummer dat de draak steekt met de niet aflatende vraatzucht van Meneer Spaghetti (zie bv. ook 'Het Spook van de Opera'), die zich schransend onder de keukentafel van Gert verstopt had.
2
geplaatst: 10 augustus 2024, 10:21 uur
13. Wij Willen Voetballen
14 punten, nummer 1 van dumb_helicopter
Gertjan heeft duidelijk zijn om te voetballen, en wie niet na het horen van deze fantastische classic met de legendarische eurodance-melodielijn. Samson & Gert vs. FC De Kampioenen - of toch een klein deeltje ervan, de rest van de cast had wellicht geen zin of kreeg te weinig betaald.
En nog een kleine location breakdown: de match werd opgenomen op dit idyllische pleintje in Lokeren: Google Street View
14 punten, nummer 1 van dumb_helicopter
Gertjan heeft duidelijk zijn om te voetballen, en wie niet na het horen van deze fantastische classic met de legendarische eurodance-melodielijn. Samson & Gert vs. FC De Kampioenen - of toch een klein deeltje ervan, de rest van de cast had wellicht geen zin of kreeg te weinig betaald.
En nog een kleine location breakdown: de match werd opgenomen op dit idyllische pleintje in Lokeren: Google Street View
2
geplaatst: 10 augustus 2024, 10:27 uur
11. De Snijdersbank
11. Samen op de Moto
15 punten
Een grote klassieker en een ietwat obscure fan favourite (heeft zelfs geen videoclip) gebroederlijk op een gedeelde plaats 11. Mooi dat dit ook gewoon kan hier!
https://i.imgur.com/Yn2cEl9.jpeg
credit esteban
11. Samen op de Moto
15 punten
Een grote klassieker en een ietwat obscure fan favourite (heeft zelfs geen videoclip) gebroederlijk op een gedeelde plaats 11. Mooi dat dit ook gewoon kan hier!
https://i.imgur.com/Yn2cEl9.jpeg
credit esteban
2
geplaatst: 10 augustus 2024, 10:31 uur
10. In de Disco
19 punten
We duiken de top 10 in met een van dé S&G party anthems. De 90's waren natuurlijk ook het decennium van de legendarische dancings en discotheken in België. Een hype waar ons olijke duo gezwind op meesurfte. Maar wát een compositie ook. Let op dat begeleidende synthloopje. Ook de bas is on point. Ik kan hier niet genoeg van krijgen.
19 punten
We duiken de top 10 in met een van dé S&G party anthems. De 90's waren natuurlijk ook het decennium van de legendarische dancings en discotheken in België. Een hype waar ons olijke duo gezwind op meesurfte. Maar wát een compositie ook. Let op dat begeleidende synthloopje. Ook de bas is on point. Ik kan hier niet genoeg van krijgen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.