MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2023 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Opening van het topic voor de nieuwe editie, gelieve nog even te wachten met posten.

Ronde 1 - Ladder 1:

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Queens Of The Stone Age - No One Knows [406] 646
2. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc) [75] 615
3. The Killers - Mr. Brightside [216] 586
4. Bruce Springsteen - I'm On Fire [732] 499
5. My Bloody Valentine - Soon [1037] 489
6. The Cure - A Strange Day [365] 481
7. Donny Hathaway - The Ghetto [1363] 478
8. Tears For Fears - Head Over Heels [1189] 467
9. New Order - Age Of Consent [540] 466
10. Lloyd Cole and The Commotions - Perfect Skin [802] 454
11. Tool - Forty Six and Two [1581] 421
12. Claw Boys Claw - Rosie [1725] 417
13. Hole - Violet [starbright boy] 397
14. Spiritualized - Ladies And Gentlemen We Are Floating Into Space [1407] 360
15. Coldplay - Fix You [911] 339

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. The Beloved - Sweet Harmony [1609] 321
17. Iron Maiden - Fear Of The Dark [laxus11] 291
18. Creedence Clearwater Revival - Down On The Corner [1970] 272
19. Bauhaus - She's In Parties [gerre] 263
20. David Bowie Feat. Pet Shop Boys - Hallo Spaceboy [vigil] 238

85 stemmers deze ronde.

De kop is er af, hier is de uitslag van de allereerste ladder van dit jaar waarop 85 users gestemd hebben en QOTSA heeft de eer om als eerste bovenaan te staan. Van de nieuwe nominaties red alleen die van starbright boy het, van de afvallers denk ik dat the Beloved wel een goede kans maakt het te redden, vorig jaar was dit stempercentage in ieder geval voldoende om via de afvallerslijst door te gaan. Iron Maiden zit daar echter al onder, dus dat gaat al een lastig verhaal worden, de overige 3 gaan we niet terugzien in de eindlijst van dit jaar.

Vanaf ladder 25 hebben we 125 afvallers en zal ik ook de afvallerslijst regelmatig in deze post bijhouden.

Twee uitstekende nominaties kansloos onderaan

johan de witt schreef:
Twee uitstekende nominaties kansloos onderaan

Zoals altijd dezelfde zekerheid: we kunnen de top 32 aan het einde van het jaar grotendeels al invullen en nieuwe nominaties eindigen steevast onderaan met slechts een enkele geluksvogel die eraan ontsnapt

Zo had ik Iron Maiden of Bowie en Pet Shop Boys wel als kansrijk gezien... maar ja.....

Een sterke eerste ladder, erg jammer van Fear of the Dark (en CCR).

Spijtig voor Fear in the Dark, idd. CCR ook jammer, hoewel ik dit toch eerder een middenmoter in hun oeuvre vind.

Er gaan gewoon verder waar we vorig jaar mee gestopt zijn, of te wel kutuitslag!

Spijtig van Maiden maar gelukkig redt Fix You het wel

Hole in de lijst

Dat een nummer als Fear Of The Dark de lijst niet in haalt

Dan wel dat vreselijke Hole

4 nummers uit mijn top 7 eindigen op plaats 17 en verder. Da's een goed begin van het jaar

laxus11 schreef:

Komt niet vaak voor dat we het eens zijn, maar Fear of the Dark vind ik met afstand het beste Maiden-nummer. Had verwacht dat die het fluitend zou halen, gezien veel mindere van hen vorig jaar ook de lijst haalden.

laxus11 schreef:

Dan wel dat vreselijke Hole
Eens over Fear of the Dark, maar het was een sterke ladder (ik had hem op 5, in de komende twee ladders had hij op 1 en 2 gestaan. Aan Violet is natuurlijks niets vreselijk, een prima toevoeging aan de lijst (ik had haar op 7 overigens )

Casartelli (moderator)
Leuk dat Hole het haalt, dat is hier wel een stukje jeugdsentiment. Verder had ik, op het altijd aardige CCR na, op de hele bottom-5 gestemd, dus tja...

Hadden we bijna meteen Fix You geloosd, dat was mooi geweest. Had wel van plekje mogen wisselen met Iron Maiden.

Verder prima uitslag in een niet bijster sterke eerste ladder. Leuk dat Hole de lijst haalt.

Fear of the Dark verdiende het wel idd, maar ja, ik had er ook geen punten voor over. Zegt wel iets over de sterkte van deze ladder, pech met de loting. Nu hopen dat The Beloved het nog haalt.

Koenr schreef:
Hadden we bijna meteen Fix You geloosd, dat was mooi geweest. Had wel van plekje mogen wisselen met Iron Maiden.

Verder prima uitslag in een niet bijster sterke eerste ladder. Leuk dat Hole de lijst haalt.
Fix You vind ik nou juist het Coldplaynummer bij uitstek dat wel te pruimen is, dat kan ik verder alleen van Hymn for the Weekend zeggen. Blij dus dat deze er dit jaar weer bij.

Ronde 1 - Ladder 2:

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Bruce Springsteen - Thunder Road [31] 674
2. Tanita Tikaram - Twist In My Sobriety [838] 471
3. Townes Van Zandt - Waitin' Around To Die [147] 468
4. The Shins - Phantom Limb [1125] 466
5. Morrissey - Everyday Is Like Sunday [322] 450
6. Underworld - Rez [603] 442
7. Miles Davis - Shhh / Peaceful [Edgar18] 423
8. The Mission - Tower Of Strength [1856] 400
9. Songs: Ohia - Tigress [471] 397
10. Interpol - Slow Hands [1469] 380
11. Björk - Isobel [1338] 361
12. Editors - All Sparks [1160] 360
13. Pavement - Gold Soundz [976] 354
14. Art Blakey and the Jazz Messengers - Moanin' [pauljojo] 343
15. Bob Dylan - Simple Twist Of Fate [636] 317

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Todd Terje - Inspector Norse [1731] 311
17. Japan - Adolescent Sex [1756] 289
18. Diana Ross & The Supremes - Reflections [1927] 268
19. Midnight Oil - Forgotten Years [Poeha] 250
20. Fred Again.. - Marea (We’ve Lost Dancing) [DenDimi] 176

76 stemmers deze ronde.

Sterke start van de Jazz zo aan het begin van het ladderjaar want met zowel Miles als Art verwelkomen we 2 nieuwe nominaties in de eindlijst. Verder gaat Todd Terje het makkelijk redden via de afvallerslijst als ik naar het stempercentage kijk en wat er vorig jaar nodig was en dat gaat ook nog gelden voor Japan. De overige afvallers liggen er wel definitief uit lijkt me.

Vanaf ladder 25 hebben we 125 afvallers en zal ik ook de afvallerslijst regelmatig in deze post bijhouden.

Casartelli (moderator)
Midnight Oil en MusicMeter blijft toch ook een moeilijk verhaal.

Gelukkig een goed stempercentage voor Todd Terje, was anders ook echt een schande geweest. Verder een prima ruil met Art Blakey voor Diana Ross. En opvallend hoge score voor The Shins

Casartelli schreef:
Voor wat het waard is, ik vond het een fijne song! Kende hem volgens mij nog niet.

Op zich een goede uitslag, met een ijzersterke top 3 en 2 fijne jazzplaten nieuw binnen. Wel schandalig dat Inspector Norse een herkansing nodig heeft om de lijst te halen en jammer van Reflections, zoveel 60's Girl Groups staan er niet in de lijst.

Ik snap het niet zo goed, zo bijzonder is dat Inspector Norse toch helemaal niet? Begrijp me niet verkeerd, leuk deuntje hoor, maar niets bijzonders. Kan me heel goed voorstellen dat het dus zo aan de rand van doorgaan of niet komt.

Casartelli schreef:

Ik vond het wel een lekker nummer, net niet genoeg voor wat puntjes.

Titmeister schreef:
Wel schandalig dat Inspector Norse een herkansing nodig heeft om de lijst te halen

Ja, onbegrijpelijk. Dé ultieme nu-discoklassieker had inderdaad moeiteloos in de top-10 moeten eindigen. Maar blijkbaar is Todd voor de gemene MuMe-deler toch teveel love-HATE om echt een vaste waarde te worden (zie ook matige prestaties bij De Witte Trui)

Joren999 schreef:
Ik snap het niet zo goed, zo bijzonder is dat Inspector Norse toch helemaal niet? Begrijp me niet verkeerd, leuk deuntje hoor, maar niets bijzonders. Kan me heel goed voorstellen dat het dus zo aan de rand van doorgaan of niet komt.

Leuk deuntje, niks bijzonders klinkt meer als een omschrijving van The Shins en Morrissey, en die eindigen hier in de top 5

Inspector Norse is een van de grootste dance-classics van de 21e eeuw, daarvan mag je toch verwachten dat ie rechtstreeks de lijst haalt.

Nou ja, dat hoor ik er ook niet aan af hoor dat het 1 van de grootste dance classics van deze eeuw is...ik vind het een goed nummer hoor maar niet heel speciaal of opvallend, scoort een dikke voldoende, zal in de eerste rondes ook nooit bij mijn bottom 5 in een ladder zitten, maar ik kan me weinig ladders voorstellen waarin dit top 7 en dus punten gaat worden.

Mag ik aannemen dat de mensen die Inspector Norse niet zo speciaal noemen, geen grote dance liefhebbers zijn? of word ik straks verrast bij de ladderuitslagen met bijvoorbeeld Misc. en Maurizio?

Toch is dat wel zo; een van de weinige dancenummers van de afgelopen jaren die zowel door de liefhebbers gesmaakt wordt, als door de relatieve mainstream. Scoort hier op de site ook altijd uitstekend in dancegerichte spelletjes. Maar goed, zoals de meeste dancenummers spreekt het kennelijk niet echt de 80-90% pop/rock-liefhebbers onder de stemmers aan...

Gast
geplaatst: vandaag om 09:10 uur

geplaatst: vandaag om 09:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.