Muziek / Muziekgames / Het 'Stem eens een album de top 250 in' topic
zoeken in:
0
Mojo Pin
geplaatst: 19 september 2006, 23:51 uur
Dan kunnen we de meest obscure platen gaan hypen 
Iemand suggesties?

Iemand suggesties?
0
geplaatst: 20 september 2006, 08:23 uur
Het is inderdaad vervelend dat de top 250 over het algemeen zo vast als een huis staat. Maar om nauw bewust een album er in te "hypen" lijkt me niet zo'n leuk idee. Ok dan toch een idee........Radiohead - ok computer.
0
Bobiej
geplaatst: 27 september 2006, 15:54 uur
Hoelang staat die al wel niet op één? Kunnen we hem er niet even voor de verandering uitsmijten
?
?
0
sxesven
geplaatst: 27 september 2006, 15:58 uur
Vooruit, die schoppen we er ook uit. En dan nemen we Pearl Jam, Metallica, Tool en de andere meuk ook gelijk mee. Da's nog eens een mooie opruiming.
0
sxesven
geplaatst: 27 september 2006, 16:02 uur
Het zou sowieso wel leuk zijn om een 'alternatieve' top 150/250 te hebben die gebaseerd is op stemgemiddeldes, in plaats van enkel één die gebaseerd is op gebruikerslijstjes. Zoals dat bij MoMe én BoMe wel het geval is (maar dan omgekeerd).
Oh, absoluut! Wat mij betreft mogen er nog wel meer heilige huisjes uit worden getrapt, maar het is vast teveel gevraagd om Pink Floyd en Jeff Buckley ook te schrappen.
Oh, absoluut! Wat mij betreft mogen er nog wel meer heilige huisjes uit worden getrapt, maar het is vast teveel gevraagd om Pink Floyd en Jeff Buckley ook te schrappen.

0
sxesven
geplaatst: 27 september 2006, 16:04 uur
Geen idee, eerlijk gezegd. Ik meen dat het weleens voorbij is gekomen in het Feedback topic, maar het hoe en waarom (of liever: het waarom níet) is me ontschoten. Ik meen me te herinneren dat het te maken had met het feit dat mensen dan expres extreem hoog of laag gaan stemmen om een plaat in of juist uit de toplijst te krijgen, maar dat zou op MoMe en BoMe net zo goed van toepassing zijn, me dunkt. En het is en blijft maar een indruk, zo'n lijst, geen end all be all - daarom zou het juist zo leuk zijn om een lijst met de hoogste gemiddeldes te zien.
0
geplaatst: 27 september 2006, 16:08 uur
Wel jammer inderdaad, zo'n lijst is veel interessanter dan de top 250 die we nu hebben. Dan kun je tenminste nog eens "nieuwe" dingen eruit halen. Zal eens vragen in dat topic.
0
geplaatst: 27 september 2006, 16:14 uur
sxesven schreef:
Geen idee, eerlijk gezegd. Ik meen dat het weleens voorbij is gekomen in het Feedback topic, maar het hoe en waarom (of liever: het waarom níet) is me ontschoten. Ik meen me te herinneren dat het te maken had met het feit dat mensen dan expres extreem hoog of laag gaan stemmen om een plaat in of juist uit de toplijst te krijgen, maar dat zou op MoMe en BoMe net zo goed van toepassing zijn, me dunkt. En het is en blijft maar een indruk, zo'n lijst, geen end all be all - daarom zou het juist zo leuk zijn om een lijst met de hoogste gemiddeldes te zien.
De naam van dit topic geeft al aan dat die andere top 250 niet gaat werken. Bewust albums er in stemmen en anderen eruit......that's not my cup of tea. Maar deze discussie is al eens gevoerd. Ik was ook voor een top 250 op basis van gemiddeldes, maar ik ben me nu bewust dat dat niet gaat werken. Ik vind het nog steeds wel een idee dat de top 10 iedere 6 maanden ofzo moet worden herbevestigd, net als bij de rotatielijst. Dan kan er nog wat verschuiving komen. Ook omdat niet actieve leden, er vanzelf naar een half jaar uitvallen.
0
geplaatst: 27 september 2006, 16:16 uur
Dit is inderdaad een briljant idee, bono! Met de rotatielijsten kan het ook, dus waarom niet met de top 10? Vind dit een hele goede suggestie om te doen bij Jordy 

0
geplaatst: 27 september 2006, 16:24 uur
musicfriek schreef:
Dit is inderdaad een briljant idee, bono! Met de rotatielijsten kan het ook, dus waarom niet met de top 10? Vind dit een hele goede suggestie om te doen bij Jordy

Ik heb het volgens mij al eens eerder voorgesteld.... maar er is toen niks meegedaan. Misschien even een PM naar Jordy

0
geplaatst: 27 september 2006, 16:28 uur
Zo simpel maar toch zo'n goed idee bono. Dan zal de top 250 er een stuk beter uitzien, gezien er bijv.van die gastjes van 14 ff een dag op de site komen, 50 Cent albums in hun top 10 zetten en vervolgens hun spreekwoordelijke snuit nooit meer laten zien.
Ik ben voor!
Ik ben voor!
0
sxesven
geplaatst: 27 september 2006, 16:29 uur
Inderdaad een goed idee, maar m.b.t. het niet werken van een alternatieve lijst heb ik toch een andere visie. De thread titel 'Stem eens...' is volgens mij meer ludiek bedoeld, en een lijst op basis van gemiddeldes werkt ook op de zustersites. Desnoods wordt de gemiddeldeslijst de alternatieve lijst, maar ik zou het erg tof vinden als 'ie er überhaupt kwam - evenals een tiplijst, maar dat terzijde.
0
geplaatst: 27 september 2006, 16:30 uur
Ja waarom is hier eigenlijk geen tip top 150? Of de alternatieve top 100 of de flop 100?
0
geplaatst: 27 september 2006, 16:32 uur
sxesven schreef:
Inderdaad een goed idee, maar m.b.t. het niet werken van een alternatieve lijst heb ik toch een andere visie. De thread titel 'Stem eens...' is volgens mij meer ludiek bedoeld, en een lijst op basis van gemiddeldes werkt ook op de zustersites. Desnoods wordt de gemiddeldeslijst de alternatieve lijst, maar ik zou het erg tof vinden als 'ie er überhaupt kwam - evenals een tiplijst, maar dat terzijde.
Maar je houdt dan het neveneffect....snel even op wat favo albums stemmen, en albums die op dat moment boven aan staan wegstemmen. En zeker omdat er op sommige albums nog weinig gestemd is, kun je heel snel op die manier het gemiddelde beinvloeden. Dat zal bij moviemeter minder snel gebeuren. Een oplossing hier voor zou kunnen zijn, dat het aantal stemmen voor een toplijst (nu 20) hoger wordt. Dan wordt het sowieso lastig om genoeg vriendjes te vinden om het bovengenoemde effect te bereiken.
0
sxesven
geplaatst: 27 september 2006, 16:32 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Ja waarom is hier eigenlijk geen tip top 150? Of de alternatieve top 100 of de flop 100?
Voornamelijk hierom, volgens mij:
het feit dat mensen dan expres extreem hoog of laag gaan stemmen om een plaat in of juist uit de toplijst te krijgen
0
geplaatst: 27 september 2006, 16:35 uur
Moviemeter top250 staat ook vol met "hype-van de dag" films, dus wat dit alternatief nou precies beter maakt.. 

0
sxesven
geplaatst: 27 september 2006, 16:44 uur
bonothecat schreef:
Maar je houdt dan het neveneffect....snel even op wat favo albums stemmen, en albums die op dat moment boven aan staan wegstemmen. En zeker omdat er op sommige albums nog weinig gestemd is, kun je heel snel op die manier het gemiddelde beinvloeden. Dat zal bij moviemeter minder snel gebeuren. Een oplossing hier voor zou kunnen zijn, dat het aantal stemmen voor een toplijst (nu 20) hoger wordt. Dan wordt het sowieso lastig om genoeg vriendjes te vinden om het bovengenoemde effect te bereiken.
(quote)
Ben ik met je eens, en met het verhogen van een minimumgrens kom je waarschijnlijk al een heel eind, hoewel je dan waarschijnlijk ook weer een groep uitsluit die nu ook niet voor de toplijst in aanmerking komt wegens te 'obscuur', waar obscuur relatief is - ik bedoel geen avant-gardistische plaatjes van improviserende timmermannen, maar platen die wel hoog gewaardeerd worden en het vanwege hun relatieve onbekendheid niet halen. Speelt ook nog mee dat degenen die zulke platen goed vinden vaak al een vrij brede smaak hebben ook nog zoveel andere platen goed vinden dat slechts een enkeling hem in z'n top 10 zet. Ik bedoel dit niet als elitair gelul, maar het is wat mij betreft een feit dat dingen als Coldplay vaak in lijstjes belanden van mensen die muzikaal niet veel verder kijken dan hun neus lang is. Niet altijd, natuurlijk, maar wel vaak.
M'n punt is: verrekte jammer dat het hier niet zou werken, want het zou wel voor een frisse wind in de toplijsten zorgen.
Overigens zou een tiplijst misschien haalbaarder zijn, aangezien die aan een minimum- en maximumgrens vastzit en dus minder onderhevig is aan stemfraude.
* denotes required fields.