MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!

zoeken in:
Mooie kans om me wat meer te verdiepen in deze band. Alles wat in van ze ken, staat in de startlijst dus hoop de tweede ronde aan te haken en zal zeker een finale lijstje gaan plaatsen.

2 nominaties van het laatste nogal onderschatte album met David Byron (High and Mighty (1976)).

One Way Or Another
Footprints in the Snow

De rest komt nog.....

Wellicht dat ik in de finale aanhaak. Heb ooit 2 albums beluisterd en een stem gegeven. Het deed mij niet zoveel. Ik laat me verrassen door jullie voorselectie

Tidalwave
Ken Uriah Heep voornamelijk van één album, idd diegene waar Easy Livin' op staat. Dus voor mij niet te doen om 10 nummers uit de mouw te toveren.

Tidalwave schreef:
Ken Uriah Heep voornamelijk van één album, idd diegene waar Easy Livin' op staat. Dus voor mij niet te doen om 10 nummers uit de mouw te toveren.
Gewoon een mooie top10 aanleveren na woensdag is ook meer dan prima.

Mssr Renard
Outlaw104, ik zie dat ik een nominatie doubleer. Wat doe je met dubbelingen? Moet ik die nu aanpassen, of komt het na het samenstellen van de lijst?

Edit: Ik heb Traveller in Time geschrapt en vervangen door het geweldige Real Turned On.

Ik wilde Why ook nomineren, masr daar zijn drie versies van, dus welke nomineer je dan? In feite zijn van alle songs heel veel versies, maar dan stem je meestal op de eerste (album)-versie van de song, maar Why heeft geen echte albumversie.

Nog 2 van het beste album met John Lawton ( Innocent Victim (1977)).

Illusion
Choices

Doe deze ook maar van Conquest (1980), met de you love or hate it zanger John Sloman.

Imagination
Out on the Street

Mijn top tien van Uriah Heep nummers:

1. the Spell
2. Gypsy
3. Easy Livin
4. Bird of Prey
5. July Morning
6. Look at Yourself
7. Return to Fantasy
8.Steelin
9. Rainbow Demon
10. Circle of Hands.

Neal Peart schreef:
Mijn top tien van Uriah Heep nummers:...
Beste Nico, het is de bedoeling dat je in deze ronde 10 nominaties aanlevert, die nog niet in de startlijst staan. In jouw geval zijn dat Bird of Prey, Rainbow Demon en Paradise/The Spell (reken ik als één nummer).
Dus je mag nog 7 nominaties toevoegen als je wilt.

Oké, sorry verkeerd begrepen.

Fallen Angel
Firefly
Paradise /The Spell
Rainbow Demon 
Shadows of Grief
Sweet Lorraine
Tears in My Eyes
Time to Live
The Park
Traveller in Time

Uriah Heep 1970-1973 > Led Zeppelin, Deep Purple, Yes, Emerson, Lake & Palmer en zelfs, ja misschien zelfs Black Sabbath.

Mssr Renard schreef:
Edit: Ik heb Traveller in Time geschrapt en vervangen door het geweldige Real Turned On.
Nee jôh, wat doe je nou toch voor malle fratsen?

Nu ben ik al best een tijdje groot liefhebber van de band(s beginperiode), sedert mid jaren 80, maar ik heb nog nooit eerder gelezen dat ze de Beach Boys van de heavy metal werden genoemd. Evenzogoed wel een ludieke, lollige en inderdaad ook wat kromme vergelijking. Over nooit eerder gelezen gesproken: ik zie nu op MM dat Heep bij het titelnummer van 'Look At Yourself' hulp kreeg van Osibisa. Huh? Krijgnouderambam, da'wizziknie'!

Eigenlijk is de startlijst al goed genoeg. Er zullen weinig nummers aan toegevoegd worden die serieuze kans maken op een hoge eindnotering. Behalve 'Bird Of Prey', die kickassclassic had er natuurlijk in moeten staan. Traveller in Time, Shadows Of Grief en Rainbow Demon eigenlijk natuurlijk ook wel, maar ik vermoed dat die klasbakken de Top 10 niet zullen halen in de finale. Áls ze überhaupt de tweede ronde halen.

Vanwege dit spelletje heb ik hun werk van 1974-1980 (nog) maar eens geluisterd: werk dat ik al tientallen jaren in de kast heb staan (lp en cd), maar zo goed als onberoerd heb gelaten. Dat bleek best wel onterecht. Zoals het album ‘Firefly’, dat ik over de gehele linie behoorlijk fraai vind met een geweldig zingende Lawton, ook al is het compositorisch stukken braver en soms nogal AOR-getint. Op een paar uitzonderingen na waren de nummers uit 1974-1980 ook weer niet van dien aard om mijn ‘Top 10 toevoegingen’ volledig om te gooien, maar toch fijn om ein-de-lijk deze platen eens geluisterd te hebben: de negatieve kritieken hadden me er altijd van weerhouden om er tijd in te steken. Best zonde. Behalve 'Conquest' dan, dat is met name vanwege de krampachtige zang van John Sloman, de gladde AOR/USA-proggy stijl en de volstrekt Heeploze sound een mispeer. Alsof ik naar een afgekeurd album van Toto of Styx luister.

Het zijn trouwens wel een stelletje dromers, die bandleden. Wat een verwarrende songtiteldiscografie met ‘Dreammare’, ‘Dreamer’, ‘Dreams’ en ‘Beautiful Dream’: het is nog erger dan al die rainbows en dragons van Ronnie James Dio.

A Year Or A Day
Beautiful Dream
Bird Of Prey
Choices
Dreammare
Rainbow Demon
Seven Stars
Shadows of Grief
Tears in My Eyes
Traveller In Time
---
Why (‘Look At Yourself’ recording sessions) (bij herhaalde beluistering toch van mijn lijst afgehaald, ten faveure van Seven Stars)

Bird Of Prey
Dreammare
I Wanna Be Free
Love Machine
Lucy Blues
Real Turned On
Shadows Of Grief
Sweet Lorraine
Tears In My Eyes
Walking In Your Shadow

Mssr Renard
EvilDrSmith, dat soort fratsen zijn gewoon van de lp- hoes af te lezen. Hensley schreef namelijk braaf altijd linernotes. Geen groot geheim dus.

Devil's Daughter
ShowDown
What Should Be Done

Ik kon er nog 4 toevoegen.

Fools
No Return
Flyin' High
Cheat 'N' Lie

Mssr Renard
Niemand gaat ze nomineren, maar bij deze:

Why (11 minuten-versie met Paul Newton/Iain Clarke uit 1971)
Why (10 minuten-versie met Gary Thain of Mark Clarke en Lee Kerslake uit 1972)

Er is een geëditte versie van de tweede Why, uitgebracht als b-kant van The Wizard en Easy Livin', die 4:53 minuten duurt.
Wellicht kan gewoon Why (ondat het toch officieel is uitgebracht) mee doen, en mogen de mensen dan elf in hun hoofd bepalen wie de bassolo speelt (Newton, Thain of Clarke).

Voor mensen die de song (nog) niet kennen. Hij staat op Rarities from the Bronze Age, The Lansdowne Tapes en de expanded editions van Demons and Wizards en Look at Yourself en uiteraard als b-kant van Easy Livin' en The Wizard.

Nog een kleine twee uur om nominaties te doen. Dit is tevens ook een reminder voor diegenen, die minder dan 10 nominaties hebben aangeleverd.
De Casartelli-methode wordt daarop toegepast. Lang verhaal kort makend: die nominaties worden minder zwaar meegerekend.

De boodschap is duidelijk, ik zoek er nog eentje bij

Illusion

Bird of Prey
Paradise/The Spell
Tears in My Eyes
Rainbow Demon
Echoes in the Dark
Seven Stars
Suicidal Man
Beautiful Dream
Firefly
Shadows of Grief

De lijnen zijn gesloten.
Maar liefst 59 verschillende nummers werden er genomineerd.
Daarvan zijn de volgende nummers door en worden toegevoegd aan de startlijst:

Tears in My Eyes 6
Bird of Prey 5,3
Shadows of Grief 5
Rainbow Demon 4,3
Beautiful Dream 4
Echoes in the Dark 4
Seven Stars 4
Sweet Lorraine 4
Paradise /The Spell 3,3

Tijd voor de gehate ronde 2: ELIMINATIE

Noteer je tien minst favoriete nummers in een post uit de volgende lijst:

Beautiful Dream
Bird of Prey
Circle of Hands
Come Away Melinda
Easy Livin'
Echoes in the Dark
Free 'N' Easy
Gypsy
It Ain't Easy
July Morning
Lady in Black
Look at Yourself
Paradise /The Spell
Pilgrim
Rainbow Demon
Return to Fantasy
Salisbury
Seven Stars
Shadows of Grief
Stealin'
Sunrise
Sweet Lorraine
Sympathy
Tears in My Eyes
The Hanging Tree
The Magician's Birthday
The Wizard
Weep in Silence
Woman of the Night
Wonderworld

Deadline: woensdag 20.00 uur

Uiteraard een hulpmiddel in de vorm van een spotify lijstje:

Beautiful Dream
Circle of Hands
Echoes in the Dark
Gypsy
It Ain't Easy
Rainbow Demon
Tears in My Eyes
The Hanging Tree
Weep in Silence
Woman of the Night

Bird of Prey
Circle of Hands
It Ain't Easy
Paradise /The Spell
Shadows of Grief
Stealin'
Sweet Lorraine
The Hanging Tree
The Magician's Birthday
Wonderworld

Mssr Renard
Beautiful Dream
It Ain't Easy
July Morning
Lady in Black
Paradise /The Spell
Pilgrim
Seven Stars
Stealin'
Sweet Lorraine
Sympathy

Tien minst favoriete… dit is wel een pijnlijke opgave

Mssr Renard
RuudC schreef:
Tien minst favoriete… dit is wel een pijnlijke opgave

Ja, als Equator en Different World niet mogen meedoen.

Beautiful Dream
Bird of Prey
Free 'N' Easy
Pilgrim
Seven Stars
Stealin'
Sweet Lorraine
Sympathy
Tears in My Eyes
Woman of the Night

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:20 uur

geplaatst: vandaag om 01:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.