MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2025

zoeken in:
EvilDrSmith schreef:
Sommige vrouwlieven hebben gewoon wat meer muziekeducatie nodig
meneer schreef:
Een mooi discussiepunt natuurlijk daar mijn vrouwlief zo ongeveer vanaf de dag dat we elkaar ontmoet hebben is geconfronteerd en gedoopt in mijn muzieksmaak (waaronder Prog). Dat is nu zo’n 35 jaar geleden.
Nee… Zij heeft geen muziekeducatie meer nodig. Dat zoekt ze zelf wel uit.
En jouw Lief ?
Mooi man, ik lees dat haar smaak prima op die van jou aansluit en vice versa.
Ik probeer de mijne mee te krijgen naar het Roadburn Festival en ik denk dat daar qua programmering zeker een festival uit te halen valt die voor haar boeiend en mooi is, als de (extreme) metal eruit gefilterd is. Het is vooral een muziekavontuur, want er komt een hele rits aan minder bekende en volslagen onbekende artiesten langs.

Gisteren stuurde ze ik haar een linkje door van een cd die ik had gekocht en waarvan ik dacht dat ze die wel tof zou vinden. Een band die een mix maakt van instrumentale Keltische muziek (bagpipes, whistles), electronic beats, stevige (hard)rockgitaren en new age-achtige passages. Een knappe, kundige en catchy kruising tussen kunst en kitch en Keltisch.
En dan komt het uit... Italië.

Bleek ze de band al te kennen en reageerde ze met dit clipje (wat ouder liedje waarin wat minder de tegengesteld-lijkende genres worden opgezocht)

Verder vindt ze alles wat uit Ierland komt bij voorbaat al goed (ze heeft er acht jaar gewoond), vindt ook zij Kate Bush natuurlijk geweldig, is ze vooral van de pop/(alt.)rock/grunge/indie/singer-songwriter/folk en draait veel te vaak Fleetwood Mac. Maar ook de Peter Green era. Traditionele progrock en klassieke muziek kan ze ook waarderen, maar ik moet dan niet aankomen met Stockhausen, Xenakis, Ligeti of Glenn Branca.

Ronde 0 - Ladder 15 (tweedaags):

34 iamthemorning - Freak Show 1
34 Barclay James Harvest - Child Of The Universe 3
33 U.K. - Nevermore 2
26 The Mars Volta - L'Via L'Viaquez 4
21 Lazuli - Sillonner des Océans de Vinyles
18 Ulcerate - Stare Into Death And Be Still
18 Lowen - Waging War Against God
16 Los Jaivas - Tarka y Ocarina

200

Nieuwe ladder vanaf: vrijdag 28 februari 19:00 uur.

37 U.K. - Nevermore +4
35 iamthemorning - Freak Show +1
36 Barclay James Harvest - Child Of The Universe +2
26 The Mars Volta - L'Via L'Viaquez
24 Lazuli - Sillonner des Océans de Vinyles +3

210

Moeilijke Ladder. Ik ken eigenlijk geen enkel nummer echt en dan krijg je best wel heel veel muzikale noten, verschillende sferen, zeer afwisselende zang en tijdsgebonden in je oren van bands waar ik nog een weinig van weet. Teveel info dus om in 2 dagen goed te kunnen behappen laat staan rechtmatig beoordelen. Twijfels om te stemmen maar toch gedaan.

Mooi stuk mijn beste EvilDrSmith over je lief. Een totaal andere muzikale wereld die jullie samen hebben vergeleken met die van ons. Kate Bush is het raakvlak. Maar de liefde spat er bij je van af ! Ik geloof er heilig in dat muziek kan verbinden, vooral als je gelijkgestemden bent. En tsja, Ierland.. Ik snap dat wel. Die hebben een mooie muzikale traditie. En 8 jaar daar mogen wonen..

41 U.K. - Nevermore +4
37 iamthemorning - Freak Show +2
37 Barclay James Harvest - Child Of The Universe +1
27 Lazuli - Sillonner des Océans de Vinyles +3

220

41 U.K. - Nevermore
38 Barclay James Harvest - Child Of The Universe +1
37 iamthemorning - Freak Show
29 Lazuli - Sillonner des Océans de Vinyles +2
22 Ulcerate - Stare Into Death And Be Still +4
19 Los Jaivas - Tarka y Ocarina +3

230

Iamthemorning heb ik ook ooit in het voorprogramma gezien van Gazpacho. Ben ze daarna nog wel een paar keer tegengekomen maar nooit echt goed ingedoken. Moet ik nodig eens verandering in aanbrengen want ik kan dit wel waarderen. Fijn nummer leveren ze hier.

Ulcerate beukt dan weer de andere kant op, wat ook wel heel erg fijn klinkt. Lekker sfeervol, fijn tempo erin en muzikaal zeer interessant. Dit is het beste en meest interessante nummer wat deze ladder te bieden heeft. Machtig sterk nummer wat bij herbeluistering blijft groeien. Kudos Apollo voor de toevoeging . Deze gaat met spoed in mijn playlist om eens verder in te duiken.

Los Jaivas is eventjes inkomen merk ik, maar als die dan eenmaal bezig is dan klinkt dit wel echt heel erg fijn. En dan is het 13 minuten genieten geblazen. En niemand minder dan EvilDrSmith natuurlijk die dit nummer hier inbrengt. Jammer dat zo'n prachtig nummer hier dan weer onderaan te vinden is.

The Mars Volta klinkt lekker vrolijk. Komt wel iets te klinisch over om echt een lekker gevoel over te brengen. Muzikaal zeker niet vervelend, maar weet me niet helemaal vast te grijpen om de 12 minuten helemaal te rechtvaardigen. Maar ook deze ga ik eens verder uitzoeken.

Barclay James Harvest. Ja, ook deze ladder ontkomt er niet aan dus hier is die weer. oubollig dat dit klinkt zeg. Klassieke jaren 70 poprock dit. Best lekker dat wel, relaxt en chill. Kabbelt een beetje voort maar brengt in de laatste minuut nog wel precies een gitaar solo waar ik een zwak voor heb. Kom direct weer in een vakantie stemming, genieten, zon, vrienden, gezelligheid. Geen zorgen en gewoon genieten. Heerlijk. Zo slecht zijn die oubollige nummers niet blijkt maar weer.

Lazuli ken ik nog niet zo heel lang, maar deze plaat bevalt me enorm goed. Dit nummer is dan ook weer genieten geblazen. En deze zet voor mij in ieder geval de ingezette toon van de vorige lekker door. Ook deze doet me weer denk (en verlangen vooral) dat fijne vakantie gevoel. Weg uit de stressbende die het hier is. Maar goed dat is weer een heel ander onderwerp.

Lowen staat onderaan, zal wel weer goed een goed nummer zijn dan. Ja hoor, die opening bevalt me al direct, oeh vrouwenzang dat is ook wel fijn. We horen hier toch overwegend mannen altijd. Muzikaal zit het lekker in elkaar, helaas weten ze mij niet helemaal te raken. Qua zang wel erg fijn.

U.K. staat bovenaan, zal wel weer niets zijn dan. Ja hoor het is weer zo'n oubollig nummertje. Helaas klinkt deze een stuk minder interessant dan BJH doet. Begrijpelijk dat deze hier goed scoort dus.

Verrekt sterke ladder wel. Geen slechte nummers en het is toch even zoeken naar wie de punten krijgen. Hoewel er voor mij eentje duidelijk met kop en schouder bovenuit steekt. De rest daarachter is wel even dringen en verschillende nummers hadden in andere ladders makkelijk punten kunnen krijgen. Any way, ik heb alweer teveel neergetikt hier.

41 U.K. - Nevermore
40 Barclay James Harvest - Child Of The Universe +2
38 iamthemorning - Freak Show +1
29 Lazuli - Sillonner des Océans de Vinyles
29 The Mars Volta - L'Via L'Viaquez +3
22 Lowen - Waging War Against God +4
22 Ulcerate - Stare Into Death And Be Still
19 Los Jaivas - Tarka y Ocarina

Nieuwe ladder vanaf: vrijdag 28 februari 19:00 uur

240

41 U.K. - Nevermore
41 Barclay James Harvest - Child Of The Universe +1
41 iamthemorning - Freak Show +3
33 Lazuli - Sillonner des Océans de Vinyles +4
29 The Mars Volta - L'Via L'Viaquez
22 Lowen - Waging War Against God
21 Los Jaivas - Tarka y Ocarina +2

250

De topladder die anderen hierin zien herken ik niet, daarvoor zijn er teveel nummers die buiten mij smaakpalet vallen, maar wel een interessante kennismaking met een aantal bands. Lazuli en in iets mindere mate iamthemorning bevallen me erg goed, en gaan er met de toppunten vandoor. Los Jaivas vind ik af en toe iets té, maar heeft wel mooie momenten. Verdient geen laatste plaats in deze ladder. Het laatste punt gaat naar BJH. Inderdaad erg zoet en poppy, maar het laatste stuk bezorgt hen net het laatste punt. Bijzonder dat het zo hoog staat.

45 U.K. - Nevermore +4
43 Barclay James Harvest - Child Of The Universe +2
44 iamthemorning - Freak Show +3
34 Lazuli - Sillonner des Océans de Vinyles +1
21 Los Jaivas - Tarka y Ocarina

260

Ongelofelijke debuut plaat van UK.
Ook iamthemorning klinkt "WOW". Heb de cd "Belighted" , maar dit nummer staat op "The Bell " en tja de naam Kate Bush kwam direct bij mij op toen ik dit luisterde .

49 U.K. - Nevermore +4
45 Barclay James Harvest - Child Of The Universe +2
44 iamthemorning - Freak Show
35 Lazuli - Sillonner des Océans de Vinyles +1
24 Los Jaivas - Tarka y Ocarina +3

270

Moeilijke ladder, moest alles 2x luisteren om een beetje te kunnen oordelen. En niet omdat er een enorme uitschieter tussen zit maar omdat de meeste wel gelijk aan elkaar zijn.

Lowen valt in ieder geval meteen af. Als een zanger maar niet zijn of haar mond kan houden dan houd het voor mij ook op. Wel een rif die ik leuk vind maar heb ik dit niet al zo'n beetje 1000 keer al gehoord?

iamthemorning is nou ook niet zo bijzonder en waarom staat dit in vredesnaam nou weer rond de top?

Dat brengt me op Los Jaivas, want dat staat dan weer onderaan (bedenk hier die ene emote met iemand die zichzelf voor de kop slaat) het nummer moet even inkomen inderdaad maar de laatste 3 minuten zijn het mooiste van deze ladder. Toch vind ik de 2 andere nummers die ik graag had willen nomineren een stuk mooier.

Die vreselijke schreeuwlelijk van The Mars Volta begin ik steeds irritanter te vinden, en dan heb ik hun 2 beste albums nog op CD ook....Dat ene salsa of whatever het is stukje is dan wel weer ontzettend lekker (ofwel die ene momenten dat ze eens rustig aan doen). En dan dat rare eind.

Ulcerate is weer van dat brulmetal. 7/10

De tweede van Barclay deze ladder en volgens mij ook de laatste. Een band waar ik me verder in wil verdiepen. De mensen die dit oubollig noemen zijn zelf oubollig en niet geloofwaardig meer. Het is hier behalve de mooie Synth (?) die je af en toe hoort wel wachten op het moment van de gitaarsolo, maar waarom dan weer zo'n snelle fade out???? Gaan we hier Supper's Ready nadoen?

Hoor ik nou een Fransman? In een Prog top 300? Kan dat? Iets wat niet Engels is? Ik vind dit best nog wel geinig.

U.K/alles met John Wetton is altijd goed enkel dat deze wel een beetje vreemd begint kwa zang. Daarna is het genieten en over het algemeen gezien het beste nummer deze ladder.

Fijne afwisselende ladder met Los Jaivas als fijne ontdekking!

49 U.K. - Nevermore
48 iamthemorning - Freak Show +4
45 Barclay James Harvest - Child Of The Universe
37 Lazuli - Sillonner des Océans de Vinyles +2
30 The Mars Volta - L'Via L'Viaquez +1
27 Los Jaivas - Tarka y Ocarina +3

280

Floydje schreef:
Ulcerate is weer van dat brulmetal.

Ik vind dit soort stereotyperend commentaar best kortzichtig en misplaatst.

Ronde 0 - Ladder 16 (tweedaags):

4 The Ocean - Unconformities
3 Anima Mundi - Citadel
2 The Aristocrats - Aristoclub
1 King Crimson - Sleepless
0 Saga - Humble Stance
0 Camel - Fox Hill
0 Moon Safari - A Lifetime To Learn How To Love
0 Once & Future Band - Andromeda

Nieuwe ladder vanaf: zondag 2 maart 19:00 uur

10

En weer een ontdekking waar ik erg vrolijk van word: The Ocean dit keer. De eerste 5 minuten hadden op zichzelf al een prima afgerond, melodieus nummer kunnen vormen. Dat het daarna onverwachts nog een paar minuten flink los gaat, maakt het geheel nóg interessanter.

Saga vind ik een leuke band, maar dit is net een nummer waar ik niet zo veel mee kan. Anima Mundi vind ik wel wat weg hebben van Saga en hun bijdrage aan deze ladder bevalt me een stuk beter.

7 The Ocean - Unconformities +3
4 Anima Mundi - Citadel +1
4 The Aristocrats - Aristoclub +2
4 Moon Safari - A Lifetime To Learn How To Love +4
0 Saga - Humble Stance
0 Camel - Fox Hill

Nieuwe ladder vanaf: zondag 2 maart 19:00 uur

20

Inderdaad een beetje een huppelnummer van Saga
Nee, King Crimson doet me echt helemaal niks
Bij The Ocean heb ik me live een keer dood verveeld, maar verrast hier positief
Dit is toch echt wel een van de slechtste nummers van Camel
Een lekker in het gehoor liggend nummer van the Aristocrats
Ook Moon Safari doet het hier opvallend goed. Ik heb vaker nummers van ze geluisterd wat me nooit heeft overtuigd. Maar dat was deze dus blijkbaar niet.
Ook Anima Mundi luistert lekker weg, al weten ze na een tijdje mijn aandacht niet vast te houden
De Beatlesqe muziek van Once & Future Band doet me niks

11 The Ocean - Unconformities +4
6 The Aristocrats - Aristoclub +2
5 Moon Safari - A Lifetime To Learn How To Love +1
4 Anima Mundi - Citadel
3 Saga - Humble Stance +3
0 Camel - Fox Hill

Nieuwe ladder vanaf: zondag 2 maart 19:00 uur.

30

Matige ladder deze keer. Alleen The Ocean levert hier een kwalitatief hoogstaand werkje af. de rest is vrij pover.

Casartelli (moderator)
Normaal geef ik bij elke tiebreak ook even een overzicht van hoe het ervoor staat met de afvallers (waarvan er immers 60 alsnog doorgaan). Er is echter nog geen enkele tiebreak rond de 4e/5e plek geweest.

Wel hebben we nu 15 ladders en dus 60 afvallers gehad. Vanaf deze ladder gaan er dus nummers écht afvallen. Een overzichtje (van hoogste naar laagste score):

Jon Anderson & The Band Geeks - Counties and Countries
Carptree - Kicking and Collecting
John Miles - Overture
Black Mountain - Wucan
Haken - Nightingale
Iotunn - The Tower of Cosmic Nihility
Triana - Abre La Puerta
Soup - Clandestine Eyes
Psychotic Waltz - A Psychotic Waltz
Agalloch - Falling Snow
VOLA - Tray
Dream Theater - A View from the Top of the World
Blind Ego - In a Blink of an Eye
Water - Sail Away
Amorphis - Black Winter Day
The Mars Volta - L'Via L'Viaquez
Arco Iris - Obertura
Enslaved - Norvegr
Kate Bush - Running Up That Hill
Retrospective - What Will Be Next
Karnataka - Don't Forget My Name
Ritual - The Feline Companion
Midas Fall - Cold Waves Divide Us
Thy Catafalque - Vashegyek
Los Jaivas - Tarka y Ocarina
---------- VIRTUELE SCHEIDSLIJN ----------
Geordie Greep - The Magician
Venus Principle - Rebel Drones
Robby Valentine - Embrace the Unknown
Moonsorrow - Pimeä
Opeth - In Mist She Was Standing
Abarax - As We Spoke
Believe - VII
White Ward - No Cure for Pain
Savatage - Believe
Kiev - Be Gone Dull Cage
Ulcerate - Stare Into Death And Be Still
Lowen - Waging War Against God
Nightwish - Perfume Of The Timeless
Frank Zappa - Don't Eat the Yellow Snow suite
My Dying Bride - The Cry of Mankind
Klone - Interlaced
Eros Ramazzotti - Musica è
Neal Morse & The Resonance - Eternity in Your Eyes
Novena - Corazon
Tesseract - Legion
Breznev Fun Club - Inseguito dai creditori
Can - Future Days
Bent Knee - Time Deer
Eddie Henderson - Scorpio-Libra
IONS - A Terrible Mistake
Teramaze - Hands Are Tied
Anderwelt - Transanimalism
Shamblemaths - Knucklecog
Veilburner - A Shadow of a Shadow
Periphery - Dracul Gras
Senyawa - Vajranala
TesseracT - War Of Being
Madvillain - Strange ways
Ved Buens Ende - Den Saakaldte
Oöphoi - Chikai Bardo: Dissolution

Casartelli (moderator)

11 The Ocean - Unconformities
6 The Aristocrats - Aristoclub
6 Saga - Humble Stance +3
5 Moon Safari - A Lifetime To Learn How To Love
5 King Crimson - Sleepless +4
4 Anima Mundi - Citadel
2 Once & Future Band - Andromeda +2
1 Camel - Fox Hill +1

40

King Crimson swingend de jaren '80 door... jawel, een eigen nominatie.
Vorig jaar heb ik me, overwegend naar tevredenheid, eens goed in Saga ondergedompeld. Het speelse Humble Stance was allicht al bekend.
Van Once & Future Band had ik nog nooit gehoord. Weinig nieuws onder de zon, maar wel een compact nummer met een prettige sound.
Camel hoort tot mijn favoriete bands; dit album en nummer niet per se.
The Ocean lag op koers om het laatste puntje te pakken, maar in de tweede helft gooien ze hun eigen glazen in.
Het album van The Aristocrats was me te veel instrumentaal spierballenvertoon; dit nummer zo los gaat nog wel.
Anima Mundi staat bij mij op een permanente waakvlam. Dit nummer komt me wat rommelig en vocaal bij vlagen onplezierig voor.
Moon Safari klinkt vertrouwd, maar in dit nummer ook niet echt opwindend.

Floydje schreef:
De mensen die dit oubollig noemen zijn zelf oubollig en niet geloofwaardig meer.

Oubollig als in ouderwets, nee zo zie ik mezelf niet eigenlijk (betwijfel of ik ook in die leeftijdsgroep behoor). Als in flauw, ja dat bij vlagen wel natuurlijk. En geloofwaardig was is sowieso al niet dus dat scheelt weer

Gelukkig kunnen we beide van dit nummer genieten. Zo erg is het dus niet om naar oubollige muziek te luisteren. Goede muziek is goede muziek toch? de term brulmetal ga ik wel van je lenen trouwens. Die kan nog wel leuk gebruikt worden als omschrijving. Zie het al voor me, de brulmetal top 300...

11 The Ocean - Unconformities
10 Saga - Humble Stance 4
8 Moon Safari - A Lifetime To Learn How To Love 3
6 King Crimson - Sleepless 1
4 Anima Mundi - Citadel
3 Camel - Fox Hill 2
2 Once & Future Band - Andromeda

5 0

14 The Ocean - Unconformities 3
10 Saga - Humble Stance
8 Moon Safari - A Lifetime To Learn How To Love
10 King Crimson - Sleepless 4
4 Anima Mundi - Citadel
4 Camel - Fox Hill 1
4 Once & Future Band - Andromeda 2

Denk je aan Camel dan denk je niet aan Fox Hill maar het is wel een prettig liedje maar ook niet veel meer dan dat. Wel net een puntje! De andere grootmacht krijgt de volle mep, de Belew jaren staan in hoog aanzien bij mij. The Ocean vond ik een zeer fijne spanningsboog hebben die krijgen er 3 en het verder bij mij onbekende Once & Future Band geef ik er twee, een prettige luisterervaring.

Zoals wellicht bekend heb ik zeer weinig op met Saga, dit nummer vertegenwoordigd eigenlijk alles van de band waar ik een hekel aan heb.

17 The Ocean - Unconformities +3
10 Saga - Humble Stance
10 Moon Safari - A Lifetime To Learn How To Love +2
10 King Crimson - Sleepless
8 Camel - Fox Hill +4
7 The Aristocrats - Aristoclub +1
4 Anima Mundi - Citadel
4 Once & Future Band - Andromeda

70

En dan hoor je opeens de vele invloeden van andere bands op Prog muziek.

Ik bedoel Saga is hier duidelijke beïnvloed door Het Klein Orkest en Doe Maar.
King Crimson heeft zijn inspiratie bij The Cure gevonden.
Moon Safari is blijkbaar een dag en avond wezen kijken bij het Flevo Festival en opgewekt verder gegaan.
The Ocean is waarschijnlijk daar ook geweest, vond het niks en gaf halverwege een tegenreactie.
Camel begint met huppelprog gelijk een aflevering van Monty Python maar wordt dan wat serieuzer. En ik vind het nog mooi worden ook.

Flauw natuurlijk wat ik schrijf maar het is Lente, ik heb een dikke week vakantie en ik heb er zin in !

17 The Ocean - Unconformities
13 King Crimson - Sleepless 3
12 Camel - Fox Hill +4
10 Saga - Humble Stance
10 Moon Safari - A Lifetime To Learn How To Love
9 The Aristocrats - Aristoclub +2
5 Anima Mundi - Citadel 1

19 The Ocean - Unconformities +2
17 King Crimson - Sleepless +4
13 Saga - Humble Stance +3
12 Camel - Fox Hill
10 Moon Safari - A Lifetime To Learn How To Love
10 The Aristocrats - Aristoclub +1
5 Anima Mundi - Citadel

90

Ik kan juist wel wat met deze KC en ook deze Saga ligt me wel. Ik ben dol op huppelen...

19 The Ocean - Unconformities
19 King Crimson - Sleepless +2
17 Saga - Humble Stance +4
15 Camel - Fox Hill +3
11 Moon Safari - A Lifetime To Learn How To Love +1
10 The Aristocrats - Aristoclub
5 Anima Mundi - Citadel

23 The Ocean - Unconformities +4
19 King Crimson - Sleepless
18 Saga - Humble Stance +1
17 Camel - Fox Hill +2
14 Moon Safari - A Lifetime To Learn How To Love +3
5 Anima Mundi - Citadel

110

All Day Watcher schreef:
En weer een ontdekking waar ik erg vrolijk van word: The Ocean dit keer. De eerste 5 minuten hadden op zichzelf al een prima afgerond, melodieus nummer kunnen vormen. Dat het daarna onverwachts nog een paar minuten flink los gaat, maakt het geheel nóg interessanter.

Die dynamiek is precies het mooie van de betere post-metal, waar ik The Ocean zeker onder schaar; als dit je aanspreekt, heb je nog een boel moois te ontdekken binnen deze niche...

27 The Ocean - Unconformities +4
21 Saga - Humble Stance +3
20 King Crimson - Sleepless +1
17 Camel - Fox Hill
14 Moon Safari - A Lifetime To Learn How To Love
12 The Aristocrats - Aristoclub +2
5 Anima Mundi - Citadel

120

The Ocean - Deze band heeft veel betere nummers in huis. Wel de beste van het laatste album, maar tegelijk de zwakste 4 punten tot nu toe.

King Crimson - Zoekende naar de crème de la crème van de prog is het niet gek dat deze band goed vertegenwoordigd zal zijn, maar hoort dit nummer daar nou bij? Wat mij betreft niet. Nogal saaie, overheersende baslijntjes.

Saga - Blijkbaar ook weggemoffeld in een 'nog luisteren'-lijstje. Geen hoogvlieger binnen de kaders van het spel, maar zeker niet verkeerd. Zet een overtuigend slotstuk in waar de nodige variëteit geëtaleerd wordt.

Camel - Net als bij King Crimson en The Ocean: deze band heeft zoveel betere nummers. Dit is mij te melig.

Moon Safari - Dit zijn van die nummers waar je merkt dat de smaken heel erg uiteen kunnen lopen. Wat een afschuwelijk kitscherig nummer is dit. Die tekst en zanger zijn huiveringwekkend glad en mierzoet, brrr.

The Aristocrats - Die hoes voorspelt weinig goeds. Een trio instrumentvaardige muzikanten die een eind wegjammen. Wat een matige ladder dat ik overweeg hier punten aan te geven.

Anima Mundi - Leuk om andere landen voorbij te zien komen, maar dit zet Cuba niet prominent op de kaart. Het voelt allemaal gewoontjes en richtingloos aan, fletse zanger en oninteressant om 11 minuten te laten duren.

Once & Future Band - Het beste voor het laatst-fenomeen waant hier regelmatig rond, maar die vlieger gaat hier niet op. Misschien té veilig? Het ontbreekt aan een beetje progressieve stoerdoenerij.

Mijns inziens de zwakste ladder tot nu toe, hoogste cijfer zou een 7,0 zijn.

24 The Ocean - Unconformities +1
22 King Crimson - Sleepless +3
18 Saga - Humble Stance
21 Camel - Fox Hill +4
16 Moon Safari - A Lifetime To Learn How To Love +2
5 Anima Mundi - Citadel

120

28 The Ocean - Unconformities +4
23 King Crimson - Sleepless +1
20 Saga - Humble Stance +2
21 Camel - Fox Hill
16 Moon Safari - A Lifetime To Learn How To Love
13 The Aristocrats - Aristoclub +3
5 Anima Mundi - Citadel

130

The Ocean kan ik altijd goed waarderen, deze ook weer.
Saga heeft het voordeel dat het zonnetje hier net lekker naar binnen schijnt terwijl die begint te spelen.
The Aristocrats zijn lekker levendig en vrolijk. Erg leuke verrassing wel dit.
Verder eigenlijk een zeer matige ladder dit. Laatste puntje maar naar King Crimson die nog een beetje interessant klinken hier.

30 The Ocean - Unconformities +2
24 Camel - Fox Hill +3
23 King Crimson - Sleepless
20 Moon Safari - A Lifetime To Learn How To Love +4
20 Saga - Humble Stance
14 The Aristocrats - Aristoclub +1
5 Anima Mundi - Citadel

140

Gast
geplaatst: vandaag om 12:28 uur

geplaatst: vandaag om 12:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.