MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2024 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Nog 12 eindlijstjes te gaan om de kaap van 100 lijstjes te slechten.

De top 5 staat nog steeds niet vast en kan nog alle kanten op al begint er langzamerhand wel wat meer tekening in de strijd bovenin te komen. En er zijn nog 4 nummers die denk ik te ver weg staan om te gaan winnen maar die wel langzaam terug aansluiting lijken te zoeken bij de 5e plaats.
Onderin staat de nr 32 al heel lang stijf onderaan, zijn de nummers 30 en 31 eigenlijk alleen nog in een onderlinge strijd gewikkeld en probeert de nummer 29 wat aansluiting te vinden bij de nummers 26 tm 28 maar of dat gaat lukken is maar de vraag.

Er zijn 3 nummers nog door niemand op 1 gezet, daarvan staat er 1 in de top 10.
Er zijn 7 nummers nog door niemand op 32 gezet, daarvan staan er 3 in de top 10.

DjFrankie (moderator)
Let's eat Grandma zal we bij die 3 horen

Let's Eat Grandma zou een mooie finalist zijn, helaas is het (nog) niet zo ver.

Uit: 1, 2, 3, 9, 14, 15, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 25, 28, 29, 30, 32 (gemiddeld 17,88)
In: 1, 3, 7, 9, 11, 12, 14, 17, 19, 22, 23, 24, 26, 27, 29, 30, 32 (gemiddeld 18)

Gemiddeld redelijk gelijk gebleven, maar toch voelt de finale een stuk minder, omdat de nummer 32 van vorig jaar iets gegroeid is, die van dit jaar echt heel erg is en mijn nummers 1, 2 en 3 van vorig jaar hier lachend op 1 zouden staan. En de nummer 31 (die gelijk is gebleven) vind ik ook steeds vervelender worden, wat eigenlijk geldt voor die hele artiest.

Erg sterke finale dit jaar.

Eruit: 1,2,5,7,8,10,13,14,17,18,22,23,25,26,27,29,31 : gemiddeld 16,4
Erin: 1,2,3,4,5,7,8,9,11,12,16,18,19,21,29,30,31 : gemiddeld 13,3

92 lijstjes nu.....wie brengt ons in ieder geval eerst eens naar de 100...

Mijn lijstje is klaar. De laatste maanden merkte ik dat ik qua punten uitdelen meer neigde naar de "nieuwe/ minder voor de hand liggende" nummers. Die trend zet zich door in mijn finalelijstje. Van de debutanten staan er vijf in mijn top tien. Daarentegen staan de drie liedjes die ik op het podium verwacht allemaal in het rechterrijtje. De nummer één was traditioneel de makkelijkste. Na al die jaren nog steeds mijn ultieme favoriet.

Onweerwolf
Is het uitzendschema van zondag al bekend?

Onweerwolf schreef:
Is het uitzendschema van zondag al bekend?
Om 12 uur de nummer 100, rond 23 uur is de nummer 1 gedraaid.

Onweerwolf
chevy93 schreef:
(quote)
Om 12 uur de nummer 100, rond 23 uur is de nummer 1 gedraaid.

En welke DJ's?

Ondergetekende, sokra, Dim en Grafmat. In die volgorde. Ieder blokken van 3 uur vanaf 12 uur 's middags. Zelf zal ik nog iets eerder beginnen met opwarmen.

Liefst 17 nieuwe nummers t.o.v. vorig jaar.

Voor mij eruit: 16,94
Voor mij erin: 19,88

De snelle conclusie suggereert dat de finale vorig jaar beter was. Ondanks dat drie nieuwkomers tot plek 3, 4 en 5 komen, ben ik ook vier nummers uit mijn top 6 kwijt. Ook noteer ik 7 nieuwkomers/herintreders in mijn bottom 8.

Daarnaast constateer ik dat de meeste nummers inmiddels vrij constant rond dezelfde plek blijven circuleren. Enige uitzonderingen dit jaar: I Feel Love (van 18 naar 8.) en Troy (van 19 naar 14). En dat zijn nummers die vorig jaar juist opvallend laag stonden ivm de jaren daarvoor.

P.S. Het is ook wel lichtelijk bizar dat er meer uit de 10s dan uit de 00s in de finale staat.

Elf nummers uit het, als het aan mij ligt, saaiste decennium van de popmuziek, dat vind ik pas bizar. Al is het afgelopen jaren wel eens erger geweest volgens mij. Hup tenties!

123poetertjes schreef:
Elf nummers uit het, als het aan mij ligt, saaiste decennium van de popmuziek, dat vind ik pas bizar. Al is het afgelopen jaren wel eens erger geweest volgens mij. Hup tenties!
Als ik hiernaar kijk verbaast me dat dan weer helemaal niets.

https://i.gyazo.com/8f00d87abc5995fd96a8a6b5dfb9d4d7.png

Onweerwolf schreef:
(quote)

En welke DJ's?

DJ Onweerwolfie in the flesh, jwz. *naakt gepost*

Die wolf heeft tegenwoordig bluetooth luidsprekers in zijn douche en een smartphone met IP68 rating. Dan is sneldouchen niet meer zo nodig.

Ik zit nu op 111 eindlijstjes....nog 9 om het aantal van vorig jaar te evenaren....de top 10 (ik zie de nummer 11 geen top 10 meer scoren, maar goed, je weet het nooit) is ongekend spannend en wisselt continu van positie.

Oh ja...en de vaste nummer 32 van de vorige tussenstanden heeft zich ook opgewerkt...

Spannend!

Morgen eerst volleyballen, maar rond +- 16.30 zit ik helemaal klaar voor de ontknoping.

Alvast een voorspelling #voorpret:

1. The Cure - A Forest
2. Sinead O `Connor - Troy (Daarmee zou het weleens een vaste waarde kunnen worden in de Top 10)
3. The Smiths - There`s A Light That Never Goes Out
4. New Order - Blue Monday
5. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
6. Kate Bush - Wuthering Heights
7. David Bowie - Station to Station
8. Talk Talk - Living in Another World
9. Arcade Fire - Tunnels
10. The Smiths - How Soon is Now?

29. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
30. Mobb Deep - Shook Ones Part II
31. Julia Holter - Feel You
32. Kendrick Lamar - The Blacker the Berry

Troy tweede zou heel erg mooi zijn! Maar ik ben bang dat de stunt van vorig jaar niet herhaald gaat worden.

Het bos op 1 zou ik alvast voor tekenen.

Vandaag voor het eerst sinds 2-3 weken weer ingelogd op MuMe nadat ik op groepsreis was in Colombia. Ik had wel gedacht dat de Ladderfinale al bekend zou zijn bij mijn terugkomst, maar dat de deadline al vandaag is was wel een verrassing. Maar mijn lijstje komt nog!

Mooie finale, ben vooral blij met debutanten Feel You en (in mindere mate) Cold Little Heart en dat Debaser, Winter en Common People er weer bij zijn.

Wanneer is de bekendmaking van de uitslag?

johan de witt schreef:
Wanneer is de bekendmaking van de uitslag?
Tijdens de Orinoco-uitzending morgen wordt de gehele Top 32 stuk voor stuk bekendgemaakt.

Dance Lover schreef:
7. David Bowie - Station to Station
Dit zou mij ten zeerste verbazen. Ik denk zelf dat die de bovenste helft niet eens haalt.

Mijn prognose:
1. The Cure - A Forest
2. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
3. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
4. The Smiths - There`s A Light That Never Goes Out
5. The Smiths - How Soon is Now?

Ik ga de finale in met deze prognose (tevens onder het mom van: kan alleen maar meevallen vergeleken met de verwachtingen)

1. A Forest
2. There is a Light That Never Goes Out
3. Street Spirit (Fade Out)
4. Troy
5. Blue Monday
6. Neighborhood #1 (Tunnels)
7. How Soon Is Now?
8. Wuthering Heights
9. Enjoy the Silence
10. Living in Another World
11. Let Down
12. Sinnerman
13. Black
14. Cold Little Heart
15. Common People
16. Station to Station
17. Winter
18. The Unforgettable Fire
19. Sign O' the Times
20. Venice Bitch
21. Venus in Furs
22. I Feel Love
23. John Wayne Gacy Jr.
24. Debaser
25. Move on Up
26. Teen Age Riot
27. The Lioness
28. Alles Geprobeerd
29. Not
30. The Blacker the Berry
31. Shook Ones Pt. II
32. Feel You

De teerling is geworpen...de stemmen zijn geteld...tijd voor de prognoses (ik zie er al een aantal staan).

1. Welke 3 nummers vormen het Podium - puntenaantallen zijn 2507 - 2372 - 2349

2. Welke 3 nummers eindigen er onderaan op 30-31-32, puntenaantallen zijn 1600 - 1552 - 1493

3. Welk nummer is de hoogste re-entry (ex-finalist) van deze finale en waar eindigt deze.
Je kunt kiezen uit: Curtis Mayfield, Mobb Deep, Pixies, Prince, Pulp, Radiohead (Let Down) , Talk Talk , The Velvet Underground en Tori Amos.

4. Welk nummer is de hoogste echte nieuwe binnenkomer in de finale en waar eindigt deze.
Je kunt kiezen uit: Big Thief, David Bowie, Het Goede Doel, Julia Holter, Kendrick Lamar, Lana del Rey, Michael Kiwanuka en Sonic Youth

5. De top 3 van Love/Hate platen in de finale, ofwel de nummers die voornamelijk bovenin of onderin de ingezonden lijstjes vertoefden, gemeten via de standaarddeviatie.

Dat is wel een landslide

Porcupine Head schreef:
(quote)
Tijdens de Orinoco-uitzending morgen wordt de gehele Top 32 stuk voor stuk bekendgemaakt.

Hoe laat begint die? En op hoeveel lijstjes zitten we in het totaal, El Ninjo?

Landslide inderdaad! Bijzonder hoe dat per jaar kan verschillen.

Mijn gokjes:

Podium:
1. The Cure - A Forest
2. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
3. Sinéad O'Connor - Troy

Onderaan:
30. Julia Holter - Feel You
31. Mobb Deep - Shook Ones Part II
32. Kendrick Lamar - The Blacker the Berry

Hoogste re-entry:
10. Talk Talk - Living In Another World

Hoogste debutant:
15. David Bowie - Station to Station

Love/hate:
1. Pearl Jam - Black
2. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy Jr.
3. Nina Simone - Sinnerman

Gast
geplaatst: vandaag om 09:08 uur

geplaatst: vandaag om 09:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.