Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
2
geplaatst: 6 oktober 2023, 22:54 uur
10. Perfume River (37 punten, 4 keer genoemd)
Dit is verreweg het meest opvallende nummer qua puntenverdeling in de finale. Want naast een vierde plaats, haalde het alleen maar eerste plekken, te weten in de lijstjes van Mr. Rock, Brunniepoo en meneer. Ook afkomstig van Feast of Consequences, een album waarvan ik wel gehoopt, maar nooit meer verwacht had dat Fish het zou maken. Perfume River kent een prachtige opbouw en gaat over de rivier in Vietnam bij de stad Hue, waar een belangrijk veldslag plaats vond in de Vietnamoorlog.
9. Shadowplay (38 punten, 6 keer genoemd)
Afkomstig van Internal Exile, het ‘moeilijke’ tweede album. De algemene tendens was dan ook dat Fish met zijn tweede album vooral gekenmerkt werd door wisselvalligheid. Sterke en beduidend minder sterke nummers wisselde elkaar af. De opener hoorde duidelijk in de eerste categorie. Energiek, bijtende zang, krachtig instrumentaal geweld. Nee, dat Shadowplay werd prima gepruimd en hier dus ook.
8. The Perception of Johnny Punter (39 punten, 7 keer genoemd)
Persoonlijk is dit het nummer wat in de afgelopen week de grootste herwaardering gekregen heeft bij het vele Fish luisteren. De opener van Sunsets on Empire. Ik werd geraakt door de emotie die in het nummer zit. Wetende dat hij de inspiratie voor dit nummer kreeg tijdens een tour door het toenmalige Joegoslavië waar toen bloedige burgeroorlogen woedden (Fish was erg onder de indruk van wat hij daar trof en de gesprekken die hij had) is dat niet gek, die lading die je denkt te voelen in dit nummer.
7. Family Business (41 punten, 8 keer genoemd)
Het volgende nummer van het debuut. Het moge inmiddels duidelijk zijn dat de nummers van Fish vaak ergens over gaan en dat het niet altijd de meest vrolijke onderwerpen zijn. Daar is dit nummer natuurlijk geen uitzondering op. Ik geef het je te doen; een nummer schrijven over huiselijk geweld waarvan ik elke dag in mijn werk zie wat voor vreselijke weerslag dat kan hebben op het leven van mensen, en daar dan toch een mooi nummer van maken. Nou, deze man kan het.
6. Credo (44 punten, 8 keer genoemd)
Het laatste nummer wat we tegen zullen komen van Internal Exile. Eén van de singles van het album, maar het kwam bij ons niet in de buurt van de hitlijsten. Een nummer over globalisatie en sociale problemen. Tja, je kan ook over vrolijke onderwerpen zingen, maar dat levert minder mooie muziek op. Een nummer wat een bijzonder fijne vibe heeft en heerlijk is om hard mee te zingen. Op een concert, maar ook gewoon in je eigen huiskamer.
Dit is verreweg het meest opvallende nummer qua puntenverdeling in de finale. Want naast een vierde plaats, haalde het alleen maar eerste plekken, te weten in de lijstjes van Mr. Rock, Brunniepoo en meneer. Ook afkomstig van Feast of Consequences, een album waarvan ik wel gehoopt, maar nooit meer verwacht had dat Fish het zou maken. Perfume River kent een prachtige opbouw en gaat over de rivier in Vietnam bij de stad Hue, waar een belangrijk veldslag plaats vond in de Vietnamoorlog.
9. Shadowplay (38 punten, 6 keer genoemd)
Afkomstig van Internal Exile, het ‘moeilijke’ tweede album. De algemene tendens was dan ook dat Fish met zijn tweede album vooral gekenmerkt werd door wisselvalligheid. Sterke en beduidend minder sterke nummers wisselde elkaar af. De opener hoorde duidelijk in de eerste categorie. Energiek, bijtende zang, krachtig instrumentaal geweld. Nee, dat Shadowplay werd prima gepruimd en hier dus ook.
8. The Perception of Johnny Punter (39 punten, 7 keer genoemd)
Persoonlijk is dit het nummer wat in de afgelopen week de grootste herwaardering gekregen heeft bij het vele Fish luisteren. De opener van Sunsets on Empire. Ik werd geraakt door de emotie die in het nummer zit. Wetende dat hij de inspiratie voor dit nummer kreeg tijdens een tour door het toenmalige Joegoslavië waar toen bloedige burgeroorlogen woedden (Fish was erg onder de indruk van wat hij daar trof en de gesprekken die hij had) is dat niet gek, die lading die je denkt te voelen in dit nummer.
7. Family Business (41 punten, 8 keer genoemd)
Het volgende nummer van het debuut. Het moge inmiddels duidelijk zijn dat de nummers van Fish vaak ergens over gaan en dat het niet altijd de meest vrolijke onderwerpen zijn. Daar is dit nummer natuurlijk geen uitzondering op. Ik geef het je te doen; een nummer schrijven over huiselijk geweld waarvan ik elke dag in mijn werk zie wat voor vreselijke weerslag dat kan hebben op het leven van mensen, en daar dan toch een mooi nummer van maken. Nou, deze man kan het.
6. Credo (44 punten, 8 keer genoemd)
Het laatste nummer wat we tegen zullen komen van Internal Exile. Eén van de singles van het album, maar het kwam bij ons niet in de buurt van de hitlijsten. Een nummer over globalisatie en sociale problemen. Tja, je kan ook over vrolijke onderwerpen zingen, maar dat levert minder mooie muziek op. Een nummer wat een bijzonder fijne vibe heeft en heerlijk is om hard mee te zingen. Op een concert, maar ook gewoon in je eigen huiskamer.
3
geplaatst: 6 oktober 2023, 23:05 uur
5. What Colour is God? (50 punten, 8 keer genoemd)
We openen de top vijf met de nummer 1 van Mssr Renard en dynamo d. Ook het laatste nummer van Sunsets on Empire. Maar ik kan verklappen dat we daarmee ook het laatste nummer wat niet wat het debuut afkomstig is, hebben gehad. De titel is een mooie filosofische vraag die hem aangereikt werd door zijn dochter. Het nummer is samen geschreven met Steven Wilson en geïnspireerd door de film over Malcolm X en ervaringen hoe het is om afwijkend te zijn qua huidskleur. Prachtnummer om de top vijf mee af te trappen!
We openen de top vijf met de nummer 1 van Mssr Renard en dynamo d. Ook het laatste nummer van Sunsets on Empire. Maar ik kan verklappen dat we daarmee ook het laatste nummer wat niet wat het debuut afkomstig is, hebben gehad. De titel is een mooie filosofische vraag die hem aangereikt werd door zijn dochter. Het nummer is samen geschreven met Steven Wilson en geïnspireerd door de film over Malcolm X en ervaringen hoe het is om afwijkend te zijn qua huidskleur. Prachtnummer om de top vijf mee af te trappen!
2
geplaatst: 6 oktober 2023, 23:13 uur
4. A Gentleman's Excuse Me (54 punten, 9 keer genoemd)
We zijn toe aan de enige hit van Fish en de nummer 1 van aERodynamIC. Het haalde de 25e plek in de top 100 en staat ook al flink wat jaren in de Top 2000 met een 556e plek als hoogste notering. Een prachtige ballad natuurlijk. Een liefdesliedje, maar dan wel met een trieste toon, want het gaat over het einde van de liefde. Het wordt wel gezien als de follow-up van Kayleigh.
We zijn toe aan de enige hit van Fish en de nummer 1 van aERodynamIC. Het haalde de 25e plek in de top 100 en staat ook al flink wat jaren in de Top 2000 met een 556e plek als hoogste notering. Een prachtige ballad natuurlijk. Een liefdesliedje, maar dan wel met een trieste toon, want het gaat over het einde van de liefde. Het wordt wel gezien als de follow-up van Kayleigh.
2
geplaatst: 6 oktober 2023, 23:25 uur
3. The Company (58 punten, 10 keer genoemd)
Tja, hier hoort toch wel een liveclipje bij vind ik. Waar in de aankondiging ook weer dat heerlijke Schotste accent van Fish te horen is. Dit nummer blijft natuurlijk de heerlijke afsluiter van zijn concerten. Heerlijk om mee te dansen en mee te zingen. Dat de tekst weer eens minder vrolijk is dan de melodie doet vermoeden, nemen we maar even op de koop toe.
Tja, hier hoort toch wel een liveclipje bij vind ik. Waar in de aankondiging ook weer dat heerlijke Schotste accent van Fish te horen is. Dit nummer blijft natuurlijk de heerlijke afsluiter van zijn concerten. Heerlijk om mee te dansen en mee te zingen. Dat de tekst weer eens minder vrolijk is dan de melodie doet vermoeden, nemen we maar even op de koop toe.
2
geplaatst: 6 oktober 2023, 23:32 uur
2. Cliche (66 punten, 10 keer genoemd)
De nummer 2 had ik persoonlijk niet zo hoog verwacht, maar voor SBube staat hij eigenlijk nog een plek te laag. Het begin is al prachtig als Fish over zichzelf zingt: "I've got a reputation, of being a man with a gift of words" Nou, dat vind ik eigenlijk nog een understatement. Want als je zo'n nummer weet te schrijven waarin je toewerkt naar het grootste cliché in de muziek, namelijk een liefdesliedje...nou dan ben je inderdaad een bijzonder 'gifted man'.
De nummer 2 had ik persoonlijk niet zo hoog verwacht, maar voor SBube staat hij eigenlijk nog een plek te laag. Het begin is al prachtig als Fish over zichzelf zingt: "I've got a reputation, of being a man with a gift of words" Nou, dat vind ik eigenlijk nog een understatement. Want als je zo'n nummer weet te schrijven waarin je toewerkt naar het grootste cliché in de muziek, namelijk een liefdesliedje...nou dan ben je inderdaad een bijzonder 'gifted man'.
5
geplaatst: 6 oktober 2023, 23:44 uur
EN DE WINNAAR VAN DE GREATEST HITS VAN FISH IS.....
1. Vigil (113 punten, 14 keer genoemd)
Tja, de gedoodverfde winnaar is ook de winnaar met een straatlengte voorsprong. Na drie lijstjes stond het nog niet bovenaan, maar daarna ging het hard. Het werd ook door alle deelnemers genoemd en was de nummer 1 van Outlaw104, vigil, musicborst, daniel1974nl, Marty McFly, Casartelli en mijzelve.
Want laten we wel zijn, dit is natuurlijk ook een uitzonderlijk goed nummer. Wat een opbouw, wat een kracht, wat een emotie en ook hier weer het te weten te koppelen aan een maatschappijkritische tekst. Wat een vakmanschap!
"Listen to me, just hear me out, if I could have your attention"
Altijd Fish, en elke keer als ik dit nummer hoor ben ik weer onder de indruk.
De verdiende winnaar van deze Greatest Hits!
1. Vigil (113 punten, 14 keer genoemd)
Tja, de gedoodverfde winnaar is ook de winnaar met een straatlengte voorsprong. Na drie lijstjes stond het nog niet bovenaan, maar daarna ging het hard. Het werd ook door alle deelnemers genoemd en was de nummer 1 van Outlaw104, vigil, musicborst, daniel1974nl, Marty McFly, Casartelli en mijzelve.
Want laten we wel zijn, dit is natuurlijk ook een uitzonderlijk goed nummer. Wat een opbouw, wat een kracht, wat een emotie en ook hier weer het te weten te koppelen aan een maatschappijkritische tekst. Wat een vakmanschap!
"Listen to me, just hear me out, if I could have your attention"
Altijd Fish, en elke keer als ik dit nummer hoor ben ik weer onder de indruk.
De verdiende winnaar van deze Greatest Hits!
3
geplaatst: 6 oktober 2023, 23:46 uur
Daarmee zijn we aan het eind beland en rest me niets dan alle deelnemers te danken. Ik draag het stokje over aan mijn bijna naamgenoot (s=z) Hedser en verheug me nu al op een heerlijk weekje My Morning Jacket!
1
geplaatst: 6 oktober 2023, 23:54 uur
Dank voor een fijn werkweekje Fish (kwam pas na de nominatieronde om het hoekje kijken), de presentatie en de begeleidende teksten Bonk.
En ook ik kijk uit naar MMJ.
En ook ik kijk uit naar MMJ.
1
geplaatst: 7 oktober 2023, 00:00 uur
So be it!
Dank je Bonk, Dankzij jou weer eens de hele week Fish gehoord, was weer ff geleden. Toch jammer dat zijn debuut ook gelijk het hoogtepunt was. Kan ik nu wel zeggen want de uitslag spreekt boekdelen...
Dank je Bonk, Dankzij jou weer eens de hele week Fish gehoord, was weer ff geleden. Toch jammer dat zijn debuut ook gelijk het hoogtepunt was. Kan ik nu wel zeggen want de uitslag spreekt boekdelen...

1
Mssr Renard
geplaatst: 7 oktober 2023, 08:25 uur
Bedankt Bonk, voor twee weken Fish. Ik heb erg van de muziek genoten (nostalgie) en ook van jouw kundige organisatie. Wat weet jij trouwens veel over de achtergrond van de songs. Van Brother 52 wist ik maar niet waar het over gong, tot vandaag.
Nu sta ik ook bekend als niet-teksten-kenner. Toch fijn dat ik nu iets meer weet over de songs, en goedcte weten dat ik bij iemand terecht kan als ik een vraag heb over een song. Want waar gaat Plague of Ghosts eigenlijk over? Jij zegt, dat het een donkere tekst is. Misschien wul ik het ook niet weten, want ik houd niet zo van donker.
Ik heb ook twee weetjes: Chris Thompson van oa Manfred Mann's Eartband zingt mee op Johnny Punter en de twee leden van The Positive Light (die Strange Engine remixten) zijn ook mede-verantwoordelijk voor Plague of Ghosts.
Eén ding ben ik het echter niet over eens; de kunstwerken can Mark Wilkinson vind ik niet mooi. Toegegeven toen ik jonger was was ik wel overdonderd door de levensechte airbrush- (uitklap)-hoezen van Marillion en ook wel Fish, (hij ontwierp ook voor Judas Priest las ik), maar mijn smaak is het allang niet meer. Gentle Man's Excuse Me-singlehoes vind ik wel leuk.
Ik dwaal af. Bedankt voor alles. En als er weer een gouden oude artiest als onderwerp is, hoor ik het graag. Want oude muziek luisteren en herontdekken vind ik toch leuk.
Nu sta ik ook bekend als niet-teksten-kenner. Toch fijn dat ik nu iets meer weet over de songs, en goedcte weten dat ik bij iemand terecht kan als ik een vraag heb over een song. Want waar gaat Plague of Ghosts eigenlijk over? Jij zegt, dat het een donkere tekst is. Misschien wul ik het ook niet weten, want ik houd niet zo van donker.
Ik heb ook twee weetjes: Chris Thompson van oa Manfred Mann's Eartband zingt mee op Johnny Punter en de twee leden van The Positive Light (die Strange Engine remixten) zijn ook mede-verantwoordelijk voor Plague of Ghosts.
Eén ding ben ik het echter niet over eens; de kunstwerken can Mark Wilkinson vind ik niet mooi. Toegegeven toen ik jonger was was ik wel overdonderd door de levensechte airbrush- (uitklap)-hoezen van Marillion en ook wel Fish, (hij ontwierp ook voor Judas Priest las ik), maar mijn smaak is het allang niet meer. Gentle Man's Excuse Me-singlehoes vind ik wel leuk.
Ik dwaal af. Bedankt voor alles. En als er weer een gouden oude artiest als onderwerp is, hoor ik het graag. Want oude muziek luisteren en herontdekken vind ik toch leuk.
4
geplaatst: 7 oktober 2023, 09:44 uur
GREATEST HITS OF MY MORNING JACKET
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/53/My_Morning_Jacket_-_Jim_James.jpg/640px-My_Morning_Jacket_-_Jim_James.jpg
My Morning Jacket werd in 1998 opgericht door frontman Jim James en bestaat naast James momenteel uit Carl Broemel (gitaar), "Two Tone" Tommy Blankenship (bas), Bo Koster (keyboards) en Patrick Hallahan (drums). De band uit Kentucky speelt een mix van alternative, alt country, folk rock en psychedelische rock en staat bekend om haar energieke liveshows.
Ik moest het even opzoeken, maar James bedacht de naam ‘My Morning Jacket’ toen hij door de resten van zijn favoriete bar liep nadat deze was afgebrand en hij een achtergelaten jas zag liggen met daarop de letters ‘MMJ.’
Sinds 1999 heeft My Morning Jacket 9 albums uitgebracht, waarvan de self-titled van twee jaar geleden de meest recente is. Het meest bekende album is ‘Z’ uit 2005. Dit album levert de meeste nummers in de startlijst, maar alle albums komen aan bod.
Voor zover ik weet is er nog nooit een Greatest Hits gespeeld van deze Amerikanen, dus hoog tijd om te beginnen!
De startlijst:
Bermuda Highway
Big Decisions
Circuital
Compound Fracture
Dondante
Feel You
Gideon
Golden
Holdin on to Black Metal
I'm Amazed
I Will Be There When You Die
Love Love Love
Lowdown
Mahgeetah
Off the Record
One Big Holiday
Run Thru
The Bear
Touch Me I'm Going to Scream Pt. 2
Wordless Chorus
Welke nummers ontbreken hier? Post een lijstje van maximaal 10 favorieten die in jouw ogen door moeten naar de volgende ronde.
Deadline: maandag 9 oktober om 19:45 uur.
Zou Casartelli, DjFrankie, of panjoe de titel willen veranderen in My Morning Jacket? Alvast bedankt!
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/53/My_Morning_Jacket_-_Jim_James.jpg/640px-My_Morning_Jacket_-_Jim_James.jpg
My Morning Jacket werd in 1998 opgericht door frontman Jim James en bestaat naast James momenteel uit Carl Broemel (gitaar), "Two Tone" Tommy Blankenship (bas), Bo Koster (keyboards) en Patrick Hallahan (drums). De band uit Kentucky speelt een mix van alternative, alt country, folk rock en psychedelische rock en staat bekend om haar energieke liveshows.
Ik moest het even opzoeken, maar James bedacht de naam ‘My Morning Jacket’ toen hij door de resten van zijn favoriete bar liep nadat deze was afgebrand en hij een achtergelaten jas zag liggen met daarop de letters ‘MMJ.’
Sinds 1999 heeft My Morning Jacket 9 albums uitgebracht, waarvan de self-titled van twee jaar geleden de meest recente is. Het meest bekende album is ‘Z’ uit 2005. Dit album levert de meeste nummers in de startlijst, maar alle albums komen aan bod.
Voor zover ik weet is er nog nooit een Greatest Hits gespeeld van deze Amerikanen, dus hoog tijd om te beginnen!
De startlijst:
Bermuda Highway
Big Decisions
Circuital
Compound Fracture
Dondante
Feel You
Gideon
Golden
Holdin on to Black Metal
I'm Amazed
I Will Be There When You Die
Love Love Love
Lowdown
Mahgeetah
Off the Record
One Big Holiday
Run Thru
The Bear
Touch Me I'm Going to Scream Pt. 2
Wordless Chorus
Welke nummers ontbreken hier? Post een lijstje van maximaal 10 favorieten die in jouw ogen door moeten naar de volgende ronde.
Deadline: maandag 9 oktober om 19:45 uur.
Zou Casartelli, DjFrankie, of panjoe de titel willen veranderen in My Morning Jacket? Alvast bedankt!
1
geplaatst: 7 oktober 2023, 09:59 uur
Mssr Renard schreef:
Thanks voor de complimenten en fijn dat je er van genoten hebt. Dat maakt het organiseren van zo'n Greatest Hits de moeite waard.
Meeste info heb ik uit de liner notes die Fish maakt voor de special editions van de albums die hij uitgebracht heeft. Zijn vrijwel gehele backcatalogue is opnieuw uitgekomen de laatste jaren (alleen de eerste twee albums moeten nog). In die versies beschrijft hij uitgebreid de totstandkoming van het album en de achtergrond van de songs.
Plague of Ghosts raakte mij direct al. Het gaat denk ik toch vooral over depressieve gevoelens; niet gelukkig zijn, niet gezien en gewaardeerd voelen. Ben gewoonlijk niet beslist van de teksten, maar ook zonder achtergrond raakte het mij al. Een paar maanden later zag ik Fish voor het eerst live en vertelde hij ook tijdens het concert over de achtergrond. Dat maakte destijds wel indruk op me als 20-jarige. Herinner me ook dat er tijdens het erg persoonlijke verhaal van Fish ineens iemand doorheen begint te roepen voor een nummer. Ongelofelijk vond ik dat, maar het steunde me dat de hele zaal dat ook vond. Gelukkig eindigt het hoopvol.
2
geplaatst: 7 oktober 2023, 10:02 uur
Queen is natuurlijk al eerder gedaan, maar dat is inmiddels 8 jaar geleden. Ik vind dat het wel weer eens een keer kan. Wellicht maak ik er een albumtrack versie van.
Intekenlijst. Informatie over het spel en over voorgaande edities: (links graag mee kopiëren)
Greatest Hits of - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Lijst van Greatest Hits of...-edities - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Let op: één inschrijving per persoon (uitgezonderd de GH-finale).
06 okt - Hedser (My Morning Jacket)
13 okt -
20 okt - ArthurDZ (Joni Mitchell)
27 okt - Gretz (Even Tot Hier/De Kwis)
03 nov - jordidj1 (Apollo Brown)
10 nov -motel matches (Tarantino)
17 nov - Outlaw104 (The Church)
24 nov - herman (The Breeders/Kim & Kelley Deal)
01 dec - Casartelli (Jethro Tull)
08 dec - Bonk (Queen)
Intekenlijst. Informatie over het spel en over voorgaande edities: (links graag mee kopiëren)
13 okt -
08 dec - Bonk (Queen)
0
Mssr Renard
geplaatst: 7 oktober 2023, 10:20 uur
Ik ben dan tegen december weer van de partij, met twee favorieten Queen en Tull.
Dan zou ik graag een Barclay James Harvest willen organiseren. Want Moody Blues en Uriah Heep zijn wel vaak geweest, denk ik. Is BJH eigenlijk al weleens aan de beurt geweest?
13 okt -
08 dec - Bonk (Queen)
15 dec - Mssr Renard (Barclay James Harvest)
Dan zou ik graag een Barclay James Harvest willen organiseren. Want Moody Blues en Uriah Heep zijn wel vaak geweest, denk ik. Is BJH eigenlijk al weleens aan de beurt geweest?
13 okt -
08 dec - Bonk (Queen)
15 dec - Mssr Renard (Barclay James Harvest)
2
geplaatst: 7 oktober 2023, 10:25 uur
Een album versie zou geweldig zijn, ik ben voor!
Verder nog bedankt voor een weekje Fish, ik kende m eigenlijk nauwelijks, het was een aangename kennismaking

2
geplaatst: 7 oktober 2023, 10:30 uur
vigil schreef:
Verder nog bedankt voor een weekje Fish, ik kende m eigenlijk nauwelijks, het was een aangename kennismaking
(quote)
Mocht je nog verbeteringen hebben, ik hoor het graag hoor! Ik heb mijn best gedaan!Sorry Hedser voor de vervuiling, ik kom later dit weekend met mijn lijstje!
1
geplaatst: 7 oktober 2023, 11:42 uur
Dat was toch nog even pijnlijk schrappen en dan moet de eliminatieronde nog komen...
At Dawn
By My Car
Heartbreakin Man
Into the Woods
It Beats For You
Lay Low
Librarian
O Is the One That Is Real
Victory Dance
X-Mas Curtain
At Dawn
By My Car
Heartbreakin Man
Into the Woods
It Beats For You
Lay Low
Librarian
O Is the One That Is Real
Victory Dance
X-Mas Curtain
0
geplaatst: 7 oktober 2023, 12:10 uur
Ik ben niet zo bekend met mmj maar groot liefhebber van librarian. Mag ik ook 3 nominaties doen ipv 10?
0
geplaatst: 7 oktober 2023, 15:21 uur
Scorpion_21 schreef:
Ik ben niet zo bekend met mmj maar groot liefhebber van librarian. Mag ik ook 3 nominaties doen ipv 10?
Ja hoor, als je niet top 10 kunt komen mag je wat mij betreft ook minder nummers noemen.Ik ben niet zo bekend met mmj maar groot liefhebber van librarian. Mag ik ook 3 nominaties doen ipv 10?
0
geplaatst: 7 oktober 2023, 16:57 uur
Mijn eigen lijstje:
Dancefloors
If All Else Fails
It Beats For You
I Will Sing You Songs
Lay Low
Phone Went West
Spring (Among the Living)
The Way That He Sings
Tropics (Erase Traces)
X-Mas Curtain
Dancefloors
If All Else Fails
It Beats For You
I Will Sing You Songs
Lay Low
Phone Went West
Spring (Among the Living)
The Way That He Sings
Tropics (Erase Traces)
X-Mas Curtain
0
geplaatst: 8 oktober 2023, 21:22 uur
Het loopt nog niet echt storm tot nu toe. Ik hoop in elk geval nog op een lijstje van Bonk en Scorpion_21. En wellicht dat users als philtuper, Cor, Niek, Musico Pinjo, TONYLUNA of Juveniles ook mee willen doen?
1
geplaatst: 8 oktober 2023, 21:25 uur
Excuus!
At Dawn
Into the Woods
Lay Low
Librarian
Victory Dance
At Dawn
Into the Woods
Lay Low
Librarian
Victory Dance
1
geplaatst: 8 oktober 2023, 23:44 uur
At Dawn
In Its Infancy (The Waterfall)
Lay Low
Librarian
Phone Went West
Steam Engine
The Devil's in the Details
Tropics (Erase Traces)
Wasted
X-Mas Curtain
In Its Infancy (The Waterfall)
Lay Low
Librarian
Phone Went West
Steam Engine
The Devil's in the Details
Tropics (Erase Traces)
Wasted
X-Mas Curtain
1
geplaatst: 9 oktober 2023, 06:56 uur
Best lastig, My Morning Jacket luister ik graag, maar ken vaak de losse songs niet goed bij naam.
De liefde was een beetje weggezakt, maar na het optreden in Tivoli in Juni weer terug. Dat was spectaculair!
Hier toch een poging:
Wordless Chorus
Golden
Gideon
One big holiday
Lay low
Dancefloors
Librarian
X-mas Curtain
Touch Me I’m Going to Scream Part 2
Dondante
De liefde was een beetje weggezakt, maar na het optreden in Tivoli in Juni weer terug. Dat was spectaculair!
Hier toch een poging:
Wordless Chorus
Golden
Gideon
One big holiday
Lay low
Dancefloors
Librarian
X-mas Curtain
Dondante
0
geplaatst: 9 oktober 2023, 08:43 uur
Musico Pinjo schreef:
Best lastig, My Morning Jacket luister ik graag, maar ken vaak de losse songs niet goed bij naam.
Hier toch een poging:
Wordless Chorus
Golden
Gideon
One big holiday
Lay low
Dancefloors
Librarian
X-mas Curtain
Dondante
Hier toch een poging:
Wordless Chorus
Golden
Gideon
One big holiday
Lay low
Dancefloors
Librarian
X-mas Curtain
Dondante
Leuk dat je meedoet! In deze fase van het spel is het de bedoeling dat je 10 nummers noemt die nog niet in de startlijst staan (zie mijn post van afgelopen zaterdag). De nummers met de meeste stemmen gaan door naar de eliminatieronde. Pas in de finale mag je je daadwerkelijke top 10 posten.

Voor nu mag je je lijstje dus nog aanpassen!
1
geplaatst: 9 oktober 2023, 09:28 uur
Okay, here we go!
At Dawn
By My Car
Phone Went West
Strangulation
Nashville To Kentucky
Masterplan
I Think I’m Going To Hell
I Needed It Most
Hopefully
Evelyn is Not Real
At Dawn
By My Car
Phone Went West
Strangulation
Nashville To Kentucky
Masterplan
I Think I’m Going To Hell
I Needed It Most
Hopefully
Evelyn is Not Real
1
geplaatst: 9 oktober 2023, 10:05 uur
Hedser schreef:
Het loopt nog niet echt storm tot nu toe. Ik hoop in elk geval nog op een lijstje van Bonk en Scorpion_21. En wellicht dat users als philtuper, Cor, Niek, Musico Pinjo, TONYLUNA of Juveniles ook mee willen doen?
Ik had t in m'n agenda gezet hoor Het loopt nog niet echt storm tot nu toe. Ik hoop in elk geval nog op een lijstje van Bonk en Scorpion_21. En wellicht dat users als philtuper, Cor, Niek, Musico Pinjo, TONYLUNA of Juveniles ook mee willen doen?
. Toch lastig om aan 10 te komen. Heb alleen platen nummers 1, 3, 4 en 5. Live in Tivoli was geweldig trouwens paar maanden terug. Enfin, er misten wel een aantal toppers in de startlijst wat mij betreft, met The Bear, Dancefloors, Librarian en What a Wonderful Man als uitschieters:The Bear
Dancefloors
I Will Sing You Songs
Librarian
Evil Urges
Steam Engine
Master Plan
What A Wonderful Man
Lay Low
Highly Suspicious
0
geplaatst: 9 oktober 2023, 12:59 uur
Niek, The Bear staat al in de startlijst dus die mag je nog vervangen!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.