Muziek / Muziekgames / "Steunfonds"
zoeken in:
0
geplaatst: 2 november 2004, 00:20 uur
Kennen we hem nog ? Frits Spits met de Avondspits ?
Aan het einde van zijn dagelijkse radioshow had je het zg. steunfonds. Daarin stonden telkens 3 nieuwe singles waarvan de nieuwe donateur er eentje kon verwijderen en zelf een nieuwe toevoegen.
Het lijkt me leuk om dat weer eens opnieuw in te voeren (dit n.a.v een ander topic hier). Helaas kunnen we Frits niet keihard nabrullen met "Ik......aERodynamIC....storrrrrrtttttt.........", maar dat mag je dan in gedachten doen
Regel is dus: haal het nummer dat je het minst aanspreekt uit de lijst van 3 en voeg zelf een nieuwe toe. Het nummer moet vrij recent zijn en op single verkrijgbaar (om het enigszins bekend te laten zijn voor iedereen). En dan maar kijken welke nummer er het langst in blijft staan.
Ik zou zeggen: welke donateur komt zich melden ?
Mijn startbijdrage:
1. Mind - Solo
2. Nature boy - Nick Cave & the Bad Seeds
3. Processed beats - Kasabian
Aan het einde van zijn dagelijkse radioshow had je het zg. steunfonds. Daarin stonden telkens 3 nieuwe singles waarvan de nieuwe donateur er eentje kon verwijderen en zelf een nieuwe toevoegen.
Het lijkt me leuk om dat weer eens opnieuw in te voeren (dit n.a.v een ander topic hier). Helaas kunnen we Frits niet keihard nabrullen met "Ik......aERodynamIC....storrrrrrtttttt.........", maar dat mag je dan in gedachten doen

Regel is dus: haal het nummer dat je het minst aanspreekt uit de lijst van 3 en voeg zelf een nieuwe toe. Het nummer moet vrij recent zijn en op single verkrijgbaar (om het enigszins bekend te laten zijn voor iedereen). En dan maar kijken welke nummer er het langst in blijft staan.
Ik zou zeggen: welke donateur komt zich melden ?
Mijn startbijdrage:
1. Mind - Solo
2. Nature boy - Nick Cave & the Bad Seeds
3. Processed beats - Kasabian
0
titan (crew)
geplaatst: 2 november 2004, 17:57 uur
Dan gooi ik Mind van Solo eruit en storrrtttttt ik Bedshaped van Keane.
Ik ga er vanuit dat een nummer dat er 7 keer achtereen in blijft staan net als bij de echte avondspits naar de eregalerij gaat
.
Ik ga er vanuit dat een nummer dat er 7 keer achtereen in blijft staan net als bij de echte avondspits naar de eregalerij gaat
.
0
geplaatst: 2 november 2004, 18:15 uur
Goed idee, dus dan is het nu:
1. Bedshaped van Keane
2. Nature boy van Nick Cave & the Bad Seeds
3. Processed beats van Kasabian
Kijken wie als eerste de ere-galerij gaat halen.
1. Bedshaped van Keane
0
geplaatst: 2 november 2004, 18:19 uur
in principe een leuk systeem, al luister ik nooit singles
Moet je trouwens alle 3 de nummers kennen, of mag je er ook eentje uithalen als je alleen die kent (en niet goed vind)?
Moet je trouwens alle 3 de nummers kennen, of mag je er ook eentje uithalen als je alleen die kent (en niet goed vind)?
0
titan (crew)
geplaatst: 2 november 2004, 18:58 uur
Het lijkt mij wel een voorwaarde om ze alle 3 te kennen, dan kun je pas een goede afweging maken. Maar ik ben dit niet begonnen, dus bepaal ik ook de spelregels niet. Het lijkt me ook wel handiger dat je bijvoorbeeld maar eens per week mag meedoen om te voorkomen dat bepaalde MM-gebruikers gaan overheersen (ik neem hiermee gelijk mezelf in bescherming
).
).
0
geplaatst: 2 november 2004, 19:34 uur
Je zou ook kunnen instellen dat je pas weer mag kiezen als er voor jou weer drie nieuwe nummers instaan? Misschien dat het dan iets sneller loopt, het topic.
0
geplaatst: 2 november 2004, 20:57 uur
titan schreef:
Het lijkt mij wel een voorwaarde om ze alle 3 te kennen, dan kun je pas een goede afweging maken. Maar ik ben dit niet begonnen, dus bepaal ik ook de spelregels niet. Het lijkt me ook wel handiger dat je bijvoorbeeld maar eens per week mag meedoen om te voorkomen dat bepaalde MM-gebruikers gaan overheersen (ik neem hiermee gelijk mezelf in bescherming
).
).Alle 3 kennen ja (proberen het origineel zo dicht mogelijk te benaderen, en ja dat is wat moeilijk, want dit is geen radio).
Dat eens per week meedoen vind ik eigenlijk ook een goed idee en wat Herman zegt ook, of de beurt doorgeven aan een ander: maar dan is het lastig omdat je niet weet wie er interesse in hebben (uitnodigen per privé-bericht ?). Iemand een idee hierover: graag ! Ik mag het dan begonnen zijn: ik hecht er niet veel waarde aan om dit dan ook helemaal te bepalen

Ik heb trouwens ook niet veel met singles, maar het is wel zo dat het dan nog enigszins bekend is. Met hele albums werkt het niet, en ik wil dit lekker luchtig houden. Het moet "fun" blijven. En laten we eerlijk zijn: nu al is er te veel over gezegd zonder dat het op gang is gekomen. Laten we het opstartproblemen noemen. En nu storten graag !!!!
0
geplaatst: 4 november 2004, 14:30 uur
aERodynamIC schreef:
1. Bedshaped van Keane
1. Bedshaped van Keane
Ik heb ze nu alledrie gehoord en ik vind Kasabian het leukst. Daarna Nick Cave en dan pas Keane. Ik vind het liedje van Keane ook behoorlijk leuk eigenlijk, maar wel een beetje zoet. Dat nummer van Cave was eigenlijk wel een ontdekking; die moet ik onthouden. Dat Kasabian me wel zou bevallen had ik wel verwacht toen ik las wat voor bands er als referentie werden gebruikt in het Kasabian topic.

De opgave wordt nu:
1. Whatever You Want From Life - Voicst
0
geplaatst: 25 februari 2005, 00:35 uur
Herman je noodkreet is gelezen. Ik heb de nummers een paar keer geluisterd maar kan maar niets bijzonders aan het nummer van Nick Cave ontdekken, toch een groot man. Kasabian erg lekker, Voicst dito (tenminste dit nummer). Cave wordt gedumpt dus. Ik storrrrt een nummer van de schijf die op het moment niet uit mijn auto-cd is te krijgen. Nieuwe lijst:
2. Go Or Go Ahead - Rufus Wainwright
3. Processed Beats - Kasabian
2. Go Or Go Ahead - Rufus Wainwright
0
geplaatst: 25 februari 2005, 00:45 uur
Ahhhh, Rufus, eindelijk iemand hier die eens stil blijft staan bij dit grote talent. Dank u lebowski.
0
geplaatst: 25 februari 2005, 01:48 uur
Tempo! We gaan lekker door met dit veel te leuke topic om zo rustig te houden en iedereen moet meedoen. Vond het vroeger al leuk en ik had natuurlijk al eerder mee moeten doen maar ik vergat het steeds.
Alledrie de nummers vond ik goed. Kasabian is erg fijn. Flink leentjebuur spelen bij andere bands, maar genoeg eigen smoel en gewoon een heel leuk nummer. Rufus Wainwright klinkt intrigerend en mooi. Al weet ik niet of het nummer overeind blijft bij mij als ik het twaalf keer heb gehoord. Nu nog wel in ieder geval. Voicst is lekker, maar doet me toch het minst en dus gaat die er helaas uit. Ik storrrrrt Bright Eyes. Ik zal me de komende tijd eens gaan verdiepen in Connors nieuwe albums. Dit nummer vond ik in ieder geval weer erg fijn. U kunt nu dus kiezen uit:
1. Take It Easy (Love Nothing) - Bright Eyes
2. Go or Go Ahead - Rufus Wainwright
Wie is de volgende?
Alledrie de nummers vond ik goed. Kasabian is erg fijn. Flink leentjebuur spelen bij andere bands, maar genoeg eigen smoel en gewoon een heel leuk nummer. Rufus Wainwright klinkt intrigerend en mooi. Al weet ik niet of het nummer overeind blijft bij mij als ik het twaalf keer heb gehoord. Nu nog wel in ieder geval. Voicst is lekker, maar doet me toch het minst en dus gaat die er helaas uit. Ik storrrrrt Bright Eyes. Ik zal me de komende tijd eens gaan verdiepen in Connors nieuwe albums. Dit nummer vond ik in ieder geval weer erg fijn. U kunt nu dus kiezen uit:
1. Take It Easy (Love Nothing) - Bright Eyes
2. Go or Go Ahead - Rufus Wainwright
Wie is de volgende?
0
geplaatst: 25 februari 2005, 21:11 uur
Om de vaart erin te houden ben ik van mening dat ik nu wel mag 
Kasabian is erg fijn, fijner dan Bright Eyes eerlijk gezegd, maar die staan er nu al een tijdje in dus vooruit. En aan Rufus kom ik niet, die mag in de ere-galerij terecht komen (zo heette dat toch ?)
Ik stortttttttttttttttttttttttttttt.................
Engineers met Forgiveness (te beluisteren op de website).
1. Forgiveness - Engineers
2. Take it easy (love nothing) - Bright Eyes
3. Go or go ahead - Rufus Wainwright

Kasabian is erg fijn, fijner dan Bright Eyes eerlijk gezegd, maar die staan er nu al een tijdje in dus vooruit. En aan Rufus kom ik niet, die mag in de ere-galerij terecht komen (zo heette dat toch ?)
Ik stortttttttttttttttttttttttttttt.................
Engineers met Forgiveness (te beluisteren op de website).
3. Go or go ahead - Rufus Wainwright
0
geplaatst: 26 februari 2005, 00:21 uur
Heette het niet erelijst?
Verder vind ik dat nu iedereen mag voor wie alledrie de liedjes nieuw zijn. Dus kom op!
Verder vind ik dat nu iedereen mag voor wie alledrie de liedjes nieuw zijn. Dus kom op!
0
titan (crew)
geplaatst: 2 maart 2005, 23:49 uur
Forgiveness is een heel aardig nummer, een beetje een zwierige versie van Ocean Colour Scene. Take it easy is een redelijk nummer, maar Bright Eyes vind ik overgewaardeerd. Wat Rufus betreft: ik wil aERodynamIC nog wat langer te vriend houden, dus die blijft zeker staan
. Dan gaat Bright eyes er maar uit en stort ik Black and white town van Doves.
. Dan gaat Bright eyes er maar uit en stort ik Black and white town van Doves.
0
geplaatst: 2 maart 2005, 23:53 uur
titan schreef:
Wat Rufus betreft: ik wil aERodynamIC nog wat langer te vriend houden, dus die blijft zeker staan
.
Wat Rufus betreft: ik wil aERodynamIC nog wat langer te vriend houden, dus die blijft zeker staan
. Ahhh, dank u. Alhoewel ik toch liever een nummer van Want, two had gezien (een mens moet wat te klagen hebben he).
Doves is een mooie toevoeging !
0
geplaatst: 7 september 2005, 15:53 uur
3. sunny seville - Super Furry animals
3. sunny seville - Super Furry animals
0
geplaatst: 7 september 2005, 19:11 uur
1. forgiveness - engineers
2. Sunny Seville - Super Furry animals
3. Black eyed peas - don't lie
3. Black eyed peas - don't lie
0
geplaatst: 7 september 2005, 21:26 uur
1. forgiveness - engineers
3. Lazarus - Porcupine Tree
3. Lazarus - Porcupine Tree
0
geplaatst: 7 september 2005, 21:49 uur
Loopt dit weer? 
1. Sunny Seville - Super Furry animals
2. Lazarus - Porcupine Tree
3. I Bet That You Look Good on the Dancefloor - Arctic Monkeys (clip van het nummer is hier te downloaden
)

1. Sunny Seville - Super Furry animals
2. Lazarus - Porcupine Tree
3. I Bet That You Look Good on the Dancefloor - Arctic Monkeys (clip van het nummer is hier te downloaden
)
0
titan (crew)
geplaatst: 23 februari 2007, 12:42 uur
Ik wil proberen dit topic weer nieuw leven in te blazen. Met hulp van youtube moet het m.i. nu wel lukken.
Nog even de spelregels.
- beluister alle 3 de liedjes
- verwijder het minst leuke nummer en voeg een eigen favoriet toe (het gaat dus om het liedje en niet om de clip)
- de liedjes moeten nieuw zijn en mogen (nog) geen hit zijn
- wanneer een nummer 7 keer achter elkaar stand heeft gehouden gaat hij naar de eregalerij
- als je geweest bent moet je minstens 5 beurten overslaan
- een eerder verwijderd nummer mag nog 1 maal opnieuw toegevoegd worden (wel binnen 4 weken na verwijdering)
- vermeld achter elk nummer hoeveel keer hij er al in staat.
We beginnen met de volgende nummers:
Brett anderson – Love is dead 1x
Camera obscura – If looks could kill 1x
Just Jack – Starz in their eyes 1x
Nog even de spelregels.
- beluister alle 3 de liedjes
- verwijder het minst leuke nummer en voeg een eigen favoriet toe (het gaat dus om het liedje en niet om de clip)
- de liedjes moeten nieuw zijn en mogen (nog) geen hit zijn
- wanneer een nummer 7 keer achter elkaar stand heeft gehouden gaat hij naar de eregalerij
- als je geweest bent moet je minstens 5 beurten overslaan
- een eerder verwijderd nummer mag nog 1 maal opnieuw toegevoegd worden (wel binnen 4 weken na verwijdering)
- vermeld achter elk nummer hoeveel keer hij er al in staat.
We beginnen met de volgende nummers:
Brett anderson – Love is dead 1x
Camera obscura – If looks could kill 1x
Just Jack – Starz in their eyes 1x
0
geplaatst: 23 februari 2007, 13:19 uur
Dappere poging Titan 
Ik stooooooooooooorrrrrrrrrrrttttttttt Grinderman (zo ging dat toch
)
Brett anderson – Love is dead 2x
Camera obscura – If looks could kill 2x
Grinderman - No Pussy Blues 1x

Ik stooooooooooooorrrrrrrrrrrttttttttt Grinderman (zo ging dat toch
)Brett anderson – Love is dead 2x
Camera obscura – If looks could kill 2x
Grinderman - No Pussy Blues 1x
0
geplaatst: 25 februari 2007, 00:00 uur
1. The Ripps - Loco (1x)
2. Camera obscura – If looks could kill (3x)
3. Grinderman - No Pussy Blues (2x)
2. Camera obscura – If looks could kill (3x)
3. Grinderman - No Pussy Blues (2x)
0
geplaatst: 25 februari 2007, 15:11 uur
Camera Obscure vond ik duidelijk de leukste van de drie.
1. The Ripps - Loco (2x)
2. Camera obscura – If looks could kill (4x)
3. The Rapture - Get Myself Into It
1. The Ripps - Loco (2x)
2. Camera obscura – If looks could kill (4x)
3. The Rapture - Get Myself Into It
* denotes required fields.