Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2026 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
2
geplaatst: 28 januari, 10:27 uur
Al jaren stond Anouk op mijn lijstje om te nomineren maar dacht dat zij geen of weinig kans zou maken. Ik heb al haar albums, en besef ook dat ze niet altijd bij iedereen even geliefd is maar bij mij wel. Het nummer Vicky Lynn van Anouks laatste album is van een heel hoog niveau! Als Hagenaar/-nees heb ik sowieso een zwak voor muziek uit mijn mooie stad achter de duinen. Dat Nobody’s Wife hoogstwaarschijnlijk in de MuMe 2000 komt is een mooi geschenk. Mij gaat het in de MuMe Ladder eigenlijk vooral om de muziek die ik ontdek en het leuke spelletje van wat erin komt, stijgt of daalt. En de Ladder der Ladders blijft ook verrassen… zoals blijkt!
1
geplaatst: 28 januari, 14:41 uur
Natuurlijk was het nummer kansloos om door te gaan maar ik vond het toch een erg mooie ontdekking dat nummer van Soap&Skin. Misschien beter op zijn plek in de Witte Trui?
Dank in ieder geval remcodulac!
2
geplaatst: 28 januari, 15:15 uur
tafkat schreef:
Natuurlijk was het nummer kansloos om door te gaan maar ik vond het toch een erg mooie ontdekking dat nummer van Soap&Skin. Misschien beter op zijn plek in de Witte Trui?
Ja, idem. Ik kende alleen haar eerste plaat; dit was een mooie ontdekking. Spacer is zeker een mooie binnenkomer. En al heb ik er zelf niet heel veel mee, toch ook wel leuk dat een Nobody's Wife het haalt. Ik vind het toch leuker als dat soort nummers er ook in komen ipv de zoveelste Arcade Fire of The Smiths, ook al luister ik daar zelf misschien liever naar.
0
geplaatst: 28 januari, 15:18 uur
Titmeister schreef:
Gvd, in één ladder 2 vd beste elektronische nummers van deze eeuw geëlimineerd
waar zijn alle electronic-liefhebbers gebleven?
Gvd, in één ladder 2 vd beste elektronische nummers van deze eeuw geëlimineerd
waar zijn alle electronic-liefhebbers gebleven? Sorry! *Duikt weg*
0
geplaatst: 28 januari, 15:24 uur
tafkat schreef:
Is ondertussen al bijna 13 jaar oud, dus dat is te laat voor De Witte Trui.
0
geplaatst: 28 januari, 15:39 uur
oh, dan wordt dat ook vrij kansloos ja.... Ik had me verder nog niet in haar verdiept, maar ga dat zeker alsnog doen.
0
geplaatst: 28 januari, 16:00 uur
2
geplaatst: 28 januari, 16:32 uur
Ik ben me nog aan het bezinnen op een passende straf voor jou, Teun en Marco. Ik neig naar het verplicht luisteren van het hele oeuvre van Guns 'n Roses. Met een dubbele luisterbeurt voor Chinese Democracy

0
geplaatst: 28 januari, 17:44 uur
Titmeister schreef:
Ik ben me nog aan het bezinnen op een passende straf voor jou, Teun en Marco. Ik neig naar het verplicht luisteren van het hele oeuvre van Guns 'n Roses. Met een dubbele luisterbeurt voor Chinese Democracy
(quote)
Zeg je dat serieus tegen iemand met Appetite op 4,5*?

0
geplaatst: 28 januari, 18:19 uur
Heel pijnlijk dit. Dat nummer van Anouk kennen we zo onderhand wel en daarentegen mijn nr 1 (Lorde) en 2 (Weyes Blood) kansloos eruit.
1
geplaatst: 28 januari, 18:19 uur
johannesB schreef:
Had niet verwacht dat de steun voor Sheila zo groot zou zijn. En dan heb ikzelf nog niet eens meegestemd.
Had niet verwacht dat de steun voor Sheila zo groot zou zijn. En dan heb ikzelf nog niet eens meegestemd.
Cryin' at the Discotheque was als klein jochie mijn ultieme go-to dansplaatje dus puntjes voor Spacer waren wel een zekerheidje.
1
geplaatst: 28 januari, 18:27 uur
Toch vreemd dat zo'n klassieker van Sheila and B. Devotion niet (meer) in de Ladder stond. Geweldige track blijft dat toch.
Sympathiek van ons dat Nobody's Wife, zeer waarschijnlijk, weer terugkeert.
Edit: blijkbaar niet eens een terugkeer, maar een eerste keertje.
Sympathiek van ons dat Nobody's Wife, zeer waarschijnlijk, weer terugkeert.
Edit: blijkbaar niet eens een terugkeer, maar een eerste keertje.
0
geplaatst: 28 januari, 18:56 uur
In de grote excel sheet van nummers ooit in de MuMe Ladder staat Anouk nog niet (but please correct me if I’m wrong). Dus dit is geen terugkeer maar een eerste keer.
0
geplaatst: 28 januari, 19:25 uur
Oh! Die ladder met Nobody's Wife heb ik gemist, maar leuke verrassing dat die in de lijst komt. Zou verwachten dat dat veel te poppy/mainstream is voor zo'n snoblijst. 

0
geplaatst: 29 januari, 10:18 uur
Ronde 1 - Ladder 27:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Arcade Fire - Rebellion (Lies) [10] 743
2. Joy Division - Disorder [239] 615
3. OutKast - Ms. Jackson [814] 526
4. Crowded House - Don't Dream It's Over [677] 515
5. Eefje De Visser - Bitterzoet [1078] 489
6. The War on Drugs - Thinking Of A Place [337] 487
7. Blondie - Atomic [445] 485
8. R.E.M. - What's the Frequency, Kenneth? [cosmic kid] 423
9. Pavement - Gold Soundz [1728] 422
10. Moby - Why Does My Heart Feel So Bad? [975] 421
11. Fleetwood Mac - Songbird [597] 410
12. Novastar - Wrong [1395] 390
13. Panda Bear - Bros [1966] 342
14. Tom Petty - Free Fallin' [1235] 334
15. Geese - Taxes [Hedser] 310
Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.
16. Ryan Paris - Dolce Vita [1550] 292
17. Suede - Still Life [1772] 263
18. U2 - Mothers Of The Disappeared [1370] 200
19. Santana - Europa (Earth's Cry Heaven's Smile) [SBube] 177
20. Fatima Yamaha - Love Invaders [Martijn Jonkers] 156
80 stemmers deze ronde
R.E.M. en Geese zijn de 2 nominaties die het halen in deze ladder, voor Santana en Fatima Yamaha eindigt het MuMeLadder avontuur hier. Ook voor de afvallers Ryan Paris, Suede en U2 eindigt het Ladder avontuur hier, geen van allen scoort hoog genoeg om het via de afvallerslijst te gaan redden dus alle 3 vallen weg uit de eindlijst.
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Arcade Fire - Rebellion (Lies) [10] 743
2. Joy Division - Disorder [239] 615
3. OutKast - Ms. Jackson [814] 526
4. Crowded House - Don't Dream It's Over [677] 515
5. Eefje De Visser - Bitterzoet [1078] 489
6. The War on Drugs - Thinking Of A Place [337] 487
7. Blondie - Atomic [445] 485
8. R.E.M. - What's the Frequency, Kenneth? [cosmic kid] 423
9. Pavement - Gold Soundz [1728] 422
10. Moby - Why Does My Heart Feel So Bad? [975] 421
11. Fleetwood Mac - Songbird [597] 410
12. Novastar - Wrong [1395] 390
13. Panda Bear - Bros [1966] 342
14. Tom Petty - Free Fallin' [1235] 334
15. Geese - Taxes [Hedser] 310
Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.
16. Ryan Paris - Dolce Vita [1550] 292
17. Suede - Still Life [1772] 263
18. U2 - Mothers Of The Disappeared [1370] 200
19. Santana - Europa (Earth's Cry Heaven's Smile) [SBube] 177
20. Fatima Yamaha - Love Invaders [Martijn Jonkers] 156
80 stemmers deze ronde
R.E.M. en Geese zijn de 2 nominaties die het halen in deze ladder, voor Santana en Fatima Yamaha eindigt het MuMeLadder avontuur hier. Ook voor de afvallers Ryan Paris, Suede en U2 eindigt het Ladder avontuur hier, geen van allen scoort hoog genoeg om het via de afvallerslijst te gaan redden dus alle 3 vallen weg uit de eindlijst.
0
geplaatst: 29 januari, 11:10 uur
dumb_helicopter schreef:
Ryan Paris wisselen met Eefje en we hebben een goede uitslag
Ryan Paris wisselen met Eefje en we hebben een goede uitslag
Nou moe! Ik zal jou ‘ns omwisselen voor Eefje!

0
geplaatst: 29 januari, 11:14 uur
Geese een mooie binnenkomer en overbodige U2 en Suede geloosd
Ryan Paris wel jammer ja, dat blijft een draaideur nominatie.
Ryan Paris wel jammer ja, dat blijft een draaideur nominatie.
0
geplaatst: 29 januari, 11:31 uur
Op dit forum? Vermoedelijk krijg je daar wel wat aanhang voor.
Anderzijds steekt het wel dat een classic als Dolce Vita er niet in slaagt om bij de beste top-2000 te komen, terwijl Eefje met meerdere (inwisselbare) nummers hoge ogen gooit.
1
geplaatst: 29 januari, 11:46 uur
Ryan Paris eruit en Fatima Yamaha laatste. En wat krijgen we ervoor terug? De 83e R.E.M. 
Ben nog iets milder omdat er ook een overbodige U2 en Suede worden doorgespoeld en Geese een leuke binnenkomer is.

Ben nog iets milder omdat er ook een overbodige U2 en Suede worden doorgespoeld en Geese een leuke binnenkomer is.
0
geplaatst: 29 januari, 11:55 uur
dumb_helicopter schreef:
Anderzijds steekt het wel dat een classic als Dolce Vita er niet in slaagt om bij de beste top-2000 te komen, terwijl Eefje met meerdere (inwisselbare) nummers hoge ogen gooit.
Ik snap het gevoel, maar ervaar dat dan weer bij andere nummers. Deze Eefje vind ik zeker niet inwisselbaar en echt wat toevoegen aan de lijst, terwijl Dolce Vita voor mij niet voelt als een klassieker die niet mag ontbreken.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 januari, 16:11 uur
Er staan diverse overbodige U2's in de lijst, maar Mothers of the Disappeared was daar nou net niet een van.
Dank Martijn Jonkers voor de nominatie van Fatima Yamaha, die ontdekking is genoteerd.
Dank Martijn Jonkers voor de nominatie van Fatima Yamaha, die ontdekking is genoteerd.
* denotes required fields.