MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Artiesten KO's (Alice in Chains)

zoeken in:
Omayyad
Tja... tekstuele hoogstandjes als

sailing on the seven seize the day tripper diem's ready
jack the ripper owens wilson phillips and my supper's ready
lucy in the sky with diamond dave's not here I come to save the
day for nightmare cinema show me the way to get back home again

en

flying off the handle with careful with
that axe eugene gene the dance machine
messiah light my fire gabba gabba
hey hey my my generation's home again

doen mij gewoon gruwelen.

Omayyad schreef:
Tja... tekstuele hoogstandjes als

en

flying off the handle with careful with
that axe eugene gene the dance machine
messiah light my fire gabba gabba
hey hey my my generation's home again

doen mij gewoon gruwelen.

Tja.. je moet er natuurlijk mee omkunnen.. ik vind die hele bulk van verwijzingen naar andere rockiconen etc net erg leuk gedaan.. maar da's een kwestie van smaak natuurlijk he...

voltazy
c-moon schreef:
(quote)

Tja.. je moet er natuurlijk mee omkunnen.. ik vind die hele bulk van verwijzingen naar andere rockiconen etc net erg leuk gedaan.. maar da's een kwestie van smaak natuurlijk he...

dat vind ik inderdaad ook goed gedaan, helemaal omdat het binnen het concept past (muzikaal ook veel verwijzingen naar het verleden)

Davez
Wow hoeveel verschillende artiesten/nummers zitten in die tekst wel niet?!?

4-4

11 Learning to Live (Images and Words) vs Hell's Kitchen (Falling into Infinity)

1-0, wel jammer voor het beste nummer van FII

11 Learning to Live (Images and Words) vs Hell's Kitchen (Falling into Infinity)

1-1*

Omayyad schreef:

Omg... Die %$#&^-tekst komt me bekend voor, en ik weet nu waarvan hij afkomstig is...

Cygnus schreef:
(quote)

Omg... Die %$#&^-tekst komt me bekend voor, en ik weet nu waarvan hij afkomstig is...

Wist je dat niet? Had ik al lang begrepen, droeg ook niet bij tot de waardering van dit nummer (wat al zo laag was)

(we denken het toch aan hetzelfde?)

2-1*

Waldo Jeffers schreef:
(quote)

Wist je dat niet? Had ik al lang begrepen, droeg ook niet bij tot de waardering van dit nummer (wat al zo laag was)

(we denken het toch aan hetzelfde?)

Ik doelde eigenlijk op een user op een niet nader te noemen forum die dit als signature had...

2-2 !

Cygnus schreef:
(quote)

Ik doelde eigenlijk op een user op een niet nader te noemen forum die dit als signature had...

ik ook hoor

voltazy
3-2

Waldo Jeffers schreef:
(quote)

ik ook hoor

Ok dan, en nee, ik ga het nummer niet luisteren...

4-2

Omayyad
c-moon schreef:

Het idee vind ik best aardig, maar de manier waarop de heren (volgens mij komt dit stukje van Mike Portnoy) vervolgens deze verwijzingen in een songtekst omzetten vind ik eigenlijk gewoonweg beneden alle peil.
Nu besef ik dat Dream Theater niet een band is (geweest) van tekstuele hoogstandjes, maar voor dit soort teksten haalt zelfs mijn neefje zijn neus op.

Omayyad
5-2 overigens...

Omayyad schreef:
(quote)

Het idee vind ik best aardig, maar de manier waarop de heren (volgens mij komt dit stukje van Mike Portnoy) vervolgens deze verwijzingen in een songtekst omzetten vind ik eigenlijk gewoonweg beneden alle peil.
Nu besef ik dat Dream Theater niet een band is (geweest) van tekstuele hoogstandjes, maar voor dit soort teksten haalt zelfs mijn neefje zijn neus op.

Tja, moet ik toch weer oneens zijn want zo slecht vind ik die teksten van DT over het algemeen nou ook weer niet...

Omayyad
c-moon schreef:
Tja, moet ik toch weer oneens zijn want zo slecht vind ik die teksten van DT over het algemeen nou ook weer niet...

Dat kan natuurlijk... en ik realiseer me ook dat de teksten slechts een deel van het totaalpakket zijn en dat sommigen daar minder zwaar aan tillen.

Tekstueel gezien is DT inderdaad nou niet bepaald de beste. Desalniettemin blijft het beter dan de gemiddelde tekst die je in de mega top 50 zal vinden.

12 Pull Me Under vs Stream of Consciousness

0-1

1-1

1-2*

Om ook maar iets te zeggen over de teksten, over het algemeen vind ik de teksten van Dream Theater niet zo goed tot zelfs ronduit slecht. Ik til er dan inderdaad ook totaal niet zwaar aan. Maar net dat stukje van Octavarium vormde voor mij daarop een uitzondering.

2-2

voltazy
4-3

Omayyad
5-3

13 Fatal Tragedy vs In the Presence of Enemies

0-1

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:13 uur

geplaatst: vandaag om 15:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.