MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!

zoeken in:
1. The Harder They Come
2. On Your Radio
3. One More Time
4. I'm The Man
5. Happy Ending
6. Steppin' Out
7. You Can't Get What You Want (Till You Know What You Want)
8. Is She Really Going Out with Him?
9. It's Different For Girls
10. Got The Time

1. Steppin' Out
2. The Verdict
3. Real Men
4. Breaking Us in Two
5. Be My Number Two
6. You Can't Get What You Want (Till You Know What You Want)
7. Not Here, Not Now
8. Beat Crazy
9. It's Different for Girls
10. A Slow Song

1. Real Men
2. It's Different for Girls
3. Breaking Us in Two
4. Fools in Love
5. Is She Really Going Out with Him?
6. Steppin' Out
7. A Slow Song
8. Got the Time
9. Beat Crazy
10. One to One

1. It's Different for Girls
2. Real Men
3. The Verdict
4. Steppin' Out
5. Not Here, Not Now
6. Happy Ending
7. Is She Really Going Out with Him?
8. Breaking Us in Two
9. The Harder They Come
10. Got the Time

Dit is een heel vervelend lijstje, nou ja wat ik bedoel is dat dit een heel extreem sterk vervelend lijstje is. Ook de nummer 21 is gewoon goed. Ome Joe heeft toch wel errug veel prachtige muziek op ons losgelaten.

Ik doe graag mee met het bejubelen van de almachtige live dubbel cd. Zeker van de nummers 1, 6 en 7 uit mijn Top 10 moet het ook echt die versie van die dubbel cd zijn!

01. A Slow Song
02. Be My Number Two
03. Real Men
04. One More Time
05. Not Here, Not Now
06. Steppin' Out
07. Fools in Love
08. I'm the Man
09. The Verdict
10. Breaking Us in Two

11. One to One
12. The Harder They Come
13. Got the Time
14 It's Different for Girls
15. Sunday Papers
16. You Can't Get What You Want (Till You Know What You Want)
17. Is She Really Going Out with Him?
18. Look Sharp!
19. On Your Radio
20. Beat Crazy
21. Happy Ending

Wat een mooie muziekjes

1. A Slow Song
2. It's Different for Girls
3. Is She Really Going Out with Him?
4. One to One
5. I'm the Man
6. One More Time
7. Fools in Love
8. Real Men
9. Beat Crazy
10. Be My Number Two

1. It's Different for Girls
2. The Harder They Come
3. Real Men
4. I'm the Man
5. A Slow Song
6. Steppin' Out
7. Be My Number Two
8. Is She Really Going Out with Him?
9. Happy Ending
10. The Verdict

1. Real Men
2. A Slow Song
3. Breaking Us in Two
4. Steppin' Out
6. Happy Ending
7. Be My Number Two
8. The Verdict
9. One to One
10. Not Here, Not Now

1. Happy Ending 
2. A Slow Song
3. Real Men 
4. Be My Number Two 
5.You Can't Get What You Want (Till You Know What You Want) 
6. Breaking Us in Two 
7. Look Sharp! 
8. Steppin' Out 
9. Is She Really Going Out with Him? 
10. It's Different for Girls

1. The Harder They Come
2. Real Men
3. A Slow Song
4. It's Different for Girls
6. Fools in Love
7. Be My Number Two
8. Breaking Us in Two
9. Steppin' Out
10. Happy Ending

In eerste instantie vond ik het best jammer dat het "Blaze of Glory" album bij deze editie buiten de boot viel, but You Can't (always) Get What You Want. Er is een prima lijstje van ome Joe overgebleven - wat overigens morgen zo maar weer anders had kunnen zijn ..

wavanbuuren
Je hebt van die dingen die eigenlijk onmogelijk zijn.
Zelfs bij mijn meest favoriete artiesten heb ik meestal wel een uitgesproken mening.
Joe zit net onder die categorie (iets van ijzersterk ofzo).

Maar waar hij vooral in uitblinkt is een vreselijk solide hoog niveau.
Mijn lijstje is bijna willekeurig te noemen, maar toch een poging.

1. Steppin' Out
2. Happy Ending
3. Not Here, Not Now
4. Real Men
5. It's Different for Girls
6. The Verdict
7. A Slow Song
8. Fools In Love
9. Breaking Us in Two
10. Be My Numer Two

Wat een bijzonder fijne artiest is het toch! Ben ik veel te laat achter gekomen. Slechts ëén keer live mogen zien, maar daar goede herinneringen aan.
Overigens kan ik iedereen zijn autobiografie (Een overwinning op de zwaartekracht) ook van harte aanbevelen. Hij beschrijft hierin alleen de weg naar het succes toe, het succes zelf laat hij buiten beschouwing, want minder interessant.

Hoe dan ook, mijn lijstje:

1. Real Men
2. Not Here, Not Now
3. Is She Really Going Out with Him?
4. A Slow Song
5. Steppin' Out
6. The Verdict
7. The Harder They Come
8. Be My Number Two
9. Sunday Papers
10. It's Different for Girls

Te weinig plek in mijn top 10 helaas voor o.a. Not Here, Not Now; One More Time en You Can't Get What...

1. A Slow Song
2. Real Men
3. Be My Number Two
4. Happy Ending
6. Breaking Us in Two
7. Steppin' Out
8. It's Different for Girls
9. Got the Time
10. The Harder They Come

In mijn top 100 schreef ik:

Joe Jackson was (als ik me goed herinner) de eerste mannelijke soloartiest waar ik echt fan van werd. Dat kwam puur door het gelukkige feit dat Night and Day in de ouderlijke platenkast stond. Voor hetzelfde geld had Jumpin’ Jive of zo in de kast gestaan, ieuw! Nouja, helemaal toevallig zal het niet geweest staan, want naast dat er een hit op het album stond (Real Men) werd het album (in ieder geval in Nederland) ook nogal geprezen en was hij bij Oor album van het jaar. Wat maakt het album zo bijzonder?

Ten eerste: geen gitaren. Dat hoeft geen aanbeveling te zijn, maar bij Keane is hun veruit beste album ook al zonder gitaren, dat kan geen toeval zijn!
Ten tweede: op de a-kant lopen de liedjes in elkaar over. Nouja, dat maakt een album ook al niet per se goed, maar het is wel mijn favoriete kant.
Ten derde: de Latin ritmes en percussie. Ik hou eigenlijk helemaal niet van Latin, maar hier werkt het. Met alleen piano en zang wordt een liedje al snel een beetje saai. Zelfs bij Real Men (de publieksfavoriet, maar niet die van mij) is het nog een beetje te horen.
Ten vierde: Cole Porter. Daar had ik destijds ongetwijfeld nooit van gehoord, maar het album is een eerbetoon aan hem en wat dat betreft is Real Men toch wel passend op de plaat.
Ten vijfde, de belangrijkste reden: alle liedjes zijn goed. De A-kant (nacht) net iets beter dan de B-kant (dag) en de uptemponummers iets beter dan de ballads. Enfin, dan is Steppin’ Out wel een logische keuze, met eventueel als argument dat het nummer e circel rondmaakt van de A-kant die begint met ‘I stepped into another world’ en eindigt met ‘Steppin’ out into the night’. Maar dat is niet wat het nummer goed maakt. Nee, die synthloop! Als ik hiphopper was, dan wist ik het wel: die synthloop jatten en dan moet je wel heel erg je best doen om er een slecht nummer van te maken. Al zal zo goed als Steppin’ out niet lukken.

1. Steppin' Out
2. Breaking Us in Two
3. Happy Ending
4. Be My Number Two
5. It's Different for Girls
6. Is She Really Going Out with Him?
7. Fools in Love
8. One to One
9. Real Men
10. I'm the Man

Deadline wordt wat later, want remcodulac is nog de hort op.

Nee, valt mee, kan tussendoor.

01. Not Here, Not Now
02. Be My Number Two
03. Breaking Us in Two
04. Real Men
05. One to One
06. Fools in Love
07. Is She Really Going Out with Him?
08. It's Different for Girls
09. A Slow Song
10. The Verdict

1. Real Men
2. One More Time
3. Be My Number Two
4. Happy Ending
5. You Can't Get What You Want (Till You Know What You Want)
6. One to One
7. Breaking Us in Two
8. Got the Time
9. It's Different for Girls
10. Beat Crazy

Mocht iemand nog aan het luisteren zijn, laat het even weten.

Ik ben nog even aan het koken, maar eerst een weetje. Joe heeft zijn naam niet van zijn ouders gekregen, maar van zijn jeugdvrienden. Die vonden hem lijken op een tv-pop genaamd Joe 90:

https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/3/2018/09/ENT0865-Joe-S004-3664eac.jpg

David Jackson (zoals hij toen nog heette) vond dat een prima bijnaam. Sterker nog, op zijn twintigste zorgde hij ervoor dat hij officieel Joe ging heten. Waarschijnlijk handig, want bij Van der Graaf Generator zat al een David Jackson, dus dat voorkomt verwarring. Al heb je natuurlijk ook nog de vader van Michael...

Dan begin ik nu met de finalepresentatie. Dank aan de 19 stemmers die meegedaan hebben! Ik zal ook vermelden (tussen haakjes) hoe het nummer het bij de GH van JJ in 2011 deed. Toen was dat van zijn gehele oeuvre, maar grotendeels dezelfde nummers hebben de finale gehaald.

21 (nieuw) Look Sharp 9 punten

Deze had van mij het livealbum niet hoeven te halen en jullie zijn er ook niet erg enthousiast over. Het gelijknamige album heeft wel een bijzondere hoes en kwam zelfs op 22 in de top 100 beste hoezen aller tijden volgens Rolling Stone.

https://www.musicmeter.nl/images/cover/3000/3055.jpg?cb=1573054195

19/20 (14) Beat Crazy 10 punten

Een duet van Joe samen met zijn bassist Graham Maby. Gaat over alle tieners zeggen ja tegen MDMA, alleen is Joe daar minder positief over dan Flex en Kleine.

19/20 (nieuw) Got The Time 10 punten

Joe goes metal, een beetje dan. De cover van Anthrax kan ik ook waarderen.

18 (10) Sunday Papers 12 punten

Zoals de titel al suggereert gaat dit over tabloids en daar is Joe geen fan van. Zoals wel meer nummers uit zijn beginperiode zit er een beetje een reggae/ska-ritme in.

17 (11) On Your Radio 18 punten

Joe werd in zijn jeugd gepest door andere kinderen. In dit nummer trekt hij een lange neus naar ze.

15/16 (nieuw) You Can't Get What You Want (Till You Know What You Want) 24 punten

Joe is in de tekst geinteresseerd in een dame (*), maar zij weet niet wat zij wil. Joe wacht het dan maar af.

(*) Althans, toen was hij officieel nog heterosexueel zover ik weet. Begin deze eeuw kreeg hij echter een relatie met een man. Hoe het nu zit weet ik niet.

15/16 (nieuw) One To One 24 punten

De vriendin van de Joe is erg woke. Joe is het politiek gezien wel met haar eens, maar heeft liever dat ze wat meer tijd aan hem en wat minder aan demonstraties etc. besteedt.

14 (6) I'm the Man 31 punten

Geld verdienen met producten die niemand nodig heeft, dan ben je de man. In tegenstelling tot het nummer, dat het een stuk minder goed doet dan 13 jaar geleden.

Sorry Poek, straal vergeten mijn lijstje in te sturen☹️.
Maar de uitslag heeft mijn volle aandacht, blijft een geweldige artiest.
Ik ga voor Slow Song op 1.

13 (nieuw) One More Time 32 punten

Zijn vriendin had het net uitgemaakt. Uit boosheid schreef hij One More Time.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:23 uur

geplaatst: vandaag om 15:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.