MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!

zoeken in:
Ik probeer nog met een lijstje te komen, maar weet niet zeker of ik het haal voor vanavond. On and On zou anders wel een zekerheid zijn, esteban

Ik dacht eerst dat ik met remcodulac al om zeven uur zou gaan pubquizzen, maar het wordt een andere quiz die om acht uur begint. Betekent ook dat ik niet voor half elf thuis ben, dus Arno en anderen hebben minstens een uur meer voor lijstjes.

Aqua - Barbie Girl
2 Fabiola - Freak Out
2 Fabiola - Lift U Up
2 Unlimited - Jump for Joy
Eifel 65 - Blue
Alice Deejay - Better Off Alone
Milk Inc. - In My Eyes
Paradisio - Bailando
Sash! - Ecuador
Scooter - How much is the Fish?
X-Session - On and On

Ongelooflijk moeilijke keuzes hier. De 90's waren toch echt wel de periode voor leuke feestjes.

KLF is beter dan alles in onderstaand lijstje, maar dat is voor mij toch echt geen Eurodance.

Ace of Base - All That She Wants
Baby D - Let Me Be Your Fantasy
Black Box - Ride on Time
Felix - Don't You Want Me (Hooj Mix)
Gala - Freed from Desire
Leila K - Open Sesame
N-Trance - Set You Free
Rozalla - Everybody's Free (To Feel Good)
Snap! - The Power
U96 - Das Boot

Heerlijk dit

Alex Party - Don't Give Me Your Life
Alice Deejay - Back in My Life
Ann Lee - 2 Times
Cappella - U Got 2 Let the Music
Culture Beat - Anything
DJ Jurgen - Higher & Higher
Gala - Freed from Desire
MC Sar & the Real McCoy - Another Night
Snap! - The First the Last Eternity
U96 - Club Bizarre

Kristine W eruit gehaald, da's een Amerikaanse.

2 Unlimited - The Real Thing
Ann Lee - 2 Times
ATB - 9PM (Till I Come)
DJ Jurgen presents Alice Deejay - Better Off Alone
Livin' Joy - Dreamer
Rollergirl - Dear Jessie
Sonique - It Feels So Good
The Tamperer feat. Maya - Feel It
Tina Cousins - Killin' Time
Vengaboys - Boom Boom Boom Boom

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Ik kom nog met een lijstje waar ze alvast inzitten en wie weet nog anderen. Gaat toch ook over welke nummers je het best vindt eerder dan de degene die het meest kans hebben om door te stoten.

Sowieso wel spijtig dat Belgische toppers in het genre hier wat onderbelicht blijven.

Uiteraard. Maar er staan zowat 30 nummers op gelijke hoogte bij mij, dus ook na de aanpassing is het nog steeds een lijstje met wat ik daadwerkelijk 't best vind. Alleen iets meer afgestemd op wat effectief kans maakt en wat daaruit naar mijn gevoel dus absoluut niet mag ontbreken in de eindlijst.

Er ontbreken inderdaad heel wat Belgen, daarover geen twijfel. Ik zou een vet lijstje van 10 kunnen geven met alleen maar toppers uit eigen land. Waarvan bijna nog niets genoemd. Het is echter al vaker gebleken dat ze op dit forum wat uit de boot vallen omdat er nu eenmaal meer Nederlanders zijn. Het lijkt me in dat opzicht wat zinloos. Want hoewel onze buren eveneens door een eurodance-fase gingen, blijkt toch dat we soms héél verschillende en voor elkaar zo goed als onbekende hits gehad hebben.

esteban schreef:
Want hoewel onze buren eveneens door een eurodance-fase gingen, blijkt toch dat we soms héél verschillende en voor elkaar zo goed als onbekende hits gehad hebben.

Nochtans was Get up (before the night is over) ook hier een heel grote hit, maar ook door de Belgen niet genoemd!

Poek schreef:
(quote)

Nochtans was Get up (before the night is over) ook hier een heel grote hit, maar ook door de Belgen niet genoemd!

Bewust niet meegenomen omdat die ook uit 1989 is, ook al kwam die pas early 1990 de UltraTop binnen.

Edit: Maar die single-mix was wel uit januari 1990 natuurlijk ... Ahja, slachtoffers zijn onvermijdelijk.

Dim
Heb één Amerikaanse artiest in mijn lijst gezet.

Robin S - Luv 4 luv eruit,
Herbie - Right type of mood erin.

Dim
Ik zie meerdere keren Ace of Base genoemd; nu hebben ze wel nummers gemaakt die enige raakvlakken hebben, maar de genoemde tracks zijn toch echt pure pop?

Ik zie wel meerdere nummers die slechts op de rand van eurodance zitten, alsook veel derde generatie eurodance die eigenlijk al in andere richtingen evolueerden. De eliminatieronde zal dat vermoedelijk wel recht trekken.

Leuk om al deze muziek nog eens te horen!

esteban schreef:
Ik zie wel meerdere nummers die slechts op de rand van eurodance zitten, alsook veel derde generatie eurodance die eigenlijk al in andere richtingen evolueerden. De eliminatieronde zal dat vermoedelijk wel recht trekken.

Daar hoop ik inderdaad op.

Leuk om al deze muziek nog eens te horen!

Ja, ook diverse keren na beluisteren van een nominatie (b.v. Herbie - Right type of mood) gehad van "Oja, dat nummer!"

Ah, Tribal Dance van 2 Unlimited ... Hoe kon ik die vergeten? Wat een topper. Zou ook mooi qua verdeling geweest zijn, Belgische nummers met Nederlandse zangers.

Herbie - Right type of mood, die kende ik nog wel, maar totaal vergeten voor mijn longlist
Tja zo zijn er al meerdere nummers voorbij gekomen die in mijn lijst hadden moeten staan. Keuzes, keuzes.

Mij zei het nummer weinig, al lijkt het op enkele anderen, maar dat blijkt logisch want geen hit in BE.

Deze muziek brengt vooral slechte herinneringen naar boven van huiswerk maken met de Magic Friends op de radio en dan maar hopen dat er een keer een fatsoenlijk nummer voorbij zou komen...

Deze 10 zijn nog te doen:

Sonique - It Feels So Good
The Tamperer feat. Maya - Feel It
Gala - Freed from Desire
Eifel 65 – Blue
U96 - Club Bizarre
The Riders – Bang
Rob N Raz & Leila K - Got to Get
Dance 2 Trance - Power of American Natives
2 Brothers On The 4th Floor - Never Alone
Snap! - The Power

Topnostalgie!

Aqua - Barbie Girl
Eiffel 65 - Blue (Da Ba Dee)
Gala - Freed from Desire
Milk Inc. - In My Eyes
Paradisio - Bailando
Sash! - Ecuador
Scatman - Scatman (ski-ba-bop-ba-dop-bop)
Scooter - How Much Is the Fish?
X-Session - On and On

Poek schreef:

Dat was een van mijn laatste afvallers.

X-Session - On and On had ik nog nooit van gehoord, maar die staat nu op. Maakt toch wel uit of je die destijds hebt meegekregen, want zo vals heb ik ze al lang niet meer gehoord. Maar dat geldt ongetwijfeld net zozeer voor de Nederlandse evenknieen. Nu is eurodance uit 1999 mij sowieso 2, 3 generaties te laat.

Het Spotify-algoritme trakteert me trouwens direct erna op Natural Born Deejays' A Good Day, dat vind ik dan wel weer een sterke Belgische dance-track, maar of dat nog eurodance is...

herman schreef:

X-Session - On and On had ik nog nooit van gehoord, maar die staat nu op. Maakt toch wel uit of je die destijds hebt meegekregen, want zo vals heb ik ze al lang niet meer gehoord.
Ik kan me ook niet voorstellen dat ik daar iets van zou vinden als ik dit vandaag zou leren kennen. Maar in het vierde leerjaar (groep 6) was On and On dé hit van het schoolplein.

Is op elke Vlaamse party een banger van jewelste. Nooit bij stilgestaan dat het voor anderen zelfs vals kan klinken

Ik zie in een aantal lijstjes O-Zone staan, maar die is toch echt uit 2004. En ik hoop dat The KLF het niet haalt, die past hier voor mijn gevoel niet tussen.

Die van X-Session hoor ik ook nu pas voor het eerst, kan me niet voorstellen dat dit airplay had in NL, anders had ik het wel gekend. En bepaald toonvast is het niet gezongen idd
Edgar18 schreef:
Ik zie in een aantal lijstjes O-Zone staan, maar die is toch echt uit 2004. En ik hoop dat The KLF het niet haalt, die past hier voor mijn gevoel niet tussen.

Viel me ook op; paar jaartjes te laat maar... Ik heb zelfs Josh Wink hier voorbij zien komen; die ligt als Amerikaanse acid-artiest wel heel ver buiten het eurodance-spectrum.

Ik heb die X-Session ook geprobeerd omdat ik het meerdere keren langs zag komen. Misschien wel het matigste nummer dat ik vandaag in het kader van dit spel heb geluisterd.

Snap het gevoel bij The KLF, maar het wisselt een beetje per plaat en hitversie vind ik. America: What Time Is Love is door de gitaren heel wat steviger dan What Time Is Love, die laatste zou ik daardoor wel kunnen noemen (en voldoet eigenlijk ook aan zowat alle kenmerken die Poek noemde in de beginpost), de eerste zeker niet.

2 Brothers on the 4th Floor - Never Alone
Gala - Freed from Desire
Leila K - Open Sesame
Livin’ Joy - Dreamer
N-Trance - Set You Free
Rozalla - Everybody’s Free (To Feel Good)
Sash! - Ecuador
Sash! - Encore une Fois
U96 - Club Bizarre

Randgevallen als The KLF, Felix, Das Boot en ATB heb ik buiten beschouwing gelaten.

Better Off Alone is denk ik mijn all-time favoriet qua Eurodance.

Titmeister schreef:
Die van X-Session hoor ik ook nu pas voor het eerst, kan me niet voorstellen dat dit airplay had in NL, anders had ik het wel gekend. En bepaald toonvast is het niet gezongen idd
Zanger Gene Thomas heeft na zijn X-Session-periode nog een redelijk succesvolle solocarrière uitgebouwd, waarbij hij bewees wel degelijk over een stabiele zangstem te beschikken.

Zijn vrouw is overigens zeker wel bekend in NL, met name de originele zwartharige van K3.

De quiz bleek een uur later te beginnen, daarom net thuis. Ik ga tellen.

Edit: nog wel aan het twijfelen of ik de twee versies van Don't you want you apart moet tellen (neig ik naar) of niet.

Ik heb geteld en ik twijfel nog steeds, dus ik doe de uitslag morgenochtend. Iemand overtuigende argumenten waarom ik de Felix-versies wel/niet bij elkaar moet tellen?

Ik denk dat de meeste mensen niet eens weten dat de Hooj-versie de hitversie is, ik zou ze gewoon bij elkaar optellen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:17 uur

geplaatst: vandaag om 03:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.