MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2024 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Deze National kan ik wel missen (deze dEUS ook overigens ook), maar ik blijf het bizar vinden dat Ready for the Floor het steeds maar niet haalt. Daar hadden we best ook de 20e U2 of Depeche Mode voor kunnen opgeven.

Nog eens een nominatie van me door, dat is van 2022 geleden!

Deze National is juist het beste wat ze de afgelopen 12 jaar gemaakt hebben, flink ondergewaardeerd. Ik ruil graag 5 andere Nationals in voor deze. Maar ja, dan moet ik maar stemmen

Casartelli (moderator)
Gretz schreef:
The National gaat van 12 naar 11 (voorlopig) ( 9 nummers haalden vorig jaar de bovenste 1000, dus die zullen niet zomaar de Ladder verlaten. Pink Rabbits moet nog wel vrezen waarschijnlijk.

In 2014 (!) hadden ze nog 16 nummers in de Ladder, dus echt fantastisch gaat het niet meer. Ruim 15 andere artiesten hebben thans meer noteringen in de lijst der lijsten.

Dat nummer van U2 (voor mij de meest overschatte band qua MML-noteringen) stond in 2007-2010 in de lijst om vervolgens 12 jaar afwezig te zijn en pas in 2023 weer een rentree te maken.
11 nummers van één bandje in de lijst... ik zou bij het gros van mijn favoriete artiesten onmiddellijk ruilen.

Curieus dat ik deze U2 moest hernomineren vorig jaar, het is immers, na Running to Stand Still, hun beste nummer. Als mijn geheugen me niet bedriegt (en dat doet het gelukkig niet zo vaak) sneuvelde hij in 2010 omdat we toen nog startladders speelden met de hofleveranciers. Dat de lijst best zonder een paar andere nummers van de band kan, zal ik niet bestrijen.

Jammer dat Al Bundy niet meestemde.

Een van de mooiste nationals. Er zijn er zeker 9 die ik hiertegen zou willen ruilen

Het aantal unieke artiesten in de MuMeLadder is toegenomen van 747 (2020) naar 826 (2023).

Casartelli schreef:
11 nummers van één bandje in de lijst... ik zou bij het gros van mijn favoriete artiesten onmiddellijk ruilen.

Ik ook hoor 24 artiesten hebben 11+ nummers in de lijst. 32 hebben er 10 of meer. Ter vergelijking: in de Top 2000 zijn er 35 uitvoerders met minstens 10 noteringen.

Vergeleken met De top-100 populairste artiesten leveren U2 (15e), The Smiths (20e), Arcade Fire (21e), R.E.M. (28e), Sufjan Stevens (30e), Joy Division (34e) en Talk Talk (35e) in de Ladder een duidelijke overprestatie. Pink Floyd (3e), The National (7e), Bob Dylan (8e), Neil Young (9e), Marillion (11e), Tool (12e) en Genesis (18e) onderpresteren t.ov. die ranglijst. (zie onderstaande tabel)

https://i.vgy.me/wlnqy0.png

Hoe doen de grootgrutters (10 of meer) het in 2023 t.o.v. 3 jaar geleden?

U2 +3
Nick Cave & the Bad Seeds +3
Prince +2
Neil Young (& Crazy Horse) +1
New Order +1
Radiohead +1
Sufjan Stevens +1
The Cure +1
Arcade Fire 0
Bruce Springsteen 0
dEUS 0
Fleetwood Mac 0
Joy Division 0
Massive Attack 0
Muse 0
Nick Drake 0
Nirvana 0
Pink Floyd 0
Pixies 0
Sigur Rós 0
Talk Talk 0
Talking Heads 0
The Doors 0
The National 0
The Rolling Stones 0
The Smashing Pumpkins 0
The Smiths 0
Depeche Mode -1
Pearl Jam -1
R.E.M. -1
The Beatles -2
David Bowie -2
Eels -5

Nieuwe namen aan het front:
Black Country, New Road +7
Big Thief +3
Eefje de Visser +2
Fontaines D.C. +2

Muse geen enkel nummer verloren? Met de commentaren hier soms zou je verwachten dat ze geen enkel nummer in de lijst meer zouden verdienen.

Suicidopolis schreef:
Er staat nog geen Vangelis in de MuMeLadder! Dju, had ik dat eerder gezien...

En 15 jaar later nog steeds niet, kwamen Koenr en ik net achter. Sowieso heeft er nog nooit een Griekse artiest in de Ladder der Ladders gestaan. Vangelis is wel ettelijke malen onsuccesvol genomineerd. Bijzonder wel dat zijn Top 2000-klassieker Conquest of Paradise sinds 1999 elk jaar aanwezig en nooit lager dan #651) nimmer is genomineerd.

Ik ga eens uitzoeken of er nog meer grote Top 2000-klassiekers zijn die nooit succes hebben gehad in de Ladder.

Gretz schreef:
Sowieso heeft er nog nooit een Griekse artiest in de Ladder der Ladders gestaan.

Georgios Kyriacos Panagiotou had natuurlijk wel behoorlijk wat Grieks bloed door de aderen stromen

Gretz schreef:
Ik ga eens uitzoeken of er nog meer grote Top 2000-klassiekers zijn die nooit succes hebben gehad in de Ladder.

Lijkt me wel, zo uit mijn hoofd een rijtje nummers uit de top 100 vd top 2000 die (volgens mij) nooit in de Ladder hebben gestaan:
Avond, Soldier On, Sound of Silence (van Disturbed), Paradise by the Dashboard Light, Brabant, Oceaan, Door de Wind, Angels, Impossible, Phantom of the Opera.

Kan niet zeggen dat ik ze mis, maar goed.

Gretz schreef:
(quote)

En 15 jaar later nog steeds niet, kwamen Koenr en ik net achter. Sowieso heeft er nog nooit een Griekse artiest in de Ladder der Ladders gestaan.

Tijd voor Larry Gus! (Heb hem in het verleden wel genomineerd)

Gretz schreef:
Bijzonder wel dat zijn Top 2000-klassieker Conquest of Paradise sinds 1999 elk jaar aanwezig en nooit lager dan #651) nimmer is genomineerd.
Ook nooit via het Klassiekers-lijstje? Want uit die klassiekerslijstjes zijn de afgelopen jaren nogal wat nummers gekomen die bezwaarlijk een stuk kleinere klassiekers zijn dan Conquest of Paradise.

DjFrankie schreef:
Jammer dat Falco door is, zo'n afgezaagd nummer. Pantera was leuker geweest.
Nee

Casartelli (moderator)
Titmeister schreef:
Lijkt me wel, zo uit mijn hoofd een rijtje nummers uit de top 100 vd top 2000 die (volgens mij) nooit in de Ladder hebben gestaan:
Avond, Soldier On, Sound of Silence (van Disturbed), Paradise by the Dashboard Light, Brabant, Oceaan, Door de Wind, Angels, Impossible, Phantom of the Opera.

En dan schijnt er nog een populair liedje van Claudia de Breij te zijn, hoe heet het ook alweer...

Casartelli schreef:
(quote)
En dan schijnt er nog een populair liedje van Claudia de Breij te zijn, hoe heet het ook alweer...

Gretz weet dat wel.

Casartelli schreef:
(quote)

Niet meer in de top 100 (gelukkig)

Edit: vergeet nog de hoogst genoteerde (Roller Coaster)

chevy93 schreef:
(quote)
Ook nooit via het Klassiekers-lijstje? Want uit die klassiekerslijstjes zijn de afgelopen jaren nogal wat nummers gekomen die bezwaarlijk een stuk kleinere klassiekers zijn dan Conquest of Paradise.

Ik ben alle topics langsgegaan om te zoeken of Conquest of Paradise eerder is genomineerd. Blijkbaar nog nooit, wel een hele sloot aan andere nummers van Vangelis (& Jon)

Gretz schreef:
(quote)

En 15 jaar later nog steeds niet, kwamen Koenr en ik net achter.

Oeh, dat kan echt niet. Volgend jaar maar iets van de op één na beste soundtrack aller tijden nomineren of niet dan, Geert en Koen? En hoezo hebben jullie dat samen ontdekt? Gaan jullie bij elkaar op de koffie ofzo?

Titmeister schreef:
(quote)

Van die derde en vierde vind ik dat nog wel verrassend. (Dat zijn ook wel echt hate it or love it nummers volgens mij) De rest niet echt vreemd, zijn ofwel vrij nieuwe nummers ofwel nummers die hier niet echt zullen scoren. Als Impossible genomineerd wordt zie ik die de lijst nog wel halen.

Ik geef Avond meer kans dan Disturbed maargoed, dat is misschien ook wishful thinking. Erg mooi liedje die ik in best wel wat ladders punten zou geven, als enige van dat rijtje.

Maar sowieso wordt Boudewijn hier toch wel redelijk gewaardeerd?

Avond is in de beginjaren wel eens genomineerd geweest, maar pakte toen veel minpunten van mensen die het een overschat nummer vonden. Verwacht eigenlijk wel dat ie het nu gewoon zou halen, voor mij - samen met Roller Coaster - ook het enige nummer uit het rijtje waar ik me van kan voorstellen dat ik het überhaupt punten zou geven.

Ohja de tijd van de minpunten. Gelukkig hebben we dat snel afgeschaft

Ronde 1 - Ladder 14:

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Talking Heads - Psycho Killer [104] 779
2. Metallica - Master Of Puppets [137] 549
3. The Shins - New Slang [795] 529
4. Eefje de Visser - Stilstand [Gretz] 503
5. Gil Scott-Heron & Brian Jackson - The Bottle [290] 500
6. Prince and The Revolution - Raspberry Beret [449] 474
7. M.I.A. - Paper Planes [1001] 449
8. A Tribe Called Quest - Electric Relaxation [yeahyeahyeah] 426
9. Stereophonics - Dakota [964] 417
10. Foo Fighters - Everlong [1266] 415
11. Fugazi - Waiting Room [579] 405
12. Pink Floyd - Time [745] 399
13. Love - You Set The Scene [1619] 376
14. Talking Heads - Burning Down The House (Live) [1151] 374
15. Toto - Africa [1971] 348

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Sigur Rós - Glósóli [1559] 346
17. The Smiths - What Difference Does It Make? [1542] 337
18. The Roots Feat. Erykah Badu & Eve - You Got Me [1464] 322
19. Midlake - Winter Dies [Hedser] 244
20. Q Lazzarus - Goodbye Horses [AreYouThere] 208

84 stemmers deze ronde.

Stilstand staat zeker niet stil en scoort als nieuwe nominatie als een malle in deze eerste ronde. Ook A Tribe Called Quest doet het heel goed als nominatie. De overige 2 nominaties, Midlake en Q Lazzarus sneuvelen echter direct. Dat geldt niet voor de overige 3 afvallers, die alle 3 zo'n hoog stempercentage scoren dat ze het alsnog via de afvallerslijst gaan redden.

Electric Relaxation terug, nice

Gelukkig ook You Got Me net binnenboord

Binnenkomertjes hoor!

Gerechtigheid voor Stilstand nadat het in 2023 onfortuinlijk de 3e bubble boy werd. Nu op naar de top-1000 of meer!

Jammere toevoeging van Stilstand maar gelukkig niet ten koste van Sigur Rós of The Roots.

Mooi dat Electric Relaxation terug is, die had er natuurlijk nooit uit mogen vallen! Mooie prestatie ook van Stilstand.

Johnny Marr schreef:
Volgend jaar maar iets van de op één na beste soundtrack aller tijden nomineren of niet dan, Geert en Koen?
Tja, die van Beverly Hills Cop is inderdaad niet te overtreffen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:57 uur

geplaatst: vandaag om 15:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.