MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Alternatieve Hitlijst (2023) FINALE

zoeken in:
Dat gevoel heb ik bij Corella, hun Don't Stop Me draaide lang mee in m'n weeklijst. Beetje jammer. Ahja, deze slachtoffers hebben toch maar mooi de finale selectie gehaald uit meer dan 800 nummers.

Bad Manors ▸ Dream Run Dry
Circa Waves ▸ Never Going Under
The Hives ▸ Two Kinds of Trouble

Ik zie in mijn lijst dat zowel Circa Waves, Bad Manors als deze van the Hives bij mij een top 30 wel gehaald zouden hebben maar top 25 dus niet

In vergelijking met 2022 zijn er dit jaar iets vaker plaatsen bezet door nummers die slechts één stem kregen. Wil dat dan automatisch zeggen dat de eensgezindheid over de toppers groter was? RVG en overpass scoorden in ieder geval elk twee nominaties. Beide kunnen nog opduiken.

### ▶ RVG - Common Ground ◂ 15 P | x 1 | HP 11

098 ▶ Meltheads ▸ I Want It All ◂ 15 P | x 1 | HP 11

097 ▶ overpass ▸ Beautiful ◂ 16 P | x 2 | HP 12

096 ▶ Car Seat Headrest ▸ We Looked Like Giants ◂ 16 P | x 2 | HP 11

Wie staat er op 100?

Finn schreef:
Wie staat er op 100?

Zie pagina 32!

Die Circa Waves - Never Going Under had ik op plaatsje 26 gezet. Da's wel zonde.

Op plaats 93 komen we de allereerste 🃏 JOKER tegen, die de positie deelt met twee andere nummers. Onze deelneming, Finn. Sundara Karma was één van de gelukkige bands die 3 nominaties wist te verzilveren, afwachten of ze meermaals in de prijzen vallen. Baby Blue was alvast een persoonlijke favoriet die nog regelmatig uit de speakers weerklinkt, al blijk ik de enige liefhebber te zijn. Ook Coach Party heeft nog 2 songs in de running.

### ▶ Sundara Karma ▸ Baby Blue ◂ 17 P | x 1 | HP 9

### ▶ The Silver Lines ▸ Cast Away ◂ 17 P | x 1 | HP 9

🃏 JOKER van Finn

093 ▶ Coach Party ▸ Born Leader ◂ 17 P | x 1 | HP 9

092 ▶ The Covasettes ▸ Duvet Thief ◂ 17 P | x 4 | HP 17

091 ▶ Semisonic ▸ The Rope ◂ 18 P | x 1 | HP 8

esteban schreef:
... Op plaats 93 komen we de allereerste 🃏 JOKER tegen, die de positie deelt met twee andere nummers. Onze deelneming, Finn. ...

Hebben alle 10 jokers de Top 100 gehaald? Kwestie van die innige deelnemening een beetje in perspectief te kunnen plaatsen.

Finn schreef:
(quote)

Hebben alle 10 jokers de Top 100 gehaald? Kwestie van die innige deelnemening een beetje in perspectief te kunnen plaatsen.

Nou ja, jij zet je eigen joker (slechts) op 9 blijkbaar.
Alleen als iemand z'n joker nog lager heeft gezet én door verder niemand genoemd komt die niet meer.

Finn schreef:
(quote)

Alle Jokers hebben de TOP 100 gehaald. Helaas kregen ze niet allemaal evenveel liefde van de mede-deelnemers. Er zit er nog zo ééntje aan te komen. Heb je na het vernemen van dit nieuws nood aan een gesprek? Bel dan ...

Keren The Sherlocks nog terug? Mogelijk.

090 ▶ Foo Fighters ▸ Rescued ◂ 18 P | x 2 | HP 11

089 ▶ Bilk ▸ RNR ◂ 19 P | x 2 | HP 12

### ▶ Somebody's Child ▸ I Need Ya ◂ 20 P | x 1 | HP 6

087 ▶ Chappaqua Wrestling ▸ My Fall ◂ 20 P | x 1 | HP 6

086 ▶ The Sherlocks ▸ Sirens ◂ 20 P | x 2 | HP 15

Op 80, een gedeelde plaats, komt de tweede 🃏 JOKER reeds langs. Ries_72 beloonde Tribes met een derde plaats, maar bij de andere stemmers viel deze (nipt?) buiten hun TOP 25. "It's a ... hard pill to swallow." Indeed. Zelf net nog eens zitten luisteren, best mooi hoor. This one grew on me.

Feeder heeft nog een tweede song in de running.

085 ▶ Feeder ▸ ELF ◂ 20 P | x 2 | HP 14

084 ▶ Tribe Friday ▸ Swimsuit ◂ 21 P | x 2 | HP 12

083 ▶ The Jeffrey Lee Pierce Session Project, Dave Gahan ▸Mother of Earth ◂ 22 P | x 1 | HP 4

082 ▶ King Nun ▸ Sinking Feeling ◂ 22 P | x 3 | HP 14

### ▶ Tribes ▸ Hard Pill ◂ 23 P | x 1 | HP 3

🃏 JOKER van Ries_72

080 ▶ Blondshell ▸ Salad ◂ 23 P | x 1 | HP 3

Goh, de enige met Blondshell had ik toch niet verwacht
In mijn weeklijst één van haar 5 top3 hits van vorig jaar.

Voorlopig alleen nog maar Bilk (op 12) en The Sherlocks (op 17) uit mijn top 25 voorbij zien komen. Duidelijk goed bezig

Niemand anders die je joker kiest? Dat is een harde pil om te slikken.

Ja iemand moest de mop maken he.

Best spannend, deze uitslag. Tot nu toe slechts een enkel nummer voorbij zien komen uit m’n eigen lijst. Totaal geen idee ook wat we in de top 10 kunnen verwachten.

JoaMuse schreef:
Niemand anders die je joker kiest? Dat is een harde pil om te slikken.

Ja iemand moest de mop maken he.

Daarom had Esteban dat ook al gedaan

Naast Blondshell (3) is ook de laagste (?) van Coach Party eentje waar ik als enige op stemde (9).
Verder nog twee geweest uit de lage/opvul-regionen met 23 Foo Fighters en 25 Covasettes.

ranja schreef:
(quote)

Daarom had Esteban dat ook al gedaan
Haha oeps te snel gelezen

Uit mijn lijstje enkel nog Petey, waarbij ik dan weer de enige ben. Nu ik hem nog eens draai stond ie misschien wat hoog bij mij maar toch zeker een sympathiek liedje.

Arrie schreef:
Uit mijn lijstje enkel nog Petey, waarbij ik dan weer de enige ben. Nu ik hem nog eens draai stond ie misschien wat hoog bij mij maar toch zeker een sympathiek liedje.

Petey Janssens is bij mij verschillende malen in en uit de TOP 25 gefloept. Mocht ik het lijstje vandaag, zo'n 4 weken later, opnieuw maken, kon ie er evengoed tussen gezeten hebben. Aangenaampje, inderdaad.

Op 75 de eerste #1 positie uit een lijstje. Old school Finn had wel honderd redenen om in de ban te zijn van dit nummer, de muziekvrienden (zijn ze dat nu nog?) volgden echter niet. Goed nummer hoor!

The Vaccines zijn de nominatie-Kooning (wink wink) van de 2023-editie, ondertussen hebben ze ook al een finale-plaats voor 2024 weten te bemachtigen. Hun recente album weet duidelijk te bekoren, terug in vorm. Ze hebben nog 3 andere songs in de running.

Op 77 brengen enkele oude rockers, samen met Lady Gaga en Stevie Wonder, de stenen aan het rollen, maar er is nog een solo-song die moet voorbij komen.

079 ▶ Colour TV ▸ Christopher's Halo ◂ 23 P | x 2 | HP 13

078 ▶ Balance And Composure ▸ Last To Know ◂ 23 P | x 2 | HP 5

077 ▶ The Rolling Stones, Lady Gaga, Stevie Wonder ▸ Sweet Sounds of Heaven ◂ 24 P | x 1 | HP 2

076 ▶ The Vaccines ▸ Heartbreak Kid ◂ 24 P | x 3 | HP 13

075 ▶ Hundred Reasons ▸ The Old School Way ◂ 25 P | x 1 | HP 1

#1 van Finn

The Old School Way is/was ook mijn nummer 1 van 2023 tout court, beste muziekvrienden. De live versie die esteban hier neerpoot klinkt wel wat rommelig, moet ik zeggen. Dan toch liever deze:

Draai jullie volumeknoppen maar eens goed open

Probeer je er wat live-dingen tussen te stoppen om niet met een hoop non-videoclip-beelden te zitten ... is het weer niet goed. (kidding, kidding) 'k Vond het best nog meevallen hier.

Finn schreef:
The Old School Way is/was ook mijn nummer 1 van 2023 tout court, beste muziekvrienden.
Draai jullie volumeknoppen maar eens goed open

Tja, muzikaal best ok maar de zang doet me minder, dan verzuipt het voor mij al snel in de hoeveelheid 6jes/2½-3 sterren gitaarplaatjes in de lijst. Nog even ter vergelijking mijn nummer 25 gedraaid, hier op 92 de Covasettes, die wint het ook nu nog net.

Bij deze is Circa Waves beide songs kwijt, Never Going Under kreeg verrassend genoeg geen punten en Living in the Grey valt net buiten de TOP 70.

'k Had er graag wat meer tempo in gehad, maar bon, we doen wat we kunnen.

074 ▶ The Virginmarys ▸ Where Are You Now? ◂ 25 P | x 2 | HP 10

073 ▶ Vistas ▸ Last Together ◂ 26 P | x 2 | HP 8

072 ▶ Noel Gallagher's High Flying Birds ▸ Council Skies ◂ 26 P | x 3 | HP 9

071 ▶ Circa Waves ▸ Living in the Grey ◂ 27 P | x 2 | HP 9

Het gaat behoorlijk vlot .. al 4 top 10 noteringen voorbij horen komen. Die alternatieve mainstream award komt zo te zien niet in mijn prijzenkast.

Een tweede #1 komt reeds voorbij, ditmaal die van uw nederige dienaar, moi. Oprecht overtuigd van het feit dat Greta Van Fleet met gemak in de TOP 10 zou belanden met dit wondermooie nummer, voelde ik de bui al snel hangen toen de lijstjes binnen kwamen. Toch even aan het hoofd gekrabt. De nummer één positie is bij mij een gevecht geweest tussen Meeting the Master en Oceans Niagara van M83, twee nummers die heel vroeg in het jaar voorbij kwamen. Speelt dat in het nadeel? Enfin. In een ander universum zou het trouwens Riptide van King Viktor geweest zijn, maar die kwam helaas niet aan bod in het spel.

Afscheid van The Sherlocks, beide nominaties zijn bij deze aan bod geweest.

070 ▶ Foo Fighters ▸ Hearing Voices ◂ 28 P | x 3 | HP 13

069 ▶ Greta Van Fleet ▸ Meeting The Master ◂ 28 P | x 3 | HP 1

#1 van esteban

068 ▶ The Sherlocks ▸ People Like Me & You ◂ 30 P | x 2 | HP 10

067 ▶ Declan Welsh and The Decadent West ▸ I Don't Know Why ◂ 30 P | x 3 | HP 10

066 ▶ Only The Poets ▸ JUMP! ◂ 31 P | x 3 | HP 9

Gaat prima, naast de 2 uit m'n top 10 die ik helaas als enige had alleen nog maar wat uit m'n opvulnummers geweest van de onderste 10.

Dubbel prijs op plaats 62! We're On Fire is zowel de #1 als de 🃏 JOKER van ranja. Het nummer had nog één andere believer. Maar dat hoeft natuurlijk niet te beletten dat alles prima gaat, nog genoeg andere meedingers.

Tweede maal The Vaccines in dit groepje, dus nog twee maal te gaan.

065 ▶ The Hives ▸ Bogus Operandi ◂ 34 P | x 4 | HP 16

064 ▶ The Vaccines ▸ Lunar Eclipse ◂ 34 P | x 4 | HP 6

063 ▶ MEG MYERS ▸ A NEW SOCIETY ◂ 35 P | x 3 | HP 10

062 ▶ Seaside ▸ We're On Fire ◂ 37 P | x 2 | HP 1

#1 + 🃏 JOKER van ranja

061 ▶ The Veils ▸ Time ◂ 37 P | x 3 | HP 9

Gast
geplaatst: vandaag om 02:59 uur

geplaatst: vandaag om 02:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.