MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Jaren 70 KO

zoeken in:
Misschien een domme vraag... waarom gaan we nu wederom een 80's KO doen, terwijl we die net gehad hebben? De 60's waren toch aan de beurt?

Anyone?

Bueller?

Ruby1966
Ze kunnen toch gewoon naast elkaar bestaan?
En deze 80's KO is anders dan de vorige..minder gericht op alleen maar commerciële nummers, wat gevarieerder zeg maar...

musicfriek schreef:
Zal het hier maar aan iedereen vertellen (per PM is niet te doen haha). AllMusic en Ruby zijn al zeer vergevorderd met een nieuwe Jaren 80 KO. Er is eerder eentje geweest maar die was vooral heel erg melig en de muziek die daarin stond was grotendeels commerciele top 40 muziek.

Deze KO zal een veel breder scala aan artiesten hebben en niet alleen maar hits. Er is gekeken bij goedgewaardeerde albums op deze site en daarvan weer de meest gewaardeerde songs etc etc. Ik heb begrepen dat het om vrij grote KO zal gaan. Dus laten we nog even afwachten op Ruby en/of Allmusic

titan (crew)
Lukas schreef:
Misschien handig te weten welke je al hebt?

Via PM verkrijgbaar bij mij.

Allmusic
Wat betreft de jaren 80 KO:

Bedankt voor de tips iedereen! Bijna alle genoemde nummers zijn wel meegenomen, ook de obscure!

Zoals Ruby al zegt: de 2048(!) nummers zijn geselecteerd, maar voor bijzondere tips kan er altijd nog ruimte vrijgemaakt worden. Waarschijnlijk zal dit weekend de KO geplaatst worden!

Marty McFly schreef:
Misschien een domme vraag... waarom gaan we nu wederom een 80's KO doen, terwijl we die net gehad hebben? De 60's waren toch aan de beurt?

Anyone?

Bueller?

De Jaren 80 KO van Friek was een KO alleen gericht op de top 40, zo stonden er niet eens nummers in van the Cure, the Smiths, R.E.M., Echo & the Bunnymen, Marillion en ga zo nog maar even door.

Toen hebben we eigenlijk al meteen gezegd dat we die KO nog een keer goed over moeten doen, en dat doen we nu dus.

Overigens verheug ik me ook erg op de Jaren 60 KO van Titan, wat mij betreft kunnen ze inderdaad gewoon naast elkaar bestaan. Wanneer ik tijd heb, zal ik nog 'n lijstje met tips in elkaar zetten...

Allmusic
Lukas schreef:
Hoe zit het met de 80's inmiddels? Allmusic nog steeds druk met kladblaadjes en een slakom

...zeker geen idee hoeveel werk het is

Waar blijft jouw Knappe Artiesten KO (vrouwen) eigenlijk?

Allmusic schreef:
(quote)

...zeker geen idee hoeveel werk het is

Jawel hoor, ik heb zelf ook al de nodige KO's op mijn geweten (MegaMuMe bijvoorbeeld). Maar loten kan via een Excelfoefje. Ik weet zo niet uit mijn hoofd hoe, maar even googlen doet wonderen. En de slakom kan gewoon gebruikt worden waarvoor hij dient

Knappe vrouwen wil ik best nog eens doen, maar met hulp van iemand en als ik niet full-time stage loop en daarnaast nog eens een jubileumboek in elkaar moet zetten

Nou, alvast petje af hoor voor Allmusic en Ruby. Zal me inderdaad een hoop werk geweest zijn. Top!

Ik wacht rustig af tot het weekend (en nee Ruby, ik zal je niet meer lastig vallen met PM's over wanneer ie nou begint )

Ruby1966
Friekje

Lin
musicfriek schreef:
Nou, alvast petje af hoor voor Allmusic en Ruby. Zal me inderdaad een hoop werk geweest zijn. Top!

Ik wacht rustig af tot het weekend (en nee Ruby, ik zal je niet meer lastig vallen met PM's over wanneer ie nou begint )

hahahaha, ik ook niet

en inderdaad hulde!

Ruby1966 schreef:
Ze kunnen toch gewoon naast elkaar bestaan?
En deze 80's KO is anders dan de vorige..minder gericht op alleen maar commerciële nummers, wat gevarieerder zeg maar...

Ik vind het prima... laat maar komen!

Ik ben er ook klaar voor, de messen zijn geslepen.

Net op verzoek van titan nog even het excelfoefje nagezocht:

Je kunt in de kolom achter het nummer de formule =ASELECT() intikken. Dan kiest Excel een random getal tussen de 0 en 1. Als je ze dan op dat getal sorteert en de tweede 512/1024 nummers achter de eerste helft plakt, heb je dus random geloot.

Kunnen we al in de startblokken?

titan (crew)
Ik begin er pas mee als de jaren '80 KO bijna voorbij is.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:55 uur

geplaatst: vandaag om 10:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.