MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!

zoeken in:
Wanneer is de sluitingsdatum / tijd?

Lonesome Crow schreef:
Wanneer is de sluitingsdatum / tijd?

DEADLINE OM JE 10 NEW WAVE OF FINEST HEAVY METAL TRACKS IN TE LEVEREN IS: MAANDAG 3 JULI 21.00 UUR

zag 'm net.

NEW WAVE OF BUMPING HEAVY METAL
Elke dag plaats ik een of meerdere obscure NWOBHM-pareltjes die zeer hoogstwaarschijnlijk door niemand zal worden genomineerd, maar daarom niet minder fantastisch zijn.

Een van de eerste bands die, met terugwerkende kracht, beschouwd wordt als de start van NWOBHM, is Quartz uit Birmingham. Begonnen als een iewat suffe boogie glamrockband Bandylegs werd de band begin 1977 op een korte tour meegenomen met hun grote countybroertjes Black Sabbath. Geïnspireerd door het veel zwaardere geluid besloten ze het over een andere, hardere boeg te gooien. Gitarist/toetsenist Geoff Nicholls werd ingelijfd (die een paar jaar later promoveerde naar Black Sabbath), de sullige bandnaam werd veranderd in Quartz en niemand minder dan Tony Iommi himself stelde zich beschikbaar als producer. Dit laatste is ook heel duidelijk terug te horen op hét hoogtepunt van hun debuutalbum welke in mei 1977 verscheen, waarop ook nog een aantal misperen staat, composities uit de tijd dat de band nog Bandylegs heette.

Hoe gaaf dit nummer ook is en volgens Martin Popoff, senior heavymetalconnaisseur en auteur van tal van metalboeken, zelfs "possibly the finest NWOBHM song ever" (toe maar, nog voordat de NWOBHM was begonnen is het beste nummer al verschenen?) en een last-minute toevoeging van de band op het Reading Festival in 1977 ten spijt, verkocht het album voor geen ene sodemieter en belandde al snel in de uitverkoopbakken. Het nummer staat ook op de B-kant van de allereerste, maar teruggetrokken single ''Sugar Rain', een voorbeeld van zo'n mispeer (alhoewel ik dat in dit nummer wel mee vind vallen, maar met metal heeft het niks te maken). Een promosingle hiervan is via Discogs voor een tientje te vinden en dat is wel een interessant devaluatie, aangezien het naslagwerk 'The New Wave Of British Heavy Metal Singles' (van diezelfde Popoff) in 2005 het kleinood nog taxeerde op $70,-.
Niet alles wordt duurder...

Groepen op alfabetische volgorde:

Def Leppard – Rock Brigade
Girlschool – Hit and Run
Iron Maiden – Phantom of the Opera
Iron Maiden – Drifter
Jaguar – Run for Your Life
Raven – Faster than the Speed of Light
Saxon – Machine Gun
Saxon – Sixth Form Girls
Tygers of Pan Tang – Running out of Time
Vardis – Out of the Way

Met het dringende verzoek of Hanneke Kappen ze aaneen wil praten.

Elke dag plaats ik een of meerdere obscure NWOBHM-pareltjes die zeer hoogstwaarschijnlijk door niemand zal worden genomineerd, maar daarom niet minder fantastisch zijn.

Waarde EvilDrSmith, kun je je verhalen over deze pareltjes behalve hier ook bij de betreffende albums plaatsen? In de fora op MuMe is het zoeken naar een speld in een hooiberg als je iets specifieks wilt weten. Het albumdeel is veel overzichtelijker.

Soms kom ik bij de albums verhalen tegen van meer dan tien jaar geleden, die blijken dan berehandig! In een forum als dit raakt het zoek... Dus #alshetnietteveelgevraagd is, 2x posten, #alshetubelieft.

RonaldjK schreef:

Iron Maiden – Phantom of the Opera
Raven – Faster than the Speed of Light
Met het dringende verzoek of Hanneke Kappen ze aaneen wil praten.
Hoi Ronalð,
Dank voor je lijst! Alleen deze nummers staan al in de startlijst, dus je mag deze vervangen voor andere krakers.
En wat betreft Hanneke (of 'Haneka', zoals Bitches Sin haar liefdevol toezong): ze is onthutsend makkelijk bereikbaar, stuur een mailtje naar [email protected] en vraag het haar zelf, if you dare

Oh, en ik wil de stukjes wel copypasten naar de pagina van het betreffende album: no prob! Al worden het vooral singletjes die ik wat aandacht wil geven, en deze worden niet gearchiveerd op MuMe.

Dat zet je je verhaal toch gewoon bij het bijbehorende album? Dat is hele zinnige informatie, waar het nogal eens mis gaat met niet ter zake doende berichten bij een plaat. Je vertelt tenminste heerlijke details!

En hoe fijn zou dat zijn, als madame Kappen gewoon weer een uurtje per week bij de KRO zou krijgen…

Verbeterde versie met twee nieuwe spelers in het veld:

Def Leppard – Rock Brigade
Girlschool – Hit and Run
Iron Maiden - Prowler
Iron Maiden – Drifter
Jaguar – Run for Your Life
Raven – Star War
Saxon – Machine Gun
Saxon – Sixth Form Girls
Tygers of Pan Tang – Running out of Time
Vardis – Out of the Way

Angel Witch - Sweet Danger
Angel Witch - White Witch
Def Leppard - Rock Brigade
Iron Maiden - Remember Tomorrow
Raven - Hell Patrol
Raven - Rock Until You Drop
Saxon - Wheels of Steel
Tygers of Pan Tang - Hellbound
Venom - One Thousand Days in Sodom
Venom - Bloodlust

Thunderstick - Alecia
Thunderstick - Runaround
Samson - Earth Mother
Samson - Thunderburst
Girlschool - Race with the Devil
Diamond Head - Sucking My Love
Band of Joy – Submarine City
Sweet Savage - Lady Marion
Angel Witch - Dr Phibes
Angel Witch - Sorcerers

Dark Star - Lady of Mars (1980)
Venom - Angel Dust (1981)
Raven - Run Silent Run Deep (1983)
Saxon - Militia Guard (1979)
Trespass - Stormchild (1980)
Persian Risk - Ridin' High (1983)
Def Leppard - Lady Strange (1981)
Xero - Cutting Loose (1980)
Tank - Walking Barefoot over Glass (1982)
Hellanbach - All The Way (1983)

Iron Maiden - Transylvania (1980)
Angelwitch - Atlantis (1980)
Def Leppard - Overture (1980)
Saxon - To Hell And Back Again (1980)
White Spirit - Midnight Chaser (1980)
Raven- Rock Until You Drop(1981)
Girlschool - Demolition Boys (1980)
Diamond Head - Helpless (1980)
Rock Goddess - One Way Love (1983)
Samson - Riding With The Angels (1981)

NEW *BUMP* OF BRITISH HEAVY METAL

Het is een kleine stap van Quartz naar Quad. Deze laatste was ook een band die al bestond voordat er sprake was van een New Wave (1976), en was de band van gitarist Jon Cox uit Southport, in Noordwest Engeland, boven Liverpool. Quad was vooral actief in het livecircuit, heeft supportacts gedaan voor o.a. Saxon en The Troggs (!), maar verder dan een recordingsessie van drie tracks in de zomer van 1977 is het niet gekomen (metal-archives spreekt echter van 1978, in ieder geval: de opnames hiervan kon ik niet vinden op internet).

De band bleek in die jaren een geduchte livereputatie op te bouwen, niet in de laatste plaats volgens de herinneringen van Cox zelf, zoals hij in 2000 vertelde: "I can remember supporting a punk rock band in the 70s and we completely burnt them to the ground with our raw power. I remember them being really nasty to us after the gig, because what we did was exactly what they wanted to do but couldn't because fashion would not allow it. How sad."
Om welke band het ging wordt niet vermeld, maar zie hier al de schifting die is ontstaan tussen punks en metalheads. Over spijtig gesproken.

Nadat Quad in 1982 uit elkaar viel, vertrok Cox in 1983 naar Londen om daar zijn geluk te beproeven. De band had, zonder hun originele zanger, op het allerlaatst nog wel twee nummers opgenomen en op promosingle geperst, onder het toeziend oog van Gordon Rowley ((on)bekend van de proggy hardrockband Nightwing) en dat handjevol promo's nam Cox mee naar Londen: een visitekaartje om zich in de muziekscene voor te stellen. Van deze promo werd later in 1983 een fatsoenlijke release geperst (in de standaard hoeveelheid van 1000 stuks) onder de naam JJ's Powerhouse. Die naam was uit de duim gezogen, want het was dus een opname van de band Quad en JJ's Powerhouse heeft nooit écht bestaan.
Tot 2005 dan. Want dik twintig jaar later werd de band zowaar weer bij elkaar geschraapt en verscheen van de originele line-up van Quad, inclusief hun zanger, zowaar hun debuutalbum. Maar dan onder de noemer JJ's Powerhouse. Niet lang na de release is er alsnog niets meer van de band vernomen.

Van die betreffende single is met name de A-kant 'Running For The Line' een dijk van een verschroeiende NWOBHM-beukerd. Zeg maar gewoon een speedmetal (avant la lettre) culthit en waarvan een origineel singletje toch een behoorlijke grijpstuiver oplevert/kost van (ruim) boven de €100,-.
De openingsriff roept bij luisteraars trouwens vergelijkingen op met zowel Budgie's 'Breadfan' als Soundgardens 'Rusty Cage'. Wat mij betreft hebben ze allebei gelijk!

Een grappig zinloos weetje is nog dat de achternaam 'Cox' vrij ongebruikelijk is in Engeland, maar dat in de NWOBHM-scene er toch drie prominente mannen rondliepen met die achternaam: naast gitarist Jon Cox zijn er ook nog zanger Jess Cox (Tygers Of Pan Tang) en bassist Jeff Cox (Jaguar). In 'The N.W.O.B.H.M. Encyclopedia' uit 2001 van Malc Macmillan werd de volgende grap gemaakt: "Nu alleen nog een drummer te vinden met de naam Jim Cox zodat er een post-NWOBHM supergroep gevormd kan worden. "
Maar al voor het verschijnen van deze encyclopedie lijfde een opnieuw opgerichte Jaguar een nieuwe drummer in: Nathan Cox. Hoewel geen familie van bassist Jeff, toch wel curieus te noemen.

Def Leppard - Ride Into the Sun (1979)
Fist - Name, Rank and Serial Number (1980)
Iron Maiden - Twilight Zone (1981)
Jaguar - Back Street Woman (1981)
More - Warhead (1981)
Raven - Crash Bang Wallop (1982)
Reincarnate - Take It or Leave It (1982)
Tygers of Pan Tang - Don't Touch Me There (1979)
Weapon UK - Set the Stage Alight (1980)
White Spirit - Fool for the Gods (1980)

Geweldige encyclopedie waar EvilDrSmith het over heeft , heb hem ook. Wat een werk moet dat geweest zijn!
Verplichte kost.

NEW *BUMP* OF BRITISH HEAVY METAL

Nu gaf ik bij Quartz aan dat zij een van de eerste bands zijn waar (later) de term NWOBHM aan is gekoppeld, er is echter nog een andere band die er ook heel vroeg bij was. Sterker nog, hun eerste single schijnt volgens RYM en Metal-Archives zelfs een week eerder te zijn uitgebracht dan het debuutalbum van Quartz. Op 13 mei 1977 verscheen hun single 'Black Leather Fantasy' (al spreekt de voornoemde NWOBHM-encyclopedie van een releasedatum van eind 1977): een episch hardrocknummer van 7'30" (en dat op een single!) dat stilistisch verwantschap toont met Uriah Heep, UFO en Scorpions. Een heerlijke hardrockhymne dat halverwege de diepte induikt met geweldige Thin Lizzy twinsolo's en in de laatste minuut even écht de metallic kant opschuurt. Die laatste minuut klinkt 100% proto-NWOBHM, dus ik begrijp wel waarom deze band ook in de annalen wordt vermeld. En anders is het wel om een zekere gitarist die ook verantwoordelijk is voor de compositie. Mocht je het nummer of de band niet kennen, kijk dan eens heel goed naar de snoet van de meest linkerpersoon op de foto in de clip. Ja, dat 20-jarige broekie is hem wel degelijk!

Mocht je het singletje met de originele promohoes hebben (uitgebracht door het platenlabel van Elton John, of all people!), Popsike.com laat zien dat je dan een collectable singletje hebt dat zo'n drie- tot vierhonderd euro kan opleveren. Maar nóg mooier is dat er zelfs live-beelden van de band bewaard zijn gebleven, welke ook te zien waren op de videoband "12 Wasted Years" van Iron Maiden, waarin een stukje te horen is van de andere single die ze uitbrachten. Een blauwe maandag speelde trouwens ook zijn gitaarbroeder Dave Murray in deze band, maar niet ten tijde van deze singles. Adrian, want over hem heb ik het natuurlijk, speelde vóór Iron Maiden in meerdere bandjes, o.a. ook in Blazer Blazer en hoe leuk is het dat je zelfs de enige single van die band ook kan terugluisteren op YouTube, ook al heeft op dit verdomd lekkere rockertje uit 1979 Adrian niets meer mee van doen.

Tenslotte, de allereerste bootleg die ik als puberknaapje ooit kocht, ik meen rond 1987, was 'The Whole Population Of Hackney' van Iron Maiden . Ik durfde er meerdere maanden aan opgespaard zakgeld voor op te offeren, niet alleen omdat het een hele gave hoes met Eddie had, maar ook omdat er op die bootleg allemaal Maidennummers stonden die ik helemaal niet kende én er liveversies opstonden van de B-kantjes van 'Wasted Years' en 'Stranger In A Strange Land', waarvan ik (toen) helemaal niet wist dát ze die nummers live hadden gespeeld. Wauw, wat een schatkamer! Toch voelde ik me na het beluisteren van die bootleg een beetje bekocht, omdat de nummers toch wel een héél stuk minder waren dan ik van Maiden gewend was. En was het überhaupt wel Iron Maiden? Ik vond het maar een merkwaardige, rare bootleg, waarvan ik pas jaren later de achtergrond begreep: het was een secret gig van Adrian en Nicko met leden Urchin en FM, en pas bij de toegiften zijn ook Bruce, Steve en Dave te horen. Met terugwerkende kracht als voorbode te beschouwen voor het project A.S.a.P. waarmee Adrian tijdelijk afscheid nam van Maiden. Mijn oorspronkelijke teleurstelling en miskoopgevoel heeft inmiddels al lang weer plaatsgemaakt voor het gevoel van een trotse bezitter. Ook al is het muzikaal lang niet zo goed én was de band zo stom om het nummer 'Black Leather Fantasy' niet te spelen: gemiste kans!

EvilDrSmith schreef:
Even een rondje taggen, misschien dat zij het ook leuk vinden om mee te doen?
Voor mensen die niet (vaak) aan dit spelletje meedoen, de uitleg staat hierboven.
Mocht dit spelletje je helemáál nieuw zijn en geen flauw benul hebben waarvoor je bent uitgenodigd: hier staan de spelregels. Kind kan de was doen.

Kom d'r maar in, liefhebbers van de betere oldschoolklanken!
Kies je tien favoriete NWOBHM-classics die nog ontbreken in de startlijst.
Sir Spamalot, Kronos, Don Cappuccino, Von Helsing, Pitchman, Germ, smoozycat, Lonesome Crow, gigage, Lau1986, wizard, ZAP!, Faalhaas, Zack, namsaap, Eddie, Edwynn, lennert, vielip, RuudC, B.Robertson, Metal-D78, Jelle78, Zagato, Kondoro0614, Broem, RonaldjK, AOVV, Dieter, aslan, ABDrums, laboomzaa, Jacoto, DjFrankie, dumb_helicopter, odi, Spul, SirPsychoSexy, Arjan Hut(afbeelding)

Zal het zo ff nalezen

Def Leppard - Photograph
Def Leppard - Rock of Ages
Iron Maiden - Murders in the Rue Morgue
Iron Maiden - Prowler
Motörhead - Overkill
Raven - Mind over Metal
Raven - Run Silent Run Deep
Saxon - Dallas 1 P.M.
Saxon - Wheels of Steel
Tygers of Pan Tang - Gangland

Ik heb geprobeerd een tiental nummers bij elkaar te zoeken die nog niet genoemd waren. Grappig dat EvilDrSmith met Mainline Riders aftrapte, dat was juist een van de nummers die het eerst bij me opkwam.

*Edit* Lijst gewijzigd.

Angel Witch - Angel Witch
Dark Star - Lady Of Mars
Demon - Night Of The Demon
Diamond Head - Am I Evil
Holocaust - Death Or Glory
Quartz - Mainline Riders
Raven - Faster Than The Speed Of Light
Spartan Warrior - Stormer
Tank - Filth Hounds Of Hades
Tokyo Blade - If Heaven Is Hell

Samson - Earth Mother
Saxon - Heavy Metal Thunder
Def Leppard - Wasted
Iron Maiden - Running Free

wizard schreef:
Ik heb geprobeerd een tiental nummers bij elkaar te zoeken die nog niet genoemd waren. Grappig dat EvilDrSmith met Mainline Riders aftrapte, dat was juist een van de nummers die het eerst bij me opkwam.
Hi Wizard, hulde voor je zoektocht naar uniek genoemde nummers, alleen... dat schiet dan wel een beetje het doel van dit spelletje voorbij.
De bedoeling is dat ná deze ronde de tien meest genoemde nummers doorgaan naar de volgende ronde. Dus als je alleen nog niet eerder genoemde nummers noemt, dan zullen ze helaas al in deze ronde stranden. Ergo: enige tactiek in je keuzes - met een half oog naar de andere nominaties - levert meer resultaat op voor de langere termijn.
Ik merk het wel of je je bij deze keuze houdt, of dat je dan toch nog een aanpassing maakt in je lijst (Spartan Warrior! Toffe keuzes!).

EvilDrSmith schreef:
(quote)
Hi Wizard, hulde voor je zoektocht naar uniek genoemde nummers, alleen... dat schiet dan wel een beetje het doel van dit spelletje voorbij.
De bedoeling is dat ná deze ronde de tien meest genoemde nummers doorgaan naar de volgende ronde. Dus als je alleen nog niet eerder genoemde nummers noemt, dan zullen ze helaas al in deze ronde stranden. Ergo: enige tactiek in je keuzes - met een half oog naar de andere nominaties - levert meer resultaat op voor de langere termijn.
Ik merk het wel of je je bij deze keuze houdt, of dat je dan toch nog een aanpassing maakt in je lijst (Spartan Warrior! Toffe keuzes!).

Iets met dingen half lezen...

Heb de lijst aangepast.

wizard schreef:

Angel Witch - Angel Witch
Demon - Night Of The Demon
Diamond Head - Am I Evil
Holocaust - Death Or Glory
Raven - Faster Than The Speed Of Light
Tokyo Blade - If Heaven Is Hell
Je bent inmiddels al driekwart lezen ver, want deze nummers staan al in de startlijst, dus deze hoef je ook niet te noemen. Dus je mag er nog steeds zes noemen, wizard.

De metalriffs en lijnen zijn gesloten!

Ik trek me even terug met alle nominaties en de pauzemuziek wordt verzorgd door Crucifixion. Een band uit Essex die niet verder kwam dan twee singles en een EP (en een demo), maar hun rauwe, bijna punky NWOBHM klonk op alle zeven officieel verschenen liedjes even energiek als wervelend, zij het dat op hun EP (1984) het punky karakter is ingewisseld voor een iets melodieuzere, soms wat aan Saxon gelijkende sound (zanger Glyn Morgan lijkt soms wel het neefje van Biff Byford). Of eigenlijk zijn het acht liedjes, want hun debuutsingle 'The Fox' (1980) namen ze voor het compilatiealbum '60 Minutes Plus' nogmaals op, maar dan met veel meer ballen en power. Het niveau ontloopt elkaar weinig, maar Crucifixions gaafste nummer vind ik de B-kant van hun tweede single 'Take It Or Leave It' (geen relatie met het gelijknamige nummer van Vengeance): de vuige stamper 'On The Run' (1982).

Met 17 deelnemers hebben we in totaal 104 verschillende liedjes gekozen van 46 bands.
Slechts zes liedjes werden minimaal drie keer genoemd en zij gaan daarom door naar de volgende ronde, te weten:

Iron Maiden - Prowler (4x)
Iron Maiden - Run to the Hills (3x)
Praying Mantis - Running for Tomorrow (3x)
Raven - Rock Until You Drop (3x)
Saxon - Dallas 1 P.M. (3x)
White Spirit - Cheetah (3x)

Leuk dat er voor Praying Mantis is gekozen, want dat was in mijn startlijst de állerlaatste afvaller. Tevens stond in de startlijst in eerste instantie 'Dallas 1 P.M.', maar besloot ik uiteindelijk toch voor '747 (Strangers In The Night)' te gaan.

TUSSENRONDE

Er zijn uiteindelijk liefst 19 (!) nummers tweemaal genomineerd. Uit deze gigantische waslijst moeten we bepalen welke vier nummers doorgaan naar ronde 2. Wat te doen?

Geef respectievelijk 7 - 5 - 4 - 3 -1 punten aan je vijf meest favoriete liedjes in deze lijst. De vier nummers met de meeste punten gaan door naar Ronde 2.

Angel Witch - Sorcerers
Dark Star - Lady Of Mars
Def Leppard - Overture
Def Leppard - Photograph
Diamond Head - Helpless
Jaguar - Back Street Woman
Motörhead - Overkill
Samson - Earth Mother
Saxon - Motorcycle Man
Saxon - Strong Arm of the Law
Saxon - Wheels of Steel
Trespass - One Of these days
Tygers of Pan Tang – Don’t Touch Me There

DEADLINE: MORGENOCHTEND 11.59 UUR.

Even taggen: wendyvortex,Sir Spamalot, Kronos, Von Helsing, Pitchman, Lonesome Crow, wizard, Faalhaas, B.Robertson, Kondoro0614, RonaldjK, AOVV, Dieter, Jacoto, DjFrankie, Arjan Hut, 50tracksRudiSranjaRukwind, Johnny Marr

Ik neem vast het voortouw.

[kopieer onderstaande tekst in je eigen bericht en tel je eigen punten erbij op]

Geef respectievelijk 7 - 5 - 4 - 3 -1 punten aan je vijf meest favoriete liedjes in deze lijst. De vier nummers met de meeste punten gaan door naar Ronde 2.

Angel Witch - Sorcerers
Dark Star - Lady Of Mars
7 Def Leppard - Overture +7
Def Leppard - Photograph
5 Diamond Head - Helpless +5
Girlschool - Race with the Devil (cover van Gun, for those who didn't know )
1 Jaguar - Back Street Woman
Motörhead - Overkill
3 Samson - Earth Mother +3
4 Saxon - Motorcycle Man +4
Saxon - Strong Arm of the Law
Saxon - Wheels of Steel
Trespass - One Of These Days
Tygers of Pan Tang – Don’t Touch Me There

[kopieer onderstaande tekst in je eigen bericht en tel je eigen punten erbij op]

Angel Witch - Sorcerers
4 Angel Witch - White Witch +4
Dark Star - Lady Of Mars
7 Def Leppard - Overture
Def Leppard - Photograph
5 Diamond Head - Helpless
2 Jaguar - Back Street Woman +1
Motörhead - Overkill
6 Samson - Earth Mother +3
4 Saxon - Motorcycle Man
7 Saxon - Strong Arm of the Law +7
Saxon - Wheels of Steel
Trespass - One Of These Days
5 Tygers of Pan Tang – Don’t Touch Me There +5

DjFrankie (moderator)
kopieer onderstaande tekst in je eigen bericht en tel je eigen punten erbij op]

Angel Witch - Sorcerers
4 Angel Witch - White Witch
Dark Star - Lady Of Mars
7 Def Leppard - Overture
Def Leppard - Photograph
9 Jaguar - Back Street Woman 7
1 Motörhead - Overkill 1
3 Raven - Run Silent Run Deep 3
6 Samson - Earth Mother
9 Saxon - Motorcycle Man 5
7 Saxon - Strong Arm of the Law
Saxon - Wheels of Steel
4 Trespass - One Of These Days 4
5 Tygers of Pan Tang – Don’t Touch Me There

Angel Witch - Sorcerers
Dark Star - Lady Of Mars
8 Def Leppard - Overture +1
4 Def Leppard - Photograph +4
3 Def Leppard - Rock of Ages +3
7 Girlschool - Race with the Devil +7
9 Jaguar - Back Street Woman
6 Motörhead - Overkill +5
3 Raven - Run Silent Run Deep
6 Samson - Earth Mother
9 Saxon - Motorcycle Man
Saxon - Wheels of Steel
4 Trespass - One Of These Days
5 Tygers of Pan Tang – Don’t Touch Me There

Angel Witch - Sorcerers
Dark Star - Lady Of Mars
8 Def Leppard - Overture
4 Def Leppard - Photograph
3 Def Leppard - Rock Brigade +3
3 Def Leppard - Rock of Ages
12 Diamond Head - Helpless +7
7 Girlschool - Race with the Devil
10 Jaguar - Back Street Woman +1
10 Motörhead - Overkill +4
3 Raven - Run Silent Run Deep
6 Samson - Earth Mother
9 Saxon - Motorcycle Man
Saxon - Wheels of Steel
4 Trespass - One Of These Days
10 Tygers of Pan Tang – Don’t Touch Me There +5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:05 uur

geplaatst: vandaag om 10:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.