MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Alternatieve Hitlijst (2023) FINALE

zoeken in:
2.0 ▸ Bazart - Geef Mij Alles ▸2.0
5.0 ▸ bdrmm - It's Just A Bit Of Blood ▸5.0
4.5 ▸ Beck - Thinking About You ▸4.5
7.0 ▸ Cairo Knife Fight - Churn ▸7.0
6.5 ▸ Daan - 16 Men ▸6.5
6.5 ▸ Depeche Mode - Ghosts Again ▸6.5
6.5 ▸ Feet - Changing My Mind Again ▸6.5
2.0 ▸ Feist - Hiding Out In The Open ▸2.0
6.5 ▸ Kid Kapichi - Smash the Gaff ▸6.5
5.0 ▸ Lizzo, SZA - Special ▸5.0
5.0 ▸ The Love - Donna ▸5.0
7.0 ▸ The Luka State - Two Worlds Apart ▸7.0
5.0 ▸ Pentire - Spinning ▸5.0
2.0 ▸ Sleaford Mods, Florence Shaw - Force 10 From Navarone ▸2.0
3.0 ▸ Squid - Swing (In A Dream) ▸3.0
6.0 ▸ TAPE TOY - Sick Sick Sick ▸6.0

Ik heb er 4 erg laag moeten waarderen, maar Squid en Bazart, daar kan ik niks mee. Ook Sleaford Mods (in samenwerking met Florence Shaw) vond ik niks (nog minder als de gelijknamige vervolgfilm) en de nieuwe Feist viel ook erg tegen. Beck is normaliter ook helemaal niet mijn ding, maar viel me in vergelijking met de voorgaande nummers nog enigszins mee. Pentire en The Love konden me niet overtuigen, Lizzo en SZA is niet mijn genre, maar in hun ding redelijk goed gedaan. bdrmm deed me soms aan The War On Drugs denken, maar de zeurderige stem dan weer aan Radiohead => onvoldoende dus. Van Tape Toy is dit misschien nog wel de beste (imho), maar de rest vond ik dan ook onvoldoende. Daan heeft de laatste tijd ook alleen maar mindere singles uitgebracht, in vergelijking met iconische songs als Icon, maar deze vond ik wel goed. Depeche Mode is ook okee, maar niet vergelijkbaar met hun betere, oude songs. Feet is ook aardig. Kid Kapichi heb ik gisteravond nog live gezien, prima show, maar dit vind ik niet hun allerbeste single, wel nog ruim voldoende. De enige 2 7's zijn voor Cairo Knife Fight, ik kende het niet, Royal Blood-stijl uit Nieuw-Zeeland, lekker, en The Luka State, die al enkele jaren, wat mij betreft consistent goede singles uitbrengen, hun ga ik volgende maand dan ook live zien.

Overigens in mijn optiek raar dat de Belgen van dEUS en DIRK. zo goed scoorden in de vorige ronde. Ik vind het in beide gevallen de minste van hun recente singles, heel erg pretentieus, zonder dat ze dat kunnen waarmaken. Ik heb ze beiden zojuist nog een keer beluisterd om te kijken of ik wat gemist had, maar nee!

SBube - Nogmaals de vraag om de tekst van de lijst niet aan te passen. (tenzij het om schrijffouten gaat)

Dit is de lijst waar op verder gegaan mag worden:

2.0 ▸ Bazart - Geef Mij Alles ▸
5.0 ▸ bdrmm - It's Just A Bit Of Blood ▸
4.5 ▸ Beck - Thinking About You ▸
7.0 ▸ Cairo Knife Fight - Churn ▸
6.5 ▸ Daan - 16 Men ▸
6.5 ▸ Depeche Mode - Ghosts Again ▸
6.5 ▸ FEET - Changing My Mind Again ▸
2.0 ▸ Feist - Hiding Out In The Open ▸
6.5 ▸ Kid Kapichi - Smash the Gaff ▸
5.0 ▸ Lizzo, SZA - Special ▸
5.0 ▸ The Love - Donna ▸
7.0 ▸ The Luka State - Two Worlds Apart ▸
5.0 ▸ Pentire - Spinning ▸
2.0 ▸ Sleaford Mods - Force 10 From Navarone ▸
3.0 ▸ Squid - Swing (In A Dream) ▸
6.0 ▸ TAPE TOY - Sick Sick Sick ▸

Het is officieel bij de Official Video: Sleaford Mods ft. Florence Shaw, een andere aanpassing heb ik niet gedaan volgens mij. Ik heb mijn lijst altijd al klaar voordat jij plaatst, en ik probeer dat dan aan te passen naar jouw lijst toe, maar hier hoort Florence Shaw er gewoon bij, want ze staat ook genoemd in de Graadmeter, waar jij het toch vandaan zou moeten halen.

Wat de uitleg betreft, kan ik toch niet in herhaling blijven vallen? Na de afgelopen edities weet je 't vast wel. Spotify blijft zoveel mogelijk aangehouden. Het al dan niet vermelden van deelnemende artiesten verschilt vaak al tussen de verschillende hitlijsten op zich, de vermeldingen (of gebrek aan) bij YouTube-video's eveneens, elders is het mogelijk dan nóg eens anders, ...

Dus we doen het hier voornamelijk met Spotify, één overkoepelende bron. You know that. Dat is ook de beste manier qua overeenkomst tussen de tekst alhier en de tekst daar. Tenzij er echt onzinnigheden staan of er iets duidelijk niet klopt bij Spotify, dan maak ik de afweging om het al dan niet zelf te wijzigen.

Als jij dingen gaat veranderen, kost het mij achteraf weer extra gedoe bij 't knip- en plakwerk, ook wat invoer betreft. En dat kan niet de bedoeling zijn, toch? Alle begrip voor het feit dat jij buiten deze thread je eigen ding doet, allemaal prima, maar liefst niet bij mijn lijstjes. Gelieve de teksten dus te laten zoals ze zijn, met uitzondering van schrijffouten. Gelijk of het nu gaat om al dan niet toegevoegde artiesten, hoofdletters, leestekens, etc.

Even goede vrienden, maar laat het alsjeblief ongewijzigd bij het uitdelen van de punten.

Merci alvast.

SBube, mss een idee om eens met de organisatie mee te gaan werken i.p.v. ze tegen te werken (zie ook de MuMeAfrekening)? Je koppigheid begint stuitende vormen aan te nemen.

Stuitende vormen

De website van Sleaford Mods zelf: sleafordmods.com

SBubert is een gewaardeerde en geëngageerde deelnemer, een ancient in deze thread zowaar, daarover geen seconde twijfel. Met een loep op de cijfers, wat wel eens van pas komt.

Alleen het steeds opnieuw moeten uitleggen en herhalen waarom er bijvoorbeeld hoofdletters bij die ene artiest staan en / of een samenwerking al dan niet aangegeven is, dat is op den duur wat ... euh ... vervelend? Zeker wanneer die dan ongevraagd tekstueel aangepast worden. Dan moet ik zaken opnieuw gaan veranderen of nakijken. Dat is niet de bedoeling. Als er schrijffouten in staan of ik bv de songtitel vergat te typen, ligt dat anders uiteraard.

Gewoon het lijstje van de vorige overnemen en aanvullen, op die manier moet het toch lukken, SBube?

Laten we nu maar snel terug overschakelen naar de muziek. 'k Ga alvast eens beginnen luisteren ...

5.0 ▸ Bazart - Geef Mij Alles ▸3.0
13.0 ▸ bdrmm - It's Just A Bit Of Blood ▸8.0
12.0 ▸ Beck - Thinking About You ▸7.5
14.0 ▸ Cairo Knife Fight - Churn ▸7.0
11.0 ▸ Daan - 16 Men ▸4.5
14.0 ▸ Depeche Mode - Ghosts Again ▸7.5
13.0 ▸ FEET - Changing My Mind Again ▸6.5
10.5 ▸ Feist - Hiding Out In The Open ▸8.5
11.0 ▸ Kid Kapichi - Smash the Gaff ▸4.5
9.0 ▸ Lizzo, SZA - Special ▸4.0
10.5 ▸ The Love - Donna ▸5.5
13.5 ▸ The Luka State - Two Worlds Apart ▸6.5
10.0 ▸ Pentire - Spinning ▸5.0
7.5 ▸ Sleaford Mods - Force 10 From Navarone ▸5.5
7.5 ▸ Squid - Swing (In A Dream) ▸4.5
14.5 ▸ TAPE TOY - Sick Sick Sick ▸8.5

Vind Feist echt wel een mooi nummer, 't is niet het traditioneel 'gitaarplaatje' dat meestal mijn voorkeur heeft, maar dees is echt wonderlijk. TAPE TOY scoorde vorig jaar ook erg goed bij mij (Honey, WTF), en met Sick Sick Sick gaan ze dezelfde weg op. En bdrmm, goed nummer, stomme bandnaam.

13.5 ▸ Bazart - Geef Mij Alles ▸8.5
21.5 ▸ bdrmm - It's Just A Bit Of Blood ▸8.5
19.0 ▸ Beck - Thinking About You ▸7.0
20.0 ▸ Cairo Knife Fight - Churn ▸6.0
17.0 ▸ Daan - 16 Men ▸6.0
21.5 ▸ Depeche Mode - Ghosts Again ▸7.5
19.5 ▸ FEET - Changing My Mind Again ▸6.5
15.5 ▸ Feist - Hiding Out In The Open ▸5.0
14.5 ▸ Kid Kapichi - Smash the Gaff ▸3.5
14.0 ▸ Lizzo, SZA - Special ▸5.0
17.0 ▸ The Love - Donna ▸6.5
18.0 ▸ The Luka State - Two Worlds Apart ▸4.5
16.0 ▸ Pentire - Spinning ▸6.0
15.0 ▸ Sleaford Mods - Force 10 From Navarone ▸7.5
14.5 ▸ Squid - Swing (In A Dream) ▸7.0
21.0 ▸ TAPE TOY - Sick Sick Sick ▸6.5

De grootste feestjes zitten aan het begin deze week. Wel twee tegenstellingen: Bazart is gelikt-commercieel, maar ook ongelofelijk catchy. bdrmm ([bedroom]) is fuzzy shoegaze (stofzuigermuziek noem ik het altijd maar). Maar allebei goed in hun soort.
Daarna volgt een aardige middenmoot, met Beck die niet onaardig, maar wel ongevaarlijk klinkt, en Cairo Knife Fight die nog net een voldoende haalt.
De relatie tussen Daan en ik... tsja, it's complicated. Daan kent nogal wat stemmingswisselingen, en daar weet ik niet goed mee om te gaan. We hebben vorig jaar nog aan relatietherapie gedaan ('Daan for Dummies, onder begeleiding van esteban), maar het blijft wennen.
Depeche Mode klinkt sympathiek, Feet is oké, en dan duiken we even de onvoldoendes in. Bij Feist gebeurt te weinig, Kid Kapichi en the Luka State zijn mij te lelijk en Lizzo verpakt een goede boodschap in een iets te standaard RnB-jasje.
De garage van the Love en de gitaarpop van Pentire zijn goed te doen.
Sleaford Mods en Squid zijn zó expres-lelijk dat ze weer leuk worden. En afsluiter Tape Toy rammelt stevig, zonder dat ik daar echt warm of koud van word.

chartsmaster schreef:
bdrmm ([bedroom])

Ah, is dat waar het voor staat? Didn't know. Ik zag er een soort van onomatopee voor drumgeluid in.

De relatie tussen Daan en ik... tsja, it's complicated. Daan kent nogal wat stemmingswisselingen, en daar weet ik niet goed mee om te gaan. We hebben vorig jaar nog aan relatietherapie gedaan ('Daan for Dummies, onder begeleiding van esteban), maar het blijft wennen.

Muzikaal valt Daan inderdaad niet in hokjes te stoppen. Als hij er al één zou hebben, heeft ie 't vast zelf ontworpen en gebouwd.

chartsmaster schreef:

Kid Kapichi en the Luka State zijn mij te lelijk

Kid Kapichi, dat snap ik wel, van deze stijl moet je houden.

Maar ik ken jou als groot liefhebber van o.a. Circa Waves en Lonely The Brave, The Luka State tapt toch exact uit hetzelfde vaatje?

Ik zag trouwens vanmorgen dat ze blijkbaar één van de nieuwe favoriete bandjes van Tom Morello zijn.

SBube schreef:
Maar ik ken jou als groot liefhebber van o.a. Circa Waves en Lonely The Brave, The Luka State tapt toch exact uit hetzelfde vaatje?

Luka State zit precies op het randje. Hun vorige single, 'More than this', vind ik juist geweldig; meeslepend en met een goede tekst. Deze nieuwe valt voor mij net verkeerd. Hetzelfde geldt voor een band als Ramkot, die ik steeds blijf proberen, maar die toch steeds weer net te schreeuwerig uitpakt voor mijn smaak.
Beide bands vind ik qua geluid eigenlijk meer in de richting van bv Reytons, Sea Girls, Amazons of Clockworks zitten dan de bands die jij noemt.

Tja, die zitten ook in die categorie idd, die ik goed kan hebben! Ik ben benieuwd The Luka State staat binnenkort op mijn concertprogramma

16.0 ▸ Bazart - Geef Mij Alles ▸2.5
29.0 ▸ bdrmm - It's Just A Bit Of Blood ▸7.5
24.0 ▸ Beck - Thinking About You ▸5.0
26.0 ▸ Cairo Knife Fight - Churn ▸6.0
22.5 ▸ Daan - 16 Men ▸5.5
30.0 ▸ Depeche Mode - Ghosts Again ▸8.5
26.5 ▸ FEET - Changing My Mind Again ▸7.0
22.5 ▸ Feist - Hiding Out In The Open ▸7.0
18.0 ▸ Kid Kapichi - Smash the Gaff ▸3.5
19.0 ▸ Lizzo, SZA - Special ▸5.0
23.0 ▸ The Love - Donna ▸6.0
24.0 ▸ The Luka State - Two Worlds Apart ▸6.0
22.0 ▸ Pentire - Spinning ▸6.0
18.0 ▸ Sleaford Mods - Force 10 From Navarone ▸3.0
18.5 ▸ Squid - Swing (In A Dream) ▸4.0
27.0 ▸ TAPE TOY - Sick Sick Sick ▸6.0

Poe, vrij matig deze lijst, enkel Depeche Mode staat al in mijn eigen lijst, deze springt er voor mij ook het meest uit. Bdrmm klinkt vrij prettig en zou best nog wel eens kunnen groeien. Feist en FEET krijgen het voordeel van de twijfel. Squid maakt best wel muziek in mijn straatje, maar dit nummer doet me niks.

20.5 ▸ Bazart - Geef Mij Alles ▸4,5
36.0 ▸ bdrmm - It's Just A Bit Of Blood ▸7,0
31.0 ▸ Beck - Thinking About You ▸7,0
32.0 ▸ Cairo Knife Fight - Churn ▸6,0
27.5 ▸ Daan - 16 Men ▸5,0
37.5 ▸ Depeche Mode - Ghosts Again ▸7,5
32.5 ▸ FEET - Changing My Mind Again ▸6,0
28.5 ▸ Feist - Hiding Out In The Open ▸6,0
24.0 ▸ Kid Kapichi - Smash the Gaff ▸6,0
25.5 ▸ Lizzo, SZA - Special ▸6,5
30.0 ▸ The Love - Donna ▸7,0
30.5 ▸ The Luka State - Two Worlds Apart ▸6,5
29.0 ▸ Pentire - Spinning ▸7,0
22.5 ▸ Sleaford Mods - Force 10 From Navarone ▸4,5
24.5 ▸ Squid - Swing (In A Dream) ▸6,0
35.0 ▸ TAPE TOY - Sick Sick Sick ▸8,0

En door... heel matig weekje. The Love en Pentire bevielen van wat nog niet bekend was nog het beste.

27.5 ▸ Bazart - Geef Mij Alles ▸ 7
43.0 ▸ bdrmm - It's Just A Bit Of Blood ▸ 7
37.0 ▸ Beck - Thinking About You ▸ 6
39.0 ▸ Cairo Knife Fight - Churn ▸ 7
33.5 ▸ Daan - 16 Men ▸ 6
45.5 ▸ Depeche Mode - Ghosts Again ▸ 8
39.5 ▸ FEET - Changing My Mind Again ▸ 7
34.5 ▸ Feist - Hiding Out In The Open ▸ 6
31.0 ▸ Kid Kapichi - Smash the Gaff ▸ 7
31.5 ▸ Lizzo, SZA - Special ▸ 6
37.0 ▸ The Love - Donna ▸ 7
38.5 ▸ The Luka State - Two Worlds Apart ▸ 8
36.0 ▸ Pentire - Spinning ▸ 7
28.5 ▸ Sleaford Mods - Force 10 From Navarone ▸ 6
31.5 ▸ Squid - Swing (In A Dream) ▸ 7
42.0 ▸ TAPE TOY - Sick Sick Sick ▸ 7

Ik sluit me wel aan bij de andere deelnemers, het is een pover weekje. Wel een mooi nummer van Depeche Mode, wat heeft die man toch een prachtige stem. Heerlijk om naar te luisteren.

33.0 ▸ Bazart - Geef Mij Alles ▸ 5.5
50.5 ▸ bdrmm - It's Just A Bit Of Blood ▸ 7.5
43.5 ▸ Beck - Thinking About You ▸ 6.5
46.0 ▸ Cairo Knife Fight - Churn ▸ 7.0
41.5 ▸ Daan - 16 Men ▸ 8.0
52.0 ▸ Depeche Mode - Ghosts Again ▸ 6.5
46.5 ▸ FEET - Changing My Mind Again ▸ 7.0
40.5 ▸ Feist - Hiding Out In The Open ▸ 6.0
37.0 ▸ Kid Kapichi - Smash the Gaff ▸ 6.0
38.0 ▸ Lizzo, SZA - Special ▸ 6.5
43.0 ▸ The Love - Donna ▸ 6.0
44.5 ▸ The Luka State - Two Worlds Apart ▸ 6.0
43.5 ▸ Pentire - Spinning ▸ 7.5
34.5 ▸ Sleaford Mods - Force 10 From Navarone ▸ 6.0
35.0 ▸ Squid - Swing (In A Dream) ▸ 3.5
48.0 ▸ TAPE TOY - Sick Sick Sick ▸ 6.0

38.0 ▸ Bazart - Geef Mij Alles ▸ 5.0
56.5 ▸ bdrmm - It's Just A Bit Of Blood ▸ 6.0
51.5 ▸ Beck - Thinking About You ▸ 8.0
53.0 ▸ Cairo Knife Fight - Churn ▸ 7.0
49.0 ▸ Daan - 16 Men ▸ 7,5
62.0 ▸ Depeche Mode - Ghosts Again ▸ 10
53.5 ▸ FEET - Changing My Mind Again ▸ 7.0
45.5 ▸ Feist - Hiding Out In The Open ▸ 5.0
44.0 ▸ Kid Kapichi - Smash the Gaff ▸ 7.0
41.5 ▸ Lizzo, SZA - Special ▸ 3.5
50.5 ▸ The Love - Donna ▸ 7,5
52.5 ▸ The Luka State - Two Worlds Apart ▸ 8.0
51.0 ▸ Pentire - Spinning ▸ 7.5
39.5 ▸ Sleaford Mods - Force 10 From Navarone ▸ 5.0
42.0 ▸ Squid - Swing (In A Dream) ▸ 7.0
54.5 ▸ TAPE TOY - Sick Sick Sick ▸ 6.5

Redelijke ladder met 1 hoogtepunt. Track staat hier al een maand op heavy rotation. Vind m zelf beter dan de laatste van de Gorillaz en die scoorde 9,5 ..

De nieuwe van the Luka State is de leukste bijdrage in de categorie ‘lekkere gitaren’ en ook Beck bevalt goed - hoewel ik zijn sound ten tijde van Colors liever hoor.

De floppy disk van de week gaat naar Lizzo. Not my cup of tea en al helemaal niet speciaal ..

Ik sla vandaag over. Ben er deze week niet genoeg aan toegekomen en ben zometeen avondje weg.
Volgende keer wel weer!

▶ UITSLAG VORIGE RONDE

4.75 ▸ Bazart - Geef Mij Alles ▸
7.06 ▸ bdrmm - It's Just A Bit Of Blood ▸
6.43 ▸ Beck - Thinking About You ▸
6.62 ▸ Cairo Knife Fight - Churn ▸
6.12 ▸ Daan - 16 Men ▸
7.75 ▸ Depeche Mode - Ghosts Again ▸
6.68 ▸ FEET - Changing My Mind Again ▸
5.68 ▸ Feist - Hiding Out In The Open ▸
5.50 ▸ Kid Kapichi - Smash the Gaff ▸
5.18 ▸ Lizzo, SZA - Special ▸
6.31 ▸ The Love - Donna ▸
6.56 ▸ The Luka State - Two Worlds Apart ▸
6.37 ▸ Pentire - Spinning ▸
4.93 ▸ Sleaford Mods - Force 10 From Navarone ▸
5.25 ▸ Squid - Swing (In A Dream) ▸
6.81 ▸ TAPE TOY - Sick Sick Sick ▸
https://i.imgur.com/zgN1eo7.jpg

Zo, februari zit er alweer op, de maandwinnaars volgen nog. De eerste nieuwkomers van maart staan klaar.

Zeg, esteban, hebben we dat nummer van Spacey Jane vorig jaar al niet gehad? Ja, maar het gaat om de nieuwe versie met BENEE.

▶ NIEUWE LICHTING ▸ MAART - WEEK 1/4 ▸ 16 NUMMERS

0.0 ▸ Fake Names - Can't Take It ▸
0.0 ▸ Floodhounds - Psychosemantics ▸
0.0 ▸ Gabriels - Offering - A COLORS SHOW ▸
0.0 ▸ Ghost, Joe Elliott - Spillways ▸
0.0 ▸ The Gulps - Mirror Mirror ▸
0.0 ▸ Inhaler - If You're Gonna Break My Heart ▸
0.0 ▸ Johannes Is Zijn Naam - Apparaat ▸
0.0 ▸ Katie Gregson-MacLeod - white lies ▸
0.0 ▸ Loose Lips - Eye For An Eye ▸
0.0 ▸ Melle - Can't Come Home ▸
0.0 ▸ Nia Archives - Conveniency ▸
0.0 ▸ Portland - Good Girls ▸
0.0 ▸ The Royston Club - Blisters ▸
0.0 ▸ Slow Pulp - Cramps ▸
0.0 ▸ Spacey Jane, BENEE - Lots of Nothing ▸
0.0 ▸ The WAEVE - Kill Me Again ▸

▶ LUISTERLIJST ▸ SPOTIFY + YOUTUBE ♫

De Alternatieve Hitlijst ▸ 2023 ◂ YouTube Playlist
De Alternatieve Hitlijst ▸ 2023 ◂ Spotify

▶ DEADLINE ▸ WO 15 MAART ▸ 23u

esteban A Colors Show heeft niks met dit specifieke nummer te maken, ze noemen het zelf een uniek esthetisch platform om artiesten te showcasen, zij doen dus eigenlijk een apart soort videoclips maken. Het zal wel weer zo op spotify staan, en daar zal ik dan wel weer commentaar op krijgen. maar zelf als je op spotify op A Colors Show zoekt, krijg je diverse artiesten, het is dus eigenlijk een videoclip-productiemaatschappij en heeft niks specifiek met het nummer 'Offering' te maken.

Maar goed, ik laat het wel staan!

5.5 ▸ Fake Names - Can't Take It ▸5.5
6.5 ▸ Floodhounds - Psychosemantics ▸6.5
4.0 ▸ Gabriels - Offering - A COLORS SHOW ▸4.0
6.0 ▸ Ghost, Joe Elliott - Spillways ▸6.0
5.5 ▸ The Gulps - Mirror Mirror ▸5.5
6.5 ▸ Inhaler- If You're Gonna Break My Heart ▸6.5
3.0 ▸ Johannes Is Zijn Naam - Apparaat ▸3.0
5.0 ▸ Katie Gregson-MacLeod - white lies ▸5.0
7.5 ▸ Loose Lips - Eye For An Eye ▸7.5
5.0 ▸ Melle - Can't Come Home ▸5.0
3.5 ▸ Nia Archives - Conveniency ▸3.5
7.0 ▸ Portland - Good Girls ▸7.0
6.5 ▸ The Royston Club - Blisters ▸6.5
4.5 ▸ Slow Pulp - Cramps ▸4.5
5.0 ▸ Spacey Jane, BENEE - Lots of Nothing ▸5.0
4.0 ▸ The WAEVE - Kill Me Again ▸4.0

Vonden sommigen de vorige week mager, deze week houdt het zeker ook niet over. De, volgens mij, Belgische inbreng van Johannes en Nia Archives is absoluut niet mijn ding. In iets mindere mate geldt dat zeker ook voor The Waeve, Gabriels en Slow Pulp. Melle en Spacey Jane leveren 13 in een dozijn pop. Katie Gregson-MacLeod vond ik in het begin van de song nog interessant, maar begint later zelfs te irriteren, Fake Names en The Gulps, goede pogingen, maar het beklijft niet. Ghost kan me ook niet genoeg boeien. Dan de nummers die mijn persoonlijke lijsten wel haalden, al is dat zowel voor Floodhounds als The Royston Club niet met een ruime marge. Deze van Inhaler is okee, maar ze kunnen beter. Portland levert wel één van hun betere songs en dat nu de splitsing al bekend is. De positieve verrassing zijn de Duitsers van Loose Lips, kende hen (en het lied dus) niet, maar erg catchy en lekker.

SBube - Dat klopt helemaal. Het was ook niet de bedoeling dat de vermelding er nog bij zou staan, ik ben het vannacht vergeten weghalen bij het knippen en plakken. Het stond inderdaad op meerdere platformen zo aangegeven (Spotify, YouTube, etc) maar ik kende het concept. Ditmaal heb je op voorhand overlegd zonder zelf reeds onaangekondigd aan te passen, zo heb ik het graag. Daar ging het om. We zijn de kwaadste nog niet.

Overigens fijn om te checken, die A Colors Show. Ik vind dat stijlvolle video's waarbij eenvoud siert, met verrassende namen. Later vandaag gaat er alweer één in première.

11.5 ▸ Fake Names - Can't Take It ▸6.0
12.5 ▸ Floodhounds - Psychosemantics ▸6.0
10.0 ▸ Gabriels - Offering - A COLORS SHOW ▸6.0
10.5 ▸ Ghost, Joe Elliott - Spillways ▸4.5
10.5 ▸ The Gulps - Mirror Mirror ▸5.0
12.5 ▸ Inhaler- If You're Gonna Break My Heart ▸6.0
7.0 ▸ Johannes Is Zijn Naam - Apparaat ▸4.0
10.5 ▸ Katie Gregson-MacLeod - white lies ▸5.5
13.5 ▸ Loose Lips - Eye For An Eye ▸6.0
9.5 ▸ Melle - Can't Come Home ▸4.5
7.5 ▸ Nia Archives - Conveniency ▸4.0
12.0 ▸ Portland - Good Girls ▸5.0
13.0 ▸ The Royston Club - Blisters ▸6.5
11.5 ▸ Slow Pulp - Cramps ▸7.0
9.5 ▸ Spacey Jane, BENEE - Lots of Nothing ▸4.5
11.0 ▸ The WAEVE - Kill Me Again ▸7.0

Treurig.

'k Heb dit lijstje nu al al tig keer beluisterd en nog niet één keer de neiging gehad te skippen. Het ligt aan jullie hoor. (kidding, kidding) Toegegeven, sommige songs hebben dan ook voordeel gehaald uit de kans om te groeien.

https://i.imgur.com/BXv5xrY.jpg

De tweede reeks finalisten van 2023 hadden jullie nog te goed. Bij deze. Onderaan vinden we enkele twijfelende exemplaren, maar aan de top zijn de scores zeer overtuigend.

TOP 10 ▸ FEBRUARI ▸ 61 Nieuwkomers

De #1 zal automatisch geselecteerd worden voor de eerstvolgende editie van De Witte Trui.

01 ▸ Depeche Mode - Ghosts Again ▸ 7.75

02 ▸ dEUS - How To Replace It ▸ 7.60

03 ▸ DIRK. - Alarms ▸ 7.55

04 ▸ Colour TV - Christopher's Halo ▸ 7.35

05 ▸ The Sherlocks - Sirens ▸ 7.20

06 ▸ bdrmm - It's Just A Bit Of Blood ▸ 7.06

07 ▸ dEUS - 1989 ▸ 7.05

08 ▸ Blackbird - Down Down Down Down ▸ 6.93

09 ▸ Coach Party - Micro Agression ▸ 6.85

10 ▸ Gorillaz, Adeleye Omotayo - Silent Running ▸ 6.85

De 10 maandwinnaars zijn aan de FINALE-lijst op Spotify toegevoegd. Helemaal mee zijn tegen de tijd dat een TOP 100 samengesteld moet worden aan de hand van jullie TOP 25? Dan vallen de nummers hier alvast te beluisteren.

17.5 ▸ Fake Names - Can't Take It ▸6.0
18.0 ▸ Floodhounds - Psychosemantics ▸5.5
16.0 ▸ Gabriels - Offering - A COLORS SHOW ▸6.0
16.0 ▸ Ghost, Joe Elliott - Spillways ▸5.5
18.0 ▸ The Gulps - Mirror Mirror ▸7.5
20.0 ▸ Inhaler- If You're Gonna Break My Heart ▸7.5
13.0 ▸ Johannes Is Zijn Naam - Apparaat ▸6.0
16.0 ▸ Katie Gregson-MacLeod - white lies ▸5.5
20.5 ▸ Loose Lips - Eye For An Eye ▸7.0
16.0 ▸ Melle - Can't Come Home ▸6.5
11.0 ▸ Nia Archives - Conveniency ▸3.5
18.0 ▸ Portland - Good Girls ▸6.0
20.0 ▸ The Royston Club - Blisters ▸7.0
18.0 ▸ Slow Pulp - Cramps ▸6.5
15.0 ▸ Spacey Jane, BENEE - Lots of Nothing ▸5.5
18.0 ▸ The WAEVE - Kill Me Again ▸7.0

The Gulps en the wannabe Killers zijn de leukste van deze week; het zijn echter geen muzikale uitschieters. Verder veel van hetzelfde, 1 maf apparaat en eentje waar ik echt niks mee kan.

Heb daarna overigens de top 10 van februari geluisterd en dat is een prima lijstje geworden ..!

23.5 ▸ Fake Names - Can't Take It ▸ 6.0
25.0 ▸ Floodhounds - Psychosemantics ▸ 7.0
22.5 ▸ Gabriels - Offering ▸ 6.5
23.5 ▸ Ghost, Joe Elliott - Spillways ▸ 7.5
24.5 ▸ The Gulps - Mirror Mirror ▸ 6.5
27.5 ▸ Inhaler- If You're Gonna Break My Heart ▸ 7.5
19.5 ▸ Johannes Is Zijn Naam - Apparaat ▸ 6.5
22.5 ▸ Katie Gregson-MacLeod - white lies ▸ 6.5
27.0 ▸ Loose Lips - Eye For An Eye ▸ 6.5
23.0 ▸ Melle - Can't Come Home ▸ 7.0
16.5 ▸ Nia Archives - Conveniency ▸ 5.5
24.5 ▸ Portland - Good Girls ▸ 6.5
27.0 ▸ The Royston Club - Blisters ▸ 7.0
24.0 ▸ Slow Pulp - Cramps ▸ 6.0
22.5 ▸ Spacey Jane, BENEE - Lots of Nothing ▸ 7.5
21.5 ▸ The WAEVE - Kill Me Again ▸ 3.5

Hoe heeft die frontman van The Van Jets ook weer? Ah, juist ja, Johannes is zijn naam. The Future, TeeVee, Danger Zone, Broken Bones, ... dát waren nog eens tijden. En nu zitten we opgescheept met Apparaat. Het gekke is dat ik alsnog ben gezwicht na de zoveelste luisterbeurt. 't Heeft iets, is het dat 80s-gehalte?

Is dit de laatste single die we van het gekende Portland duo krijgen? Jammer, die split.

De Nederlandse Melle is me onbekend. Bij ons was er een Man van Melle, maar die is gecancelled. Hij doet me eigenlijk nogal denken aan de Belgische Milow. Of dat een compliment is, laat ik in het midden. Doordeweeks plaatje, maar wel goedgeluimd en sympathiek klinkend. Dat laatste kan niet gezegd worden van The WAEVE ... die ben ik steeds slechter en misschien zelfs irritant gaan vinden, dan toch nog een skip-nummer.

Veel typische gitaarnummertjes wel. Niets op tegen trouwens, maar...
https://y.yarn.co/ae109a08-10f7-42de-aed6-c4b074b5bf78_text.gif

29.5 ▸ Fake Names - Can't Take It ▸ 6
32.0 ▸ Floodhounds - Psychosemantics ▸ 7
29.5 ▸ Gabriels - Offering ▸ 7
31.5 ▸ Ghost, Joe Elliott - Spillways ▸ 8
30.5 ▸ The Gulps - Mirror Mirror ▸ 6
34.5 ▸ Inhaler- If You're Gonna Break My Heart ▸ 7
26.5 ▸ Johannes Is Zijn Naam - Apparaat ▸ 7
29.5 ▸ Katie Gregson-MacLeod - white lies ▸ 7
35.0 ▸ Loose Lips - Eye For An Eye ▸ 8
30.0 ▸ Melle - Can't Come Home ▸ 7
22.5 ▸ Nia Archives - Conveniency ▸ 6
31.5 ▸ Portland - Good Girls ▸ 7
34.0 ▸ The Royston Club - Blisters ▸ 7
30.0 ▸ Slow Pulp - Cramps ▸ 6
29.5 ▸ Spacey Jane, BENEE - Lots of Nothing ▸ 7
27.5 ▸ The WAEVE - Kill Me Again ▸ 6

Ghost met één van de betere nummers op het laatste album, deze heeft wel fijne 80's vibes. Loose Lips toch nog net iets beter. Voor de rest weinig spectaculairs gehoord. Ik betwijfel of één van deze nummers mijn eindlijst van het jaar gaan halen.

36.0 ▸ Fake Names - Can't Take It ▸ 6.5
39.5 ▸ Floodhounds - Psychosemantics ▸ 7.5
36.5 ▸ Gabriels - Offering ▸ 7
40.5 ▸ Ghost, Joe Elliott - Spillways ▸ 9
35.5 ▸ The Gulps - Mirror Mirror ▸ 5
38.5 ▸ Inhaler- If You're Gonna Break My Heart ▸ 4
34.0 ▸ Johannes Is Zijn Naam - Apparaat ▸ 7.5
35.5 ▸ Katie Gregson-MacLeod - white lies ▸ 6
42.5 ▸ Loose Lips - Eye For An Eye ▸ 7.5
36.5 ▸ Melle - Can't Come Home ▸ 6.5
28.5 ▸ Nia Archives - Conveniency ▸ 6
37.5 ▸ Portland - Good Girls ▸ 6
40.5 ▸ The Royston Club - Blisters ▸ 6.5
37.0 ▸ Slow Pulp - Cramps ▸ 7
36.5 ▸ Spacey Jane, BENEE - Lots of Nothing ▸ 7
34.0 ▸ The WAEVE - Kill Me Again ▸ 6.5

Net kaartjes gehaald voor Ghost, dus dan moet dat nummer wel even extra beloond worden
En toch wat anders, die Johannes zo zonder zijn Van jets... moest er wel echt even aan wennen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:15 uur

geplaatst: vandaag om 12:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.