Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
0
geplaatst: 1 november 2023, 23:26 uur
Gewoon met de startlijst de finale in? Kan er zeker wel een toptien uit maken hoor!
In mijn Julia Holter-GH gaf ik de vrijheid om een x-aantal vrije keuzes toe te voegen, dat zou je nog kunnen overwegen zodat ik Pietenpak nog kan noemen hihi/spoiler]
In mijn Julia Holter-GH gaf ik de vrijheid om een x-aantal vrije keuzes toe te voegen, dat zou je nog kunnen overwegen zodat ik Pietenpak nog kan noemen hihi/spoiler]
0
geplaatst: 2 november 2023, 23:44 uur
Of misschien kan Gretz gewoon een einduitslag verzinnen en morgen daarmee de finale presenteren?
0
geplaatst: 2 november 2023, 23:56 uur
Hahaha Jezus G
ik had al gevoel dat ik me niet hoefde te haasten met m’n GH presentatie, maar dit is wel heel extreem
ik had al gevoel dat ik me niet hoefde te haasten met m’n GH presentatie, maar dit is wel heel extreem
0
geplaatst: 3 november 2023, 19:52 uur
Gretz schreef:
Ik ben even in beraad hoe we het beste verder kunnen gaan
Ik ben even in beraad hoe we het beste verder kunnen gaan
Je zit er wel erg achteraan heh, de tags en enthousiasmerende aanmoedigingen vliegen me om de oren

0
geplaatst: 3 november 2023, 19:55 uur
Ja sorry, het is niet helemaal gelopen zoals plan (ook door hectiek in het leven buiten MuMe
). Kan ik komende week een herkansing krijgen?
Gezien er toch nog niemand voor 3-10 november op de lijst staat.
). Kan ik komende week een herkansing krijgen? Gezien er toch nog niemand voor 3-10 november op de lijst staat.
0
geplaatst: 3 november 2023, 20:50 uur
Nog even (tot hier) geduld. Op 11-11 begint het nieuwe seizoen en kunnen er nog meer nummers worden toegevoegd..
0
geplaatst: 4 november 2023, 10:10 uur
10 nov - motel matches (Tarantino)
17 nov - Outlaw104 (The Church)
24 nov - herman (The Breeders/Kim & Kelley Deal)
01 dec - Casartelli (Jethro Tull)
08 dec - Bonk (Queen)
15 dec - Mssr Renard (Barclay James Harvest)
22 dec -
29 dec -
5 jan - Hedser (Sufjan Stevens)
12 jan - vigil (OMD)
08 dec - Bonk (Queen)
22 dec -
29 dec -
12 jan - vigil (OMD)
6
geplaatst: 4 november 2023, 10:17 uur
Ik heb eventueel wel Madchester klaar liggen als Gretz geen overtuigend plan heeft (wordt wel vanavond laat dan).
0
geplaatst: 4 november 2023, 13:27 uur
Madchester lijkt mij wel leuk. Ik ken Even Tot Hier niet, maar als er toch een nieuw seizoen aankomt dan zijn er binnen niet afzienbare tijd toch nog genoeg opties om de liedjes daarvan ook mee te nemen?Wellicht komt het Gretz dan ook wat beter uit.
0
geplaatst: 4 november 2023, 16:08 uur
10 nov - motel matches (Tarantino)
08 dec - Bonk (Queen)
22 dec -
29 dec -
12 jan - vigil (OMD)
19 jan - dynamo d (Arno / T.C. Matic)
08 dec - Bonk (Queen)
22 dec -
29 dec -
12 jan - vigil (OMD)
19 jan - dynamo d (Arno / T.C. Matic)
1
geplaatst: 4 november 2023, 22:48 uur
Goed, GH Madchester. Ik begin alvast met de startlijst, daarna uitleg.
808 State - Pacific State
A Guy Called Gerald - Voodoo Ray
Blur - There's No Other Way
EMF - Unbelievable
Happy Mondays - Kinky Afro
Happy Mondays - Step On
Inspiral Carpets - Saturn 5
Inspiral Carpets - This Is How It Feels
James - Come Home
New Fast Automatic Daffodils - Stockholm
Northside - Shall We Take A Trip
Paris Angels - Perfume
Primal Scream - Come Together
The Charlatans - Then
The Charlatans - The Only One I Know
The Farm - Groovy Train
The Mock Turtles - Can You Dig It?
The Soup Dragons feat. Junior Reid - I'm Free
The Wendys - Pulling My Fingers Off
World Of Twist - Song of the Stage
808 State - Pacific State
A Guy Called Gerald - Voodoo Ray
Blur - There's No Other Way
EMF - Unbelievable
Happy Mondays - Kinky Afro
Happy Mondays - Step On
Inspiral Carpets - Saturn 5
James - Come Home
New Fast Automatic Daffodils - Stockholm
Northside - Shall We Take A Trip
Paris Angels - Perfume
Primal Scream - Come Together
The Charlatans - Then
The Charlatans - The Only One I Know
The Farm - Groovy Train
The Mock Turtles - Can You Dig It?
The Soup Dragons feat. Junior Reid - I'm Free
The Wendys - Pulling My Fingers Off
World Of Twist - Song of the Stage
0
geplaatst: 4 november 2023, 23:01 uur
Wikipedia zegt "Madchester kenmerkt een muzikale beweging, die in de Britse muziek van de late jaren 1980 en vroege jaren 1990 overheersend was. Het geografische centrum van de muziek lag in Manchester, vooral in de legendarische club The Hacienda.
Geschiedenis
De muziek van deze beweging was een mengeling uit independent, psychedelica en elektronische dansmuziek. In vele gevallen ontstond ze uit een toentertijd nieuwe samenwerking tussen gitaarbands en dance-producenten, die zowel elementen van de klassieke indierock als ook verkondigde dance-tunes bevat."
Zoals altijd bij genres is het niet altijd duidelijk wat wel en niet onder het genre valt. Maar Madchester hoeft zeker niet uit Manchester te komen, zo mag het Nederlande Charmin' Children (met JB Meijers, tegenwoordig van Common Linnets, schrijver van Calm after the Storm) ook genomineerd worden. Maar een nummer uit deze eeuw mag niet, want het was wel echt iets van de vroege jaren '90 (of b.v. 1994 daar nog onder valt mag je wel zelf weten). Verder doen Stone Roses niet mee, die verdienen een eigen GH (en hebben die ook al gehad). Ook mist je wellicht Sit Down van James: leuk nummer, maar ik vind dat echt geen Madchester, ondanks dat James uit Manchester komt. En Pacific State en Voodoo Ray dan? Twijfelachtig moet ik toegeven, maar staat wel vaak in Madchesterlijstjes, al zou ik het eerder Pre-Manchester noemen. Maar er lezen vast grotere kenners van het genre mee die het beter kunnen uitleggen.
Maar mocht je het niet eens zijn met de startlijst, geen nood, of in ieder geval heb je invloed op wat eraan toegevoegd wordt. Dat doe je door maximaal tien nummers te noemen die wat jou betreft aan deze GH mee zouden moeten doen. De tien meest genoemde gaan met de startlijst door naar de tweede ronde. Wel graag steeds eerst artiest (correct gespeld) en dan de titel noemen, want ik voeg alle lijstjes samen en alfabetiseer ze dan om te gaan tellen. En probeer voor jezelf te bepalen of een nummer binnen het genre Madchester past ('iemand anders noemt het' is niet per se een argument).
Deadline maandag rond 21:00 uur.
Geschiedenis
De muziek van deze beweging was een mengeling uit independent, psychedelica en elektronische dansmuziek. In vele gevallen ontstond ze uit een toentertijd nieuwe samenwerking tussen gitaarbands en dance-producenten, die zowel elementen van de klassieke indierock als ook verkondigde dance-tunes bevat."
Zoals altijd bij genres is het niet altijd duidelijk wat wel en niet onder het genre valt. Maar Madchester hoeft zeker niet uit Manchester te komen, zo mag het Nederlande Charmin' Children (met JB Meijers, tegenwoordig van Common Linnets, schrijver van Calm after the Storm) ook genomineerd worden. Maar een nummer uit deze eeuw mag niet, want het was wel echt iets van de vroege jaren '90 (of b.v. 1994 daar nog onder valt mag je wel zelf weten). Verder doen Stone Roses niet mee, die verdienen een eigen GH (en hebben die ook al gehad). Ook mist je wellicht Sit Down van James: leuk nummer, maar ik vind dat echt geen Madchester, ondanks dat James uit Manchester komt. En Pacific State en Voodoo Ray dan? Twijfelachtig moet ik toegeven, maar staat wel vaak in Madchesterlijstjes, al zou ik het eerder Pre-Manchester noemen. Maar er lezen vast grotere kenners van het genre mee die het beter kunnen uitleggen.
Maar mocht je het niet eens zijn met de startlijst, geen nood, of in ieder geval heb je invloed op wat eraan toegevoegd wordt. Dat doe je door maximaal tien nummers te noemen die wat jou betreft aan deze GH mee zouden moeten doen. De tien meest genoemde gaan met de startlijst door naar de tweede ronde. Wel graag steeds eerst artiest (correct gespeld) en dan de titel noemen, want ik voeg alle lijstjes samen en alfabetiseer ze dan om te gaan tellen. En probeer voor jezelf te bepalen of een nummer binnen het genre Madchester past ('iemand anders noemt het' is niet per se een argument).
Deadline maandag rond 21:00 uur.
0
geplaatst: 4 november 2023, 23:03 uur
Spotifylijst komt nog. Wil DjFrankie, panjoe, cosmic kid of Casartelli het topic veranderen in Greatest Hits of #6: Madchester? Alvast bedankt!
Via Madchester top 10 songs - MusicMeter.nl tag ik rzasa, andré, Premonition, starsailor.
Via Madchester top 10 songs - MusicMeter.nl tag ik rzasa, andré, Premonition, starsailor.
1
geplaatst: 4 november 2023, 23:10 uur
Het nummer van World of Twist heet Sons of the Stage.
Leuke GH, wellicht haak ik nog aan in de finale.
Leuke GH, wellicht haak ik nog aan in de finale.
1
geplaatst: 4 november 2023, 23:11 uur
Jeugdsentiment!
Zoiets dan maar:
Electronic - Get the Message
Flowered Up - It’s On
Future Sound of London - Papua New Guinea
Happy Mondays - Wrote for Luck
Inspiral Carpets - Caravan
Jesus Jones - International Bright Young Thing
New Order - Fine Time
Saint Etienne - Only Love Can Break Your Heart
The Charlatans - Over Rising
The Fall - High Tension Line
Zoiets dan maar:
Electronic - Get the Message
Flowered Up - It’s On
Future Sound of London - Papua New Guinea
Happy Mondays - Wrote for Luck
Jesus Jones - International Bright Young Thing
New Order - Fine Time
Saint Etienne - Only Love Can Break Your Heart
The Charlatans - Over Rising
The Fall - High Tension Line
0
geplaatst: 5 november 2023, 00:17 uur
Blur's debuutplaat (Leisure) was nog erg beïnvloed door madchester, daarna gingen ze inderdaad een andere kant op.
1
geplaatst: 5 november 2023, 00:25 uur
Ja, en zelfs New Order was even Madchester:
Misschien had Fine Time ook wel in de startlijst gehoord.
johan de witt schreef:
Wat mij betreft toch wel hun beste album. Van begin tot eind sterk, zonder zwakke nummers. Ze lieten zich hier, in de hoogtijdagen van Madchester, kronen tot koningen van het genre.
Wat mij betreft toch wel hun beste album. Van begin tot eind sterk, zonder zwakke nummers. Ze lieten zich hier, in de hoogtijdagen van Madchester, kronen tot koningen van het genre.
Misschien had Fine Time ook wel in de startlijst gehoord.
1
geplaatst: 5 november 2023, 00:28 uur
Happy Mondays - 24 Hour Party People
Happy Mondays - Hallelujah [Club Mix]
New Fast Automatic Daffodils - Big
Primal Scream - Loaded
Ruthless Rap Assassins - And It Wasn’t a Dream
The Bridewell Taxis - Spirit
The Charlatans - Weirdo
The Farm - Stepping Stone
Happy Mondays - Hallelujah [Club Mix]
New Fast Automatic Daffodils - Big
Primal Scream - Loaded
Ruthless Rap Assassins - And It Wasn’t a Dream
The Bridewell Taxis - Spirit
The Charlatans - Weirdo
The Farm - Stepping Stone
1
geplaatst: 5 november 2023, 01:08 uur
The Verve - Gravity Grave
Happy Mondays - Loose Fit
Sandkings - Shake Your Head
The Charlatans - Sproston Green
Jammer dat Fools Gold niet mag, toch het ultieme Madchester nummer voor mij....
Happy Mondays - Loose Fit
Sandkings - Shake Your Head
The Charlatans - Sproston Green
Jammer dat Fools Gold niet mag, toch het ultieme Madchester nummer voor mij....
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.