MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 2022 K.O.

zoeken in:

Ik merk dat ik deze k.o. minder volg dan vorige jaren aangezien met name de singles die wél gescoord hebben in hitlijsten er massaal uit zijn gestemd in ronde 1. De overgebleven nummers moet ik vaak opzoeken, terwijl ik echt wel durf te zeggen dat ik op de hoogte ben van wat de hitlijsten haalt. Ik merk dat ik die moeite niet bij elke battle wil doen. Ik vraag me dan ook af in hoeverre de winnaar van deze 2022 k.o. net zo representatief zal zijn als de winnaars van voorgaande jaren...

Emile93 schreef:
Ik merk dat ik deze k.o. minder volg dan vorige jaren aangezien met name de singles die wél gescoord hebben in hitlijsten er massaal uit zijn gestemd in ronde 1. De overgebleven nummers moet ik vaak opzoeken, terwijl ik echt wel durf te zeggen dat ik op de hoogte ben van wat de hitlijsten haalt. Ik merk dat ik die moeite niet bij elke battle wil doen. Ik vraag me dan ook af in hoeverre de winnaar van deze 2022 k.o. net zo representatief zal zijn als de winnaars van voorgaande jaren...

Als er alleen maar nummers uit de grote commerciële hitlijsten meedoen, speelt hier bijna niemand mee ben ik bang. Met de nominaties erbij wordt het wat gevarieerder, maar dan dus ook het gevolg dat die nummers regelmatig goed scoren. Wat heb je liever?

Mausie schreef:
(quote)

Als er alleen maar nummers uit de grote commerciële hitlijsten meedoen, speelt hier bijna niemand mee ben ik bang. Met de nominaties erbij wordt het wat gevarieerder, maar dan dus ook het gevolg dat die nummers regelmatig goed scoren. Wat heb je liever?

Dubbel. Vorige jaren deden er voor mijn gevoel heus wel wat gebruikers mee... Ik vind het inderdaad leuk dat er nominaties bij komen om het gevarieerder te maken, dat gebeurde m.i. vorige jaren ook wel maar dan kwamen de vooraf genomineerde nummers wel verder. Lijkt alsof er op MuMe meer en meer aversie komt tegen hetgeen in de commerciële hitlijsten meedoet. Tegelijkertijd vind ik het ook leuk om nieuwe nummers en muziek te ontdekken (daarom ben ik destijds met MuMe begonnen). Dubbel dus...

4-6

30. Jessie Ware – Free Yourself vs. Dawda Jobarteh - Sunset in Batumi

1-0

Emile93 schreef:

Hoe verder in de 10’s we gingen met dit spel, hoe minder spelers er meededen helaas. De hitlijsten zijn in die periode toch minder aantrekkelijk voor de meeste MuMe leden. Ook vanwege de vraag ernaar is daarom besloten de eigen nominaties mee te laten doen.

Dan wordt het spel een beetje een mix van beiden. Waardoor veel hitlijstenspul natuurlijk al wel in de eerste ronde zal sneuvelen ter faveure van de nominaties. Maar dat heeft meer gewoon met de kwaliteit van de hitlijsten per jaar te maken. Afgelopen jaar scoorde qua voldoendes bijv ook een stuk minder dan voorgaande jaren in het Nieuw in de Top 40 topic.

Juist leuk als er een beetje tegengas is van de wel hitlijstliefhebber. Zo blijft het spel een mooie mix van beide kanten. Om het een volledig hitlijstenspel te laten is helaas te weinig animo voor. Het aantal stemmers in het Nieuw in de Top 40 topic is ook wel afgenomen de laatste paar jaren. Plus missen we dit jaar ook wel wat hitlijstliefhebber zoals Arrie die doorgaans wel meespelen.

Maar de echte hitlijstenknallers blijven vaak wel overleven. Vorig jaar was namelijk pas de eerste keer dat er een nominatie won en toen speelden we toch al wat jaartjes met nominaties. Er is nu toch nog vrij veel hitlijstenpop over. Harry Styles, Taylor Swift, The Weeknd, Charli XCX, Hailee Steinfeld om maar eens wat te noemen.

Boetiek9999
5-1
31. Beyoncé – Cuff It vs. The Weeknd – Sacrifice
0-1

32. Pharrell Williams feat. 21 Savage & Tyler, the Creator – Cash In Cash Out vs. Carly Rae Jepsen feat. Rufus Wainwright – The Loneliest Time

1-0

Boetiek9999
2-0

2-1

Oef ik let even niet op en jullie stemmen gelijk Bey weg?

Ronde 4
Tot de 6, 1 verschil

1. Caroline Polachek – Billions vs. Jessie Ware – Free Yourself
2. Obongjayar - Tinko Tinko (Don't Play Me For A Fool) vs. Kendrick Lamar – The Heart, Part V
3. Taylor Swift – Bejeweled vs. ROSALÍA – DESPECHÁ
4. Chibi Ichigo feat. Jan Paternoster – GRACHT vs. yeule – Too Dead Inside
5. The Weeknd – Sacrifice vs. Charli XCX – Hot Girl (Bodies Bodies Bodies)
6. Tove Lo – How Long? vs. Hailee Steinfeld feat. Anderson .Paak – Coast
7. Beach House – Superstar vs. Weyes Blood – It’s Not Just Me, It’s Everybody
8. Harry Styles – As It Was vs. Four Tet - Scythe Master
9. Kendrick Lamar – N95 vs. The Weeknd – Out of Time
10. Black Country, New Road - Snow Globes vs. Carly Rae Jepsen feat. Rufus Wainwright – The Loneliest Time
11. Jenny Hval - Year Of Love vs. ROSALÍA – SAOKO
12. Danger Mouse & Black Thought feat. Michael Kiwanuka – Aquamarine vs. Phoebe Bridgers – Sidelines
13. Doja Cat – Get Into It (Yuh) vs. Flume feat. Caroline Polachek – Sirens
14. Dälek - A Heretic’s Inheritance vs. Taylor Swift – Anti-Hero
15. Shygirl – Firefly vs. RAYE – Black Mascara
16. Quadeca – Born Yesterday vs. Angel Olsen - All The Good Times

1. Caroline Polachek – Billions vs. Jessie Ware – Free Yourself

1-0

Gast
geplaatst: vandaag om 19:04 uur

geplaatst: vandaag om 19:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.