Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Thom Yorke buiten Radiohead
zoeken in:
1
geplaatst: 31 januari 2023, 17:32 uur
zoiets dan maar:
Ancestress
Birthday*
Blissing Me
Deus*
Oceania
Ancestress
Birthday*
Blissing Me
Deus*
Oceania
1
geplaatst: 31 januari 2023, 17:44 uur
Ancestress
Blissing Me
I’ve Seen It All
Unison*
Violently Happy*
Blissing Me
I’ve Seen It All
Unison*
Violently Happy*
1
geplaatst: 31 januari 2023, 17:59 uur
Come To Me
Declare Independence
Isobel
Fossora
I've Seen It All
Declare Independence
Isobel
Fossora
I've Seen It All
1
geplaatst: 31 januari 2023, 20:25 uur
Big Time Sensuality
It's Oh So Quiet
Pagan Poetry
Venus as a Boy
Violently Happy*
It's Oh So Quiet
Pagan Poetry
Venus as a Boy
Violently Happy*
1
geplaatst: 31 januari 2023, 21:12 uur
Birthday*
Crystalline
Deus*
It's Oh So Quiet
Possibly Maybe*
Crystalline
Deus*
It's Oh So Quiet
Possibly Maybe*
0
geplaatst: 31 januari 2023, 21:13 uur
Moeilijk, moeilijk
Blissing Me
Come to Me*
Declare Independence
Play Dead*
Possibly Maybe*
Blissing Me
Come to Me*
Declare Independence
Play Dead*
Possibly Maybe*
1
geplaatst: 1 februari 2023, 11:11 uur
All Is Full Of Love*
Deus*
Hunter
It's Oh So Quiet
I've Seen It All
Lastig. Jammer dat Blissing Me veel genoemd wordt. Singleversie met serpentwithfeet is echt prachtig. En Ancestress vind ik ook erg fraai (misschien wel de beste van het laatste album), maar is niet echt toegankelijk dus dat viel te verwachten dat ie eruit vliegt.
Deus*
Hunter
It's Oh So Quiet
I've Seen It All
Lastig. Jammer dat Blissing Me veel genoemd wordt. Singleversie met serpentwithfeet is echt prachtig. En Ancestress vind ik ook erg fraai (misschien wel de beste van het laatste album), maar is niet echt toegankelijk dus dat viel te verwachten dat ie eruit vliegt.
1
geplaatst: 1 februari 2023, 11:29 uur
Aurora*
Black Lake
Declare Independence
Fossora
I’ve Seen It All
Black Lake
Declare Independence
Fossora
I’ve Seen It All
1
geplaatst: 1 februari 2023, 17:30 uur
Declare Independence
Deus*
It's Oh So Quiet
I’ve Seen It All
Stonemilker
Deus*
It's Oh So Quiet
I’ve Seen It All
Stonemilker
0
geplaatst: 1 februari 2023, 18:30 uur
herman schreef:
En Ancestress vind ik ook erg fraai (misschien wel de beste van het laatste album), maar is niet echt toegankelijk dus dat viel te verwachten dat ie eruit vliegt.
En Ancestress vind ik ook erg fraai (misschien wel de beste van het laatste album), maar is niet echt toegankelijk dus dat viel te verwachten dat ie eruit vliegt.
Ik vind het net verrassend van Ancestress, wat een meesterwerk, en ik vind 'm helemaal niet zo ontoegankelijk. Heel jammer! Haar beste nummer sinds Vespertine voor mij.
0
geplaatst: 1 februari 2023, 18:40 uur
Johnny Marr schreef:
Ik vind het net verrassend van Ancestress, wat een meesterwerk, en ik vind 'm helemaal niet zo ontoegankelijk. Heel jammer! Haar beste nummer sinds Vespertine voor mij.
(quote)
Ik vind het net verrassend van Ancestress, wat een meesterwerk, en ik vind 'm helemaal niet zo ontoegankelijk. Heel jammer! Haar beste nummer sinds Vespertine voor mij.
Zeker jammer, ik vind het ook een meesterwerk. Maar kan me wel voorstellen dat als je hem pas een paar keer gehoord hebt, hij het aflegt tegen nummers die je al 25/30 jaar kent.
Voor mij is Body Memory haar beste post-Vespertine nummer, maar die scoorde slechts een paar nominaties.
0
geplaatst: 1 februari 2023, 21:04 uur
Zes nummers kregen uiteindelijk 7 of meer tegenstemmen, veruit het meeste van alle deelnemers. Zij moeten het veld ruimen:
It's Oh So Quiet 10
Ancestress 9
I’ve Seen It All 9
Blissing Me 7
Deus (The Sugarcubes)* 7
Fossora 7
Zo eindigen we alsnog met 25 nummers in de finale!
Greatest Hits of Björk - ronde 3:
Maak uit onderstaande 25-tal je top 10 op. Deadline: vrijdag 21u30!
All Is Full Of Love*
Army of Me
Aurora*
Bachelorette
Big Time Sensuality
Birthday (The Sugarcubes)*
Black Lake
Come to Me*
Crystalline
Declare Independence
Hidden Place
Human Behaviour
Hunter
Hyper-Ballad
Isobel*
Jóga
Oceania
Pagan Poetry
Play Dead*
Possibly Maybe*
Stonemilker
Unison*
Unravel*
Venus as a Boy
Violently Happy*
Spotify: https://open.spotify.com/playlist/06yvO1juZ5xnFzoJVeuXhj?si=3336ab3bf59a40e6
It's Oh So Quiet 10
Ancestress 9
I’ve Seen It All 9
Blissing Me 7
Deus (The Sugarcubes)* 7
Fossora 7
Zo eindigen we alsnog met 25 nummers in de finale!
Greatest Hits of Björk - ronde 3:
Maak uit onderstaande 25-tal je top 10 op. Deadline: vrijdag 21u30!
All Is Full Of Love*
Army of Me
Aurora*
Bachelorette
Big Time Sensuality
Birthday (The Sugarcubes)*
Black Lake
Come to Me*
Crystalline
Declare Independence
Hidden Place
Human Behaviour
Hunter
Hyper-Ballad
Isobel*
Jóga
Oceania
Pagan Poetry
Play Dead*
Possibly Maybe*
Stonemilker
Unison*
Unravel*
Venus as a Boy
Violently Happy*
Spotify: https://open.spotify.com/playlist/06yvO1juZ5xnFzoJVeuXhj?si=3336ab3bf59a40e6
1
geplaatst: 1 februari 2023, 21:39 uur
Onbegrijpelijk dat It's Oh So Quiet weggestemd is, maar er blijft keuze zat. In haar beste liedjes verklankt ze haar eigen fantasiewereld, sprookjesachtig, speels en mysterieus.
1. Hyper-Ballad
2. Isobel*
3. Unravel*
4. Human Behaviour
5. Play Dead*
6. Declare Independence
7. Possibly Maybe*
8. Bachelorette
9. Hidden Place
10. Jóga
1. Hyper-Ballad
2. Isobel*
3. Unravel*
4. Human Behaviour
5. Play Dead*
6. Declare Independence
7. Possibly Maybe*
8. Bachelorette
9. Hidden Place
10. Jóga
1
geplaatst: 1 februari 2023, 21:48 uur
Echt jammer van Deus, dat had mijn nummer 1 geweest.
1. Birthday (The Sugarcubes)*
2. Bachelorette
3. Jóga
4. Play Dead*
5. Venus as a Boy
6. Big Time Sensuality
7. Hunter
8. Hyper-Ballad
9. Isobel*
10. Pagan Poetry
1. Birthday (The Sugarcubes)*
2. Bachelorette
3. Jóga
4. Play Dead*
5. Venus as a Boy
6. Big Time Sensuality
7. Hunter
8. Hyper-Ballad
9. Isobel*
10. Pagan Poetry
1
geplaatst: 1 februari 2023, 22:02 uur
1. Aurora*
2. Unravel*
3. Army of Me
4. Birthday (The Sugarcubes)*
5. Isobel*
6. Bachelorette
7. Unison*
8. Hyper-Ballad
9. Hidden Place
10. Human Behaviour
2. Unravel*
3. Army of Me
4. Birthday (The Sugarcubes)*
5. Isobel*
6. Bachelorette
7. Unison*
8. Hyper-Ballad
9. Hidden Place
10. Human Behaviour
1
geplaatst: 1 februari 2023, 22:03 uur
1. Unravel*
2. Venus as a Boy
3. Hunter
4. All Is Full Of Love
5. I Hidden Place
6. Human Behaviour
7. Isobel*
8. Possibly Maybe*
9. Pagan Poetry
10. Declare Independence
Unravel.. Dat is de introductie van de herfst en de Duivel die de geesten dan naar ons komt brengen met stormen, vallende bladeren en mysterieuze verhalen. Björks stem en lied is de grondtoon van dat seizoen. Ik snap Thom Yorke wel.. Ook zijn favoriete nummer.
2. Venus as a Boy
3. Hunter
4. All Is Full Of Love
5. I Hidden Place
6. Human Behaviour
7. Isobel*
8. Possibly Maybe*
9. Pagan Poetry
10. Declare Independence
Unravel.. Dat is de introductie van de herfst en de Duivel die de geesten dan naar ons komt brengen met stormen, vallende bladeren en mysterieuze verhalen. Björks stem en lied is de grondtoon van dat seizoen. Ik snap Thom Yorke wel.. Ook zijn favoriete nummer.
1
geplaatst: 1 februari 2023, 22:05 uur
Tja, heel lastig is dit toch niet. Haar eerste 2 albums vind ik verreweg het best. Meer Sugarcubes was wel leuk geweest voor de afwisseling, Deus zou op 3 of 4 hebben gestaan, in elk geval hoger dan Birthday. Wel mooi dat Come to Me het heeft volgehouden tot de finale.
01 Human Behaviour
02 Army of Me
03 Play Dead*
04 Birthday (The Sugarcubes)*
05 Come to Me*
06 Hyper-Ballad
07 Big Time Sensuality
08 Violently Happy*
09 Isobel*
10 Possibly Maybe*
01 Human Behaviour
02 Army of Me
03 Play Dead*
04 Birthday (The Sugarcubes)*
05 Come to Me*
06 Hyper-Ballad
07 Big Time Sensuality
08 Violently Happy*
09 Isobel*
10 Possibly Maybe*
1
geplaatst: 1 februari 2023, 22:15 uur
1. Play Dead*
2. Jóga
3. Isobel*
4. Big Time Sensuality
5. Hunter
6. Human Behaviour
7. Violently Happy*
8. Venus as a Boy
9. Army of Me
10. Pagan Poetry
2. Jóga
3. Isobel*
4. Big Time Sensuality
5. Hunter
6. Human Behaviour
7. Violently Happy*
8. Venus as a Boy
9. Army of Me
10. Pagan Poetry
1
geplaatst: 1 februari 2023, 22:22 uur
1. Pagan Poetry
2. Jóga
3. Hidden Place
4. Hunter
5. Unravel*
6. Hyper-Ballad
7. Isobel*
8. Aurora*
9. Unison*
10. Human Behaviour
2. Jóga
3. Hidden Place
4. Hunter
5. Unravel*
6. Hyper-Ballad
7. Isobel*
8. Aurora*
9. Unison*
10. Human Behaviour
1
geplaatst: 1 februari 2023, 22:30 uur
1. Aurora*
2. Pagan Poetry
3. Play Dead*
4. Unison*
5. Hyper-Ballad
6. Come to Me*
7. Isobel*
8. Jóga
9. Bachelorette
10. Stonemilker
11. Venus as a Boy
12. Human Behaviour
13. Hidden Place
14. Big Time Sensuality
15. Violently Happy*
16. Crystalline
17. Unravel*
18. Possibly Maybe*
19. Birthday (The Sugarcubes)*
20. Declare Independence
21. Oceania
22. Army of Me
23. Black Lake
24. All Is Full Of Love*
25. Hunter
Jammer dat er niets van de laatste albums bij zit, maar verder wel een hele fraaie finale. De hele top 15 gaat wel richting de 5* voor mij. Alleen de laatste 2 vind ik echt wat minder.
2. Pagan Poetry
3. Play Dead*
4. Unison*
5. Hyper-Ballad
6. Come to Me*
7. Isobel*
8. Jóga
9. Bachelorette
10. Stonemilker
11. Venus as a Boy
12. Human Behaviour
13. Hidden Place
14. Big Time Sensuality
15. Violently Happy*
16. Crystalline
17. Unravel*
18. Possibly Maybe*
19. Birthday (The Sugarcubes)*
20. Declare Independence
21. Oceania
22. Army of Me
23. Black Lake
24. All Is Full Of Love*
25. Hunter
Jammer dat er niets van de laatste albums bij zit, maar verder wel een hele fraaie finale. De hele top 15 gaat wel richting de 5* voor mij. Alleen de laatste 2 vind ik echt wat minder.
1
geplaatst: 1 februari 2023, 23:37 uur
Grappig, wat vind je minder aan Hunter, herman? Voor mij het nummer dat me verliefd heeft laten worden op Björk, dus zal voor mij altijd wel één van haar meest dierbare nummers blijven. Mijn nummer 10 in deze editie gaat naar de (her)ontdekking van Oceania: heb Medulla drie jaar geleden eens geprobeerd en vervolgens weer links laten liggen buiten Who Is It, maar dit nummer spoort me aan om het album weer eens te proberen.
1. Aurora*
2. Unison*
3. Declare Independence
4. Hunter
5. Hyper-Ballad
6. Stonemilker
7. Hidden Place
8. Bachelorette
9. Isobel*
10. Oceania
1. Aurora*
2. Unison*
3. Declare Independence
4. Hunter
5. Hyper-Ballad
6. Stonemilker
7. Hidden Place
8. Bachelorette
9. Isobel*
10. Oceania
1
geplaatst: 1 februari 2023, 23:50 uur
Goede vraag hoi123. Destijds vond ik het helemaal geweldig en heb ik sowieso Homogenic helemaal grijsgedraaid, maar na die periode was de echte klik met Hunter een beetje verdwenen (al is het nog altijd wel een 4* nummer voor mij). De elektronische drums spreken me hier niet zo aan, terwijl de rest wel erg mooi is.
1
geplaatst: 2 februari 2023, 00:16 uur
01. Big Time Sensuality
02. Bachelorette
03. Jóga
04. Human Behaviour
05. Isobel*
06. Hunter
07. Play Dead*
08. Come to Me*
09. Violently Happy*
10. Army of Me
( Deus had minimaal top 5 gehaald en misschien wel top 3 ook)
02. Bachelorette
03. Jóga
04. Human Behaviour
05. Isobel*
06. Hunter
07. Play Dead*
08. Come to Me*
09. Violently Happy*
10. Army of Me
( Deus had minimaal top 5 gehaald en misschien wel top 3 ook)
* denotes required fields.