MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2025 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Fijn dat een van OutKast's beste nieuw binnenkomt

Deze van DM en Smiths vind ik allebei wel leuk, maar beide bands kunnen wel met een nummer minder.

En (90's) R&B en de Ladder blijft toch een lastige combi. 3 ladders ver en alweer 3x niet gehaald...

Daar is de eerste fijne nieuwkomer van het jaar!

Mooie score voor Rooks. Absoluut niet vanzelfsprekend dat die de lijst haalt.

Casartelli schreef:
De eerste ladder van het jaar was een bescheiden herinnering om me ooit nog eens wat meer in The Tragically Hip te verdiepen - ....

Niet ooit, gewoon nu: https://open.spotify.com/playlist/2nIAzyvxeiDUSPu7pou1dG?si=ea9e971685fb48c1

Nou, stemmen heeft geholpen dus. OutKast erin!

Maar de R&B classics gaan weer roemloos ten onder…

Onbegrijpelijk, geen Lana. De eerste nominatie kansloos naar de vaantjes. Dat noemt men dan wel een pijnlijke ontgroening.

Casartelli (moderator)
Lekker bescheiden playlist wel

Lana Del Rey is wel een opmerkelijke afvaller inderdaad. Heb ik er een keer wel punten voor over...

catdog schreef:
Nou, stemmen heeft geholpen dus. OutKast erin!

Maar de R&B classics gaan weer roemloos ten onder…

Echt zonde van The Boy Is Mine

Roger Doyle - Spring Is Coming With A Strawberry In The Mouth! Eerste grote ontdekking van dit ladderjaar voor mij - bedankt herman voor de nominatie!

ArthurDZ schreef:
Roger Doyle - Spring Is Coming With A Strawberry In The Mouth! Eerste grote ontdekking van dit ladderjaar voor mij - bedankt herman voor de nominatie!

Ken je ook de Caroline Polachek cover?

Arrie schreef:
(quote)

Ken je ook de Caroline Polachek cover?

Vaag, van svhj. Toen niet veel extra aandacht aan besteed, origineel komt nu veel harder binnen.

Ronde 1 - Ladder 4:

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Pulp - Disco 2000 [104] 636
2. Beach House - Myth [214] 617
3. Interpol - Untitled [884] 497
4. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder [485] 488
5. Tears for Fears - Everybody Wants To Rule The World [747] 455
6. Townes Van Zandt - Fare Thee Well, Miss Carousel [363] 434
7. Metallica - The Unforgiven [620] 425
8. Fairport Convention - Matty Groves [751] 390
9. Bert Jansch - Needle Of Death [1759] 352
10. Queensrÿche - Silent Lucidity [1591] 345
11. Ramones - Blitzkrieg Bop [1025] 345
12. 808 State - In Yer Face (Bicep Remix) [1201] 334
13. Creedence Clearwater Revival - Suzie Q [1433] 334
14. The Jimi Hendrix Experience - The Wind Cries Mary [1741] 320
15. Oasis - Supersonic [1330] 311

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. The National - Tropic Morning News [1889] 278
17. The The - Giant [Arno] 270
18. The Sheila Divine - Countrymen [DenDimi] 149
19. Jerry Williams - Let’s Just Forget It [Arrie] 130
20. Bauhaus - Of Lilies and Remains [wendyvortex] 90

72 stemmers deze ronde.

Weer eens een "ouderwetse" 1e ronde ladder waarin de 4 nominaties allen stijf onderaan eindigen. Voor The The hoeft dat nog niet fataal te zijn, die kan het nog via de afvallerslijst redden maar dat is geen absoluut zekerheidje. The National weet zich te handhaven via de afvallerslijst.

Casartelli (moderator)
Vond The Sheila Divine wel een aardige nominatie - dan is-ie niet helemaal voor niks geweest. The The is me sympathiek en het doorgaan van Giant zou me niet in de weg zitten, al is het nogal langdradige nummer in mijn oren wel de zwakste broeder op het album.

Grappig, voor mij is Giant juist de tweede favoriet naast Uncertain Smile. The Sheila Divine vond ik ook zeker niet verkeerd klinken, maar kwam helaas tekort voor de punten.

ArthurDZ schreef:
(quote)

Vaag, van svhj. Toen niet veel extra aandacht aan besteed, origineel komt nu veel harder binnen.

Persoonlijk vind ik het origineel ook wel beter dan de Caroline Polachek cover, al scheelt het ook dat ik het origineel al eerder kende. Tof dat je hem zo goed vindt! Dan maakt de ladder uitslag verder al niet meer uit.

ArthurDZ schreef:

Ik kende al wel de versie van Caroline Polachek en wist dat het een cover was, maar had het origineel nog nooit gehoord. Deze versie vind ik veel beter en heeft van mij ook punten gekregen.

Wat wel opvallend is: zowel de solo-versie van Roger Doyle, als de versie van zijn band Operating Theatre zijn genomineerd. Ik heb ze allebei geluisterd en ze verschillen nauwelijks van elkaar. Wat doen we hiermee, het geen remix/alternatieve versie-beleid in ogenschouw nemend? In een eerder, vergelijkbaar geval (Ceremony van New Order/Joy Division) kon er een niet meedoen.

Lekkere overwinning voor Disco 2000. Mag misschien wel een keer geruild worden met Common People in de finale

jordidj1 schreef:
Lekkere overwinning voor Disco 2000. Mag misschien wel een keer geruild worden met Common People in de finale

Of F.E.E.L.I.N.G. C.A.L.L.E.D. L.O.V.E., die is nog veel beter dan die twee.

Titmeister schreef:
(quote)

Ik kende al wel de versie van Caroline Polachek en wist dat het een cover was, maar had het origineel nog nooit gehoord. Deze versie vind ik veel beter en heeft van mij ook punten gekregen.

Wat wel opvallend is: zowel de solo-versie van Roger Doyle, als de versie van zijn band Operating Theatre zijn genomineerd. Ik heb ze allebei geluisterd en ze verschillen nauwelijks van elkaar. Wat doen we hiermee, het geen remix/alternatieve versie-beleid in ogenschouw nemend? In een eerder, vergelijkbaar geval (Ceremony van New Order/Joy Division) kon er een niet meedoen.

Grappig, ik wist niet dat het 2 keer genomineerd was. Moet zeggen dat ik alleen de versie van Roger Doyle ken, de ander niet beluisterd.

Helaas had ik zelf geen tijd deze ladder te beluisteren en ik had nog wel in mijn agenda gezet dat ie 5 januari langs zou komen... Hopelijk heeft ie het gehaald. Met Supernature toch wel de 2 pareltjes van de ronde wat mij betreft.

Ronde 1 - Ladder 5:

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. The Doors - The End [103] 602
2. The Cult - She Sells Sanctuary [202] 529
3. Sufjan Stevens - Should Have Known Better [650] 446
4. Led Zeppelin - Immigrant Song [572] 422
5. Cerrone - Supernature [123poetertjes] 406
6. Crowded House - Don't Dream It's Over [425] 385
7. Danny Brown - Ain't It Funny [1208] 381
8. LCD Soundsystem - All My Friends [341] 353
9. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst) [771] 345
10. The Slow Show - Bloodline [1486] 330
11. Oasis - Wonderwall [1015] 319
12. First Aid Kit - My Silver Lining [1296] 307
13. Michael Jackson - Dirty Diana [catdog] 281
14. Bettye Lavette - Let Me Down Easy [jeroentjuhh] 279
15. The Pogues - Dirty Old Town [1639] 274

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Metric - Doomscroller [1999] 251
17. ABC - The Look Of Love [954] 247
18. Glen Hansard - Bird Of Sorrow [1851] 198
19. The Sound - Skeletons [1528] 182
20. Roger Doyle - Spring Is Coming With A Strawberry In The Mouth [herman] 163

67 stemmers deze ronde.

De nominaties doen het goed in deze ronde, op Roger Doyle na zijn ze allemaal rechtstreeks door waarbij met name de hoge klassering van Cerrone opvalt.
Als we kijken naar de afvallers denk ik dat Metric zich kan handhaven via de afvallerslijst maar dat is absoluut nog geen zekerheidje. Voor ABC gaat het al een zware kluif worden denk ik maar jhelemaal kansloos is ie nog niet. Glen Hansard en The Sound verlaten de ladder op zeker.

Supernature

Andere 2 binnenkomers ook fijn (bizar dat Dirty Diana eruit was gevallen )

Jammer van ABC (wrs) en Roger Doyle, dan maar voor de versie van Operating Theatre gaan

Aah de eerste mindere uitslag. Zeker jammer dat ABC er waarschijnlijk uit valt

Dirty Diana terug!

DjFrankie (moderator)
Skeletons damn vrije val.

herman schreef:
(quote)

Of F.E.E.L.I.N.G. C.A.L.L.E.D. L.O.V.E., die is nog veel beter dan die twee.

Dit. Wanneer zal MuMe dit eindelijk eens snappen?

DjFrankie schreef:
Skeletons damn vrije val.

Jammer dit idd, één van m'n faffies van het leeuwenbekje, wat jij Arno?

Johnny Marr schreef:
(quote)

Dit. Wanneer zal MuMe dit eindelijk eens snappen?

(quote)

Jammer dit idd, één van m'n faffies van het leeuwenbekje, wat jij Arno?
Alle tien bangers. Deze Skeletons zeker ook.

Titmeister schreef:

Is het niet gewoon hetzelfde? Die van Roger Doyle staat alleen op een verzamelaar genaamd Operating Theatre - The Early Years (double album) en op de Bandcamp-pagina van die verzamelaar schrijven ze over dit nummer: "‘Queen Of No Heart' and ‘Spring Is Coming With A Strawberry In The Mouth' were the result of an initial collaboration between singer/lyricist Elena Lopez and Roger Doyle and were released by Mother Records, the label set up by U2, as a single by Operating Theatre in 1986".

Geweldige ontdekking trouwens. Ik had niet meegekregen dat Polachek's versie een cover is en het origineel is verrassend genoeg beter (en klinkt al heel erg Polachekesque).

Casartelli (moderator)
Titmeister schreef:
Teunnis schreef:
Is het niet gewoon hetzelfde? Die van Roger Doyle staat alleen op een verzamelaar genaamd Operating Theatre - The Early Years (double album) en op de Bandcamp-pagina van die verzamelaar schrijven ze over dit nummer: "‘Queen Of No Heart' and ‘Spring Is Coming With A Strawberry In The Mouth' were the result of an initial collaboration between singer/lyricist Elena Lopez and Roger Doyle and were released by Mother Records, the label set up by U2, as a single by Operating Theatre in 1986".
Dank voor de verduidelijkingen, we gaan naar een vervanger op zoek.

Teunnis schreef:
(quote)

Ja, dat is ook wat ik zeg. Er zitten minimale verschillen tussen beide versies (duur, opnamekwaliteit), maar het zijn inherent 2 versies van hetzelfde nummer.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:31 uur

geplaatst: vandaag om 23:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.