MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / NOMINATIETOPIC MUMELADDER 2025

zoeken in:
En Lana del Rey - A&W [chevy93] moet met hoofdletter D, neem ik aan. En Serge Gainsbourg - initials B.B. [Silent_shout] met hoofdletter I. En Fontaines D.C - Favourite [dumb_helicopter] mist een punt. 10CC - Feel The Benefit (Pts. 1,2&3) [Johnny Marrissey] mist spaties (Parts 1, 2 & 3).

Moet ft. feat. en Feat. nog consequent gemaakt worden?

Black Starr moet Black Star zijn, was mijn eigen fout.

RAYE - Genesis -> RAYE - Genesis.
Crowded House - Weather with you -> Crowded House - Weather With You

Hadden we niet een regel dat voorzetsels geen hoofdletter krijgen? Dus: Weather with You

remcodulac schreef:
Hadden we niet een regel dat voorzetsels geen hoofdletter krijgen? Dus: Weather with You

Ook prima, ik nam Spotify over.

Poek schreef:
10CC - Feel The Benefit (Pts. 1,2&3) [Johnny Marrissey] mist spaties (Parts 1, 2 & 3).
En 10CC -> 10cc

Casartelli (moderator)
Er zijn wat conflicterende regels:
1. de spelling op MuMe is leidend
2. binnen een artiest willen we wel consequent zijn, anders wordt het een rommeltje

Vanwege 2 is het dus overal Charli XCX, ook als het bij recente releases kennelijk Charli xcx is
1 schrijft inderdaad voor dat 'korte' voorzetsels met kleine letter gaan, dus Weather with You (en zo staat-ie ook op de tracklist van Woodface). En de tenaamstelling van die ene (ex-?)topper is ook Jeroen van der Boom. Daarmee zou het echter ook Lana del Rey moeten zijn, maar zo is MuMe dan weer niet geprogrammeerd... de bestaande 7 noteringen staan er ook al als Lana Del Rey in, dus dat neem ik voor de 8e dan ook maar over.

Casartelli (moderator)
gerre schreef:
Achnee, hopeloos te laat.
Een drukke week is een drukke week, anderzijds is het nou niet echt nieuw dat er rond deze tijd van het jaar laddernominaties verzameld worden en dat de lijst op zeker moment vol is . Je had dus eventueel een maand geleden al even een lijstje kunnen voorbereiden.

Soit, wat mij betreft mag je een reservelijstje indienen. Dan is dat de eerste bron als we later nog iets moeten diskwalificeren of als er een gereserveerde plek niet ingevuld wordt. Graag in aflopende volgorde van welke nummers je het liefst alsnog genomineerd ziet.

Casartelli (moderator)
Poek schreef:
Moet ft. feat. en Feat. nog consequent gemaakt worden?
Zou fijn zijn. Ook hier hebben we een aantal jaar geleden een uniformiseringsslag ingezet: overal Feat. (met hoofdletter) tussen hoofdartiest en gefeaturede artiest (dus niet achter de titel)

Ik heb met de songtitels dit gevolgd zoals elk jaar:
cosmic kid schreef:
Nominatieregels 2025, zorg dat je ze hebt gelezen!

De nominatieregels zijn hetzelfde als de voorgaande jaren: […]

Als voorbeeld:

Dez Mona - Carry On spotify:track:4uPAH6ywuHqNCvS0qpaL2q
The Beatles - A Day In The Life
Het Zesde Metaal - Benauwd spotify:track:5m13hFfBVP7pcwcGCWoxa1
Salem - King Night spotify:track:1fQ7sTkoDooENKCu0u0U7a
Etc.
Etc

YouTube Link(s):

The Beatles - A Day In The Life
etc.

Let ook op de spaties voor en na het streepje. Als het streepje vast zit aan de artiest of de titel is het knap lastig om de boel automatisch te verwerken.

Verder liever ook geen nummering, jaartallen of andere informatie toevoegen aan het lijstje aangezien dit allemaal niet automatisch te verwerken is. Het lijstje dient er uit te zien zoals in het voorbeeld.

Zie dus hoofdletters bij A Day In The Life

Casartelli (moderator)
dynamo d schreef:
Ik heb met de songtitels dit gevolgd zoals elk jaar:

[...]

Zie dus hoofdletters bij A Day In The Life
Hm. Dit wordt een intern beraad.

Onweerwolf
Haha, het is dus mijn schuld.

Casartelli (moderator)
Ik zocht nog een zonde-eend inderdaad.

Onweerwolf
Sowieso is elk woord met een hoofdletter schrijven veel mooier en efficiënter dan die arbitraire Internet regeltjes waar random soorten woorden met kleine letters moeten en anderen niet.

Het lijkt mij logisch als we gewoon de regels aanhouden die gelden voor toevoegingen van albums op deze site. Die dwarse eend heeft ook al zijn zin gekregen bij het vermelden van de featurings

Onweerwolf
Logica is als begrip duidelijk onderhavig aan uitholling.

Wellicht zelfs onderhevig. Nog een geluk dat dat alleen voor het begrip geldt en niet voor de logica zelf.

Onweerwolf
Logisch zou zijn als deze website zich aan mijn regels aanpast.

Onweerwolf schreef:
Sowieso is elk woord met een hoofdletter schrijven veel mooier en efficiënter dan die arbitraire Internet regeltjes waar random soorten woorden met kleine letters moeten en anderen niet.

Dat laatste lijkt inderdaad nogal willekeurig te zijn. In mijn eigen muziekbibliotheek hanteer ik vergelijkbare uitgangspunten als jij, maar schrijf ik juist alle woorden in de titel met kleine letters (afgezien van de eerste letter, eigennamen, plaatsnamen en dergelijke).

Onweerwolf
Choconas schreef:
(quote)

Dat laatste lijkt inderdaad nogal willekeurig te zijn. In mijn eigen muziekbibliotheek hanteer ik vergelijkbare uitgangspunten als jij, maar schrijf ik juist alle woorden in de titel met kleine letters (afgezien van de eerste letter, eigennamen, plaatsnamen en dergelijke).

Helaas is dat niet te automatiseren.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Helaas is dat niet te automatiseren.

Daar heb je helaas gelijk in, daar ben ik gaandeweg ook achter gekomen. Gelukkig heb ik wel wat handige programma's gevonden die het me een stuk gemakkelijker maken, maar volledig automatiseren is mij ook niet gelukt. Elk woord met een hoofdletter is dan het beste alternatief, omdat het vrij simpel te programmeren is, maar ik kan niet zeggen dat ik het erg mooi vind.

Casartelli: Ik neem aan dat ik inmiddels te laat ben...? Vervelende privé-omstandigheden maakten dat ik het volkomen ben vergeten. Als ik nog tijd heb/krijg zet ik ze er alsnog z.s.m. op, hoor.

Ik lees overal dat je een gereserveerd plek hebt Grafmat.
Jouw 5 nominaties zijn volgens mij de laatste 5 om de lijst compleet te maken,

cosmic kid (moderator)
Grafmat schreef:
Casartelli: Ik neem aan dat ik inmiddels te laat ben...? Vervelende privé-omstandigheden maakten dat ik het volkomen ben vergeten. Als ik nog tijd heb/krijg zet ik ze er alsnog z.s.m. op, hoor.

Ik ben geen Casartelli maar als het vandaag nog lukt, zou dat fijn zijn. Dan kunnen we vanaf morgen de luisterlijst klaar zetten

Starsailor - Into the Wild spotify:track:1Nkp97X0VBhGXusB3z0n7J
The Waterboys - My Wanderings in the Weary Land spotify:track:59ySoRL1ZxvfoXxlLfUTJ7
Michael Jackson - Off The Wall spotify:track:3zYpRGnnoegSpt3SguSo3W
Steely Dan - Kid Charlemagne spotify:track:1Ah2XT5vP7kZxS0iXuitik
Daft Punk - Digital Love spotify:track:2VEZx7NWsZ1D0eJ4uv5Fym

Casartelli (moderator)
cosmic kid schreef:
Ik ben geen Casartelli maar als het vandaag nog lukt, zou dat fijn zijn. Dan kunnen we vanaf morgen de luisterlijst klaar zetten
Ik sluit me met terugwerkende kracht graag aan bij mijn woordvoerder.

Als luigifort nu nog even op zeer korte termijn een van zijn The Wake-nominaties vervangt, kunnen we los.

Casartelli schreef:
(quote)
Zou fijn zijn. Ook hier hebben we een aantal jaar geleden een uniformiseringsslag ingezet: overal Feat. (met hoofdletter) tussen hoofdartiest en gefeaturede artiest (dus niet achter de titel)

Dan gaat het om deze nummers:

Azealia Banks ft. Lazy Jay - 212 [Arrie]
Dr. Dre ft. Eminem & Xzibit - What's the Difference [Arno]
Ibeyi ft. Kamasi Washington - Deathless [Arrie]
Waxahatchee feat. MJ Lenderman - Right Back to It [mol]
Yves Tumor feat. James K - Licking an Orchid [Titmeister]

Nog iets:

Echo & the Bunnyman - Over the Wall [bonothecat] -> Echo & The Bunnymen (hoofdletter en meervoud)

Casartelli (moderator)
Poek schreef:
Dan gaat het om deze nummers:
Dank!

Heb het meegenomen - zal vanaf nu de aanpassingen overigens niet meer in de lijst in dit topic doen - die is nu een paar dagen oud en dan begint dat dubbel werk toch wat minder zinvol te voelen.

Casartelli schreef:
(quote)
Ik sluit me met terugwerkende kracht graag aan bij mijn woordvoerder.

Als luigifort nu nog even op zeer korte termijn een van zijn The Wake-nominaties vervangt, kunnen we los.

Waarom?

Dan vervang ik O Pamela

Boy George - The Crying Game
spotify:track:3txSqHwGING6J7waJXN8RJ

Je mag niet 2 dezelfde artiesten nomineren

Gast
geplaatst: vandaag om 15:17 uur

geplaatst: vandaag om 15:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.