Muziek / Muziekgames / De grote MuMe-laddercompetitie
zoeken in:
0
geplaatst: 14 december 2006, 00:01 uur
lebowski schreef:
Nogmaals, stop dan niet bij 100, dan wordt het een Top 161. Niemand ernstig beschadigd toch?
Nogmaals, stop dan niet bij 100, dan wordt het een Top 161. Niemand ernstig beschadigd toch?
Ik vind dat je dan een leuk element uit het spel haalt.
0
Ruby1966
geplaatst: 14 december 2006, 00:01 uur
musicfriek schreef:
Nog een optie, plaat altijd bij 100 laten beginnen, als ie de eerste 10 verslaat (100 t/m 91), dan mag de uitdager zelf kiezen welke hij als volgende neemt (veel hoger dus), de onderste ligt er dan toch al uit.
Nog een optie, plaat altijd bij 100 laten beginnen, als ie de eerste 10 verslaat (100 t/m 91), dan mag de uitdager zelf kiezen welke hij als volgende neemt (veel hoger dus), de onderste ligt er dan toch al uit.
dat klinkt al een stuk beter ja

0
geplaatst: 14 december 2006, 00:03 uur
Maar dan met minder dan 10. De eerste 10 verslaan lukte volgens mij alleen Kate Bush in het oude systeem. Dan hebben we weer zo'n statische lijst.
0
Ruby1966
geplaatst: 14 december 2006, 00:04 uur
starbright boy schreef:
Maar dan met minder dan 10. De eerste 10 verslaan lukte volgens mij alleen Kate Bush in het oude systeem. Dan hebben we weer zo'n statische lijst.
5 dan

0
geplaatst: 14 december 2006, 00:09 uur
En platen die je hoger en lager wil hebben: Moeten die ook eerst vijf keer winnen of verliezen voor je ze op een willekeurige plaats mag zetten?
En wat mij betreft mag Elliot blijven!
En wat mij betreft mag Elliot blijven!
0
Ruby1966
geplaatst: 14 december 2006, 00:10 uur
starbright boy schreef:
En platen die je hoger en lager wil hebben: Moeten die ook eerst vijf keer winnen of verliezen voor je ze op een willekeurige plaats mag zetten?
kunnen die niet gewoon stuivertje verwisselen? of is dat te simpel gedacht?
0
geplaatst: 14 december 2006, 00:13 uur
Dus
82 - 14
5-4
nummer 14 wordt nummer 82 en nummer 82 wordt nummer 14? Das wel wat heftig... Maar van mij mag het best.
82 - 14
5-4
nummer 14 wordt nummer 82 en nummer 82 wordt nummer 14? Das wel wat heftig... Maar van mij mag het best.
0
geplaatst: 14 december 2006, 00:15 uur
starbright boy schreef:
Dus
82 - 14
5-4
Dus
82 - 14
5-4
Of 82 wordt 14 en de rest schuift een plekkie op (tot nr 82). Orbit houdt de stand bij

0
Ruby1966
geplaatst: 14 december 2006, 00:15 uur
Het is heftig misschien, maar juist die nummer 14 in jouw voorbeeld heeft daar al die tijd heel riant gestaan, dan kan hij later wel weer bewijzen dat hij verdient om hogerop te komen..moet een peuleschil zijn dan 

0
geplaatst: 14 december 2006, 00:20 uur
13. U2 - The Unforgettable Fire vs 48. New Order – Doubts Even Here
3-2
3-2
0
geplaatst: 14 december 2006, 00:22 uur
lebowski schreef:
Of 82 wordt 14 en de rest schuift een plekkie op (tot nr 82). Orbit houdt de stand bij
(quote)

Mag van mij ook.
Kiezen we voor de optie Lebowski of de optie Ruby?
0
geplaatst: 14 december 2006, 00:28 uur
13. U2 - The Unforgettable Fire vs 48. New Order – Doubts Even Here
4-2
4-2
0
geplaatst: 14 december 2006, 01:27 uur
Ruby1966 schreef:
Ik vind het wel een beetje sneu voor die onderste platen omdat deze het al steeds heel moeilijk hebben gehad om verder te komen, terwijl die bovenste 80 allemaal redelijk stevig in het zadel hebben mogen zitten al die tijd....
(quote)
Ik vind het wel een beetje sneu voor die onderste platen omdat deze het al steeds heel moeilijk hebben gehad om verder te komen, terwijl die bovenste 80 allemaal redelijk stevig in het zadel hebben mogen zitten al die tijd....
Maar de platen in de onderste regionen kun je nu toch juist redden? Die kunnen wellicht ook in 1 keer de top-10 in. Terwijl ze dat in de oude situatie nooit hadden gered omdat ze onderweg altijd wel een plaat tegenkomen die meer stemmen haalt (of dat 5 mensen de opmars wel lang genoeg vonden duren).
En als ze eruit knikkeren, kun je ze toch opnieuw indienen? (wat mij betreft dan toch)
Ik ben helemaal voor het idee van Lukas / starbright boy.
0
geplaatst: 14 december 2006, 01:33 uur
starbright boy schreef:
Ik ben voor de optie lebowski.
Die heeft wel als eigenaardigheid dat als je nummer 14 omlaag wilt laten stemmen tegen de nummer 82, de oude nr14 ineens plek 82 gaat bekleden (als dat lukt) en de oude 82 nu 81 wordt. Terwijl als je nr82 omhoog wilt stemmen tegen nr14, de oude nr82 ineens op plek 14 belandt (als het lukt) en de oude 14 nu plek 15 krijgt.
Curieus, maar geen probleem, lijkt mij.
0
geplaatst: 14 december 2006, 07:18 uur
Ik heb gauw even drie pagina's teruggebladered en alles gelezen, en ik geloof dat ik het ongeveer half-en-half begin te snappen 
Dus nu is Paap_Floyd aan de beurt (want U2 heeft gewonnen tegen de lagergeplaatste).

Dus nu is Paap_Floyd aan de beurt (want U2 heeft gewonnen tegen de lagergeplaatste).
0
geplaatst: 14 december 2006, 12:47 uur
Tja, ik heb hier
weinig aan toe te voegen. Ik ben overigens niet voor een systeem waarin de uitgedaagde plaat de positie van de uitdager overneemt.
starbright boy schreef:
Even een uitleg om eventueel te copy pasten later enzo.
Ik heb Lukas als volgt begrepen
Je mag twee dingen doen als je aan de beurt bent. Je kiest 1 of 2:
1) Je kiest een nieuwe plaat. En een uit de laatste lijst van 100 waartegen je plaat gaat strijden. Als je plaat verliest is het over en haalt het nummer de top 100 niet. Wint je plaat dan mag het tegen de plaat die een plek hoger staat in de lijst. Net zo lang tot je plaat verliest. Daar komt je plaat in de top 100 te staan. De nummer 100 verdwijnt dan uit de lijst.
of
2) Je kiest een plaat die te hoog of te laag in de lijst staat en laat 'm tegen een plaat strijden die ongeveer daar staat waar de plaat volgens jou naar toe moet in de lijst. Als hij tegen een lagere moet en wint of tegen een hogere moet en verliest, is het afgelopen en komt er een nieuwe plaat en blijft je plaat op de plek waar hij al stond. Als hij tegen een lagere verliest gaat ie vanaf daar gewoon stap voor stap omlaag, als hij tegen een hogere wint gaat ie vanaf daar gewoon stap voor stap omhoog.
Vanaf kerstmis doen we alleen nog optie 2 en met oudjaar hebben we dan de definitieve MuMe eindejaarstop 100 allertijden klaar.
Lukas mag me verbeteren eventueel.
Even een uitleg om eventueel te copy pasten later enzo.
Ik heb Lukas als volgt begrepen
Je mag twee dingen doen als je aan de beurt bent. Je kiest 1 of 2:
1) Je kiest een nieuwe plaat. En een uit de laatste lijst van 100 waartegen je plaat gaat strijden. Als je plaat verliest is het over en haalt het nummer de top 100 niet. Wint je plaat dan mag het tegen de plaat die een plek hoger staat in de lijst. Net zo lang tot je plaat verliest. Daar komt je plaat in de top 100 te staan. De nummer 100 verdwijnt dan uit de lijst.
of
2) Je kiest een plaat die te hoog of te laag in de lijst staat en laat 'm tegen een plaat strijden die ongeveer daar staat waar de plaat volgens jou naar toe moet in de lijst. Als hij tegen een lagere moet en wint of tegen een hogere moet en verliest, is het afgelopen en komt er een nieuwe plaat en blijft je plaat op de plek waar hij al stond. Als hij tegen een lagere verliest gaat ie vanaf daar gewoon stap voor stap omlaag, als hij tegen een hogere wint gaat ie vanaf daar gewoon stap voor stap omhoog.
Vanaf kerstmis doen we alleen nog optie 2 en met oudjaar hebben we dan de definitieve MuMe eindejaarstop 100 allertijden klaar.
Lukas mag me verbeteren eventueel.
weinig aan toe te voegen. Ik ben overigens niet voor een systeem waarin de uitgedaagde plaat de positie van de uitdager overneemt.
* denotes required fields.