MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De grote MuMe-laddercompetitie

zoeken in:
maar weet nog steeds niet hoe te werkt ...zo druk geweest de laatste tijd

Ruby1966
troost je, ze hebben het nu eindelijk voor elkaar..ik weet ook niet meer hoe het werkt

Als Ruby het ook niet meer weet...

Ik probeer gewoon wat

13. U2 - The Unforgettable Fire vs 48. New Order –
Doubts Even Here

Huh, weet zelfs Ruby het niet meer

0-1 !!!!!!!

Je kunt nu een nieuw nummer tegen een willekeurig nummer inzetten uit de top100. Of de optie van intern verschuiven.. dacht ik

Ruby1966
lebowski schreef:
Huh, weet zelfs Ruby het niet meer

Lukas weet het nu...memootje op te vragen bij hem

Ruby1966
2-2

Even een uitleg om eventueel te copy pasten later enzo.

Ik heb Lukas als volgt begrepen

Je mag twee dingen doen als je aan de beurt bent. Je kiest 1 of 2:

1) Je kiest een nieuwe plaat. En een uit de laatste lijst van 100 waartegen je plaat gaat strijden. Als je plaat verliest is het over en haalt het nummer de top 100 niet. Wint je plaat dan mag het tegen de plaat die een plek hoger staat in de lijst. Net zo lang tot je plaat verliest. Daar komt je plaat in de top 100 te staan. De nummer 100 verdwijnt dan uit de lijst.

of

2) Je kiest een plaat die te hoog of te laag in de lijst staat en laat 'm tegen een plaat strijden die ongeveer daar staat waar de plaat volgens jou naar toe moet in de lijst. Als hij tegen een lagere moet en wint of tegen een hogere moet en verliest, is het afgelopen en komt er een nieuwe plaat en blijft je plaat op de plek waar hij al stond. Als hij tegen een lagere verliest gaat ie vanaf daar gewoon stap voor stap omlaag, als hij tegen een hogere wint gaat ie vanaf daar gewoon stap voor stap omhoog.

Vanaf kerstmis doen we alleen nog optie 2 en met oudjaar hebben we dan de definitieve MuMe eindejaarstop 100 allertijden klaar.

Lukas mag me verbeteren eventueel.

Ruby1966
Lukas wil jij zo vriendelijk zijn om de stand vanaf nu bij te houden. Want is het nu zo dat Elliott zomaar op 14 komt binnenwalsen..en welke plaat verdwijnt nu uit de lijst dan? De laatste?

Ruby1966 schreef:
Lukas wil jij zo vriendelijk zijn om de stand vanaf nu bij te houden. Want is het nu zo dat Elliott zomaar op 14 komt binnenwalsen..en welke plaat verdwijnt nu uit de lijst dan? De laatste?

yep

Ruby1966
Heet jij Lukas? Of zeg je nu dat jij de stand gaat bijhouden in het vervolg? In dat geval

Dus omdat Elliott wint van Coldplay verdwijnt Queen uit de lijst?

Ja, eigenlijk heel logisch

Ruby1966
lebowski schreef:
Dus omdat Elliott wint van Coldplay verdwijnt Queen uit de lijst?

Ja, eigenlijk heel logisch

ja, dat bedoel ik..helemaal niet logisch

De logica van dit alles ontgaat me volledig. Ik opteer voor optie 1 van starbright.

Ik antwoord op uw laatste vraag mevrouw. Belt u meneer anders even persoonlijk en stel deze vragen niet in het openbaar.

Ruby1966
DE vraag in het openbaar is bedoeld zodat iedereen duidelijk krijgt wat de nieuwe regels zijn...ik ben vast niet de enige die even alles goed op een rijtje wil krijgen...

Volgens mij ligt Lukas in zijn bed.

slotje maar dan

Ruby1966 schreef:
(quote)

ja, dat bedoel ik..helemaal niet logisch

Waarom niet? De nummer 100 staat daar niet voor niks en als iemand wil voorkomen dat er een laaggeplaatste plaat uivliegt probeert hij/zij 'm gewoon hoger te krijgen als ie aan de beurt is.

En dat allemaal omdat 100 zo'n mooi rond getal is

Ruby1966
starbright boy schreef:
(quote)

Waarom niet? De nummer 100 staat daar niet voor niks en als iemand wil voorkomen dat er een laaggeplaatste plaat uivliegt probeert hij/zij 'm gewoon hoger te krijgen als ie aan de beurt is.

de huidige nummers 100 t/m 90 hebben dan in ieder geval totaal geen kans, want ik verwacht dat iedereen er in 1e instantie voor kiest om een nieuwe zo hoog mogelijk te laten instappen....wat dan meteen ten koste gaat van de onderste regionen.

Ruby1966 schreef:
(quote)

de nummers 100 t/m 90 hebben dan in ieder geval totaal geen kans, want ik verwacht dat iedereen er in 1e instantie voor kiest om een nieuwe zo hoog mogelijk te laten instappen....wat dan meteen ten koste gaat van de onderste regionen.

Als dat lukt, want er zit natuurlijk wel een risco aan vast. En de onderste regionen hebben in elk systeem de minste kans, dat lijkt me ook logisch.

Trouwens mocht ik aan de beurt komen dan ga ik wel degelijk een paar platen redden die er bijna uitvliegen. Vind ik een erg leuk extra element.

Nogmaals, stop dan niet bij 100, dan wordt het een Top 161. Niemand ernstig beschadigd toch?

Nog een optie, plaat altijd bij 100 laten beginnen, als ie de eerste 10 verslaat (100 t/m 91), dan mag de uitdager zelf kiezen welke hij als volgende neemt (veel hoger dus), de onderste ligt er dan toch al uit.

Ruby1966
starbright boy schreef:
(quote)

Als dat lukt, want er zit natuurlijk wel een risco aan vast. En de onderste regionen hebben in elk systeem de minste kans, dat lijkt me ook logisch.

Trouwens mocht ik aan de beurt komen dan ga ik wel degelijk een paar platen redden die er bijna uitvliegen.

Ik vind het wel een beetje sneu voor die onderste platen omdat deze het al steeds heel moeilijk hebben gehad om verder te komen, terwijl die bovenste 80 allemaal redelijk stevig in het zadel hebben mogen zitten al die tijd....

Gast
geplaatst: vandaag om 14:25 uur

geplaatst: vandaag om 14:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.