MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2025

zoeken in:
Prachtige winnaar, dito presentatie. Etob bedankt!

Ik kan de nieuwe maand om ongeveer 21:00 klaarzetten.

Wat een top 3 ❤️

Dank voor de prettige presentatie, Etob!

Op de wat overschatte nummer 2 na, ook een ijzersterke top 4 en fantastische winnaar.

Kunst-school-win-naar, kunst-school-win-naar

Dit was de presentatie die zo’n geweldige maandfinale verdiende, dank Etob!

De afgelopen weken waren even te druk om mee te spelen, maar ik heb zojuist met veel plezier je finalepresentatie terug gelezen Etob! Morgen probeer ik de finaleliedjes te luisteren.

Ik ga proberen komende maand weer aan te haken. Helaas wel gelijk een valse start, want vanavond nomineren gaat hem niet worden. Dropt één van jullie Berghain voor me?

Bedankt Etob voor een prachtige finale. Vooral blij met de nrs 2 en 3! Dank voor de tijd en energie die je er in gestoken hebt!

Thanks Etob voor je zeer toffe presentatie!

Dank voor de geniale presentatie Etob!
Overigens kwamen we erachter dat we niet dezelfde uitslag hadden. We komen tot de conclusie dat iemand nadat Etob de uitslag heeft berekend nog zijn stem heeft veranderd. Bovenstaande uitslag van Etob mag blijven staan. Scheelt overigens 1 puntje hier en daar.

Titmeister: Bascinet ≥ Spire > War
Rain King: Hayden Pedigo nog even aangezet vanmiddag. Erg fijn ja, maar beter? Dat weet ik niet. Ik vind de punky stijl van Gwenifer wel tof. Ik kijk uit naar je nominatie.
Edgar18: ik zal het startsignaal voor de derde nominatieronde wat later doen dan de volgende keer.

Oktober
De volgende 12 nummers zijn automatisch genomineerd:

De 4 hoogst genoteerde singles uit 2025 op RateYourMusic.com t/m oktober:

Anna von Hausswolff - Struggle With the Beast
Magdalena Bay - Paint Me a Picture
Slayyyter - Crank
Kim Petras - I Like Ur Look

Vervolgens de 4 hoogst genoteerde nummers uit de laatste uit oktober '25 afkomstige gezamenlijke weeklijst van de MuMeAfrekening 2025

Archive - Look at Us
Gorillaz feat. Sparks - The Happy Dictator
Tame Impala - Dracula
Miley Cyrus feat. Lindsey Buckingham & Mick Fleetwood - Secrets

En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de 4 meest populaire albums op MusicMeter van oktober 2025. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 voorrang hebben. Als een album voldoet aan de criteria, maar de meest aangevinkte track al genomineerd is, dan nomineert het album geen nummer. Bij gelijke stand kijken we naar de trackrating op RYM.

Psychonaut - Stargazer
Florence + the Machine - One of the Greats
Gazpacho - Starling
Soulwax - Run Free

Alfabetische lijst:

Archive - Look at Us
Anna von Hausswolff - Struggle With the Beast
Florence + the Machine - One of the Greats
Gazpacho - Starling
Gorillaz feat. Sparks - The Happy Dictator
Kim Petras - I Like Ur Look
Magdalena Bay - Paint Me a Picture
Miley Cyrus feat. Lindsey Buckingham & Mick Fleetwood - Secrets
Psychonaut - Stargazer
Slayyyter - Crank
Soulwax - Run Free
Tame Impala - Dracula

De overige 52 nummers gaan we zelf nomineren. Zie de openingspost voor een uitleg mbt welke nummers wel en niet genomineerd kunnen worden. Het belangrijkste criteria is dat een nummer afkomstig is uit 2025 en niet eerder heeft meegespeeld in een SvhJ-topic.

Check alsjeblieft d.m.v. de zoekfunctie in dit topic en het topic van vorig jaar of een nummer al genomineerd is.

Het verzoek jullie nominaties te voorzien van een Spotify-uri.

Tot slot het vriendelijke verzoek: check even goed of een nummer écht uit 2025 afkomstig is. Single uit ’24 kan ook, als hij maar op een 2025 release verschenen is.

Laten we ook deze keer met twee nummers nomineren starten, om de achterstand in te halen.

DE NOMINATIERONDE VOOR EEN DERDE NOMINATIE: DONDERDAG 21:00

Musicmeter: Song van het Jaar 2025 - playlist by pauljojo | Spotify - open.spotify.com

13. Charli xcx - House featuring John Cale spotify:track:6lYUgmE829m06SMC6tG3qD
14. Danny Brown feat. underscores - Copycats spotify:track:0N8aH4DmGUEZWJMo6WVPbY

15. Mouseatouille - Harry and the Jets spotify:track:16WIH4tySN6EmjACiBwAYJ
16. Racing Mount Pleasant - Outlast spotify:track:1ctDUAAad7Em6JenrjdMNC

17. DJ Seinfeld feat. Confidence Man - The Right spotify:track:6Rs9a5wCEYHviyHVIMa0Eb
18. Lily Allen - Pussy Palace spotify:track:73vfMXcXa6iY1E3lpf2fZO

Speciaal voor Edgar18 en wellicht kan ik met mijn 2e nominatie zelfs ArthurDZ verleiden hier weer mee te doen...

19. Rosalía feat. Björk & Yves Tumor - Berghain spotify:track:6V4ntlX6608rd3Ec5SpVhj
20. The Mountain Goats - Cold at Night spotify:track:4ijPmmfOtdbCxdNJMLQvF7

21. Heathe - My Gods Destroy spotify:track:5THBu8NFO9k028yEFzksjW
22. Tiga - Ecstasy Surrounds Me spotify:track:6J5Vp555Genn0IpAzbNURc

Allee hup, laat de FOMO maar voldoende aanwezig zijn om weer aan te haken. Ik kan wel niet beloven elke ronde te kunnen stemmen.

23. Zaho de Sagazan - Langage (Orchestral) spotify:track:3GbpP0Se1XIcqtUWbFnfiP
24. Kilu - i don't wanna die today spotify:track:4oKUWM85yPB6Q4HNXxD1n4

Ok, lets go.

25. Taylor Swift - The Fate of Ophelia spotify:track:53iuhJlwXhSER5J2IYYv1W

pauljojo schreef:

26. Rosalía - Berghain spotify:track:6V4ntlX6608rd3Ec5SpVhj

is al genomineerd, nummertje 19

Thanks en excuus. Andere boeg:

26. Dimscûa - On Being and Nothingness spotify:track:1dXhlsmo9HZWD8yiEJe3rl

27. Širom - Tiny Dewdrop Explosions Crackling Delightfully spotify:track:4nybtVTBAZRgUcrm9mmBKk

Wat een album weer van mijn landgenoten Daar ga ik de komende maanden nog wel van blijven nomineren.

Heerlijke presentatie trouwens, applaus voor Etob

Mijn top-3 bij de bovenste vier en een prachtige winnaar. Eindelijk weer eens jazz!

Leuke presentatie Etob! Toch wel een verrassende winnaar.

28. Mac DeMarco – Rooster spotify:track:53x1Wib1wn4GnKZHhQcU41
29. Everything Is Recorded – Porcupine Tattoo [DJ Koze Remix] spotify:track:7HkpSCzqJHmAEgYvoUlfgW

30. Armand Hammer & The Alchemist (ft. Pink Siifu) - Crisis Phone spotify:track:0rmqGBqkp5CvsCZr2eiYQ1
31. Rosalía - Porcelana spotify:track:3hETtcSLmNncBjPMLHtVZs

32. JID - Community spotify:track:3LXxHFZWt6OHdBsgucSIjJ

Linkje via mobiel gedaan dus hopelijk werkt t

33. Bill Callahan - The Man I'm Supposed to Be

34. Juana Molina - Siestas ahí spotify:track:48ZuLtNLHM0I5DdmIo99YZ
35. Brighde Chaimbeul - Dùsgadh/Walking spotify:track:4teKM0rInDrVSQcJbcrQRe

Rain King schreef:
33. Bill Callahan - The Man I'm Supposed to Be spotify:track:3Kbgwa33bP2XwjjI2f4K5V

36. Lucrecia Dalt feat. Juana Molina - The Common Reader spotify:track:63B2LhulqKXmKdKI1nkkDJ
37. Sinsuke Fujieda Group - Silent Night spotify:track:0W1tAAiZSboYp6HZ3qZDkC

Dank voor de geweldige presentatie weer, Etob, en wat een prachtige winnaar! Eindelijk weer eens jazz aan de top inderdaad, hoe lang is dat alweer geleden?

De hoeveelste Japanse ShvJ-maandwinnaar is dit eigenlijk, Gretz? Eerder hadden we al eens TEKE::TEKE, maar andere Japanse maandwinnaars schieten me zo niet te binnen.

38. SPRINTS - To the Bone spotify:track:1XBy11iMnbQW8cfyjNzBTM
39. Superpoze - Ravenne, 1321 spotify:track:2KFCrSp1CUspInDCaBGnwh

Gast
geplaatst: vandaag om 19:07 uur

geplaatst: vandaag om 19:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.