Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2023
zoeken in:
0
geplaatst: 2 augustus 2023, 11:22 uur
Op mijn beurt dan weer iets meer verwacht van de leftfield techno aan de hand van voorgaande scores. Voor mij veel te eentonig en weinig spannend. Iets dat vermoedelijk niet in mijn waardering gaat stijgen, dus snel nog een positieve score uitdelen nu het nog zo aanvoelt ...
Teqmyn - 6.0
Er zitten wel degelijk heel wat italodisco-elementen in die song van The Kolors. De eerste keer dacht ik "Ah, best leuk", de vierde keer dat ie langskwam ging de repeat-knop aan en ondertussen zou ik het al voorzichtig mijn favoriete zomerhit van 2023 durven gaan noemen. I like it a lot. Dat het constant in m'n hoofd speelt, vind ik voorlopig alles behalve erg.
The Kolors - 8.0
Teqmyn - 6.0
Er zitten wel degelijk heel wat italodisco-elementen in die song van The Kolors. De eerste keer dacht ik "Ah, best leuk", de vierde keer dat ie langskwam ging de repeat-knop aan en ondertussen zou ik het al voorzichtig mijn favoriete zomerhit van 2023 durven gaan noemen. I like it a lot. Dat het constant in m'n hoofd speelt, vind ik voorlopig alles behalve erg.
The Kolors - 8.0
0
geplaatst: 2 augustus 2023, 11:30 uur
Forest Swords - 7,8
BUNT. - 7
The Absence of Corners - 4
Rahill - 5
Jamila Woods - 5,5
Salvatore Ganacci - 6
Mary Jane Dunphe - 6,5
fromis_9 - 4,5
Mitski - 7,4
Teqmun - 8,2
BUNT. - 7
The Absence of Corners - 4
Rahill - 5
Jamila Woods - 5,5
Salvatore Ganacci - 6
Mary Jane Dunphe - 6,5
fromis_9 - 4,5
Mitski - 7,4
Teqmun - 8,2
0
geplaatst: 2 augustus 2023, 20:31 uur
01-08: The Kolors - ITALODISCO (esteban / 2 / 7,25)
02-08: Elaine Howley - Live As I Saw It (Titmeister)
Werkbestand 2022 en 2023 - Google Spreadsheets - docs.google.com
0
geplaatst: 3 augustus 2023, 20:16 uur
01-08: The Kolors - ITALODISCO (esteban / 2 / 7,25)
03-08: Jalen Ngonda - That's All I Wanted From You (Titmeister)
03-08: Jalen Ngonda - That's All I Wanted From You (Titmeister)
0
geplaatst: 4 augustus 2023, 12:37 uur
24-07: the Absence of Corners - Crayons 6.0
25-07: Rahill - I Smile For E 6.5
26-07: Jamila Woods feat. Duendita - Tiny Garden 5.0
27-07: Salvatore Ganacci - Sexy Narkoman / Your Mother 6.0
28-07: Mary Jane Dunphe - Always Gonna Be The Same 7.5
29-07: fromis_9 - #menow 4.5
30-07: Mitski - Bug Like an Angel 7.0
31-07: Teqmun - Balsa 7.0
01-08: The Kolors - ITALODISCO 6.5
02-08: Elaine Howley - Live As I Saw It 5.0
03-08: Jalen Ngonda - That's All I Wanted From You 6.0
(Zelf toegevoegd aan spreadsheet)
25-07: Rahill - I Smile For E 6.5
26-07: Jamila Woods feat. Duendita - Tiny Garden 5.0
27-07: Salvatore Ganacci - Sexy Narkoman / Your Mother 6.0
28-07: Mary Jane Dunphe - Always Gonna Be The Same 7.5
29-07: fromis_9 - #menow 4.5
30-07: Mitski - Bug Like an Angel 7.0
31-07: Teqmun - Balsa 7.0
01-08: The Kolors - ITALODISCO 6.5
02-08: Elaine Howley - Live As I Saw It 5.0
03-08: Jalen Ngonda - That's All I Wanted From You 6.0
(Zelf toegevoegd aan spreadsheet)
0
geplaatst: 5 augustus 2023, 10:28 uur
01-08: The Kolors - ITALODISCO (esteban / 4 / 6,75)
02-08: Elaine Howley - Live As I Saw It (Titmeister / 3 / 6,43)
03-08: Jalen Ngonda - That's All I Wanted From You (Titmeister / 3 / 6,7)
04-08: Greensky Bluegrass - Congratulations And Condolences (chartsmaster / / )
Omdat elke dag hippe muziek ook gaat vervelen:
Greensky Bluegrass komt uit het pittoreske Kalamazoo in Michigan en bestaat sinds 2000. Het is geen pure bluegrass die ze maken, maar lekker ouderwets/ traditioneel klinken ze wel. 'Congratulations and condolences' gaat over verwaterde vriendschappen; wat ooit een hechte band was, is nu slechts een naam die voorbij komt in je fb/insta-feed.
02-08: Elaine Howley - Live As I Saw It (Titmeister / 3 / 6,43)
03-08: Jalen Ngonda - That's All I Wanted From You (Titmeister / 3 / 6,7)
04-08: Greensky Bluegrass - Congratulations And Condolences (chartsmaster / / )
Omdat elke dag hippe muziek ook gaat vervelen:
Greensky Bluegrass komt uit het pittoreske Kalamazoo in Michigan en bestaat sinds 2000. Het is geen pure bluegrass die ze maken, maar lekker ouderwets/ traditioneel klinken ze wel. 'Congratulations and condolences' gaat over verwaterde vriendschappen; wat ooit een hechte band was, is nu slechts een naam die voorbij komt in je fb/insta-feed.
0
geplaatst: 5 augustus 2023, 12:53 uur
Elaine Howley - 6.4
Jalen Ngonda - 7.0
Greensky Bluegrass - 6.8
Jalen Ngonda - 7.0
Greensky Bluegrass - 6.8
0
geplaatst: 5 augustus 2023, 14:11 uur
the Kolors: tsja, Italo disco, in de jaren '80 voor mij toch wel de meest gehate muziekstijl. Dan valt dit nog mee.
5.0
Elaine Howley: In eerste instantie nogal saaiig, maar ik heb haar op m'n luisterlijst gezet, dan krijgt ze de kans om nog te groeien.
6.0
Jalen Ngonda: Kolfje naar mijn hand. Erg Gayeiaans natuurlijk, maar wel goed.
8.5
5.0
Elaine Howley: In eerste instantie nogal saaiig, maar ik heb haar op m'n luisterlijst gezet, dan krijgt ze de kans om nog te groeien.
6.0
Jalen Ngonda: Kolfje naar mijn hand. Erg Gayeiaans natuurlijk, maar wel goed.
8.5
0
geplaatst: 5 augustus 2023, 19:51 uur
01-08: The Kolors - ITALODISCO (esteban / 5 / 6,4)
02-08: Elaine Howley - Live As I Saw It (Titmeister / 5 / 6,34)
03-08: Jalen Ngonda - That's All I Wanted From You (Titmeister / 5 / 7,12)
04-08: Greensky Bluegrass - Congratulations And Condolences (chartsmaster / 1 / 6,8)
05-08: E_DEATH - gabapentin (ii) (voskat / 0 / 0)
Sorry, alleen hoorbaar op cloud.
(Ik ga dit weekend ook nog puntjes uitdelen hoor)
04-08: Greensky Bluegrass - Congratulations And Condolences (chartsmaster / 1 / 6,8)
05-08: E_DEATH - gabapentin (ii) (voskat / 0 / 0)
Sorry, alleen hoorbaar op cloud.
(Ik ga dit weekend ook nog puntjes uitdelen hoor)Werkbestand 2022 en 2023 - Google Spreadsheets - docs.google.com
3
geplaatst: 5 augustus 2023, 19:55 uur
Kleine attentie: de spreadsheet is weer up to date, en ik heb ook wat toegevoegd zodat die lelijke !DIV/0 errors wegblijven. 

0
geplaatst: 5 augustus 2023, 20:06 uur
voskat schreef:
Kleine attentie: de spreadsheet is weer up to date, en ik heb ook wat toegevoegd zodat die lelijke !DIV/0 errors wegblijven.
Geen idee of dat mag van De Grote Baas (Who that?), maar ik vind het wel een prima ogende wijziging.

E_DEATH - 6.0
Niet slecht. Klinkt voor mij toch wel iets té vol. Alles vollenbak tegelijkertijd. Van een paar meelopende lijntjes mocht de knop gerust wat omlaag gedraaid worden. Liever wat uitgebalanceerd. Maar wat weet ik daarvan? Just a feeling.

0
geplaatst: 5 augustus 2023, 21:17 uur
esteban schreef:
Geen idee of dat mag van De Grote Baas (Who that?), maar ik vind het wel een prima ogende wijziging.
Ik denk dat de GB dit wel zal waarderen.

Niet slecht. Klinkt voor mij toch wel iets té vol. Alles vollenbak tegelijkertijd. Van een paar meelopende lijntjes mocht de knop gerust wat omlaag gedraaid worden. Liever wat uitgebalanceerd. Maar wat weet ik daarvan? Just a feeling.
Ja, is beetje overstuurd. Ik weet niet of je Crystal Castles leuk vindt.. daar ligt dit tegenaan.
1
geplaatst: 5 augustus 2023, 21:58 uur
Crystal Castles ken ik enkel van Transgender, de schuld van TikTok.
EDIT: Net Vanished zitten luisteren, die bevalt! Kerosine best leuk maar iets minder, ook te vol. Oja, Crimewave ken ik ook, eveneens door TikTok. Nog wat zitten luister-zappen en ... 'k moet ze blijkbaar toch eens gaan ontdekken.
EDIT: Net Vanished zitten luisteren, die bevalt! Kerosine best leuk maar iets minder, ook te vol. Oja, Crimewave ken ik ook, eveneens door TikTok. Nog wat zitten luister-zappen en ... 'k moet ze blijkbaar toch eens gaan ontdekken.
2
geplaatst: 5 augustus 2023, 22:13 uur
esteban schreef:
O ja, ze hebben zeker ook rustigere nummers.
En dan heb je dingetjes zoals

2
geplaatst: 5 augustus 2023, 23:25 uur
chartsmaster schreef:
'Congratulations and condolences' gaat over verwaterde vriendschappen; wat ooit een hechte band was, is nu slechts een naam die voorbij komt in je fb/insta-feed.
'Congratulations and condolences' gaat over verwaterde vriendschappen; wat ooit een hechte band was, is nu slechts een naam die voorbij komt in je fb/insta-feed.
Wat een toeval! Ik opende deze week wat dozen met basisschool spullen/ herinneringen aan lang vervlogen tijden. Dat zorgde voor een kleine sentimental journey waarbij ik al mijn basisschool klasgenoten ben gaan Facebooken/ LinkedInnen enz. Ik was benieuwd wat er van iedereen geworden is. De meeste kon ik terug vinden (met sommigen heb ik nog sporadisch contact, maar anderen heb ik al decennia niet gesproken), maar niet iedereen. Dat laatste triggert mijn nieuwsgierigheid dan overigens nog sterker.
Anyhow, tof liedje. Maar ik hou dan ook van country.
7,8
1
geplaatst: 6 augustus 2023, 09:35 uur
E_DEATH 7,2
Crystal Castles
Dat vind ik dan wel net een tandje beter door de snijdende stem van Alice.
Crystal Castles
0
geplaatst: 6 augustus 2023, 10:51 uur
AstroStart schreef:
E_DEATH 7,2
Crystal Castles
E_DEATH 7,2
Crystal Castles
Dat vind ik dan wel net een tandje beter door de snijdende stem van Alice. Oeh, als Edith en Alice nou eens samen een track gaan doen...
Lijkt me wel een lekkere combi.

En niet helemaal ondenkbaar. Alice mengt zich regelmatig in de soundcloud menigte.
0
geplaatst: 6 augustus 2023, 20:15 uur
04-08: Greensky Bluegrass - Congratulations And Condolences (chartsmaster / 2 / 7,3)
05-08: E_DEATH - gabapentin (ii) (voskat / 2 / 6,6)
06-08: Crystal Fighters - Carolina (esteban)
Komende week zouden we dan toch eindelijk nog eens een zonnige periode krijgen met bijhorende temperaturen. Dat vraagt om een zomerse song. Zet die zonnebril al maar op!
04-08: Greensky Bluegrass - Congratulations And Condolences (chartsmaster / 2 / 7,3)
05-08: E_DEATH - gabapentin (ii) (voskat / 2 / 6,6)
06-08: Crystal Fighters - Carolina (esteban)
Komende week zouden we dan toch eindelijk nog eens een zonnige periode krijgen met bijhorende temperaturen. Dat vraagt om een zomerse song. Zet die zonnebril al maar op!

1
geplaatst: 7 augustus 2023, 11:21 uur
E_Death:
Ik word lichtelijk gestoord van die effecten. Ik zat eigenlijk op een stukje backmasking te wachten à la 'Turn me on, dead man' of 'Grote massamoord, godverdomme leuk', maar dat kwam helaas niet. Wellicht ben ik wat lichtgeraakt, misschien was het juist de bedoeling, maar mij werkt het bijzonder op de zenuwen. Niet echt een lekkere meezinger, zeg maar.
5.0
Crystal Fighters:
Jaaaaaaa! Over lekkere meezingers gesproken. Ik had deze ook al bij m'n tips staan. Kan zo uit een Latin Disney komen, Pixar mag ook. Sorry esteban, ik heb alleen geen zonnebril.
8.0
Ik word lichtelijk gestoord van die effecten. Ik zat eigenlijk op een stukje backmasking te wachten à la 'Turn me on, dead man' of 'Grote massamoord, godverdomme leuk', maar dat kwam helaas niet. Wellicht ben ik wat lichtgeraakt, misschien was het juist de bedoeling, maar mij werkt het bijzonder op de zenuwen. Niet echt een lekkere meezinger, zeg maar.
5.0
Crystal Fighters:
Jaaaaaaa! Over lekkere meezingers gesproken. Ik had deze ook al bij m'n tips staan. Kan zo uit een Latin Disney komen, Pixar mag ook. Sorry esteban, ik heb alleen geen zonnebril.
8.0
1
geplaatst: 7 augustus 2023, 14:13 uur
Net over het weekend heen, maar hier is mijn punten-inhaalslagje.
Public Service Broadcasting: 7 - Best sterke Broken Social Scene vibes.
Big Thief: 7 - BT zijn vaak beetje hit & miss voor mij, maar dit is wel hit.
Kode9: 5,5 - Interessant jazz-experimentje, maar niet iets wat ik veel zou luisteren.
Forest Swords: 7 - Mooi, fijne houtgeluiden. En bedankt voor de video, Titmeister
BUNT.: 6,5 - Ik moet een beetje denken aan sommige van de vroege extreme vocal producties van A. G. Cook (zie bijv. Lucky van Charli XCX). Wel een goeie hook, waar eigenlijk best wat meer omheen gebouwd had gekund. Misschien moet ik maar eens een remake maken.
Absence Of Corners: 6 - Eigenaardige productie. Klinkt als een demootje uit de 90s.
Rahill: 6,5 - Aangenaam. Goeie bass.
Jamila Woods: 6,5 - Paar leuke ideeën, met name qua vocals.
Salvatore Ganacci: 7 - Salvatore's video's zijn een fenomeen op zich, zoals ook hier weer te zien is.. umm. Muzikaal is Your Mother natuurlijk veel beter dan Sexy Narkoman, dus daarvoor geef ik het cijfer uiteindelijk.
Mary Jane Dunphe: 7 - Een van de beste onbekende stemmen van de afgelopen 10 jaar. Klikt goed in combi met dit 80's electropop deuntje, maar haar beste werk is nog altijd met CC Dust en CCFX (luister Never Going To Die en The One To Wait maar).
Public Service Broadcasting: 7 - Best sterke Broken Social Scene vibes.
Big Thief: 7 - BT zijn vaak beetje hit & miss voor mij, maar dit is wel hit.
Kode9: 5,5 - Interessant jazz-experimentje, maar niet iets wat ik veel zou luisteren.
Forest Swords: 7 - Mooi, fijne houtgeluiden. En bedankt voor de video, Titmeister

BUNT.: 6,5 - Ik moet een beetje denken aan sommige van de vroege extreme vocal producties van A. G. Cook (zie bijv. Lucky van Charli XCX). Wel een goeie hook, waar eigenlijk best wat meer omheen gebouwd had gekund. Misschien moet ik maar eens een remake maken.

Absence Of Corners: 6 - Eigenaardige productie. Klinkt als een demootje uit de 90s.
Rahill: 6,5 - Aangenaam. Goeie bass.
Jamila Woods: 6,5 - Paar leuke ideeën, met name qua vocals.
Salvatore Ganacci: 7 - Salvatore's video's zijn een fenomeen op zich, zoals ook hier weer te zien is.. umm. Muzikaal is Your Mother natuurlijk veel beter dan Sexy Narkoman, dus daarvoor geef ik het cijfer uiteindelijk.
Mary Jane Dunphe: 7 - Een van de beste onbekende stemmen van de afgelopen 10 jaar. Klikt goed in combi met dit 80's electropop deuntje, maar haar beste werk is nog altijd met CC Dust en CCFX (luister Never Going To Die en The One To Wait maar).
1
geplaatst: 8 augustus 2023, 00:03 uur
05-08: E_DEATH - gabapentin (ii) (voskat / 3 / 6,07)
06-08: Crystal Fighters - Carolina (esteban / 1 / 8 )
07-08: Oliver Marson - Richest Man In The World (chartsmaster / 0 / 0)
De punten van voskat zijn verwerkt in de juli-lijst.
Oliver Marson maakt artpop à la Pulp, Bowie en Sparks. 'Richest man in the world' schreef hij naar aanleiding van een berichtje dat hij las, midden in corona-tijd, dat Elon Musk de rijkste man op aarde was geworden. Een absurd bericht, zo vond Marson; alsof dat, met alles wat op dat moment aan de hand was, een maatstaf voor succes was. De video kon hij lekker low-budget opnemen in het huis van de ouders van een maat van 'm; van de muziek is Marson nog niet rijk geworden...
De punten van voskat zijn verwerkt in de juli-lijst.
Oliver Marson maakt artpop à la Pulp, Bowie en Sparks. 'Richest man in the world' schreef hij naar aanleiding van een berichtje dat hij las, midden in corona-tijd, dat Elon Musk de rijkste man op aarde was geworden. Een absurd bericht, zo vond Marson; alsof dat, met alles wat op dat moment aan de hand was, een maatstaf voor succes was. De video kon hij lekker low-budget opnemen in het huis van de ouders van een maat van 'm; van de muziek is Marson nog niet rijk geworden...
1
geplaatst: 9 augustus 2023, 10:39 uur
08-08: Baalti - Staying In Touch (Mausie / /)
Terug van vakantie, dus zal hier nu weer actief nummertjes gaan plaatsen
08-08: Baalti - Staying In Touch (Mausie / /)
Terug van vakantie, dus zal hier nu weer actief nummertjes gaan plaatsen

0
geplaatst: 9 augustus 2023, 18:08 uur
The Kolors - 4
Niet echt italo nee, meer een soort O-Zone.
Elaine Howley - 6,5
Jalen Ngonda - 5
Greensky Bluegrass - 4,5
E_DEATH - 4,5
Komt niet in de buurt van Cliffhanger Ending helaas.
Crystal Fighters - 4
Oliver Marson - 5
Niet echt italo nee, meer een soort O-Zone.
Elaine Howley - 6,5
Jalen Ngonda - 5
Greensky Bluegrass - 4,5
E_DEATH - 4,5
Komt niet in de buurt van Cliffhanger Ending helaas.
Crystal Fighters - 4
Oliver Marson - 5
0
geplaatst: 9 augustus 2023, 18:16 uur
Mausie heeft er weer helemaal zin in!
Baalti vind ik prima in orde.
7.0
Baalti vind ik prima in orde.
7.0
1
geplaatst: 9 augustus 2023, 18:20 uur
chartsmaster schreef:
Haha, ja het was niet echt een positief lijstje, maar kan er echt niks meer van maken. Bijvoorbeeld Crystal Fighters is voor mij een jeukband en van country kan ik alleen bepaalde soorten hebben, deze dus niet helaas. In mijn vorige twee updates veel hoge cijfers uitgedeeld, dus het ligt echt aan de nummers

* denotes required fields.