Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #7: John Denver
zoeken in:
1
geplaatst: afgelopen vrijdag om 21:53 uur
EvilDrSmith schreef:
1. Michael Sembello - Maniac* (al is deze cover nóg beter)
2. Survivor - Eye Of The Tiger*
Je zult ook zo'n geweldige top twee hebben 1. Michael Sembello - Maniac* (al is deze cover nóg beter)

Geinig om te zien dat we de laatste tijd vaker overeenkomen qua muzieksmaak (niet bepaald verwacht)...en dat jij meer naar die van mij neigt en uiteraard niet vice versa

motel matches dank voor deze trip.
0
geplaatst: afgelopen vrijdag om 22:12 uur
Bedankt voor deze interessante GH, motel matches. Het is een mooie, gevarieerde eindlijst geworden.
Dan gaan we nu verder met een man die nooit een Oscar heeft gewonnen, maar wel de nodige andere prijzen, en bovendien heel veel mensen blij heeft gemaakt met zijn muziek: John Denver.
Dan gaan we nu verder met een man die nooit een Oscar heeft gewonnen, maar wel de nodige andere prijzen, en bovendien heel veel mensen blij heeft gemaakt met zijn muziek: John Denver.
6
geplaatst: afgelopen vrijdag om 22:16 uur
GREATEST HITS OF JOHN DENVER – RONDE 1
https://wp-cpr.s3.amazonaws.com/uploads/2019/05/johndenver.5.png
Als je geboren bent als Henry John Deutschendorf Jr. en een carrière in de muziekindustrie nastreeft, is het niet geheel verrassend dat je op zoek gaat naar een artiestennaam. John wilde een korte, makkelijk te onthouden achternaam die goed paste bij zijn muzikale identiteit. Hij koos uiteindelijk voor zijn favoriete plek Denver, vanwege de verbondenheid die hij voelde met de bergen en natuur van de staat Colorado.
John Denver groeide uit tot een van de meest geliefde Amerikaanse folk- en countryzangers van de jaren ’70 en stond bekend om zijn warme stemgeluid en teksten met thema’s als natuur, eenvoud en menselijke verbondenheid. Naast muzikant was hij ook actief als milieu- en humanitair activist.
Het gevoel dat ik krijg als ik naar zijn muziek luister, zou je kunnen omschrijven als “heimwee naar een tijd die ik niet ken”. Die zin springt dan vaak ineens in mijn hoofd en ik wist nooit waar hij vandaan kwam. Voor deze gelegenheid heb ik het maar eens opgezocht en het blijkt een nummer van Guus Meeuwis & Vagant te zijn, wie had dat gedacht...
In de psychologie is er ook een term voor deze nostalgie naar een tijd die je niet zelf hebt meegemaakt: anemoia. Het feit dat Denver voor mij dé artiest bij uitstek is om op vinyl te beluisteren, heeft hier misschien ook wel mee te maken.
Maar goed. Dit gevoel wil ik dus graag oproepen en vast zien te houden tot vrijdagavond. Terug naar die eenvoudige, vredige tijd die natuurlijk nooit echt bestaan heeft, maar waar John je toch moeiteloos mee naartoe neemt met zijn prachtige, rustgevende stem. En dat gaan we doen met een startlijst die bestaat uit zijn hoogste noteringen in de Amerikaanse hitlijst, de Billboard Hot 100.
Annie's Song
Autograph
Back Home Again
Fly Away
Friends With You
How Can I Leave You Again
I Want To Live
I'm Sorry
It Amazes Me
Like A Sad Song
Looking For Space
My Sweet Lady
Perhaps Love (feat. Plácido Domingo)
Rocky Mountain High
Shanghai Breezes
Some Days Are Diamonds
Sunshine on My Shoulders
Sweet Surrender
Take Me Home, Country Roads (feat. Fat City)
Thank God I'm a Country Boy
Alle nummers zijn te vinden in deze playlist:
Greatest Hits of John Denver – Startlijst
Met maar liefst 30 studioalbums op zijn naam ontbreken er natuurlijk nog de nodige tijdloze nummers, dus het zou een koud kunstje voor jullie moeten zijn om er nog 10 voor te dragen voor een plekje in de volgende ronde.
Deadline: maandag 16 maart om 20:00.
Veel luisterplezier gewenst en succes met het bedenken van mooie toevoegingen. Of hebben jullie allemaal al een shortlist voorbereid, zoals musicborst? Ik kijk in ieder geval uit naar jullie lijstjes! En tussendoor zal ik het waarschijnlijk weer niet kunnen laten om jullie wat weetjes voor te schotelen.
Casartelli, cosmic kid, DjFrankie of panjoe: wil één van jullie de topic titel aanpassen? Alvast bedankt!
https://wp-cpr.s3.amazonaws.com/uploads/2019/05/johndenver.5.png
Als je geboren bent als Henry John Deutschendorf Jr. en een carrière in de muziekindustrie nastreeft, is het niet geheel verrassend dat je op zoek gaat naar een artiestennaam. John wilde een korte, makkelijk te onthouden achternaam die goed paste bij zijn muzikale identiteit. Hij koos uiteindelijk voor zijn favoriete plek Denver, vanwege de verbondenheid die hij voelde met de bergen en natuur van de staat Colorado.
John Denver groeide uit tot een van de meest geliefde Amerikaanse folk- en countryzangers van de jaren ’70 en stond bekend om zijn warme stemgeluid en teksten met thema’s als natuur, eenvoud en menselijke verbondenheid. Naast muzikant was hij ook actief als milieu- en humanitair activist.
Het gevoel dat ik krijg als ik naar zijn muziek luister, zou je kunnen omschrijven als “heimwee naar een tijd die ik niet ken”. Die zin springt dan vaak ineens in mijn hoofd en ik wist nooit waar hij vandaan kwam. Voor deze gelegenheid heb ik het maar eens opgezocht en het blijkt een nummer van Guus Meeuwis & Vagant te zijn, wie had dat gedacht...

In de psychologie is er ook een term voor deze nostalgie naar een tijd die je niet zelf hebt meegemaakt: anemoia. Het feit dat Denver voor mij dé artiest bij uitstek is om op vinyl te beluisteren, heeft hier misschien ook wel mee te maken.
Maar goed. Dit gevoel wil ik dus graag oproepen en vast zien te houden tot vrijdagavond. Terug naar die eenvoudige, vredige tijd die natuurlijk nooit echt bestaan heeft, maar waar John je toch moeiteloos mee naartoe neemt met zijn prachtige, rustgevende stem. En dat gaan we doen met een startlijst die bestaat uit zijn hoogste noteringen in de Amerikaanse hitlijst, de Billboard Hot 100.
Annie's Song
Autograph
Back Home Again
Fly Away
Friends With You
How Can I Leave You Again
I Want To Live
I'm Sorry
It Amazes Me
Like A Sad Song
Looking For Space
My Sweet Lady
Perhaps Love (feat. Plácido Domingo)
Rocky Mountain High
Shanghai Breezes
Some Days Are Diamonds
Sunshine on My Shoulders
Sweet Surrender
Take Me Home, Country Roads (feat. Fat City)
Thank God I'm a Country Boy
Alle nummers zijn te vinden in deze playlist:
Greatest Hits of John Denver – Startlijst
Met maar liefst 30 studioalbums op zijn naam ontbreken er natuurlijk nog de nodige tijdloze nummers, dus het zou een koud kunstje voor jullie moeten zijn om er nog 10 voor te dragen voor een plekje in de volgende ronde.
Deadline: maandag 16 maart om 20:00.
Veel luisterplezier gewenst en succes met het bedenken van mooie toevoegingen. Of hebben jullie allemaal al een shortlist voorbereid, zoals musicborst? Ik kijk in ieder geval uit naar jullie lijstjes! En tussendoor zal ik het waarschijnlijk weer niet kunnen laten om jullie wat weetjes voor te schotelen.
Casartelli, cosmic kid, DjFrankie of panjoe: wil één van jullie de topic titel aanpassen? Alvast bedankt!
1
geplaatst: afgelopen vrijdag om 22:27 uur
Calypso [Niet in de startlijst
]
Children Of The Universe
Darcy Farrow
Eagles And Horses (I’m Flying Again)
Farewell Andromeda (Welcome To My Morning)
I Watch You Sleeping
Isabel
Postcard From Paris (Wish You Were Here)
Spirit
The Foxfire Suite
Leuk weer eens ander genre; country in dit geval.
John Denver (helaas verongelukt met zijn vliegtuig) had een prachtige stem.
]Children Of The Universe
Darcy Farrow
Eagles And Horses (I’m Flying Again)
I Watch You Sleeping
Isabel
Spirit
The Foxfire Suite
Leuk weer eens ander genre; country in dit geval.
John Denver (helaas verongelukt met zijn vliegtuig) had een prachtige stem.
0
geplaatst: afgelopen vrijdag om 22:36 uur
Thanks motel matches
Tijd uit het oog verloren, maar dat had weinig uitgemaakt voor de eindstand
Tijd uit het oog verloren, maar dat had weinig uitgemaakt voor de eindstand
1
geplaatst: afgelopen vrijdag om 22:52 uur
Baby You Look Good To Me Tonight
Calypso
Follow Me
I'd Rather Be A Cowboy
Leaving On A Jetplane
Love Again
Rhymes And Reasons
Starwood In Aspen
Wild Montana Skies
Calypso
Follow Me
I'd Rather Be A Cowboy
Leaving On A Jetplane
Love Again
Rhymes And Reasons
Starwood In Aspen
Wild Montana Skies
1
geplaatst: gisteren om 00:59 uur
Ha, daar is ie dan eindelijk, John Denver, de artiest die al jaren op plaats 11 staat in mijn top 10 favorieten artiesten! 
Inderdaad zag ik hem al aankomen en de laatste weken door al zijn 30 albums geworsteld in de positieve zin van het woord natuurlijk.
Keurig 30 nummers op een rijtje gezet met het idee dat de startlijst wel zijn beste 20 nummers zou bevatten en zodoende ik de 10 ontbrekende nummers eenvoudig kan toevoegen. Wat blijkt, heeft de spelleider besloten om niet met zijn 20 beste nummers te beginnen maar met de 20 grootste Amerikaanse hits op de proppen te komen. Het moge duidelijk zijn dat de gemiddelde Amerikaanse Billboard klant niet bekend staat om zijn/haar verfijnde muzieksmaak...
Grote klassiekers ontbreken en ik zie liedjes waar ik zelf geen actieve herinnering aan heb...
Enfin, daarom onderstaande lijst om e.e.a. te corrigeren natuurlijk, want wij (lees: ik) weet het veel beter.
Het werden dus geen 10 maar 23 nummers (benieuwd of de jury hier tegen durft op te treden) die nodig in de GH lijst toegevoegd moeten worden:
Amsterdam
Aspenglow
Calypso
City Of New Orleans
A Country Girl in Paris
The Eagle and the Hawk
Eagles and Horses
Farewell Andromeda (Welcome to My Morning)
The Flower That Shattered the Stone
Follow Me
For You
Goodbye Again
Grandma's Feather Bed
Isabel
Leaving on a Jet Plane
Matthew
Never a Doubt
Poems, Prayers and Promises
Potter's Wheel
Rhymes and Reasons
This Old Guitar
Windsong
Wild Montana Skies

Inderdaad zag ik hem al aankomen en de laatste weken door al zijn 30 albums geworsteld in de positieve zin van het woord natuurlijk.
Keurig 30 nummers op een rijtje gezet met het idee dat de startlijst wel zijn beste 20 nummers zou bevatten en zodoende ik de 10 ontbrekende nummers eenvoudig kan toevoegen. Wat blijkt, heeft de spelleider besloten om niet met zijn 20 beste nummers te beginnen maar met de 20 grootste Amerikaanse hits op de proppen te komen. Het moge duidelijk zijn dat de gemiddelde Amerikaanse Billboard klant niet bekend staat om zijn/haar verfijnde muzieksmaak...
Grote klassiekers ontbreken en ik zie liedjes waar ik zelf geen actieve herinnering aan heb...
Enfin, daarom onderstaande lijst om e.e.a. te corrigeren natuurlijk, want wij (lees: ik) weet het veel beter.
Het werden dus geen 10 maar 23 nummers (benieuwd of de jury hier tegen durft op te treden) die nodig in de GH lijst toegevoegd moeten worden:
Amsterdam
Aspenglow
Calypso

City Of New Orleans
A Country Girl in Paris
The Eagle and the Hawk
Eagles and Horses
Follow Me
For You
Goodbye Again
Grandma's Feather Bed
Isabel
Leaving on a Jet Plane

Matthew
Never a Doubt
Poems, Prayers and Promises
Potter's Wheel
Rhymes and Reasons
This Old Guitar
Windsong
Wild Montana Skies
2
geplaatst: gisteren om 04:04 uur
Zal ik dan een pact sluiten met musicborst en slechts een nummer nomineren? Dan hebben we bij elkaar slechts iets meer dan geoorloofd. 
Ik ben niet zo goed op de hoogte van zijn oeuvre, maar dat het wrang getitelde, maar fabelachtig mooie Leaving On A Jet Plane niet tot zijn grootste hits behoort, geeft maar weer eens het ongelijk van de (Amerikaanse) massa aan.
Het lijkt me trouwens way too much eer voor Guus Geeuw'es om die nostalgiezin aan hem toe te dichten. Alsof die zin - en zeker het gevoel - nooit eerder zou zijn uitgesproken?
Al zie ik idd alleen maar zijn naam oppoppen bij de zoekresultaten. Getverdikkie. Of zegt dit iets over jouw heimelijke voorkeur voor Brabantse folkloremuziek dat die zin zo in je hoofd zit?
Ik zie dat ze in het Welsh er ook een woord voor hebben: Hiraeth.
Dat Survivor waanzinnig sterke AOR/hardrock speelde en tal van briljante platen heeft uitgebracht, en 'Maniac' uitstekend geschikt is om in een explosieve darksynthversie een volle zaal metalheads compleet uit hun dak te laten gaan, geeft alleen maar aan wat voor verfijnde en doorontwikkelde smaak voor stevige muziek jij hebt. Ik leer elke dag weer van je. 
Ook nog dank voor organisatie, motel matches!

Ik ben niet zo goed op de hoogte van zijn oeuvre, maar dat het wrang getitelde, maar fabelachtig mooie Leaving On A Jet Plane niet tot zijn grootste hits behoort, geeft maar weer eens het ongelijk van de (Amerikaanse) massa aan.
Het lijkt me trouwens way too much eer voor Guus Geeuw'es om die nostalgiezin aan hem toe te dichten. Alsof die zin - en zeker het gevoel - nooit eerder zou zijn uitgesproken?
Al zie ik idd alleen maar zijn naam oppoppen bij de zoekresultaten. Getverdikkie. Of zegt dit iets over jouw heimelijke voorkeur voor Brabantse folkloremuziek dat die zin zo in je hoofd zit?

Ik zie dat ze in het Welsh er ook een woord voor hebben: Hiraeth.
EvilDrSmith schreef:
Poeha schreef:
Je zult ook zo'n geweldige top twee hebben
Geinig om te zien dat we de laatste tijd vaker overeenkomen qua muzieksmaak (niet bepaald verwacht)...en dat jij meer naar die van mij neigt en uiteraard niet vice versa
Uiteraard pas ik me aan aan jouw smaak. Je zult ook zo'n geweldige top twee hebben

Dat Survivor waanzinnig sterke AOR/hardrock speelde en tal van briljante platen heeft uitgebracht, en 'Maniac' uitstekend geschikt is om in een explosieve darksynthversie een volle zaal metalheads compleet uit hun dak te laten gaan, geeft alleen maar aan wat voor verfijnde en doorontwikkelde smaak voor stevige muziek jij hebt. Ik leer elke dag weer van je. 
Ook nog dank voor organisatie, motel matches!
1
geplaatst: gisteren om 04:38 uur
Amsterdam
Calypso
Follow Me
I'd Rather Be A Cowboy
Leaving on a Jet Plane
Starwood In Aspen
Wild Montana Skies
Windsong
Calypso
Follow Me
I'd Rather Be A Cowboy
Leaving on a Jet Plane
Starwood In Aspen
Wild Montana Skies
Windsong
2
geplaatst: gisteren om 07:56 uur
John Denver is erg ondergewaardeerd op deze site en fijn dat er aandacht is voor de beste man 

0
geplaatst: gisteren om 08:40 uur
Amsterdam
Calypso
The Eagle and the Hawk
Song for the Life
Follow Me
Garden Song
Leaving on a Jet Plane
Starwood in Aspen
Wrangell Mountain Song
Calypso
The Eagle and the Hawk
Song for the Life
Follow Me
Garden Song
Leaving on a Jet Plane
Starwood in Aspen
Wrangell Mountain Song
1
geplaatst: gisteren om 09:18 uur
Calypso
Christmas Like A Lullaby
Follow Me
Goodbye Again
Is It Love
Leaving On A Jet Plane
Love Again
Rhymes And Reasons
The Gift You Are
Christmas Like A Lullaby
Follow Me
Goodbye Again
Is It Love
Leaving On A Jet Plane
Love Again
Rhymes And Reasons
The Gift You Are
1
geplaatst: gisteren om 10:03 uur
I'd Rather Be a Cowboy
It's About Time
Leaving On A Jet Plane
Matthew
Molly
Poems, Prayers & Promises
Rhymes and Reasons
Two Different Directions
We Don't Live Here No More
I'd Rather Be a Cowboy
It's About Time
Leaving On A Jet Plane
Matthew
Molly
Poems, Prayers & Promises
Rhymes and Reasons
Two Different Directions
We Don't Live Here No More
0
geplaatst: gisteren om 10:47 uur
All Day Watcher schreef:
. En dat gaan we doen met een startlijst die bestaat uit zijn hoogste noteringen in de Amerikaanse hitlijst, de Billboard Hot 100.
. En dat gaan we doen met een startlijst die bestaat uit zijn hoogste noteringen in de Amerikaanse hitlijst, de Billboard Hot 100.
Zijn veruit grootste hit in Nederland was Calypso. Was het dan geen grote hit in de VS? Jawel, en eigenlijk had hij zelfs met dit criterium de startlijst moeten halen, alleen staat het niet bij zijn discography op Wikipedia. Wel bij het nummer zelf:
Released as the B-side of "I'm Sorry", "Calypso" received substantial airplay, enabling it to chart on the Billboard Hot 100.[2] After "I'm Sorry" fell out of the #1 position, "Calypso" began receiving more airplay than "I'm Sorry," thus causing Billboard to list "Calypso" as the new A-side,[1] starting the week ending October 11, 1975.[3] Hence, "Calypso" is itself considered a #2 hit on the Hot 100.[4]
Denver heeft trouwens ook nog een gedeeltelijk Nederlandstalig liedje uitgebracht, nog net voor zijn dood. Al vraag ik me af of de artiesten elkaar ooit ontmoet hebben:
Sowieso niet bij het volgende duet, want die is postuum:
0
geplaatst: gisteren om 10:59 uur
EvilDrSmith schreef:
Zal ik dan een pact sluiten met musicborst en slechts een nummer nomineren? Dan hebben we bij elkaar slechts iets meer dan geoorloofd.

Het was echter wel een heel grote hit daar, al was het in een andere versie. De enige nummer1hit in de VS van het volgende trio:
1
geplaatst: gisteren om 11:38 uur
Calypso
Falling Leaves (The Refugees)
Grandma's Feather Bed
Leaving On A Jetplane
Matthew
Rhymes And Reasons
Starwood In Aspen
The Eagle and the Hawk
Wild Montana Skies
Falling Leaves (The Refugees)
Grandma's Feather Bed
Leaving On A Jetplane
Matthew
Rhymes And Reasons
Starwood In Aspen
The Eagle and the Hawk
Wild Montana Skies
2
geplaatst: gisteren om 12:12 uur
musicborst schreef:
De jury heeft de hele ochtend in spoedoverleg gezeten. Hoe om te gaan met dit onverwachte, baldadige gedrag? Er zijn liters koffie en tientallen volgeschreven flipover vellen doorheen gegaan en de emoties liepen soms hoog op.
Uiteindelijk werd een dure consultant ingevlogen, die met het idee kwam om elk van de 23 nummers als 0,43 mee te rekenen. De jury heeft deze oplossing echter naast zich neergelegd en unaniem besloten dat ook een gewaardeerde vaste deelnemer als de heer musicborst zich aan de spelregels dient te houden.
Hierbij dus het vriendelijke doch dringende verzoek om alle 23 nummers nog eens te beluisteren (wat natuurlijk geen straf is) en 13 nummers weg te strepen. Dat is gelijk een mooie oefening voor de taak die ons allen in ronde 2 wacht.
0
geplaatst: gisteren om 12:25 uur
Poek schreef:
Zijn veruit grootste hit in Nederland was Calypso. Was het dan geen grote hit in de VS? Jawel, en eigenlijk had hij zelfs met dit criterium de startlijst moeten halen, alleen staat het niet bij zijn discography op Wikipedia. Wel bij het nummer zelf:
Klopt natuurlijk helemaal wat je hier zegt. Toen A-kant I'm Sorry wegzakte van de nummer 1 positie, kreeg B-kant Calypso ineens veel meer airplay en werd het officieus als nieuwe A-kant beschouwd. Maar daarin ligt direct de verklaring voor mijn keuze om het nummer niet in de startlijst op te nemen. Calypso is niet officieel uitgebracht als A-kant en daarom ook niet te vinden in het officiële archief van de Billboard 100.
Overigens maakte ik me vooraf totaal geen zorgen over de kansen van Calypso om via ronde 1 in te stromen.
1
geplaatst: gisteren om 15:06 uur
johannesB schreef:
Amsterdam
Calypso
The Eagle and the Hawk
Song for the Life
Follow Me
Garden Song
Leaving on a Jet Plane
Starwood in Aspen
Wrangell Mountain Song
Amsterdam
Calypso
The Eagle and the Hawk
Song for the Life
Follow Me
Garden Song
Leaving on a Jet Plane
Starwood in Aspen
Wrangell Mountain Song
Ik begrijp en waardeer je enthousiasme, maar zou je 1 van deze 11 nummers willen wegstrepen uit je lijstje?
1
geplaatst: gisteren om 15:37 uur
Calypso
The Eagle and the Hawk
Song for the Life
Follow Me
Garden Song
Leaving on a Jet Plane
Starwood in Aspen
Wrangell Mountain Song
All Day Watcher
The Eagle and the Hawk
Song for the Life
Follow Me
Garden Song
Leaving on a Jet Plane
Starwood in Aspen
Wrangell Mountain Song
All Day Watcher
1
geplaatst: gisteren om 17:11 uur
Ik kon ook niets anders verwachten van de spelleider als hij in zijn openingspost al gaat strooien met termen als "anemoia" Nee, ik dacht niet dat ik tegen de regels in, gewoon op gevoel 23 nummers te kunnen nomineren. De tijd dat regels overruled konden worden door de juiste emoties is nooit geweest en nu dus ook niet... 
Goed, het kill your darlings proces maar nu al in ronde 1...
Deze 10 blijven over, geen zin in strategisch stemmen:
Amsterdam
Calypso
City Of New Orleans
The Eagle and the Hawk
Leaving on a Jet Plane
Matthew
Potter's Wheel
Rhymes and Reasons
This Old Guitar
Waar blijven trouwens de legendarische ADWeetjes?

Goed, het kill your darlings proces maar nu al in ronde 1...
Deze 10 blijven over, geen zin in strategisch stemmen:
Amsterdam
Calypso
City Of New Orleans
The Eagle and the Hawk
Leaving on a Jet Plane
Matthew
Potter's Wheel
Rhymes and Reasons
This Old Guitar
Waar blijven trouwens de legendarische ADWeetjes?

0
geplaatst: gisteren om 17:51 uur
EvilDrSmith schreef:
Poek schreef:
Het was echter wel een heel grote hit daar, al was het in een andere versie. De enige nummer1hit in de VS van het volgende trio:
Nouja zeg, nooit geweten en dat terwijl ik nota bene de lp 'Album 1700 (1967)', de verzamelaar 'Ten Years Together' (1970) én de cd/dvd-boxset 'Carry It On' (2004) van het trio in de kast heb staan met daarop hun versie. Misschien zou het helpen als ik al die platen en cd's ook eens een keer zou draaien?Het was echter wel een heel grote hit daar, al was het in een andere versie. De enige nummer1hit in de VS van het volgende trio:
Maar het is dus wel een original van John Denver, daar begon ik even aan te twijfelen, maar hij blijkt 'em eerst te hebben verpatst/uitgeleend aan PP&M. Mooie versie, ook. Thnx voor de info!
1
geplaatst: gisteren om 18:05 uur
EvilDrSmith schreef:
Maar het is dus wel een original van John Denver, daar begon ik even aan te twijfelen, maar hij blijkt 'em eerst te hebben verpatst/uitgeleend aan PP&M.
Maar het is dus wel een original van John Denver, daar begon ik even aan te twijfelen, maar hij blijkt 'em eerst te hebben verpatst/uitgeleend aan PP&M.
Volgens mij heeft hij het zelf eerst uitgebracht in 1966, maar dan onder een andere titel:
Daarna heeft hij het nog (minstens) twee keer opnieuw opgenomen.
Ook opmerkelijk dat het op een album van PP&M uit 1967 staat, maar het pas in 1969 op single werd uitgebracht.
0
geplaatst: gisteren om 18:15 uur
Poek schreef:
Volgens mij heeft hij het zelf eerst uitgebracht in 1966, maar dan onder een andere titel:
(embed)
Ook opmerkelijk dat het op een album van PP&M uit 1967 staat, maar het pas in 1969 op single werd uitgebracht.
Hij heeft er in ieder geval verstandig aan gedaan om de songtitel te veranderen, die heeft veel meer jeu dan die wat kinderachtige originele songtitel. Leuk om die premature versie ook eens te hebben gehoord (en mooi dat hij er nog aan heeft zitten schaven tot de definitieve en veel mooiere versie)Volgens mij heeft hij het zelf eerst uitgebracht in 1966, maar dan onder een andere titel:
(embed)
0
geplaatst: gisteren om 18:28 uur
Er is ook Leaving on a Airplane versie van Acda en de Munnik maar dat willen jullie niet weten. Oops... 

1
geplaatst: gisteren om 21:31 uur
WEETJE #1
Als je het over John Denver hebt, gaat het standaard over twee onderwerpen: zijn mooie muziek (uiteraard) maar ook zijn passie voor de luchtvaart. Hij was zelf piloot, verzamelde vintage vliegtuigen en vloog graag en regelmatig in experimentele toestellen.
https://allthatsinteresting.com/wordpress/wp-content/uploads/2018/10/John-Denver-Plane.jpg
Helaas werd zijn grote passie hem ook fataal. Op 12 oktober 1997 voerde Denver touch-and-go oefenlandingen uit met een sportvliegtuigje in Monterey Bay, Californië. Hij vloog daarbij in een Rutan Long EZ, een licht, experimenteel toestel met een ongebruikelijk ontwerp. Na drie geslaagde pogingen, dook het toestel plotseling steil naar beneden en belandde het in de oceaan.
De oorzaak is nooit met zekerheid vastgesteld, maar volgens kenners is het aannemelijk dat Denver de lastig bereikbare brandstofschakelaar (achter zijn schouder) heeft willen bedienen, wat leidde tot een onverwachte manoeuvre en verlies van controle.
John Denver werd slechts 53 jaar oud en hoewel zijn grootste successen toen al ruim achter hem lagen, reageerde de wereld geschokt en verslagen op zijn onverwachte overlijden.
In Aspen, waar hij al sinds begin jaren ’70 woonde, kwamen zo’n 1.500 mensen samen voor een grote publieke herdenking. Later werd in diezelfde plaats een permanent eerbetoon geopend: de John Denver Sanctuary. Dit is een vrij toegankelijk park met stenen monumenten, gegraveerde teksten uit zijn liedjes en een serene tuin.
https://www.denverpost.com/wp-content/uploads/2023/04/TDP-Z-Johns-Song-Garden-in-John-Denver-Sanctuary.jpg?w=1024&h=768
Het is uitgegroeid tot een ontmoetingsplek voor fans, met name ieder jaar in oktober, als Aspen een week lang de muzikale nalatenschap van Denver viert met tribute bands, bijeenkomsten en wandelingen in de natuur.
Als je het over John Denver hebt, gaat het standaard over twee onderwerpen: zijn mooie muziek (uiteraard) maar ook zijn passie voor de luchtvaart. Hij was zelf piloot, verzamelde vintage vliegtuigen en vloog graag en regelmatig in experimentele toestellen.
https://allthatsinteresting.com/wordpress/wp-content/uploads/2018/10/John-Denver-Plane.jpg
Helaas werd zijn grote passie hem ook fataal. Op 12 oktober 1997 voerde Denver touch-and-go oefenlandingen uit met een sportvliegtuigje in Monterey Bay, Californië. Hij vloog daarbij in een Rutan Long EZ, een licht, experimenteel toestel met een ongebruikelijk ontwerp. Na drie geslaagde pogingen, dook het toestel plotseling steil naar beneden en belandde het in de oceaan.
De oorzaak is nooit met zekerheid vastgesteld, maar volgens kenners is het aannemelijk dat Denver de lastig bereikbare brandstofschakelaar (achter zijn schouder) heeft willen bedienen, wat leidde tot een onverwachte manoeuvre en verlies van controle.
John Denver werd slechts 53 jaar oud en hoewel zijn grootste successen toen al ruim achter hem lagen, reageerde de wereld geschokt en verslagen op zijn onverwachte overlijden.
In Aspen, waar hij al sinds begin jaren ’70 woonde, kwamen zo’n 1.500 mensen samen voor een grote publieke herdenking. Later werd in diezelfde plaats een permanent eerbetoon geopend: de John Denver Sanctuary. Dit is een vrij toegankelijk park met stenen monumenten, gegraveerde teksten uit zijn liedjes en een serene tuin.
https://www.denverpost.com/wp-content/uploads/2023/04/TDP-Z-Johns-Song-Garden-in-John-Denver-Sanctuary.jpg?w=1024&h=768
Het is uitgegroeid tot een ontmoetingsplek voor fans, met name ieder jaar in oktober, als Aspen een week lang de muzikale nalatenschap van Denver viert met tribute bands, bijeenkomsten en wandelingen in de natuur.
* denotes required fields.