MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock Out: Albums (Versie 2)

zoeken in:
Omayyad
Arno schreef:
Is al geweest: hier.
The Wall Live van Pink Floyd (toevallig nr. 1 in mijn rotatielijst) was de winnar.

Huh? Laat ik nu altijd gedacht hebben dat Pink Floyd twee KO's heeft gewonnen...

Omayyad schreef:
(quote)

Dat begrijp ik niet helemaal... Hoe kan je in hemelsnaam aan de hand van een liveplaat concluderen wat de beste liveband is?

je kan het niet helemaal concluderen.. maar je kan wel een ruwe schatting maken... het beste album betekent niet meteen dat diegene ook de beste artiest is..maar het komt in ieder geval wel in de buurt..zo

Arno schreef:
(quote)

Is al geweest: hier.
The Wall Live van Pink Floyd (toevallig nr. 1 in mijn rotatielijst) was de winnar.

Ok. ben benieuwd, even kijken

Omayyad
frankvankesteren schreef:
je kan het niet helemaal concluderen.. maar je kan wel een ruwe schatting maken... het beste album betekent niet meteen dat diegene ook de beste artiest is..maar het komt in ieder geval wel in de buurt..zo

Hier ben ik het dus totaal niet mee eens... Omdat helaas een groot aantal bands het blijkbaar nodig vindt om hun 'liveplaten' in de studio bij te werken, geeft dit een totaal vertekenend beeld. Neen, ik zou zelfs geen ruwe schatting willen en kunnen maken...

Omayyad schreef:
(quote)

Hier ben ik het dus totaal niet mee eens... Omdat helaas een groot aantal bands het blijkbaar nodig vindt om hun 'liveplaten' in de studio bij te werken, geeft dit een totaal vertekenend beeld. Neen, ik zou zelfs geen ruwe schatting willen en kunnen maken...

Dat klopt helaas maar al te goed.. maar als jij daar problemen mee hebt en dat ontdekt dan stem je toch ook gewoon niet op die liveplaat? Ik merk bij Delicate Sound of Thunder van PF bijvoorbeeld ook dat er gewoon wat gesleuteld vind en dat is gewoon niet ok

9-2

Omayyad
Ik merk bij Delicate Sound of Thunder van PF bijvoorbeeld ook dat er gewoon wat gesleuteld vind en dat is gewoon niet ok

Nu noem je een goed voorbeeld, want Pink Floyd is dus helaas één van die bands die zijn 'liveplaten' een grondige opknapbeurt geeft. Op het door genoemde voorbeeld en Pulse deinst de band er namelijk niet voor terug om nummers samen te stellen van meer dan één concert.

Omayyad schreef:
(quote)

Nu noem je een goed voorbeeld, want Pink Floyd is dus helaas één van die bands die zijn 'liveplaten' een grondige opknapbeurt geeft. Op het door genoemde voorbeeld en Pulse deinst de band er namelijk niet voor terug om nummers samen te stellen van meer dan één concert.

inderdaad, maar daar kan jij toch wel doorheen prikken als jij stemt op je beste live-album..

Omayyad
inderdaad, maar daar kan jij toch wel doorheen prikken als jij stemt op je beste live-album..

Misschien... Nu weet ik zeker dat dat bij Pink Floyd gebeurt, maar ik weet niet welke bands dat nog meer doen.

Voor mij heeft Pink Floyd om die reden dan ook geen goede officiële liveplaat uitgebracht. Ik zoek mijn heil dan ook bij KQED 1970, Live At Pompeii 1971 (hoewel zelfs daar mee geknutseld is) en wat BBC-opnamen.

Feeder
10-2

11-3

Is OK Computer nu ook hier al de winnaar? Wel opvallend dat de nr. 1 en 2 uit de top 250 hier de finale hebben gehaald.

herman schreef:
11-3

Is OK Computer nu ook hier al de winnaar? Wel opvallend dat de nr. 1 en 2 uit de top 250 hier de finale hebben gehaald.

Dit is niet de finale, maar gewoon zomaar een ronde
De finale was David Bowie - Ziggy Stardust vs. Pink Floyd - The Dark Side of the Moon, waarbij PF won.

Ah, best een mooie finale dus. 2 4,5* platen voor mij...

herman schreef:
11-3

Nee die is eruit geknikkerd door de latere winnaar

Over live albums gesproken....
Zullen we nog een keertje...

Pink Floyd - The Wall Live vs U2 - Under A blood Red Sky

0-1

Nog een keer? Ik dacht dat dat onlangs nog beslist was.

En om te voorkomen dat dit topic in een hoop onzin aan het veranderen is, lijkt me dit een betere plaats om deze dingen nog een keer uit te vechten:

http://www.musicmeter.nl/forum/4/1651

Ruby1966
0-3

Kasperbert schreef:

En om te voorkomen dat dit topic in een hoop onzin aan het veranderen is, lijkt me dit een betere plaats om deze dingen nog een keer uit te vechten:

Laten we dit inderdaad daar voortzetten

Kasperbert schreef:

O ik dacht dat het de bedoeling was dat we het hier gewoon naar ons zin hadden! Dat het allemaal onzin is heb ik zojuist al bewezen door de winnaar van deze topic (Pink Floyd - Dark Side of the Moon) te laten verliezen tegen Joy Division - Unknown Pleasures

Dus we gaan gewoon door joh! Maakt het uit waar het staat...

Pink Floyd - The Wall Live vs U2 - Under A blood Red Sky

tussenstand 0-4

Nou vooruit... hahaha

Hey... waarom is deze weer open?

Gast
geplaatst: vandaag om 04:13 uur

geplaatst: vandaag om 04:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.