Muziek / Muziekgames / Favoriete Metalnummer per Land - nu in: Nederland!
zoeken in:
0
geplaatst: 21 september 2025, 03:36 uur
'De Vlinder En De Dromer': wat een geweldige titel, het had zo een liedje van Elly & Rikkert kunnen zijn. 
Wel een lastige battle. Ik vind/vond WT in die periode geweldig, maar tegenwoordig zit ik qua voorkeur veel meer in de Walg-hoek. Was het Mother Earth of Deceiver of Fools geweest, dan zou WT mijn punt hebben gekregen. Nu ga ik toch nipt voor Walg.
5-5

Wel een lastige battle. Ik vind/vond WT in die periode geweldig, maar tegenwoordig zit ik qua voorkeur veel meer in de Walg-hoek. Was het Mother Earth of Deceiver of Fools geweest, dan zou WT mijn punt hebben gekregen. Nu ga ik toch nipt voor Walg.
5-5
0
geplaatst: 21 september 2025, 10:15 uur
Pffff, wat moeilijk. Ik wil deze niet beslissen, vandaar de gelijkmaker:
6-6
6-6
0
geplaatst: 21 september 2025, 11:18 uur
Wel lekker nostalgisch om Ice Queen weer eens te horen, vroeger was ik groot WT-fan maar tegenwoordig niet echt meer.
6-7
42. Teethgrinder - Discomfort (2015) vs. The Gathering - Sand and Mercury (1995)
6-7
42. Teethgrinder - Discomfort (2015) vs. The Gathering - Sand and Mercury (1995)
0
geplaatst: 21 september 2025, 11:35 uur
1-2 Teethgrinder toch een weergaloze bak herrie als ik eerst The Gathering gehoord heb. Mij wat te langgerekt zwaar op de hand. Nighttime Birds heb ik als enige in het CD-rek.
0
geplaatst: 21 september 2025, 14:56 uur
1
geplaatst: 21 september 2025, 20:17 uur
Toegeven vind ik dit nummer van The Devil's Blood vele malen beter, maar het is geen metal. Twijfelde al over de inclusie, maar besloten niet te streng te zijn. Nog wat naslagwerk verricht, maar ik vind geen een website die stelt dat het om metal zou gaan.
2-4
2-4
0
geplaatst: 21 september 2025, 20:43 uur
Apollo schreef:
Toegeven vind ik dit nummer van The Devil's Blood vele malen beter, maar het is geen metal. Twijfelde al over de inclusie, maar besloten niet te streng te zijn. Nog wat naslagwerk verricht, maar ik vind geen een website die stelt dat het om metal zou gaan.
Wel twijfelen over The Devil's Blood, maar niet over Vandenberg?? Bij eerstgenoemde staat tenminste nog heavy metal, terecht (!), als onderliggende stijl. Bij Vandenberg staat dat niet eens vermeld (al vind ik dat qua sound enigszins discutabel, want de toon van de gitaren op deze comebackplaat schuurt tegen een metalgeluid aan). Toegeven vind ik dit nummer van The Devil's Blood vele malen beter, maar het is geen metal. Twijfelde al over de inclusie, maar besloten niet te streng te zijn. Nog wat naslagwerk verricht, maar ik vind geen een website die stelt dat het om metal zou gaan.
Niet te veel gatekeepend nadenken Apollo, gewoon genieten van de ontzagwekkende en fucking awesome gitaarsolo's die menig pur sang metalbandje volledig tot as verpulveren.
4-4
1
geplaatst: 21 september 2025, 20:51 uur
@EvilDrSmith
Goed voorbeeld hoe misleidend RYM kan zijn. Een subgenretag 'heavy metal', maar als je kijkt naar de stemverdeling (want de gebruikers bepalen wat jij ziet) zijn er maar 4 accounts die ten gunste van deze tag stemmen en maar liefst 16 accounts tegen deze tag. Desondanks staat er nu heavy metal en wordt het als tegenargument aangevoerd. Vandenberg ben ik op zich met je eens als het om de artiest gaat, maar dit nummer vind ik wel voldoende heavy metal en dat horen wij allebei. Dit nummer van The Devil's Blood is, om jouw woorden te stelen, bloody focking awesome, en zal ik onthouden voor de progladder.
Goed voorbeeld hoe misleidend RYM kan zijn. Een subgenretag 'heavy metal', maar als je kijkt naar de stemverdeling (want de gebruikers bepalen wat jij ziet) zijn er maar 4 accounts die ten gunste van deze tag stemmen en maar liefst 16 accounts tegen deze tag. Desondanks staat er nu heavy metal en wordt het als tegenargument aangevoerd. Vandenberg ben ik op zich met je eens als het om de artiest gaat, maar dit nummer vind ik wel voldoende heavy metal en dat horen wij allebei. Dit nummer van The Devil's Blood is, om jouw woorden te stelen, bloody focking awesome, en zal ik onthouden voor de progladder.

0
geplaatst: 21 september 2025, 23:45 uur
* denotes required fields.