Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2025
zoeken in:
0
geplaatst: 20 maart 2025, 13:00 uur
Ronde 0 - Ladder 25 (tweedaags):
39 Gentle Giant - Peel The Paint +4
35 Alcest - L'Envol
35 Wheel - The Freeze +1
29 Messenger - Dear Departure
19 Haunt The Woods - The Line, Pt. II
21 Rick Wakeman - Arthur +2
16 Arcane Roots - Landslide
17 Koenji Hyakkei - Djebelaki Zomn +3
Nieuwe ladder vanaf: donderdag 20 maart 19:00 uur.
39 Gentle Giant - Peel The Paint +4
35 Alcest - L'Envol
35 Wheel - The Freeze +1
19 Haunt The Woods - The Line, Pt. II
21 Rick Wakeman - Arthur +2
16 Arcane Roots - Landslide
17 Koenji Hyakkei - Djebelaki Zomn +3
0
geplaatst: 20 maart 2025, 13:25 uur
39 Gentle Giant - Peel The Paint
39 Wheel - The Freeze +4
37 Alcest - L'Envol +2
21 Rick Wakeman - Arthur
20 Haunt The Woods - The Line, Pt. II +1
19 Arcane Roots - Landslide +3
17 Koenji Hyakkei - Djebelaki Zomn
Nieuwe ladder vanaf: donderdag 20 maart 19:00 uur
221 ABDrums geeft 2 keer 4 punten en geen 3 punten
39 Gentle Giant - Peel The Paint
39 Wheel - The Freeze +4
37 Alcest - L'Envol +2
21 Rick Wakeman - Arthur
20 Haunt The Woods - The Line, Pt. II +1
19 Arcane Roots - Landslide +3
17 Koenji Hyakkei - Djebelaki Zomn
Nieuwe ladder vanaf: donderdag 20 maart 19:00 uur
221 ABDrums geeft 2 keer 4 punten en geen 3 punten
1
geplaatst: 20 maart 2025, 13:47 uur
Jaaaa, Koenji Hyakkei! Those clazy mothelfuckels!
Totale Magma worship natuurlijk, maar dan met nog meer gekte en heaviness. Helemaal geweldig. Ik moet toch maar eens proberen hier plaat- of cd-werk van te scoren, maar dat valt nog niet mee.
Gentle Giant: that's what I call prog! Niet van die glijerige, voorspelbare, meewarige en oubollige Candelight-prozac, maar echt het muzikale avontuur induiken. Hoog Van Der Graaf Generator gehalte, waarbij je constant op het verkeerde been wordt gezet en er van alles en nog wat gebeurt qua maatsoorten, ritmewisselingen en sfeerveranderingen. Ik was bijna vergeten hoe goed deze band wel niet was.
Wheel: Tool light. Maar Tool light is nog steeds heavy genoeg om een goede indruk achter te laten. Al kan ook ik me niet aan de indruk onttrekken dat hun laatste album niet hun magnum opus is.
Alcest: wat schreef ik ook alweer over glijerige, voorspelbare, meewarige en oubollige Candelight-prozac? En dan is het niet eens prog, maar blackened shoegaze. Geef het een naam, het is zo voorspelbaar als dat een koe boe zegt. Evenzogoed vind ik dit trouwens een behoorlijk lekker nummer van Neige & Co., dat schrijf ik zeker niet altijd.
Messenger: Messenger, ken ik die band? Ik weet het niet. Ik denk het niet. Ik check RYM, MuMe en Discogs en... oh jezus, ik heb dit album zelfs op cd. De Jeff Buckley-vergelijking van meneer bij de kopstem begrijp ik wel. Heeft ook wel een beetje wat weg van Thom Yorke. Erg dromerig nummer, maar bijzonder fraai. Ja, blij te mogen vernemen dat ik dit ooit eens op cd heb aangeschaft.
Haunt The Woods: dezelfde reactie als bij Messenger: ken ik deze band? Nee, deze is toch echt nieuw voor me. Dat we met The Decemberists een verrassende indieprogknaller ontvingen, wil nog niet zeggen dat dat met elke indieband hoeft te gebeuren. Evenwel best een mooi liedje en fraaie gitaarpartijen.
Rick Wakeman: staat al tientallen jaren in de kast, maar volgens mij nog nooit gedraaid. Althans, het nummer klinkt als nieuw in mijn oren. Belegen, brave barokke prog, noem het zelfs rococoprog, maar zeker creatief en onderhoudend gebracht. Echter, de zangpartijen vind ik nogal wiebelig. Die worden trouwens geleverd door Gary Pickford-Hopkins (o.a. ex-Wild Turkey) en Ashley Holt (ex-Warhorse). Die heavy classic rockbands liggen meer in mijn straatje en daar passen hun stemmen beter bij.
Arcane Roots: deze naam zegt me ook vaag wel iets. Ken ik het of ken ik het niet?
Ik blijk er twee cd's van te hebben, maar dat geeft eigenlijk geen antwoord op de vraag. Dit nummer staat er niet op, maar net als Haunt The Woods en Messenger én Alcest best dromerig. Ook prima genietbaar.
Resumé: een hele fijne, nogal dromerige ladder, maar met twee absolute kræckerts. De overige zes ontlopen elkaar niet veel en blinken ook niet uit in vooruitstrevende composities, maar zijn wel erg lekker. Kan ik nu rustig weer verder snurken.
42 Gentle Giant - Peel The Paint +3
40 Wheel - The Freeze +1
37 Alcest - L'Envol
30 Messenger - Dear Departure +1
21 Koenji Hyakkei - Djebelaki Zomn +4
21 Rick Wakeman - Arthur
20 Haunt The Woods - The Line, Pt. II
19 Arcane Roots - Landslide
Totale Magma worship natuurlijk, maar dan met nog meer gekte en heaviness. Helemaal geweldig. Ik moet toch maar eens proberen hier plaat- of cd-werk van te scoren, maar dat valt nog niet mee.
Gentle Giant: that's what I call prog! Niet van die glijerige, voorspelbare, meewarige en oubollige Candelight-prozac, maar echt het muzikale avontuur induiken. Hoog Van Der Graaf Generator gehalte, waarbij je constant op het verkeerde been wordt gezet en er van alles en nog wat gebeurt qua maatsoorten, ritmewisselingen en sfeerveranderingen. Ik was bijna vergeten hoe goed deze band wel niet was.
Wheel: Tool light. Maar Tool light is nog steeds heavy genoeg om een goede indruk achter te laten. Al kan ook ik me niet aan de indruk onttrekken dat hun laatste album niet hun magnum opus is.
Alcest: wat schreef ik ook alweer over glijerige, voorspelbare, meewarige en oubollige Candelight-prozac? En dan is het niet eens prog, maar blackened shoegaze. Geef het een naam, het is zo voorspelbaar als dat een koe boe zegt. Evenzogoed vind ik dit trouwens een behoorlijk lekker nummer van Neige & Co., dat schrijf ik zeker niet altijd.
Messenger: Messenger, ken ik die band? Ik weet het niet. Ik denk het niet. Ik check RYM, MuMe en Discogs en... oh jezus, ik heb dit album zelfs op cd. De Jeff Buckley-vergelijking van meneer bij de kopstem begrijp ik wel. Heeft ook wel een beetje wat weg van Thom Yorke. Erg dromerig nummer, maar bijzonder fraai. Ja, blij te mogen vernemen dat ik dit ooit eens op cd heb aangeschaft.
Haunt The Woods: dezelfde reactie als bij Messenger: ken ik deze band? Nee, deze is toch echt nieuw voor me. Dat we met The Decemberists een verrassende indieprogknaller ontvingen, wil nog niet zeggen dat dat met elke indieband hoeft te gebeuren. Evenwel best een mooi liedje en fraaie gitaarpartijen.
Rick Wakeman: staat al tientallen jaren in de kast, maar volgens mij nog nooit gedraaid. Althans, het nummer klinkt als nieuw in mijn oren. Belegen, brave barokke prog, noem het zelfs rococoprog, maar zeker creatief en onderhoudend gebracht. Echter, de zangpartijen vind ik nogal wiebelig. Die worden trouwens geleverd door Gary Pickford-Hopkins (o.a. ex-Wild Turkey) en Ashley Holt (ex-Warhorse). Die heavy classic rockbands liggen meer in mijn straatje en daar passen hun stemmen beter bij.
Arcane Roots: deze naam zegt me ook vaag wel iets. Ken ik het of ken ik het niet?
Ik blijk er twee cd's van te hebben, maar dat geeft eigenlijk geen antwoord op de vraag. Dit nummer staat er niet op, maar net als Haunt The Woods en Messenger én Alcest best dromerig. Ook prima genietbaar.
Resumé: een hele fijne, nogal dromerige ladder, maar met twee absolute kræckerts. De overige zes ontlopen elkaar niet veel en blinken ook niet uit in vooruitstrevende composities, maar zijn wel erg lekker. Kan ik nu rustig weer verder snurken.
42 Gentle Giant - Peel The Paint +3
40 Wheel - The Freeze +1
37 Alcest - L'Envol
30 Messenger - Dear Departure +1
21 Koenji Hyakkei - Djebelaki Zomn +4
21 Rick Wakeman - Arthur
0
geplaatst: 20 maart 2025, 14:18 uur
46 Gentle Giant - Peel The Paint +4
42 Wheel - The Freeze +2
37 Alcest - L'Envol
30 Messenger - Dear Departure
24 Rick Wakeman - Arthur +3
22 Koenji Hyakkei - Djebelaki Zomn +1
240
Het heeft allemaal weer weining met Prog te maken. Goed, ik mag er niet over zeuren want het is al gedaan.
Ik heb heel veel zin als het echt gaat beginnen! Met herkansingen erbij is dat 3 weken nog?
46 Gentle Giant - Peel The Paint +4
42 Wheel - The Freeze +2
37 Alcest - L'Envol
30 Messenger - Dear Departure
24 Rick Wakeman - Arthur +3
22 Koenji Hyakkei - Djebelaki Zomn +1
240
Het heeft allemaal weer weining met Prog te maken. Goed, ik mag er niet over zeuren want het is al gedaan.
Ik heb heel veel zin als het echt gaat beginnen! Met herkansingen erbij is dat 3 weken nog?
0
geplaatst: 20 maart 2025, 14:37 uur
46 Gentle Giant - Peel The Paint
46 Wheel - The Freeze +4
38 Alcest - L'Envol +1
33 Messenger - Dear Departure +3
24 Rick Wakeman - Arthur
22 Koenji Hyakkei - Djebelaki Zomn
22 Haunt The Woods - The Line, Pt. II+2
250
46 Wheel - The Freeze +4
38 Alcest - L'Envol +1
33 Messenger - Dear Departure +3
24 Rick Wakeman - Arthur
22 Haunt The Woods - The Line, Pt. II+2
250
4
Casartelli (moderator)
geplaatst: 20 maart 2025, 15:12 uur
Floydje schreef:
Ik manage de verwachtingen maar vast even... kort na het einde van Ronde 0 ga ik net op vakantie. Ronde 1 zal eind april beginnen.Ik heb heel veel zin als het echt gaat beginnen! Met herkansingen erbij is dat 3 weken nog?
Overigens telde ABDrums dus 2x4 op en geen 3 en nu telt EvilDrSmith 2x1 op en geen 2. Het puntentotaal is nu weer een veelvoud van 10, maar om een glijerige, voorspelbare, meewarige en oubollige Candelight-prozacrocker van Kayak te citeren: Two wrongs don't make one right. Gaarne beiden aanpassen dus.
0
geplaatst: 20 maart 2025, 15:31 uur
Casartelli schreef:
Overigens telde ABDrums dus 2x4 op en geen 3 en nu telt EvilDrSmith 2x1 op en geen 2. Het puntentotaal is nu weer een veelvoud van 10, maar om een glijerige, voorspelbare, meewarige en oubollige Candelight-prozacrocker van Kayak te citeren: Two wrongs don't make one right. Gaarne beiden aanpassen dus.
Ik dacht de calculatiefuck-up van ABDrums even te compenseren. Overigens telde ABDrums dus 2x4 op en geen 3 en nu telt EvilDrSmith 2x1 op en geen 2. Het puntentotaal is nu weer een veelvoud van 10, maar om een glijerige, voorspelbare, meewarige en oubollige Candelight-prozacrocker van Kayak te citeren: Two wrongs don't make one right. Gaarne beiden aanpassen dus.

47 Wheel - The Freeze +1
38 Alcest - L'Envol
33 Messenger - Dear Departure
24 Rick Wakeman - Arthur
22 Haunt The Woods - The Line, Pt. II
251
0
geplaatst: 20 maart 2025, 17:15 uur
Grr, ik had haast. Excuses, zal de volgende keer beter opletten. Hierbij de correcte stand:
47 Wheel - The Freeze
38 Alcest - L'Envol
24 Rick Wakeman - Arthur
21 Koenji Hyakkei - Djebelaki Zomn -1
250
47 Wheel - The Freeze
38 Alcest - L'Envol
24 Rick Wakeman - Arthur
21 Koenji Hyakkei - Djebelaki Zomn -1
250
0
geplaatst: 20 maart 2025, 18:27 uur
48 Wheel - The Freeze +1
48 Gentle Giant - Peel The Paint +2
42 Alcest - L'Envol +4
24 Rick Wakeman - Arthur
25 Haunt The Woods - The Line, Pt. II +3
21 Koenji Hyakkei - Djebelaki Zomn
260
48 Wheel - The Freeze +1
48 Gentle Giant - Peel The Paint +2
42 Alcest - L'Envol +4
24 Rick Wakeman - Arthur
25 Haunt The Woods - The Line, Pt. II +3
21 Koenji Hyakkei - Djebelaki Zomn
260
0
geplaatst: 20 maart 2025, 19:00 uur
Ronde 0 - Ladder 26 (tweedaags):
Geordie Greep - Holy Holy
Mystery - Pearls and Fire
Tony Banks - You
Don Robertson - Dawn
LEPROUS - Like A Sunken Ship
Mansun - Cancer
Amplifier - Extra Vehicular
Mike Oldfield - Crises
Nieuwe ladder vanaf: zaterdag 22 maart 19:00 uur.
Geordie Greep - Holy Holy
Mystery - Pearls and Fire
Tony Banks - You
Don Robertson - Dawn
LEPROUS - Like A Sunken Ship
Mansun - Cancer
Amplifier - Extra Vehicular
Mike Oldfield - Crises
0
geplaatst: 20 maart 2025, 19:51 uur
4 Mystery - Pearls and Fire
3 Amplifier - Extra Vehicular
2 Mansun - Cancer
1 Tony Banks - You
0 Geordie Greep - Holy Holy
0 Don Robertson - Dawn
0 LEPROUS - Like A Sunken Ship
0 Mike Oldfield - Crises
10
Interessante kennismaking met Mansun. De band vraagt nogal wat van de luisteraar in dit nummer met vele gezichten, maar daardoor gaat het ook na meerdere luisterbeurten niet snel vervelen.
Dawn heeft de twijfelachtige eer het eerste nummer te zijn dat ik niet van begin tot eind heb beluisterd. Ik werd er behoorlijk zenuwachtig van eerlijk gezegd.
De eerste paar minuten van You vind ik vrij saai, maar op basis van het fraaie tweede deel kan ik niet anders dan een punt toekennen.
3 Amplifier - Extra Vehicular
2 Mansun - Cancer
1 Tony Banks - You
0 Geordie Greep - Holy Holy
0 Don Robertson - Dawn
0 LEPROUS - Like A Sunken Ship
0 Mike Oldfield - Crises
10
Interessante kennismaking met Mansun. De band vraagt nogal wat van de luisteraar in dit nummer met vele gezichten, maar daardoor gaat het ook na meerdere luisterbeurten niet snel vervelen.
Dawn heeft de twijfelachtige eer het eerste nummer te zijn dat ik niet van begin tot eind heb beluisterd. Ik werd er behoorlijk zenuwachtig van eerlijk gezegd.
De eerste paar minuten van You vind ik vrij saai, maar op basis van het fraaie tweede deel kan ik niet anders dan een punt toekennen.
1
geplaatst: 20 maart 2025, 20:23 uur
All Day Watcher schreef:
Ik heb er wel al meer niet uitgeluisterd hoor. Het moet ten slotte wel leuk blijven!!
2
geplaatst: 20 maart 2025, 20:45 uur
Nummers niet geheel beluisteren maar wel becommentariëren vind ik zeer kortzichtig. Op die manier ga je de nummers ook niet leren waarderen. In het bijzonder bij dit genre, waar bijvoorbeeld een tweede helft compleet anders kan zijn dan de eerste. Of wanneer een nummer zoveel gezichten heeft dat je niet anders kan dan het geheel uit te zitten om tot een conclusie te komen, zoals bij Koenji Hyakkei van de vorige ladder. Nu vraag ik mij af hoeveel mensen dat nummer hebben uitgezeten...
1
geplaatst: 20 maart 2025, 21:15 uur
Apollo schreef:
Nummers niet geheel beluisteren maar wel becommentariëren vind ik zeer kortzichtig. Op die manier ga je de nummers ook niet leren waarderen. In het bijzonder bij dit genre, waar bijvoorbeeld een tweede helft compleet anders kan zijn dan de eerste. Of wanneer een nummer zoveel gezichten heeft dat je niet anders kan dan het geheel uit te zitten om tot een conclusie te komen, zoals bij Koenji Hyakkei van de vorige ladder. Nu vraag ik mij af hoeveel mensen dat nummer hebben uitgezeten...
Volledig mee eens. Ik vind dat je daarmee geen recht doet aan de muziek en je niet in een adequate positie bent om redelijkerwijs op een gegronde manier punten toe te kennen. Met andere woorden: hoe kun je nummers serieus evalueren en punten toekennen als je ze niet stuk voor stuk luistert?
Maar goed, elders op de site heb ik ook een keer een dergelijke mening verkondigd en dat werd me daar niet echt in dank afgenomen...
1
geplaatst: 20 maart 2025, 21:32 uur
Apollo schreef:
Het is heus niet dat ik na een kwart van een nummer al stop. Als ik me na driekwart echter nog steeds alleen maar zit te irriteren dan kap ik toch echt af. Respect voor degene die dan toch tot het einde door bijt
0
geplaatst: 20 maart 2025, 22:02 uur
5 Amplifier - Extra Vehicular +2
4 Geordie Greep - Holy Holy +4
3 LEPROUS - Like A Sunken Ship +3
2 Mansun - Cancer
1 Tony Banks - You
1 Mike Oldfield - Crises +1
Don Robertson - Dawn
20
Dawn helemaal geluisterd hebbende ben ik het wel eens met het commentaar van All Day Watcher dat het een verschrikkelijk zaadnummer is. Een kleine tien tergende minuten, maar wel uitgezeten. Mijn vierpunter stond bij voorbaat eigenlijk al vast en na beluistering komt daar geen verandering in: Holy Holy vind ik het beste nummer dat vorig jaar uit is gekomen en verslaat hier met gemak de concurrentie.
Leprous volgt op gepaste afstand, maar levert wel een dijk van een puntige progsong af met geweldige vocalen van Einar Solberg en een typerende onderhuidse spanning waar de band in ieder geval sinds Aphelion patent op lijkt te hebben. Dit nummer speelden ze eerder dit jaar ook in Tilburg tijdens een fantastische liveshow, waar de nummers van de plaat Melodies of Atonement naar mijn mening live veel beter uit de verf kwamen dan dat ze op plaat overkomen.
Als ik een matige epic van Mike Oldfield met punten naar huis moet sturen, dan zegt dat veel over de algehele kwaliteit van de ladder. Maar goed, het is niet anders. Amplifier bevalt overigens bij vlagen ook maar weet helaas niet de volledige speelduur te boeien en intrigeren. Twee erg goede nummers dus, een behoorlijk degelijk nummer en een nummer waar ik nog wel een voldoende aan kwijt kan. De rest is niet bijster bijzonder of doet me niks.
5 Amplifier - Extra Vehicular +2
4 Geordie Greep - Holy Holy +4
3 LEPROUS - Like A Sunken Ship +3
2 Mansun - Cancer
1 Tony Banks - You
1 Mike Oldfield - Crises +1
Don Robertson - Dawn
20
Dawn helemaal geluisterd hebbende ben ik het wel eens met het commentaar van All Day Watcher dat het een verschrikkelijk zaadnummer is. Een kleine tien tergende minuten, maar wel uitgezeten. Mijn vierpunter stond bij voorbaat eigenlijk al vast en na beluistering komt daar geen verandering in: Holy Holy vind ik het beste nummer dat vorig jaar uit is gekomen en verslaat hier met gemak de concurrentie.
Leprous volgt op gepaste afstand, maar levert wel een dijk van een puntige progsong af met geweldige vocalen van Einar Solberg en een typerende onderhuidse spanning waar de band in ieder geval sinds Aphelion patent op lijkt te hebben. Dit nummer speelden ze eerder dit jaar ook in Tilburg tijdens een fantastische liveshow, waar de nummers van de plaat Melodies of Atonement naar mijn mening live veel beter uit de verf kwamen dan dat ze op plaat overkomen.
Als ik een matige epic van Mike Oldfield met punten naar huis moet sturen, dan zegt dat veel over de algehele kwaliteit van de ladder. Maar goed, het is niet anders. Amplifier bevalt overigens bij vlagen ook maar weet helaas niet de volledige speelduur te boeien en intrigeren. Twee erg goede nummers dus, een behoorlijk degelijk nummer en een nummer waar ik nog wel een voldoende aan kwijt kan. De rest is niet bijster bijzonder of doet me niks.
3
geplaatst: 20 maart 2025, 22:05 uur
Apollo schreef:
Oh, de meeste luitjes zullen Koenji binnen drie minuten hebben uitgezet, daar durf ik mijn beide handen wel voor in het vuur te steken. Dat is gewoon niet voor ieders oren. Geeft niks. Over twee ladders komen er nummers langs van respectievelijk 20 en 46 minuten. Vooral dat laatste werkje is nogal... anders. Ik zou vast het nodige blokken en vrijmaken in je agenda. Nummers niet geheel beluisteren maar wel becommentariëren vind ik zeer kortzichtig. Op die manier ga je de nummers ook niet leren waarderen. In het bijzonder bij dit genre, waar bijvoorbeeld een tweede helft compleet anders kan zijn dan de eerste. Of wanneer een nummer zoveel gezichten heeft dat je niet anders kan dan het geheel uit te zitten om tot een conclusie te komen, zoals bij Koenji Hyakkei van de vorige ladder. Nu vraag ik mij af hoeveel mensen dat nummer hebben uitgezeten...

0
geplaatst: 20 maart 2025, 22:10 uur
6 Amplifier - Extra Vehicular +1
4 Geordie Greep - Holy Holy
7 Mystery - Pearls and Fire +3
7 LEPROUS - Like A Sunken Ship +4
2 Mansun - Cancer
3 Tony Banks - You +2
1 Mike Oldfield - Crises
Don Robertson - Dawn
30
Herhaling van ladder 9. Geordie Greep kan ik helemaal niets mee. Waarom dit door sommigen zo opgehemeld wordt snap ik niet.
Ook al vind ik dat de sound van Mystery tegenwoordig veel in herhaling valt, zeker in deze ladder is dit toch weer een van de beste nummers. Het gitaarwerk van Michel St. Pere blijft mooi. Dat wordt in mei toch weer 2 avonden genieten in de Boerderij!!
Dit album van Tony Banks heb ik heel wat gedraaid. Dit blijf ik mooi vinden.
Geef Don Robertson een lading klankschalen en zet hem op een zolderkamer. Maar laat hem mij daar niet mee lastig vallen.
De eerste keer dat ik die Lalala hoorde vond ik het niks. Ondertussen is dit een van mijn favorieten van het laatste Leprous album. Wat een heerlijke opbouw zit er in dit nummer.
Mansun lijkt af en toe wel een wedstrijdje distortion/effecten te doen, wat me behoorlijk gaat irriteren. Jammer, want er zitten wel een aantal aardig mooie stukken in.
Lekker muziekje van Amplifier, hier kan ik wel wat langer naar luisteren
Al die lange nummers van Mike Oldfield kunnen me niet echt bekoren
6 Amplifier - Extra Vehicular +1
7 Mystery - Pearls and Fire +3
7 LEPROUS - Like A Sunken Ship +4
2 Mansun - Cancer
3 Tony Banks - You +2
1 Mike Oldfield - Crises
Don Robertson - Dawn
30
Herhaling van ladder 9. Geordie Greep kan ik helemaal niets mee. Waarom dit door sommigen zo opgehemeld wordt snap ik niet.
Ook al vind ik dat de sound van Mystery tegenwoordig veel in herhaling valt, zeker in deze ladder is dit toch weer een van de beste nummers. Het gitaarwerk van Michel St. Pere blijft mooi. Dat wordt in mei toch weer 2 avonden genieten in de Boerderij!!
Dit album van Tony Banks heb ik heel wat gedraaid. Dit blijf ik mooi vinden.
Geef Don Robertson een lading klankschalen en zet hem op een zolderkamer. Maar laat hem mij daar niet mee lastig vallen.
De eerste keer dat ik die Lalala hoorde vond ik het niks. Ondertussen is dit een van mijn favorieten van het laatste Leprous album. Wat een heerlijke opbouw zit er in dit nummer.
Mansun lijkt af en toe wel een wedstrijdje distortion/effecten te doen, wat me behoorlijk gaat irriteren. Jammer, want er zitten wel een aantal aardig mooie stukken in.
Lekker muziekje van Amplifier, hier kan ik wel wat langer naar luisteren
Al die lange nummers van Mike Oldfield kunnen me niet echt bekoren
1
geplaatst: 20 maart 2025, 22:59 uur
9 Amplifier - Extra Vehicular +3
9 Mystery - Pearls and Fire +2
7 LEPROUS - Like A Sunken Ship
6 Mansun - Cancer +4
4 Tony Banks - You +1
1 Mike Oldfield - Crises
Don Robertson - Dawn
40
Ha, wat een fantastische plaat van Mansun. Kan ik weer helemaal overnieuw beginnen met alles te stoffen. Wat een rommel heb je ervan. Maar leuk istie wel. Dat geldt niet voor Don Robertson. En Geordie Greep ook. Die heb ik achter het behang geplakt. Leprous zat al achter het behang. Wat een zanger is die Solberg toch. Je kunt de spetters nog zien na drie lagen verf. Niks meer aan doen. Amplifier dan. Nou vooruit. Die blijft gespaard. Evenals Mystery. Hoezeer ik Mike Oldfield en Tony Banks ook respecteer, het doet mij niet zoveel meer. Tony krijgt dan nog het laatste puntje.
9 Amplifier - Extra Vehicular +3
9 Mystery - Pearls and Fire +2
7 LEPROUS - Like A Sunken Ship
6 Mansun - Cancer +4
4 Tony Banks - You +1
1 Mike Oldfield - Crises
Don Robertson - Dawn
40
Ha, wat een fantastische plaat van Mansun. Kan ik weer helemaal overnieuw beginnen met alles te stoffen. Wat een rommel heb je ervan. Maar leuk istie wel. Dat geldt niet voor Don Robertson. En Geordie Greep ook. Die heb ik achter het behang geplakt. Leprous zat al achter het behang. Wat een zanger is die Solberg toch. Je kunt de spetters nog zien na drie lagen verf. Niks meer aan doen. Amplifier dan. Nou vooruit. Die blijft gespaard. Evenals Mystery. Hoezeer ik Mike Oldfield en Tony Banks ook respecteer, het doet mij niet zoveel meer. Tony krijgt dan nog het laatste puntje.
0
geplaatst: 20 maart 2025, 23:18 uur
11 Amplifier - Extra Vehicular 2
13 Mystery - Pearls and Fire 4
10 LEPROUS - Like A Sunken Ship 3
7 Mansun - Cancer 1
4 Tony Banks - You
1 Mike Oldfield - Crises
Don Robertson - Dawn
50
11 Amplifier - Extra Vehicular 2
13 Mystery - Pearls and Fire 4
10 LEPROUS - Like A Sunken Ship 3
7 Mansun - Cancer 1
4 Tony Banks - You
1 Mike Oldfield - Crises
Don Robertson - Dawn
50
0
geplaatst: 20 maart 2025, 23:41 uur
15 Amplifier - Extra Vehicular 4
15 Mystery - Pearls and Fire 2
13 LEPROUS - Like A Sunken Ship 3
8 Mansun - Cancer 1
4 Tony Banks - You
1 Mike Oldfield - Crises
Don Robertson - Dawn
6 0
15 Amplifier - Extra Vehicular 4
15 Mystery - Pearls and Fire 2
13 LEPROUS - Like A Sunken Ship 3
8 Mansun - Cancer 1
4 Tony Banks - You
1 Mike Oldfield - Crises
Don Robertson - Dawn
6 0
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 20 maart 2025, 23:53 uur
19 Amplifier - Extra Vehicular +4
18 Mystery - Pearls and Fire +3
13 LEPROUS - Like A Sunken Ship
10 Mansun - Cancer +2
4 Tony Banks - You
2 Mike Oldfield - Crises +1
Don Robertson - Dawn
70
19 Amplifier - Extra Vehicular +4
18 Mystery - Pearls and Fire +3
13 LEPROUS - Like A Sunken Ship
10 Mansun - Cancer +2
4 Tony Banks - You
2 Mike Oldfield - Crises +1
Don Robertson - Dawn
70
0
geplaatst: 21 maart 2025, 07:11 uur
23 Amplifier - Extra Vehicular +4
18 Mystery - Pearls and Fire
16 LEPROUS - Like A Sunken Ship +3
12 Mansun - Cancer +2
4 Tony Banks - You
3 Mike Oldfield - Crises +1
Don Robertson - Dawn
80
23 Amplifier - Extra Vehicular +4
18 Mystery - Pearls and Fire
16 LEPROUS - Like A Sunken Ship +3
12 Mansun - Cancer +2
4 Tony Banks - You
3 Mike Oldfield - Crises +1
Don Robertson - Dawn
80
0
geplaatst: 21 maart 2025, 08:27 uur
26 Amplifier - Extra Vehicular +3
22 Mystery - Pearls and Fire +4
18 LEPROUS - Like A Sunken Ship +2
12 Mansun - Cancer
4 Tony Banks - You
4 Mike Oldfield - Crises +1
0 Don Robertson - Dawn
90
26 Amplifier - Extra Vehicular +3
22 Mystery - Pearls and Fire +4
18 LEPROUS - Like A Sunken Ship +2
12 Mansun - Cancer
4 Tony Banks - You
0 Don Robertson - Dawn
90
1
geplaatst: 21 maart 2025, 09:14 uur
29 Amplifier - Extra Vehicular +3
24 Mystery - Pearls and Fire +2
22 LEPROUS - Like A Sunken Ship +4
13 Mansun - Cancer +1
4 Tony Banks - You
0 Don Robertson - Dawn
100
Heb ik weer eens tijd om een ladder goed te beluisteren krijg je dit voorgeschoteld. Leprous wint met gemak. Amplifier brengt nog wat lekker levendigs. Mystery heeft een paar fijne momenten in zich, maar ook niet denderend. Mansus heeft de twijfelachtige eer om het puntje wat die niet verdiend te pakken. Alleen het piano stukje zo halverwege vindt ik wat. Maar goed de rest van de nummers is, laat ik het maar netjes zeggen, niet aan mij besteed.
29 Amplifier - Extra Vehicular +3
24 Mystery - Pearls and Fire +2
22 LEPROUS - Like A Sunken Ship +4
13 Mansun - Cancer +1
4 Tony Banks - You
0 Don Robertson - Dawn
100
Heb ik weer eens tijd om een ladder goed te beluisteren krijg je dit voorgeschoteld. Leprous wint met gemak. Amplifier brengt nog wat lekker levendigs. Mystery heeft een paar fijne momenten in zich, maar ook niet denderend. Mansus heeft de twijfelachtige eer om het puntje wat die niet verdiend te pakken. Alleen het piano stukje zo halverwege vindt ik wat. Maar goed de rest van de nummers is, laat ik het maar netjes zeggen, niet aan mij besteed.
0
geplaatst: 21 maart 2025, 09:25 uur
33 Amplifier - Extra Vehicular +4
24 Mystery - Pearls and Fire
22 LEPROUS - Like A Sunken Ship
15 Mansun - Cancer +2
7 Geordie Greep - Holy Holy +3
5 Mike Oldfield - Crises +1
4 Tony Banks - You
0 Don Robertson - Dawn
110
33 Amplifier - Extra Vehicular +4
24 Mystery - Pearls and Fire
15 Mansun - Cancer +2
7 Geordie Greep - Holy Holy +3
5 Mike Oldfield - Crises +1
4 Tony Banks - You
0 Don Robertson - Dawn
110
1
geplaatst: 21 maart 2025, 10:12 uur
34 Amplifier - Extra Vehicular +1
26 Mystery - Pearls and Fire +2
15 Mansun - Cancer
8 Mike Oldfield - Crises +3
8 Tony Banks - You +4
7 Geordie Greep - Holy Holy
0 Don Robertson - Dawn
120
Wat een zaadplaat van Leprous.
Om Mansun er achteraan te horen maakt het ook niet goed, ik hoor een Thom Yorke en een hele slechte Billy Corgan. Ze weten in dit nummer ook totaal niet wat ze nou willen.
Don heeft hier geen Prog plaat maar wilde het bijna een puntje geven want het is wel gewoon goed. Alice Coltrane vibes. Ik mag dat Spiritual Jazz/New Age wel.
Greep is teveel Praat-Prog, ik wordt er gek van.
Amplifier is prima.
Eindelijk een mooi nummer van Mystery!
Crises kan er mee door, het begin is wel wat minder.
Dat ene stukje wat behoorlijk als Genesis klinkt (de keyboards die als een koor klinken) is het mooiste stuk wat ik de afgelopen weken in de nominatie rondes die ik heb gehoord. Ik heb er een enorm zwak voor en dat maakt een nummer als Entangled ook zo mooi.
34 Amplifier - Extra Vehicular +1
26 Mystery - Pearls and Fire +2
15 Mansun - Cancer
8 Mike Oldfield - Crises +3
8 Tony Banks - You +4
7 Geordie Greep - Holy Holy
0 Don Robertson - Dawn
120
Wat een zaadplaat van Leprous.
Om Mansun er achteraan te horen maakt het ook niet goed, ik hoor een Thom Yorke en een hele slechte Billy Corgan. Ze weten in dit nummer ook totaal niet wat ze nou willen.
Don heeft hier geen Prog plaat maar wilde het bijna een puntje geven want het is wel gewoon goed. Alice Coltrane vibes. Ik mag dat Spiritual Jazz/New Age wel.
Greep is teveel Praat-Prog, ik wordt er gek van.
Amplifier is prima.
Eindelijk een mooi nummer van Mystery!
Crises kan er mee door, het begin is wel wat minder.
Dat ene stukje wat behoorlijk als Genesis klinkt (de keyboards die als een koor klinken) is het mooiste stuk wat ik de afgelopen weken in de nominatie rondes die ik heb gehoord. Ik heb er een enorm zwak voor en dat maakt een nummer als Entangled ook zo mooi.
0
geplaatst: 21 maart 2025, 10:55 uur
34 Amplifier - Extra Vehicular
26 Mystery - Pearls and Fire
19 Mansun - Cancer +4
10 Mike Oldfield - Crises +2
8 Tony Banks - You
8 Geordie Greep - Holy Holy +1
3 Don Robertson - Dawn +3
130
34 Amplifier - Extra Vehicular
26 Mystery - Pearls and Fire
19 Mansun - Cancer +4
10 Mike Oldfield - Crises +2
8 Tony Banks - You
8 Geordie Greep - Holy Holy +1
3 Don Robertson - Dawn +3
130
0
geplaatst: 21 maart 2025, 11:21 uur
Ik heb zo'n beetje alles van Amplifier, Mystery, Mansun en Leprous (ik begrijp de hoofdletters niet helemaal want op hun eigen website staat de bandnaam niet in louter capitals; ook niet op MuMe). Echter, de nominaties hier zouden niet in mijn toplijstjes van deze bands staan.
35 Amplifier - Extra Vehicular +1
28 Mystery - Pearls and Fire +2
25 LEPROUS - Like A Sunken Ship +3
19 Mansun - Cancer
14 Mike Oldfield - Crises +4
8 Tony Banks - You
8 Geordie Greep - Holy Holy
3 Don Robertson - Dawn
140
35 Amplifier - Extra Vehicular +1
28 Mystery - Pearls and Fire +2
25 LEPROUS - Like A Sunken Ship +3
19 Mansun - Cancer
14 Mike Oldfield - Crises +4
8 Tony Banks - You
3 Don Robertson - Dawn
140
1
geplaatst: 21 maart 2025, 11:27 uur
35 Amplifier - Extra Vehicular
28 Mystery - Pearls and Fire
25 LEPROUS - Like A Sunken Ship
21 Mansun - Cancer 2
17 Mike Oldfield - Crises 3
12 Tony Banks - You 4
4 Don Robertson - Dawn 1
Geordie Greep heeft wel verreweg de beste clip
35 Amplifier - Extra Vehicular
28 Mystery - Pearls and Fire
25 LEPROUS - Like A Sunken Ship
21 Mansun - Cancer 2
17 Mike Oldfield - Crises 3
12 Tony Banks - You 4
4 Don Robertson - Dawn 1
Geordie Greep heeft wel verreweg de beste clip

* denotes required fields.