MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Sympho/Progressieve knock-out

zoeken in:
0-5 (ik heb het idee dat we nu snel klaar zijn )

0-6

7. Riverside vs Dream Theater

1-0

2-0

PT eruit & hier vrees ik ook al voor...

2-1

4-1

bonothecat schreef:
(quote)

Echt te erg dat Tool hier nog steeds mee doet.....gaat 1 of ander hardrock/metal band straks deze KO winnen....

Als er maar geen popband - marillion - wint ...

thyson schreef:
(quote)

Marillion een popband??? wat ken je eigenlijk van hen buiten Kayleigh & Lavender?

Casartelli (moderator)
4-2

blijf hopen, Waldo

Casartelli schreef:
blijf hopen, Waldo

die hoop heeft me deze ronde al verlaten beste vriend

Waldo Jeffers schreef:
Marillion een popband??? wat ken je eigenlijk van hen buiten Kayleigh & Lavender?

script for a jester's tear, misplaced childhood en clutching at straws

Ik veroordeel zeker de muziek van Marillion niet - Misplaced Childhood krijgt van mij zelfs een 4,5 - maar volgens mij is Marillion meer een prog-related band, genre Supertramp, dan een echte progact.

Dus beter geformuleerd: Als er maar een progband (genre Jethro Tull, Yes, King Crimson en Van Der Graaf Generator) wint!

Marillion is neo-prog

4-3

4-4

thyson schreef:
(quote)

Dus eigenlijk vind je Tool hier ook niet thuishoren....dat is dus tool wel - tool niet 0-2

4-5

bonothecat schreef:
(quote)

Dus eigenlijk vind je Tool hier ook niet thuishoren....dat is dus tool wel - tool niet 0-2

Ach, prog is voor mij eigenlijk vooral de periode 70-75. De punkrage heeft dit muziekgenre jammerlijk de mond gesnoerd...

En nog 's wat betreft Marillion:
"The music holds a much more lush sound than general rock, but lacks the sophistication of truly symphonic progressive bands like Yes or Camel. " (progarchives.com)

thyson schreef:

Ach, prog is voor mij eigenlijk vooral de periode 70-75. De punkrage heeft dit muziekgenre jammerlijk de mond gesnoerd...

En nog 's wat betreft Marillion:
"The music holds a much more lush sound than general rock, but lacks the sophistication of truly symphonic progressive bands like Yes or Camel. " (progarchives.com)

Ok, dat is duidelijk....ik kan ook niet ontkennen dat Marillion ook heel wat poppy nummers heeft gemaakt, maar het grootste deel is toch nog steeds erg progressief....in mijn beleving dan.

Marillion is inderdaad geen grondlegger of richtingbepaler van het genre, maar ze hebben wel een belangrijke rol gespeeld bij de opleving begin jaren 80. In die zin zouden ze voor mij een acceptabele winnaar van deze KO kunnen zijn, zeker gezien wat er nu nog over is.

Ik ben overigens wel benieuwd waar je citaat vandaan komt, Thyson, want bij de beschrijving van Marillion op progarchives.com zie ik het niet staan.

8. Van der Graaf Generator vs Roger Waters

1-0

Jester schreef:
Ik ben overigens wel benieuwd waar je citaat vandaan komt, Thyson, want bij de beschrijving van Marillion op progarchives.com zie ik het niet staan.

staat bij de beschrijving van het subgenre neo-progressive: http://www.progarchives.com/subgenre.asp?style=18

3-1!

4-1 VDGG

4-2

Anathema eruit tegen Mostly Autumn en Yes eruit tegen Marillion Gelukkig is DT wel door

thyson schreef:
(quote)

staat bij de beschrijving van het subgenre neo-progressive: http://www.progarchives.com/subgenre.asp?style=18

3-1!

OK, je hebt alleen het citaat gekoppeld aan Marillion, terwijl het eigenlijk gaat over Neo-prog in het algemeen. Maar goed, nu vervallen we weer in definities, en dat blijkt een buitengewoon lastige discussie te zijn. Dat zie je wel aan de lijst van groepen waarmee we begonnen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:17 uur

geplaatst: vandaag om 04:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.