Muziek / Muziekgames / Elvis Presley KO – Deel II: 1960s
zoeken in:
0
geplaatst: 3 september 2022, 10:53 uur
Niet bepaald. Red heeft hem als 3e songwriter op de credits gezet, maar Elvis heeft zelf niets aan dit nummer geschreven. Hij heeft enkel het balletje opgegooid of er niet een leuk nummer á la It's Now or Never geschreven kon worden.
3-0
3-0
0
geplaatst: 3 september 2022, 11:07 uur
[quote]Shaky schreef:
Niet bepaald. Red heeft hem als 3e songwriter op de credits gezet, maar Elvis heeft zelf niets aan dit nummer geschreven. Hij heeft enkel het balletje opgegooid of er niet een leuk nummer á la It's Now or Never geschreven kon worden.
Volgens Ernst Jorgensen wilden Elvis, Red West en Charlie Hodge een nieuwe tekst op Cole Porter's Begin The Beguine schrijven, maar Porter wou dit niet, dus veranderde Hodge de accoorden en voila, You'll Be Gone was geboren.
Volgens Ernst Jorgensen wilden Elvis, Red West en Charlie Hodge een nieuwe tekst op Cole Porter's Begin The Beguine schrijven, maar Porter wou dit niet, dus veranderde Hodge de accoorden en voila, You'll Be Gone was geboren.
0
geplaatst: 3 september 2022, 11:08 uur
Klopt. Hodge veranderde de akkoorden (of althans, de beat en gaf West de suggestie voor de akkoorden), West schreef een volledig nieuwe tekst. Elvis zong het nummer. Hij heeft er verder niets aan geschreven qua tekst of muziek.
0
geplaatst: 3 september 2022, 12:05 uur
Bestaat weinig twijfel over deze:
0-4
191. You're the Boss[feat. Ann-Margret] vs Tell Me Why
0-4
191. You're the Boss[feat. Ann-Margret] vs Tell Me Why
1
geplaatst: 3 september 2022, 12:08 uur
Tell Me Why opgenomen in de 50s, voor t eerst uitgebracht in de 60s
1-0
1-0
0
geplaatst: 3 september 2022, 12:24 uur
Ronde 1 zit erop! Voordat we naar ronde 2 kunnen gaan, moeten er even maatregelen van bovenaf genomen worden.
0
geplaatst: 3 september 2022, 12:25 uur
Tussenronde:
https://i.pinimg.com/originals/43/ad/b6/43adb6710c77df93ca3890674f1c77ee.jpg
Als greased up, gladde, smoothe, beetje geniepig langharig werkschuw tuig 50’s nozems hebben I Believe en Take My Hand, Precious Lord zich onrechtmatig een plek in deze KO opgeëist. Super songs, maar die hebben bij de 60’s natuurlijk niets te zoeken. Toch wisten zij hun battle met 4-0 te winnen, wat aangeeft dat hun tegenstanders in deze KO op werkelijk geen enkele sympathie konden rekenen. Toch zullen er nog 2 songs door moeten. Deze twee 50’s songs zijn uiteraard gediskwalificeerd. Aan ons om te bepalen welke songs alsnog door mogen naar ronde 2 en dus kunnen blijven strijden om die eeuwige eer. Laten we er een mini-spel van maken.
https://i.pinimg.com/originals/43/ad/b6/43adb6710c77df93ca3890674f1c77ee.jpg
Als greased up, gladde, smoothe, beetje geniepig langharig werkschuw tuig 50’s nozems hebben I Believe en Take My Hand, Precious Lord zich onrechtmatig een plek in deze KO opgeëist. Super songs, maar die hebben bij de 60’s natuurlijk niets te zoeken. Toch wisten zij hun battle met 4-0 te winnen, wat aangeeft dat hun tegenstanders in deze KO op werkelijk geen enkele sympathie konden rekenen. Toch zullen er nog 2 songs door moeten. Deze twee 50’s songs zijn uiteraard gediskwalificeerd. Aan ons om te bepalen welke songs alsnog door mogen naar ronde 2 en dus kunnen blijven strijden om die eeuwige eer. Laten we er een mini-spel van maken.
0
geplaatst: 3 september 2022, 12:26 uur
We gaan dat als volgt doen. Alle verliezers uit battles die in 4-3 / 3-4 zijn geëindigd krijgen een lifeline geboden.
Geef 3, 2 en 1 punt aan de songs die je WEL in ronde 2 zou willen zien.
Almost Always True
Gently
In My Father's House
In the Garden
Let Yourself Go
Love Me Tonight
Put the Blame on Me
The Walls Have Ears
We Call On Him
Deadline zo 04 september 08.00
Almost Always True
Gently
In My Father's House
In the Garden
Let Yourself Go
Love Me Tonight
Put the Blame on Me
The Walls Have Ears
We Call On Him
1
geplaatst: 3 september 2022, 12:59 uur
Ik heb Spinouts punten hieronder al meegenomen.
6 Let Yourself Go 3
4 Put the Blame on Me 2
1 Almost Always True 1
1 In the Garden
Gently
In My Father's House
Love Me Tonight
The Walls Have Ears
We Call On Him
6 Let Yourself Go 3
4 Put the Blame on Me 2
1 Almost Always True 1
1 In the Garden
Gently
In My Father's House
Love Me Tonight
The Walls Have Ears
We Call On Him
* denotes required fields.