Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
0
geplaatst: 19 mei 2023, 20:48 uur
12. Jay-Z & Alicia Keys - Empire State of Mind 100
Een paar maanden geleden werd dit nummer bij Top 2000 A Gogo behandeld. In het kort: Angela Hunte wilde een anthem voor New York schrijven, deed dat, maar de platenmaatschappij van Jay-Z vond het niets. Het nummer ging driekwart jaar later naar Jay-Z zelf en die vond het geweldig. Hij wilde wel wat dingen eraan veranderen, waaronder een andere zangeres. Goed inzicht van die Jay-Z.
Een paar maanden geleden werd dit nummer bij Top 2000 A Gogo behandeld. In het kort: Angela Hunte wilde een anthem voor New York schrijven, deed dat, maar de platenmaatschappij van Jay-Z vond het niets. Het nummer ging driekwart jaar later naar Jay-Z zelf en die vond het geweldig. Hij wilde wel wat dingen eraan veranderen, waaronder een andere zangeres. Goed inzicht van die Jay-Z.
1
geplaatst: 19 mei 2023, 20:48 uur
Poek schreef:
MØ was als tiener fan van bands als Black Flag en Sonic Youth, maar daar merk je niets meer van.
MØ was als tiener fan van bands als Black Flag en Sonic Youth, maar daar merk je niets meer van.
Waarschijnlijk toch de reden dat ik het de beste recente entry vind sinds Percy Sledge

0
geplaatst: 19 mei 2023, 20:54 uur
11. Lykke Li - I follow rivers - The Magican Remix 126 punten
Het origineel was al bijna een jaar uit toen The Magician een remix ervan maakte. Dat scoorde, net zoals even later een cover van het nummer. En zo stonden er op een gegeven moment een Belgische DJ en een Belgische band met hetzelfde nummer op 1 en 2 in de top 40.
Het origineel was al bijna een jaar uit toen The Magician een remix ervan maakte. Dat scoorde, net zoals even later een cover van het nummer. En zo stonden er op een gegeven moment een Belgische DJ en een Belgische band met hetzelfde nummer op 1 en 2 in de top 40.
0
geplaatst: 19 mei 2023, 21:06 uur
10. Jane Birkin avec Serge Gainsbourg Je T'Aime... Moi Non Plus 132 punten
Stond niet in de top 10 van Serge-fan remcodulac, wat doet vermoeden dat de Franse geilneef betere nummers heeft gemaakt. In Nederland werd het nummer legendarisch door De Liftster van Pisa. De dame stapt in, blijkt het opeens warm te hebben, doet wat uit, Harry doet de radio aan en vervolgens zijn Jane en Serge te horen.
Stond niet in de top 10 van Serge-fan remcodulac, wat doet vermoeden dat de Franse geilneef betere nummers heeft gemaakt. In Nederland werd het nummer legendarisch door De Liftster van Pisa. De dame stapt in, blijkt het opeens warm te hebben, doet wat uit, Harry doet de radio aan en vervolgens zijn Jane en Serge te horen.
0
geplaatst: 19 mei 2023, 21:11 uur
9. The Weeknd - Blinding Lights 140 punten
Jullie hebben het vast wel gelezen: The Weeknd stopt ermee. Met The Weeknd zijn, dat is, hij gaat verder onder zijn eigen naam, Abel Tesfaye. Ik vermoed dat het grote succes van Blinding Lights hem beperkt en dat hij onder een nieuwe (of oude eigenlijk) naam meer vrijheid heeft (of iig voelt).
Jullie hebben het vast wel gelezen: The Weeknd stopt ermee. Met The Weeknd zijn, dat is, hij gaat verder onder zijn eigen naam, Abel Tesfaye. Ik vermoed dat het grote succes van Blinding Lights hem beperkt en dat hij onder een nieuwe (of oude eigenlijk) naam meer vrijheid heeft (of iig voelt).
3
geplaatst: 19 mei 2023, 21:13 uur
8. Poppys - Non, Non, Rien N'a Changé 141 punten
Leuk, maar een beetje versneld nog iets leuker. Ja toch wendyvortex?
Leuk, maar een beetje versneld nog iets leuker. Ja toch wendyvortex?
0
geplaatst: 19 mei 2023, 21:19 uur
7. Gotye feat. Kimbra - Somebody That I Used To Know 151 punten
Onthou, als je aan popquizzen meedoet en wil scoren op een bonusvraag, dat Gotye in het echt Wouter de Backer heet. Wouter in het Frans is overigens Gaut(h)ier en dan weet je ook hoe hij aan zijn artiestennaam komt.
Deze cover waarin vijf personen één gitaar spelen is wel grappig:
Onthou, als je aan popquizzen meedoet en wil scoren op een bonusvraag, dat Gotye in het echt Wouter de Backer heet. Wouter in het Frans is overigens Gaut(h)ier en dan weet je ook hoe hij aan zijn artiestennaam komt.
Deze cover waarin vijf personen één gitaar spelen is wel grappig:
0
geplaatst: 19 mei 2023, 21:21 uur
6. Coldplay - Viva la Vida 156 punten
Er is een Nederlandse link met dit nummer: namelijk de alternatieve videoclip die in Den Haag werd opgenomen, geregisseerd door Anton Corbijn.
Er is een Nederlandse link met dit nummer: namelijk de alternatieve videoclip die in Den Haag werd opgenomen, geregisseerd door Anton Corbijn.
2
geplaatst: 19 mei 2023, 21:27 uur
Fijne alternatieve versies, Poek. Meerwaarde wordt gewaardeerd hier
0
geplaatst: 19 mei 2023, 21:29 uur
5. Adele - Rolling in the Deep 163 punten
Gemaakt samen met Paul Epworth, die eerder met o.a Bloc Party, Maxïmo Park en The Rapture had gewerkt. Was voordat het een hit was in de show van Paul de Leeuw te horen en werd daardoor in Nederland eerder een hit dan in andere landen.
Gemaakt samen met Paul Epworth, die eerder met o.a Bloc Party, Maxïmo Park en The Rapture had gewerkt. Was voordat het een hit was in de show van Paul de Leeuw te horen en werd daardoor in Nederland eerder een hit dan in andere landen.
1
geplaatst: 19 mei 2023, 21:36 uur
4. Amy Macdonald - This Is The Life 192 punten
The best of the rest, en ook het populairste nummer uit deze eeuw. Opmerkelijk genoeg was dit nummer in de VK maar een heel kleine hit. Ook hier bestaat een filmpje van Top 2000 a gogo over. Daarin vertelt ze dat ze This is the life schreef dankzij een concert van Babyshambles. Ook leuk dat er een stukje film van haar auditie bij de platenmaatschappij in zit.
The best of the rest, en ook het populairste nummer uit deze eeuw. Opmerkelijk genoeg was dit nummer in de VK maar een heel kleine hit. Ook hier bestaat een filmpje van Top 2000 a gogo over. Daarin vertelt ze dat ze This is the life schreef dankzij een concert van Babyshambles. Ook leuk dat er een stukje film van haar auditie bij de platenmaatschappij in zit.
0
geplaatst: 19 mei 2023, 21:44 uur
3. The Beatles – Help! 196 punten
Deze GH werd een klassieke strijd: Tusssen The Beatles en The Stones. Een ongelijke strijd, want Help! kwam niet verder dan plek 24 in de GH van The Beatles, terwijl in the GH van The Rolling Stones de nummers die nog volgen het heel goed deden.
Volgens eigen zeggen had Lennon trouwens echt (persoonlijke) hulp nodig toen hij dit nummer schreef, hij zat in een slechte periode. Deze wat depressieve (en niet helemaal gelukte) versie past daar beter bij dan de bekende versie:
Deze GH werd een klassieke strijd: Tusssen The Beatles en The Stones. Een ongelijke strijd, want Help! kwam niet verder dan plek 24 in de GH van The Beatles, terwijl in the GH van The Rolling Stones de nummers die nog volgen het heel goed deden.
Volgens eigen zeggen had Lennon trouwens echt (persoonlijke) hulp nodig toen hij dit nummer schreef, hij zat in een slechte periode. Deze wat depressieve (en niet helemaal gelukte) versie past daar beter bij dan de bekende versie:
0
geplaatst: 19 mei 2023, 21:51 uur
2. The Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction 209 punten
Op 18 september 1965 nam dit nummer de toppositie in de top 40 over van Help! Wat een tijd he? Naar het schijnt bedacht Keith Richards het beroemde intro in zijn slaap. Hij had gelukkig naast een gitaar een draagbare cassetterecorder bij zich zodat hij het meteen na wakker worden kon vastleggen. Je kan het trouwens achterstevoren draaien en dan krijg je nog steeds een min of meer verstaanbare tekst.
Op 18 september 1965 nam dit nummer de toppositie in de top 40 over van Help! Wat een tijd he? Naar het schijnt bedacht Keith Richards het beroemde intro in zijn slaap. Hij had gelukkig naast een gitaar een draagbare cassetterecorder bij zich zodat hij het meteen na wakker worden kon vastleggen. Je kan het trouwens achterstevoren draaien en dan krijg je nog steeds een min of meer verstaanbare tekst.
2
geplaatst: 19 mei 2023, 22:00 uur
1. The Rolling Stones - Paint It Black 291 punten
Met grote voorsprong de winnaar. Logisch, het kreeg van bijna alle stemmers punten en in de GH van The Stones eindigde het ook al bijna bovenaan. Zoals al eerder in dit draadje vermeld: de eerste keer dat het een hit was heette het nog (abusievelijk) Paint It, Black. In 1990 was het dankzij Tour of Duty opnieuw een hit, met de titel nu gecorrigeerd zonder komma. Het was trouwens de eerste grote hit waarin de sitar werd gespeeld (door Brian Jones).
Hier een (ingekleurde?) oude live-versie.
Met grote voorsprong de winnaar. Logisch, het kreeg van bijna alle stemmers punten en in de GH van The Stones eindigde het ook al bijna bovenaan. Zoals al eerder in dit draadje vermeld: de eerste keer dat het een hit was heette het nog (abusievelijk) Paint It, Black. In 1990 was het dankzij Tour of Duty opnieuw een hit, met de titel nu gecorrigeerd zonder komma. Het was trouwens de eerste grote hit waarin de sitar werd gespeeld (door Brian Jones).
Hier een (ingekleurde?) oude live-versie.
4
geplaatst: 19 mei 2023, 22:01 uur
Dank aan iedereen die meedeed! Ik geef het stokje over aan Outlaw104 die een band presenteert die twee kleine hits had.
0
geplaatst: 19 mei 2023, 22:17 uur
Dank voor de presentatie van het weekje 100 grootste hits Poek. Er is hiervan toch nog een meer dan behoorlijke top10 uitgerold met verrassende clips erbij.
Kobus gaat naar Appelscha was toch weer even een trip to memory lane momentje voor mij, ken zelfs twee oud-leden persoonlijk.
Start zo meteen de nieuwe GH op.
Kobus gaat naar Appelscha was toch weer even een trip to memory lane momentje voor mij, ken zelfs twee oud-leden persoonlijk.
Start zo meteen de nieuwe GH op.
2
geplaatst: 19 mei 2023, 22:30 uur
Greatest Hits of: URIAH HEEP t/m 1980
https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/8u5ysYnVNVwJxyZSPpyx9D-970-80.jpg.webp
Welkom bij de Greatest Hits van Uriah Heep, een Britse rockband opgericht eind 1969 en tot op de dag van vandaag nog steeds actief. Dat geldt, ondanks de vele bezettingswisselingen, ook voor Mick Box. Als één van de oprichters is deze gitarist logischerwijs de huidige en onbetwiste leider van het gezelschap. Begin dit jaar verscheen regulier album nummer 25 (of 26, als je de oude wijn in nieuwe zakken van Celebration meerekent).
In de beginperiode werd de band te pas en te onpas vergeleken met Deep Purple en daarnaast, door het veelvuldig gebruik van meerstemmige backing vocals, ook wel eens de Beach Boys van de heavy metal genoemd. Dat laatste begrip is enigszins opmerkelijk, omdat Uriah Heep bij mij niet meteen de associatie oproept met heavy metal. Kan het geeneens doorsnee hardrock noemen, immers net zo makkelijk verwerkten ze prog, jazz en af en toe zelfs country elementen in hun composities. Ook (semi)akoestisch stonden ze hun mannetje.
We beperken ons in deze editie tot het eerste decennium, de meest bewogen en productieve durf ik hier wel met droge ogen te beweren. Bovendien de jaren dat toetsenist en gitarist Ken Hensley, zonder meer één van Heeps invloedrijkste componisten, de scepter zwaaide binnen de band. Tot aan zijn vertrek in 1980 brachten ze liefst de helft van alle studioplaten en een legendarisch live album uit.
Zwaaien binnen de band deed ook magere Hein, namelijk driftig met zijn zeis. Van het actieve ledenbestand tijdens de eerste tiental jaren zijn behalve Ken Hensley ook zanger David Byron, bassist Gary Thain, drummer Lee Kerslake (o.a. Ozzy Osbourne), bassist John Wetton (o.a. King Crimson, Asia en U.K.), bassist Trevor Bolder (o.a. Bowie's Spiders from Mars en Wishbone Ash) en zanger John Lawton (o.a. Les Humphries Singers) inmiddels al naar de eeuwige jachtvelden vertrokken.
Maar genoeg Wiki wetenswaardigheden. Wat nog rest is de startlijst van deze in mijn ogen toch wel veelzijdige band, ofschoon ze nimmer de verkopen en het succes behaalden t.o.v. enkele van hun 'rivalen'. Niettemin waren het uitgerekend Hensley & Co., die voor een aanzienlijk deel mijn muzikale voorkeuren richting hebben gegeven tijdens mijn jonge jeugdjaren, en waarin ik mij ook regelmatig een klein beetje een Heepster voelde.
https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/8u5ysYnVNVwJxyZSPpyx9D-970-80.jpg.webp
Welkom bij de Greatest Hits van Uriah Heep, een Britse rockband opgericht eind 1969 en tot op de dag van vandaag nog steeds actief. Dat geldt, ondanks de vele bezettingswisselingen, ook voor Mick Box. Als één van de oprichters is deze gitarist logischerwijs de huidige en onbetwiste leider van het gezelschap. Begin dit jaar verscheen regulier album nummer 25 (of 26, als je de oude wijn in nieuwe zakken van Celebration meerekent).
In de beginperiode werd de band te pas en te onpas vergeleken met Deep Purple en daarnaast, door het veelvuldig gebruik van meerstemmige backing vocals, ook wel eens de Beach Boys van de heavy metal genoemd. Dat laatste begrip is enigszins opmerkelijk, omdat Uriah Heep bij mij niet meteen de associatie oproept met heavy metal. Kan het geeneens doorsnee hardrock noemen, immers net zo makkelijk verwerkten ze prog, jazz en af en toe zelfs country elementen in hun composities. Ook (semi)akoestisch stonden ze hun mannetje.
We beperken ons in deze editie tot het eerste decennium, de meest bewogen en productieve durf ik hier wel met droge ogen te beweren. Bovendien de jaren dat toetsenist en gitarist Ken Hensley, zonder meer één van Heeps invloedrijkste componisten, de scepter zwaaide binnen de band. Tot aan zijn vertrek in 1980 brachten ze liefst de helft van alle studioplaten en een legendarisch live album uit.
Zwaaien binnen de band deed ook magere Hein, namelijk driftig met zijn zeis. Van het actieve ledenbestand tijdens de eerste tiental jaren zijn behalve Ken Hensley ook zanger David Byron, bassist Gary Thain, drummer Lee Kerslake (o.a. Ozzy Osbourne), bassist John Wetton (o.a. King Crimson, Asia en U.K.), bassist Trevor Bolder (o.a. Bowie's Spiders from Mars en Wishbone Ash) en zanger John Lawton (o.a. Les Humphries Singers) inmiddels al naar de eeuwige jachtvelden vertrokken.
Maar genoeg Wiki wetenswaardigheden. Wat nog rest is de startlijst van deze in mijn ogen toch wel veelzijdige band, ofschoon ze nimmer de verkopen en het succes behaalden t.o.v. enkele van hun 'rivalen'. Niettemin waren het uitgerekend Hensley & Co., die voor een aanzienlijk deel mijn muzikale voorkeuren richting hebben gegeven tijdens mijn jonge jeugdjaren, en waarin ik mij ook regelmatig een klein beetje een Heepster voelde.
0
geplaatst: 19 mei 2023, 22:30 uur
De startlijst:
Circle of Hands
Come Away Melinda
Easy Livin'
Free 'N' Easy
Gypsy
It Ain't Easy
July Morning
Lady in Black
Look at Yourself
Pilgrim
Return to Fantasy
Salisbury
Stealin'
Sunrise
Sympathy
The Hanging Tree
The Magician's Birthday
The Wizard
Weep in Silence
Woman of the Night
Wonderworld
Voor de goede orde, we gaan t/m album Conquest.
Aan een ieder de taak om nog maximaal 10 composities aan de startlijst toe te voegen, die volgens jullie niet gemist mogen worden. Maandag 22 mei omstreeks 20.00 uur volgt dan de eliminatie ronde.
NB Twee-eenheid Paradise/The Spell wordt uiteraard als één track gerekend.
Circle of Hands
Come Away Melinda
Easy Livin'
Free 'N' Easy
Gypsy
It Ain't Easy
July Morning
Lady in Black
Look at Yourself
Pilgrim
Return to Fantasy
Salisbury
Stealin'
Sunrise
Sympathy
The Hanging Tree
The Magician's Birthday
The Wizard
Weep in Silence
Woman of the Night
Wonderworld
Voor de goede orde, we gaan t/m album Conquest.
Aan een ieder de taak om nog maximaal 10 composities aan de startlijst toe te voegen, die volgens jullie niet gemist mogen worden. Maandag 22 mei omstreeks 20.00 uur volgt dan de eliminatie ronde.
NB Twee-eenheid Paradise/The Spell wordt uiteraard als één track gerekend.
0
geplaatst: 19 mei 2023, 22:34 uur
Gooi er meteen m'n eigen nominaties maar achteraan:
Been Away Too Long
Bird of Prey
Echoes in the Dark
Free Me
Paradise /The Spell
Shadows of Grief
Sweet Lorraine
Tales
Tears in My Eyes
Traveller in Time
Been Away Too Long
Bird of Prey
Echoes in the Dark
Free Me
Paradise /The Spell
Shadows of Grief
Sweet Lorraine
Tales
Tears in My Eyes
Traveller in Time
0
geplaatst: 19 mei 2023, 22:35 uur
Kan Casartelli, cosmic kid, DjFrankie of panjoe de titel van dit topic aub vervangen door:
Greatest Hits of #6: Uriah Heep t/m 1980
Greatest Hits of #6: Uriah Heep t/m 1980
1
geplaatst: 20 mei 2023, 00:02 uur
Come Back to Me 
Fallen Angel
Falling in Love
I'm Alive
Love Or Nothing
One More Night (Last Farewell)
Put Your Lovin' on Me
Save It
Whad' Ya Say
Een 10e nummer zoek ik er nog wel bij (misschien)

Fallen Angel

Falling in Love
I'm Alive
Love Or Nothing

One More Night (Last Farewell)
Put Your Lovin' on Me
Save It
Whad' Ya Say
Een 10e nummer zoek ik er nog wel bij (misschien)
3
geplaatst: 20 mei 2023, 09:46 uur
Nog even een taglijstje van mogelijk geïnteresseerden. Alvast excuses mocht je dit niet op prijs stellen.
Alicia, Arjan Hut, B.Robertson, Backdrifter, Barney Rubble, Bluebird, DjFrankie, Edwynn, EttaJamesBrown, EvilDrSmith, freakey, gaucho, Gert P, henk01, Jan Wessels, jorro, Kronos, Lonesome Crow, Lying Mouth, Mssr Renard, Neal Peart, Renoir, Rinus, Rudi S, RuudC, Sir Spamalot, spinout, teus, thelion, Tidalwave, TONYLUNA, vigil, Spul, ranja, Arno, Scorpion_21, 50tracks, Funky Bookie, divart, marsupilami, Simon77, Justus18
Alicia, Arjan Hut, B.Robertson, Backdrifter, Barney Rubble, Bluebird, DjFrankie, Edwynn, EttaJamesBrown, EvilDrSmith, freakey, gaucho, Gert P, henk01, Jan Wessels, jorro, Kronos, Lonesome Crow, Lying Mouth, Mssr Renard, Neal Peart, Renoir, Rinus, Rudi S, RuudC, Sir Spamalot, spinout, teus, thelion, Tidalwave, TONYLUNA, vigil, Spul, ranja, Arno, Scorpion_21, 50tracks, Funky Bookie, divart, marsupilami, Simon77, Justus18
0
Mssr Renard
geplaatst: 20 mei 2023, 09:48 uur
Hoi, hoe werkt dit?
Heep is echt mijn top5 lievelingsband.
Heep is echt mijn top5 lievelingsband.
1
geplaatst: 20 mei 2023, 09:51 uur
Mssr Renard Gewoon eerst jouw favoriete nummers noemen (maximaal 10), die NIET in de startlijst staan. Let op!, gaat t/m album Conquest (1980). Zien we maandagavond wel weer verder.
Zie ook bijgevoegde links.
Greatest Hits of - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Lijst van Greatest Hits of...-edities - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Zie ook bijgevoegde links.
Greatest Hits of - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Lijst van Greatest Hits of...-edities - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
1
geplaatst: 20 mei 2023, 10:09 uur
Wel weer eens leuk om te grasduinen in die oude afleveringen (nu 2013). Komen ook users voorbij die toen actief waren, maar zich inmiddels hebben uitgeschreven.
1
geplaatst: 20 mei 2023, 10:16 uur
Mijn nominaties:
Out in the street
The River
Wake up (set your sights)
Beautiful dream
Dreams
MIdnight
I wanna be free
Rollin' on
If I had the time
Echoes in the dark
Out in the street
The River
Wake up (set your sights)
Beautiful dream
Dreams
MIdnight
I wanna be free
Rollin' on
If I had the time
Echoes in the dark
2
geplaatst: 20 mei 2023, 10:38 uur
Bird of Prey
Come Back to Me
Fallen Angel
Free Me
Love Or Nothing
Prima Donna
Seven Stars
Something or Nothing
Sweet Lorraine
Who Needs Me
Come Back to Me
Fallen Angel
Free Me
Love Or Nothing
Prima Donna
Seven Stars
Something or Nothing
Sweet Lorraine
Who Needs Me
2
Mssr Renard
geplaatst: 20 mei 2023, 10:55 uur
Circus
Time to Live
Walking in Your Shadow
Here Am I
Simon the Bullet Freak
Real Turned On
Dreammare
The Park
Think It Over (Sloman -single version)
If I Had the Time
Time to Live
Walking in Your Shadow
Here Am I
Simon the Bullet Freak
Real Turned On
Dreammare
The Park
Think It Over (Sloman -single version)
If I Had the Time
3
geplaatst: 20 mei 2023, 11:14 uur
Real Turned On
Wake Up (Set Your Sights)
The Park
Tears in My Eyes
Rainbow Demon
Echoes in the Dark
Seven Stars
Suicidal Man
Beautiful Dream
Firefly
Wake Up (Set Your Sights)
The Park
Tears in My Eyes
Rainbow Demon
Echoes in the Dark
Seven Stars
Suicidal Man
Beautiful Dream
Firefly
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.