Muziek / Muziekgames / Sympho/Progressieve knock-out
zoeken in:
0
geplaatst: 24 mei 2006, 19:04 uur
bonothecat schreef:
Echt te erg dat Tool hier nog steeds mee doet.....gaat 1 of ander hardrock/metal band straks deze KO winnen....
(quote)
Echt te erg dat Tool hier nog steeds mee doet.....gaat 1 of ander hardrock/metal band straks deze KO winnen....
Als er maar geen popband - marillion - wint ...
0
geplaatst: 24 mei 2006, 19:06 uur
Marillion een popband??? wat ken je eigenlijk van hen buiten Kayleigh & Lavender?
0
geplaatst: 24 mei 2006, 19:09 uur
Casartelli schreef:
blijf hopen, Waldo
blijf hopen, Waldo
die hoop heeft me deze ronde al verlaten beste vriend
0
geplaatst: 24 mei 2006, 19:11 uur
Waldo Jeffers schreef:
Marillion een popband??? wat ken je eigenlijk van hen buiten Kayleigh & Lavender?
script for a jester's tear, misplaced childhood en clutching at straws
Ik veroordeel zeker de muziek van Marillion niet - Misplaced Childhood krijgt van mij zelfs een 4,5 - maar volgens mij is Marillion meer een prog-related band, genre Supertramp, dan een echte progact.
Dus beter geformuleerd: Als er maar een progband (genre Jethro Tull, Yes, King Crimson en Van Der Graaf Generator) wint!
0
geplaatst: 24 mei 2006, 20:16 uur
Dus eigenlijk vind je Tool hier ook niet thuishoren....dat is dus tool wel - tool niet 0-2

0
geplaatst: 24 mei 2006, 20:28 uur
bonothecat schreef:
Dus eigenlijk vind je Tool hier ook niet thuishoren....dat is dus tool wel - tool niet 0-2
(quote)

Ach, prog is voor mij eigenlijk vooral de periode 70-75. De punkrage heeft dit muziekgenre jammerlijk de mond gesnoerd...
En nog 's wat betreft Marillion:
"The music holds a much more lush sound than general rock, but lacks the sophistication of truly symphonic progressive bands like Yes or Camel. " (progarchives.com)
0
geplaatst: 24 mei 2006, 20:37 uur
thyson schreef:
Ach, prog is voor mij eigenlijk vooral de periode 70-75. De punkrage heeft dit muziekgenre jammerlijk de mond gesnoerd...
"The music holds a much more lush sound than general rock, but lacks the sophistication of truly symphonic progressive bands like Yes or Camel. " (progarchives.com)
Ok, dat is duidelijk....ik kan ook niet ontkennen dat Marillion ook heel wat poppy nummers heeft gemaakt, maar het grootste deel is toch nog steeds erg progressief....in mijn beleving dan.
0
geplaatst: 24 mei 2006, 21:10 uur
Marillion is inderdaad geen grondlegger of richtingbepaler van het genre, maar ze hebben wel een belangrijke rol gespeeld bij de opleving begin jaren 80. In die zin zouden ze voor mij een acceptabele winnaar van deze KO kunnen zijn, zeker gezien wat er nu nog over is.
Ik ben overigens wel benieuwd waar je citaat vandaan komt, Thyson, want bij de beschrijving van Marillion op progarchives.com zie ik het niet staan.
Ik ben overigens wel benieuwd waar je citaat vandaan komt, Thyson, want bij de beschrijving van Marillion op progarchives.com zie ik het niet staan.
0
geplaatst: 24 mei 2006, 22:42 uur
Jester schreef:
staat bij de beschrijving van het subgenre neo-progressive: http://www.progarchives.com/subgenre.asp?style=18
3-1!
0
geplaatst: 24 mei 2006, 23:03 uur
4-2
Anathema eruit tegen Mostly Autumn en Yes eruit tegen Marillion
Gelukkig is DT wel door 
Anathema eruit tegen Mostly Autumn en Yes eruit tegen Marillion
Gelukkig is DT wel door 
0
geplaatst: 24 mei 2006, 23:25 uur
thyson schreef:
staat bij de beschrijving van het subgenre neo-progressive: http://www.progarchives.com/subgenre.asp?style=18
3-1!
(quote)
3-1!
OK, je hebt alleen het citaat gekoppeld aan Marillion, terwijl het eigenlijk gaat over Neo-prog in het algemeen. Maar goed, nu vervallen we weer in definities, en dat blijkt een buitengewoon lastige discussie te zijn. Dat zie je wel aan de lijst van groepen waarmee we begonnen.

* denotes required fields.