Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2026 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
0
geplaatst: afgelopen dinsdag om 17:29 uur
Absurd dat deze Plastikman de lijst niet haalt - toch wel een monument, in een categorie die nu in de gehele lijst afwezig is (voor zover ik weet).
0
geplaatst: afgelopen dinsdag om 21:56 uur
Ronde 1 - Ladder 19:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Television - Marquee Moon [43] 697
2. Propaganda - p:Machinery [698] 523
3. Bob Dylan - Tangled Up In Blue [561] 493
4. Phil Collins - In The Air Tonight [260] 481
5. Leonard Cohen - You Want It Darker [456] 480
6. The Kinks - Sunny Afternoon [857] 470
7. The Smashing Pumpkins - Tonight, Tonight [235] 469
8. Kim Wilde - Kids In America [893] 364
9. Wim de Craene - Rozane [1405] 346
10. O.C. - Time’s Up [Gyzzz] 319
11. Burial - Rival Dealer [1187] 312
12. Billie Eilish - bury a friend [1260] 308
13. Bon Iver - Holocene [Bucquoy] 305
14. Susanne Sundfør - Fade Away [neuehäuser] 303
15. George Michael - Careless Whisper [1043] 291
Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.
16. Funkadelic - One Nation Under A Groove [1527] 290
17. Ichiko Aoba - Dawn in the Adan [1765] 289
18. Burial, Four Tet - Moth [1930] 228
19. Daniel Johnston - Some Things Last a Long Time [Top2000] 219
20. Death Grips - Get Got [1689] 213
74 stemmers deze ronde
Ladder 19 levert zowaar 3 nominaties op voor de eindlijst, zowel O.C. , Bon Iver als Susanne Sundfør eindigen in de top 15 en plaatsen zich direct. Funkadelic en Ichiko Aoba redden zich via hun stempercentage via de afvallerslijst. Burial en Death Grips moeten de top 2000 dit jaar verlaten.
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Television - Marquee Moon [43] 697
2. Propaganda - p:Machinery [698] 523
3. Bob Dylan - Tangled Up In Blue [561] 493
4. Phil Collins - In The Air Tonight [260] 481
5. Leonard Cohen - You Want It Darker [456] 480
6. The Kinks - Sunny Afternoon [857] 470
7. The Smashing Pumpkins - Tonight, Tonight [235] 469
8. Kim Wilde - Kids In America [893] 364
9. Wim de Craene - Rozane [1405] 346
10. O.C. - Time’s Up [Gyzzz] 319
11. Burial - Rival Dealer [1187] 312
12. Billie Eilish - bury a friend [1260] 308
13. Bon Iver - Holocene [Bucquoy] 305
14. Susanne Sundfør - Fade Away [neuehäuser] 303
15. George Michael - Careless Whisper [1043] 291
16. Funkadelic - One Nation Under A Groove [1527] 290
17. Ichiko Aoba - Dawn in the Adan [1765] 289
18. Burial, Four Tet - Moth [1930] 228
19. Daniel Johnston - Some Things Last a Long Time [Top2000] 219
20. Death Grips - Get Got [1689] 213
74 stemmers deze ronde
Ladder 19 levert zowaar 3 nominaties op voor de eindlijst, zowel O.C. , Bon Iver als Susanne Sundfør eindigen in de top 15 en plaatsen zich direct. Funkadelic en Ichiko Aoba redden zich via hun stempercentage via de afvallerslijst. Burial en Death Grips moeten de top 2000 dit jaar verlaten.
0
geplaatst: afgelopen dinsdag om 22:00 uur
jordidj1 schreef:
Sick goeie ladder was dit
Sick goeie ladder was dit
Eens, en erg fijn ook dat Holocene terug is, maar wel dikke tranen om de 2e Four Tet in een paar dagen die de lijst moet verlaten. Weet iig wie er volgend jaar op mijn nominatielijst gaat...
0
geplaatst: afgelopen dinsdag om 22:04 uur
Vergeten stemmen maar gelukkig is Holocene door. Had misschien ook een ander lot bepaald voor de nummers die via de afvallerslijst er toch bij zijn.
0
geplaatst: afgelopen dinsdag om 22:06 uur
Gelukkig George nog door. De 2 afvallers missen we niet.
0
geplaatst: afgelopen dinsdag om 22:41 uur
Genoeg andere nummers die ik liever kwijt was geraakt dan Moth, maar alsnog een goede uitslag met de drie nieuwe binnenkomers. O.C. was een erg leuke ontdekking!
0
geplaatst: afgelopen woensdag om 05:44 uur
Zoals verwacht een bloedbad. Deze ladder had te veel afwijkende nummers. Daar moesten er wat van sneuvelen. Maar nog jammer dat het Get Got en Moth het zijn.
1
geplaatst: afgelopen woensdag om 22:25 uur
Top2000 schreef:
Helaas blijft de lijst Johnstonloos
Wel een zeer fraaie nominatie. Het heeft mij ertoe aangezet '1990' weer eens te draaien vandaag.Helaas blijft de lijst Johnstonloos
1
geplaatst: afgelopen woensdag om 22:26 uur
Men zoekt moth, JM.. 
Plastikman ook niet doorgestoten, jammer maar verwacht. Wel een schitterende nomi, Coma Cat, thanks!

Plastikman ook niet doorgestoten, jammer maar verwacht. Wel een schitterende nomi, Coma Cat, thanks!
1
geplaatst: afgelopen donderdag om 11:45 uur
Ronde 1 - Ladder 20:
1. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. [46] 655
2. dEUS - Hotellounge (Be The Death Of Me) [515] 622
3. Funkadelic - Maggot Brain [140] 564
4. Peter Gabriel - Solsbury Hill [1009] 508
5. Talk Talk - I Believe In You [336] 462
6. Pink Floyd - Us And Them [476] 451
7. Duran Duran - Ordinary World [770] 431
8. Roy Orbison - In Dreams [1358] 416
9. Can - Vitamin C [945] 398
10. Alcest - Délivrance [748] 384
11. The Blue Nile - The Downtown Lights [dynamo d] 376
12. Eddie Vedder - Society [1153] 372
13. Sun Kil Moon - Carry Me Ohio [1486] 358
14. Ela Minus - They Told Us It Was Hard, but They Were Wrong. [1779] 330
15. Art Blakey And The Jazz Messengers - Moanin' [1559] 314
16. Julia Jacklin - Don't Know How to Keep Loving You [1914] 291
17. Lenny Kravitz - Let Love Rule [1688] 285
18. Earl Sweatshirt - Grief [starbright boy] 270
19. Judas Priest - Beyond the Realms of Death [Apollo] 242
20. Mogwai - Auto Rock [Johnny Marr] 171
79 stemmers deze ronde
The Blue Nile is de enige nominatie die het redt en vrij gemakkelijk ook. Daarnaast zien we Julia Jacklin en Lenny Kravitz te laag scoren om zich te kunnen handhaven in de eindlijst.
1. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. [46] 655
2. dEUS - Hotellounge (Be The Death Of Me) [515] 622
3. Funkadelic - Maggot Brain [140] 564
4. Peter Gabriel - Solsbury Hill [1009] 508
5. Talk Talk - I Believe In You [336] 462
6. Pink Floyd - Us And Them [476] 451
7. Duran Duran - Ordinary World [770] 431
8. Roy Orbison - In Dreams [1358] 416
9. Can - Vitamin C [945] 398
10. Alcest - Délivrance [748] 384
11. The Blue Nile - The Downtown Lights [dynamo d] 376
12. Eddie Vedder - Society [1153] 372
13. Sun Kil Moon - Carry Me Ohio [1486] 358
14. Ela Minus - They Told Us It Was Hard, but They Were Wrong. [1779] 330
15. Art Blakey And The Jazz Messengers - Moanin' [1559] 314
16. Julia Jacklin - Don't Know How to Keep Loving You [1914] 291
17. Lenny Kravitz - Let Love Rule [1688] 285
18. Earl Sweatshirt - Grief [starbright boy] 270
19. Judas Priest - Beyond the Realms of Death [Apollo] 242
20. Mogwai - Auto Rock [Johnny Marr] 171
79 stemmers deze ronde
The Blue Nile is de enige nominatie die het redt en vrij gemakkelijk ook. Daarnaast zien we Julia Jacklin en Lenny Kravitz te laag scoren om zich te kunnen handhaven in de eindlijst.
2
geplaatst: afgelopen donderdag om 11:47 uur
Ik weet niet hoe ik nog van deze lijst kan blijven houden zonder JJ.
2
geplaatst: afgelopen donderdag om 11:57 uur
Jammer van Lenny... Hoort wel in de lijst te staan vind ik.
0
geplaatst: afgelopen donderdag om 12:14 uur
Blue Nile is een mooie binnenkomer, maar Julia en Lenny eruit had zeker niet gemoeten 

1
geplaatst: afgelopen donderdag om 12:32 uur
Er stonden twee nummers in deze ladder die in mijn persoonlijke Top 100 aller tijden (zouden kunnen) staan - waarschijnlijk de enige ladder die dat heeft - en daar is er helaas eentje van gesneuveld.
Weliswaar naar verwachting, maar toch een mooie nominatie, Apollo!
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: afgelopen donderdag om 13:06 uur
EvilDrSmith schreef:
Er stonden twee nummers in deze ladder die in mijn persoonlijke Top 100 aller tijden (zouden kunnen) staan - waarschijnlijk de enige ladder die dat heeft - en daar is er helaas eentje van gesneuveld.
Ik had vorig jaar Sinner nog zonder succes genomineerd... in het algemeen denk ik dat Judas Priest wel tamelijk kansloos is alhier (met de toevoeging dat ik van deze soort-van-ballad ook niet zo kapot was).Er stonden twee nummers in deze ladder die in mijn persoonlijke Top 100 aller tijden (zouden kunnen) staan - waarschijnlijk de enige ladder die dat heeft - en daar is er helaas eentje van gesneuveld.
1
geplaatst: afgelopen donderdag om 13:11 uur
Jammer van Earl en Mogwai, maar fijn dat die draak van Kravitz is geloosd.
0
geplaatst: afgelopen donderdag om 13:28 uur
Dat deze classic van Blue Nile er nog niet in stond verbaast me dan weer
1
geplaatst: afgelopen donderdag om 13:45 uur
Kut goeie afvallers. Mogwai, Earl en Priest waren de drie beste nummers van de ladder en staan onderaan.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSOYRfKqSJabMdTP1zt-jQhN6uiHVi7NS0ojQ&s
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSOYRfKqSJabMdTP1zt-jQhN6uiHVi7NS0ojQ&s
1
geplaatst: afgelopen donderdag om 14:00 uur
EvilDrSmith schreef:
Casartelli schreef:
Ik had vorig jaar Sinner nog zonder succes genomineerd... in het algemeen denk ik dat Judas Priest wel tamelijk kansloos is alhier (met de toevoeging dat ik van deze soort-van-ballad ook niet zo kapot was).
Als de aanwas van hardrocker en metalheads hier blijft toenemen (waaronder ABDrums, Apollo en ik zelf) dan zullen de kansen zeker niet slinken. En jouw toevoeging is natuurlijk een hele gekke, jij gekkie, want het was de zeker niet onverdiende winnaar van het GH-spelletje van Judas Priest, in oktober 2024. Ik had vorig jaar Sinner nog zonder succes genomineerd... in het algemeen denk ik dat Judas Priest wel tamelijk kansloos is alhier (met de toevoeging dat ik van deze soort-van-ballad ook niet zo kapot was).
(Al vind ook ik 'Sinner' minstens zo allemachtigprachtig fabelachtig, maar een ballad is een wat milieuvriendelijkere keuze)
1
geplaatst: afgelopen donderdag om 14:51 uur
EvilDrSmith schreef:
Naar verwachting ja, hoewel ik wel een beetje hoop had, anders had ik het ook niet genomineerd. Of zou 'Painkiller' misschien meer kans maken? Of een mainstreamgevalletje als 'Breaking The Law'?
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: afgelopen donderdag om 14:57 uur
EvilDrSmith schreef:
En jouw toevoeging is natuurlijk een hele gekke, jij gekkie, want het was de zeker niet onverdiende winnaar van het GH-spelletje van Judas Priest, in oktober 2024.
Daar kijk ik van op. Maar jijzelf indertijd ook, zie ik.En jouw toevoeging is natuurlijk een hele gekke, jij gekkie, want het was de zeker niet onverdiende winnaar van het GH-spelletje van Judas Priest, in oktober 2024.
0
geplaatst: afgelopen donderdag om 20:08 uur
Apollo schreef:
Naar verwachting ja, hoewel ik wel een beetje hoop had, anders had ik het ook niet genomineerd. Of zou 'Painkiller' misschien meer kans maken? Of een mainstreamgevalletje als 'Breaking The Law'?
Painkiller is te extreem voor het alhier stemmend publiek en 'Breaking The Law' is weliswaar mainstream genoeg, maar ook veel te slecht. Het zou mijn stem niet krijgen: ik stem nog bijna eerder op The Smiths. (quote)
Bijna.
0
geplaatst: afgelopen donderdag om 20:11 uur
EvilDrSmith schreef:
Bijna.
(quote)
Painkiller is te extreem voor het alhier stemmend publiek en 'Breaking The Law' is weliswaar mainstream genoeg, maar ook veel te slecht. Het zou mijn stem niet krijgen: ik stem nog bijna eerder op The Smiths. Bijna.
Te extreem? Painkiller vind ik juist nog wel geinig, die zou evt nog wel een puntje kunnen krijgen in een zwakke ladder. Ik snap niet zo goed wat er zo extreen aan dat nummer is.
1
geplaatst: afgelopen donderdag om 20:18 uur
Arrie schreef:
Te extreem? Painkiller vind ik juist nog wel geinig, die zou evt nog wel een puntje kunnen krijgen in een zwakke ladder. Ik snap niet zo goed wat er zo extreen aan dat nummer is.
Mag jij 'em volgend jaar nomineren! Te extreem? Painkiller vind ik juist nog wel geinig, die zou evt nog wel een puntje kunnen krijgen in een zwakke ladder. Ik snap niet zo goed wat er zo extreen aan dat nummer is.
(Krijg je van mij de volle mep, zelfs bij een sterke ladder)
0
geplaatst: afgelopen vrijdag om 06:08 uur
Titmeister schreef:
Jammer van Earl en Mogwai, maar fijn dat die draak van Kravitz is geloosd.
Een nummer dat toch een aardige opbouw lijkt te hebben, maar verzandt in iets wat nog te slap voor Skyradio is. Gaan we niet missen inderdaad.Jammer van Earl en Mogwai, maar fijn dat die draak van Kravitz is geloosd.
* denotes required fields.