Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
1
geplaatst: 30 september 2023, 10:07 uur
EvilDrSmith schreef:
En op de tweede plaats het enige nummer dat twee keer een eerste plek kreeg toegewezen:
2. Bert & Ernie - Ik Ben Een Kerstbal - 46 punten
Aantal stemmen: 7 Hoogste positie: 1 (aERodynamIC, judgepaddy)
En op de tweede plaats het enige nummer dat twee keer een eerste plek kreeg toegewezen:
Bijna goed. judgepaddy heeft m net als de eindlijst op nummero 2. Het is ik, zei de gek, die deze Bert & Ernie klassieker bovenaan heeft staan. Dat doet echter totaal niet af aan het enorme plezier dat ik deze week heb beleefd aan deze grootste successen ronde. Mijn dank is dan ook zeer groot EvilDrSmith voor het organiseren en mij attenderen!
2
geplaatst: 30 september 2023, 11:23 uur
Faithhealer
Family Business
Internal Exile
Moving Targets
Rites of Passage
Somebody Special
The Company
Tongues
View from the Hill
What Colour is God?
Family Business
Internal Exile
Moving Targets
Rites of Passage
Somebody Special
The Company
Tongues
View from the Hill
What Colour is God?
1
geplaatst: 30 september 2023, 11:35 uur
Dat is juist de bedoeling Mssr Renard, de 10 meest genoemde nummers gaan mee naar de tweede ronde. Je hoeft dus niet beslist nog niet genoemde nummers te noemen. Dus mocht je op basis daar je lijstje nog op aan willen passen, doe dat gerust.
1
Mssr Renard
geplaatst: 30 september 2023, 11:39 uur
Bonk schreef:
Dat is juist de bedoeling Mssr Renard, de 10 meest genoemde nummers gaan mee naar de tweede ronde. Je hoeft dus niet beslist nog niet genoemde nummers te noemen. Dus mocht je op basis daar je lijstje nog op aan willen passen, doe dat gerust.
Oh, dan snap ik dit spel (nog) niet. Ik pas mijn lijstje aan inderdaad.
0
Mssr Renard
geplaatst: 30 september 2023, 11:42 uur
Okay, tweede poging, mijn 10 meest geliefde visjes:
What Colour is God?
Jungle Ride
Plague of Ghosts, D) Waving at Stars
Plague of Ghosts, E) Raingod’s Dancing
Long Cold Day
Dancing in Fog
Family Business
State of Mind
Vigil
Cliche
What Colour is God?
Jungle Ride
Long Cold Day
Dancing in Fog
Family Business
State of Mind
Vigil
Cliche
1
geplaatst: 30 september 2023, 12:10 uur
Mssr Renard schreef:
What Colour is God?
Jungle Ride
Long Cold Day
Dancing in Fog
Family Business
State of Mind
Vigil
Cliche
What Colour is God?
Jungle Ride
Long Cold Day
Dancing in Fog
Family Business
State of Mind
Vigil
Cliche
Snap de verwarring als je nog nooit meegedaan hebt aan dit spel, dus ik zal de spelregels even goed uitleggen:
We beginnen met een startlijst met 20 nummers. Van zaterdag tot maandag is het de bedoeling dat je 10 nummers noemt die nog niet in de startlijst staan. De 10 meest genoemde nummers vormen de aanvulling van de startlijst.
Maandag tot en met woensdag kies je uit de lijst van 30 nummers de 10 nummers die je het minst goed vindt. De 10 meest genoemde nummers uit die lijstjes verdwijnen uit de lijst, zodat je weer een lijst van 20 nummers krijgt.
Uit die lijst stel je eigen top 10 samen van woensdag tot en met vrijdag. Die top 10'en tel ik bij elkaar op, wat leidt tot de eindlijst van 20 naar 1 die ik vrijdag dan presenteer.
Ik hoop dat het zo wat duidelijker is. Maar je mag je lijstje dus nog een keer aanpassen, sorry.
1
Mssr Renard
geplaatst: 30 september 2023, 12:17 uur
Ik vind de spelletjes wel veel van elkaar verschillen en daardoor de regels en kaders wat verwarrend. Excuses. Bedankt voor de opheldering. Derde poging:
What Colour is God?
Jungle Ride
Long Cold Day
Dancing in Fog
Family Business
State of Mind
Brother 52
Clock Moves Sideways
Worm in a Bottle
What Colour is God?
Jungle Ride
Long Cold Day
Dancing in Fog
Family Business
State of Mind
Brother 52
Clock Moves Sideways
Worm in a Bottle
0
geplaatst: 30 september 2023, 13:52 uur
Mijn eigen lijstje:
The Company
View from the Hill
Fortunes of War
What Colour is God?
Brother 52
Plague of Ghosts, B) Digging Deep
Faithhealer
Blind to the Beautiful
Weltschmerz
Rose of Damascus
The Company
View from the Hill
Fortunes of War
What Colour is God?
Brother 52
Plague of Ghosts, B) Digging Deep
Faithhealer
Blind to the Beautiful
Weltschmerz
Rose of Damascus
0
geplaatst: 30 september 2023, 15:06 uur
EvilDrSmith schreef:
echoes schreef:
Bijna goed. judgepaddy heeft m net als de eindlijst op nummero 2. Het is ik, zei de gek, die deze Bert & Ernie klassieker bovenaan heeft staan. Dat doet echter totaal niet af aan het enorme plezier dat ik deze week heb beleefd aan deze grootste successen ronde. Mijn dank is dan ook zeer groot EvilDrSmith voor het organiseren en mij attenderen!
Oja, ik zie nu dat ik hem twee keer heb getagd en jou bruusk heb overgeslagen. Het zullen mijn nachtelijke dwalingen en ogen op stokjes geweest zijn dat ik een beetje scheel van de vermoeidheid de verkeerde tagde. De puntentelling klopt gelukkig echter wel. Bijna goed. judgepaddy heeft m net als de eindlijst op nummero 2. Het is ik, zei de gek, die deze Bert & Ernie klassieker bovenaan heeft staan. Dat doet echter totaal niet af aan het enorme plezier dat ik deze week heb beleefd aan deze grootste successen ronde. Mijn dank is dan ook zeer groot EvilDrSmith voor het organiseren en mij attenderen!
Mijn dank is van minimaal dezelfde omvang voor jouw enorme leuke bijdrage!
1
geplaatst: 30 september 2023, 16:16 uur
Leuke clip en geinige hoes maar qua liedje hebben ze beide wel eens beter gemaakt zal ik maar zeggen

1
geplaatst: 30 september 2023, 18:46 uur
Big Wedge
Brother 52
Do Not Walk Outside This Area
Faithhealer
Jungle Ride
Mr. Buttons
Pipeline
Tara
Weltschmerz
What Colour Is God?
Brother 52
Do Not Walk Outside This Area
Faithhealer
Jungle Ride
Mr. Buttons
Pipeline
Tara
Weltschmerz
What Colour Is God?
1
geplaatst: 1 oktober 2023, 19:27 uur
Oké, laat ik dit topic gebruiken om weer een poging doen om de band met de ooit legendarische artiest Fish aan te trekken..
Na zijn derde soloalbum compleet vergeten tot een jaar of tien geleden toen muziek "gratis" van internet te plukken was. Maar zoals in de jaren 80 met zijn toenmalige bandje is het nooit meer geworden, eigenlijk is hij solo nooit meer voor mij van betekenis geweest ondanks zijn hele goede debuut album. Niet alleen vanwege zijn solomateriaal maar ook zijn concerten in 1990 waren voor mij afknappers en zodoende na 1990 niet meer live gezien. Tot 2015 dan, hij kwam langs in de Boerderij en ik wilde me laten verrassen, iets dat Marillion een jaar eerder had gedaan, maar helaas, dat werd een vaarwel, waarschijnlijk...
Bij deze mijn lijstje welke wel enigszins als arbitrair kan worden betiteld:
The Company
View from the Hill
Family Business
Internal Exile
C Song (The Trondheim Waltz)
Waverley Steps (End of the Line)
Faithhealer
Brother 52
What Colour Is God?
Blind to the Beautiful
Na zijn derde soloalbum compleet vergeten tot een jaar of tien geleden toen muziek "gratis" van internet te plukken was. Maar zoals in de jaren 80 met zijn toenmalige bandje is het nooit meer geworden, eigenlijk is hij solo nooit meer voor mij van betekenis geweest ondanks zijn hele goede debuut album. Niet alleen vanwege zijn solomateriaal maar ook zijn concerten in 1990 waren voor mij afknappers en zodoende na 1990 niet meer live gezien. Tot 2015 dan, hij kwam langs in de Boerderij en ik wilde me laten verrassen, iets dat Marillion een jaar eerder had gedaan, maar helaas, dat werd een vaarwel, waarschijnlijk...
Bij deze mijn lijstje welke wel enigszins als arbitrair kan worden betiteld:
The Company
View from the Hill
Family Business
Internal Exile
C Song (The Trondheim Waltz)
Faithhealer
Brother 52
What Colour Is God?
Blind to the Beautiful
1
geplaatst: 2 oktober 2023, 13:49 uur
Toch nog even een paar potentieel geïnteresseerden taggen:
Running On Empty, El Stepperiño, Crimson1969, daniel1974nl, AOR_Lover, fish, Mr. Rock, Darkzone, hogweed, bikkel2 en wellicht ook nog anderen,
Willen jullie meedoen aan de Greatest Hits van Fish?
Mocht je ongewild getagd zijn, excuses
Mocht je nog nooit meegedaan hebben, 8 berichten hierboven staan de spelregels beschreven. Onderaan de vorige pagina staat de startlijst. Tot vanavond 21.30 uur heb je de tijd om deze uit te breiden met 10 nummers die niet in de startlijst staan. De 10 meest genoemde gaan mee naar de volgende ronde.
Running On Empty, El Stepperiño, Crimson1969, daniel1974nl, AOR_Lover, fish, Mr. Rock, Darkzone, hogweed, bikkel2 en wellicht ook nog anderen,
Mocht je nog nooit meegedaan hebben, 8 berichten hierboven staan de spelregels beschreven. Onderaan de vorige pagina staat de startlijst. Tot vanavond 21.30 uur heb je de tijd om deze uit te breiden met 10 nummers die niet in de startlijst staan. De 10 meest genoemde gaan mee naar de volgende ronde.
1
geplaatst: 2 oktober 2023, 14:46 uur
13th Star
Circle Line
Innocent Party
Internal Exile
Lady Let it Lie
Lucky
Poet’s Moon
The Company
What Colour is God?
Circle Line
Innocent Party
Internal Exile
Lady Let it Lie
Lucky
Poet’s Moon
The Company
What Colour is God?
1
geplaatst: 2 oktober 2023, 14:58 uur
Plague Of Ghosts
Vigil
Shadowplay
Raw Meat
Cliche
Jungleride
Tongues
What Colour Is God
Fortunes Of War
Brother 52
Afgezien van het feit dat POG gewoon echt zijn allermooiste nummer is, moet ik erbij vermelden dat ik de rest niet in volgorde heb vermeld. Ik ben ook eigen na Raingods afgehaakt. Daarnaast zijn er nog een hele reeks eervolle vermeldingen.
Vigil
Shadowplay
Raw Meat
Cliche
Jungleride
Tongues
What Colour Is God
Fortunes Of War
Brother 52
Afgezien van het feit dat POG gewoon echt zijn allermooiste nummer is, moet ik erbij vermelden dat ik de rest niet in volgorde heb vermeld. Ik ben ook eigen na Raingods afgehaakt. Daarnaast zijn er nog een hele reeks eervolle vermeldingen.
0
geplaatst: 2 oktober 2023, 15:09 uur
musicborst schreef:
Maar zoals in de jaren 80 met zijn toenmalige bandje is het nooit meer geworden, eigenlijk is hij solo nooit meer voor mij van betekenis geweest ondanks zijn hele goede debuut album.
Maar zoals in de jaren 80 met zijn toenmalige bandje is het nooit meer geworden, eigenlijk is hij solo nooit meer voor mij van betekenis geweest ondanks zijn hele goede debuut album.
Vergeleken met het niveau van het huidige Marillion, kneutert Fish maar een beetje in de marge (in mijn optiek). Ik ben na Raingods opgehouden maar eigenlijk was de koek al op na Internal Exile. Ik heb ook altijd problemen gehad met zijn keuze van gitaristen. Veel te rauw en die het altijd onder doen voor Rothery. Het enige voordeel wat Fish een tijd lang had. Mickey Simmonds.
Ik heb em ten tijde van Suits 1 keer live gezien. Ik ging diep teleurgesteld naar huis. Zelfs toen al was zijn stem al over de houdbaarheidsdatum heen.
Ik heb een tijdje lang Fish Op Friday gevolgd. Tsja. Ik vind het leuk al die trips down to memory lane maar ik vind het tegelijk na een paar keer ook een beetje vermoeiend worden.
En laat em eens opschieten met de Deluxe uitgaven van Vigil en Exile. Beide wil ik nog wel aanschaffen zeker als beide zijn geminde in Atmos. Heb ze beide destijds helemaal kapot gedraaid. Dus mijn cd'tjes zijn al lang aan vervanging toe.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 oktober 2023, 15:15 uur
Boston Tea Party
Faithhealer
Family Business
Innocent Party
Manchmal
Moving Targets
Pipeline
The Company
Tongues
View from the Hill
Faithhealer
Family Business
Innocent Party
Manchmal
Moving Targets
Pipeline
The Company
Tongues
View from the Hill
1
geplaatst: 2 oktober 2023, 15:33 uur
Brother 52
Clock Moves Sideways
Grace of God
Innocent Party
Long Cold Day
Lucky
Openwater
The Other Side of Me
Tongues
What Colour Is God?
Clock Moves Sideways
Grace of God
Innocent Party
Long Cold Day
Lucky
Openwater
The Other Side of Me
Tongues
What Colour Is God?
1
AOR_Lover
geplaatst: 2 oktober 2023, 17:57 uur
Bonk schreef:
Goed initiatief. Geniet van alle lijstjes. Doe zelf geen poging maar wel een enorme fan.
0
geplaatst: 2 oktober 2023, 18:04 uur
musicborst schreef:
Of even in de progladder met de emmer rammelen Bonk?
Of even in de progladder met de emmer rammelen Bonk?
Met die emmer is al gerammeld

0
geplaatst: 2 oktober 2023, 20:30 uur
Leuk dat je meedoet! Het is echter nu eerst de bedoeling om 10 nummers te noemen die niet in de startlijst staan. Zie ook dit bericht.
Je mag bovenstaande nummers nog even vervangen. Plague of Ghosts doet, hoe mooi ook, niet als geheel nummer mee. Ik neem de andere nummers sowieso mee als nominatie, maar mocht je de anderen nog willen vervangen, dat kan nog in het komende uur.
2
geplaatst: 2 oktober 2023, 22:03 uur
TWEEDE RONDE VAN THE GREATEST HITS OF FISH!
https://writteninmusic.com/wp-content/uploads/2019/02/fish-tickets.jpg_15368477511.jpg
10 Mensen leverden hun lijstje in. Waarvoor hartelijk dank!
Dat leverde maar liefst 47 verschillende nummers op. Van de 47 nummers werden er 10 drie keer of meer genoemd. Namelijk:
What Colour is God? (8 keer genoemd), Brother 52 en The Company (beiden 6 keer genoemd), Faithhealer (5 keer genoemd), Family Business, Internal Exile, Tongues en View from the Hill (allen 4 keer genoemd) en tenslotte Innocent Party en Waverley Steps (End of the Line) (beiden 3 keer genoemd)
Voor degenen die goed opletten is dan duidelijk dat deze nummers van 6 verschillende albums komen. Dat geeft nu de volgende lijst van 30 nummers voor de tweede ronde:
3D
A Gentleman's Excuse Me
Arc of the Curve
Brother 52*
Cliche
Credo
Faithhealer*
Family Business*
Five Years
Garden of Remembrance
Goldfish and Clowns
Incomplete
Innocent Party*
Internal Exile*
Little Man What Now?
Perfume River
Raw Meat
Shadowplay
The Company*
The Field
The Great Unravelling
The High Wood: ii. Crucifix Corner
The Perception of Johnny Punter
Tongues*
View from the Hill*
Vigil
Waverley Steps (End of the Line)*
What Colour is God?*
Zöe 25
Kies uit deze lijst de 10 nummers die je het minst goed vindt. De 10 nummers die het meest genoemd worden vallen af voor de finale. Succes met deze opgave!
Deadline woensdag 21.30 uur
Het spotifylijstje:
https://open.spotify.com/playlist/4hVHEQQ7zhI78Xf9QJ81fz?si=abb30b7c1cc44824
https://writteninmusic.com/wp-content/uploads/2019/02/fish-tickets.jpg_15368477511.jpg
10 Mensen leverden hun lijstje in. Waarvoor hartelijk dank!
Dat leverde maar liefst 47 verschillende nummers op. Van de 47 nummers werden er 10 drie keer of meer genoemd. Namelijk:
What Colour is God? (8 keer genoemd), Brother 52 en The Company (beiden 6 keer genoemd), Faithhealer (5 keer genoemd), Family Business, Internal Exile, Tongues en View from the Hill (allen 4 keer genoemd) en tenslotte Innocent Party en Waverley Steps (End of the Line) (beiden 3 keer genoemd)
Voor degenen die goed opletten is dan duidelijk dat deze nummers van 6 verschillende albums komen. Dat geeft nu de volgende lijst van 30 nummers voor de tweede ronde:
3D
A Gentleman's Excuse Me
Arc of the Curve
Brother 52*
Cliche
Credo
Faithhealer*
Family Business*
Five Years
Garden of Remembrance
Goldfish and Clowns
Incomplete
Innocent Party*
Internal Exile*
Little Man What Now?
Perfume River
Raw Meat
Shadowplay
The Company*
The Field
The Great Unravelling
The High Wood: ii. Crucifix Corner
The Perception of Johnny Punter
Tongues*
View from the Hill*
Vigil
Waverley Steps (End of the Line)*
What Colour is God?*
Zöe 25
Kies uit deze lijst de 10 nummers die je het minst goed vindt. De 10 nummers die het meest genoemd worden vallen af voor de finale. Succes met deze opgave!
Deadline woensdag 21.30 uur
Het spotifylijstje:
1
geplaatst: 2 oktober 2023, 23:00 uur
3D
Arc of the Curve
Family Business*
Five Years
Innocent Party*
Raw Meat
Shadowplay
The Company*
The Great Unravelling
Zöe 25
Arc of the Curve
Family Business*
Five Years
Innocent Party*
Raw Meat
Shadowplay
The Company*
The Great Unravelling
Zöe 25
0
geplaatst: 2 oktober 2023, 23:17 uur
Het spotifylijstje:
Fijn!
Die gaat morgen op kantoor in mijn oortjes voorbij komen want bij zeker de helft gaat geen belletje rinkelen...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.