MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ketting van covers

zoeken in:
Nieuw spelletje:

Link een nummer van artiest X aan artiest Y (die dit nummer gecoverd heeft). Vervolgens noem je een song van artiest Y en link je dit aan artiest Z (die deze song gecoverd heeft) etc. De kunst is ook om de ketting niet op een dood punt te laten eindigen!

Een paar regels:
- met "een nummer van een artiest" bedoel ik dat de artiest het nummer voor het eerst op de plaat moet hebben gezet. Dit is een keuze om verwarring te voorkomen. Zo krijg je soms bizarre situaties, maar dat is onvermijdelijk. Het nummer "War" is b.v. geschreven door Bruce Springsteen, maar door Edwin Starr voor het eerst op de plaat gezet. In dit spel is het dus een Edwin Starr nummer (en als Bruce het zingt is het een cover).
- Coveren is hier een breed begrip. Het zingen van een nummer tijdens een liveconcert telt mee als cover. Het hoeft dus niet perse om een studio-opname te gaan.

OK, ik trap af:

Hey Jude van The Beatles is gecoverd door Wilson Pickett
In the midnight hour van Wilson Pickett is (onlangs tijdens de Grammy's) gecoverd door Bruce Springsteen

Bruce Springsteen's 'Fire' is gecoverd door Pointer Sisters.

Pointer Sisters' 'Jump (For My Love)' is gecoverd door Girls Aloud

zoiets dus?

Electro_
Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand een nummer van Girls Aloud heeft gecoverd, dus dan zou nu het spel al doodliggen?

Ik weet dat Arctic Monkeys eens een nummer van Girls Aloud heeft gecovert, maar wie heeft hen dan weer gecovert.....

Klopt ja, op BBC Radio 1 heeft Arctic Monkeys het nummer Love Machine van Girls Aloud gecovered.

I Bet You Look Good on the Dancefloor van AM is dan weer gecovered door de Sugababes.

Beerbruun schreef:
Nieuw spelletje:

. Het nummer "War" is b.v. geschreven door Bruce Springsteen, maar door Edwin Starr voor het eerst op de plaat gezet. In dit spel is het dus een Edwin Starr nummer (en als Bruce het zingt is het een cover).

War is geschreven door Barret Strong, Norman Whitfield/Edwin Star en niet door Springsteen

Jennifer Rush - The Power Of Love is gecoverd door Celine Dion, daarna is The Power Of Love weer gecoverd door Laura Branigan

Weet niet of je dit bedoelt, maargoed...

Gast
geplaatst: vandaag om 00:50 uur

geplaatst: vandaag om 00:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.