MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Jaren 70 KO

zoeken in:
Dat laatste is niet te hopen; brrrr

fredpit
Hoe meer obscure nummers hoe liever het me is...altijd prettig om wat nieuws te ontdekken en dan sla ik wel een stemronde over (het is tenslotte maar een spelletje )of zoek het even snel op, en blijk ik het deuntje toch te kennen (en zijn de titel en artiest ergens in mistig verleden blijven hangen)

De jaren tachtig zijn overigens ook Pixies, Sonic Youth,REM ..m.a.w. ook de late jaren 80 met de vroege jaren 90 sound niet vergeten...
Je associeerd deze groepen gemakkelijk met de jaren 90, maar ze hebben ook in de jaren 80 al uitstekende muziek gemaakt...

wat stemgedrag kan ik zeggen dat ik mijn stem niet geef als ik een van de twee nummers niet ken. Ik ga ervan uit dat de overige stemmers ook zo eerlijk en sportief zijn...dit gedrag kan er voor zorgen dat de wat minder bekender nummers ook een kans krijgen

Ruby1966
Het komt wel goed met die lijst jongens, echt. Al kunnen we natuurlijk nooit iedereen helemaal tevreden stellen. Maar we hebben al eens een jaren 80 KO gehad waarin alle Madonna's en Michael Jacksonnen enz. aan meegedaan hebben...deze keer wordt het echt wel wat alternatiever...
Er worden hier door jullie genoeg bands genoemd die er heus wel instaan, don't worry.

Maar Oldfart (en lebo), het spijt me, Celibate Rifles (3 stemmen hier op de site), The Saints (19 stemmen verdeeld over 5 albums), Theatre of Hate (8 stemmen) ,ESG (2 stemmen bij 2 albums) , Gene Loves Jezebel (6 stemmen in totaal bij 3 albums) zullen er hoogst waarschijnlijk niet instaan.

Hier op de site blijken bovengenoemde groepen toch niet zo gangbaar en bekend...

We moeten sowieso keuzes maken natuurlijk, niet elk nummer uitgebracht in de jaren 80 kan in de lijst worden opgenomen

Ruby1966 schreef:
Het komt wel goed met die lijst jongens, echt.

En zo is het. Ik zit in de startblokken...

Lin
*heeft er ook zin in en zegt afspraken voor t weekend af *

Ik ben ook weer van de partij hoor. Leuk een jaren 80 KO ik hoop dat Icicle Works er ook in komt te staan, dat vond ik ook zo'n geweldig 80's band.

Misschien 'n goed idee om alvast een 80's KO topic te openen, dan kan dit 70's topic van z'n welverdiende pensioen gaan genieten!

Shangri-la schreef:
Ik hoop dat Icicle Works er ook in komt te staan, dat vond ik ook zo'n geweldig 80's band.
Ik heb hun self titled debuut ooit nog op LP gekocht, slechts een paar jaar nadat ie uitgekomen was, maar heb 'm om de één of andere stomme reden nooit op CD aangeschaft. Dat wordt alvast één van mijn volgende "heraanschafwerken"

Maar ik vrees dat IW te obscuur zal zijn hier, getuige de slechts 8 stemmen verdeeld over 5 reguliere albums...

Alles van The Feelies,prachtige muziek

doet Lori Spee ook mee?
(al is het maar omdat het rijmt)

Vast wel ette Ruby kennende

Ruby1966
Lori en Nana

(te obscuur ette)

Ruby1966 schreef:
Lori en Nana

(te obscuur ette)

0 stemmen over alle albums.. lijkt me wel

OBSCUUR
dubieus, duister, glibberig, louche, onguur, vaag, verdacht

Lori Spee

lebowski schreef:
OBSCUUR
dubieus, duister, glibberig, louche, onguur, vaag, verdacht

Lori Spee

Lin
*zit er helemaal klaar voor*
zeker voor Lori

Is iemand OOIT klaar voor Lori?

Lin
Marty McFly schreef:
Is iemand OOIT klaar voor Lori?

mn hele leven al klaar voor Lori, t wordt tijd dat ze de erkenning krijgt die ze verdient

*kent Lori nog steeds niet *

Ruby1966
Snel iets aan doen Lukas! Je wilt toch wel goed voorbereid de 80's KO in?

Lin
Lukas schreef:
*kent Lori nog steeds niet *

een grof schandaal... aan de calvé jij!

Ruby1966 schreef:
Snel iets aan doen Lukas! Je wilt toch wel goed voorbereid de 80's KO in?

Als We Walk van REM er maar in zit

Toch niet waarschijnlijk

Lukas schreef:
Toch niet waarschijnlijk

Zeg nooit nooit, de lijst is nog niet online

titan (crew)
Er kunnen nog steeds suggesties aan mij doorgegeven worden voor de jaren '60 KO.

titan (crew)
Ik heb nu 939 nummers, dus kan er nog 85 gebruiken.

Misschien handig te weten welke je al hebt?

Goed werk trouwens

Hoe zit het met de 80's inmiddels? Allmusic nog steeds druk met kladblaadjes en een slakom

Lukas schreef:
Hoe zit het met de 80's inmiddels? Allmusic nog steeds druk met kladblaadjes en een slakom

Ruby1966
De 2048 nummers zijn inmiddels geselecteerd.....

Lin
Ruby1966 schreef:

eeeeeven geduld nog neem ik aan?

Ruby1966 schreef:

Volgt er ook nog een lijst om in te kunnen zien?

Gast
geplaatst: vandaag om 13:47 uur

geplaatst: vandaag om 13:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.