MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Kettingplaat

zoeken in:
Vic Chesnutt - Gepetto

The Clement Peerens Explosition - Pinokkio

Rollins Band - Liar

Truth Hurts - Truthfully Speaking

Red Hot Chili Peppers - Universally Speaking

EVANSHEWSON
The Beatles - Across The Universe

Rory Gallagher - Moonchild

EVANSHEWSON
Sting - Moon Over Bourbon Street

George Thorogood - One Bourbon, One Scotch, One Beer

Mac Lethal - Pound that Beer

EVANSHEWSON
Frank Zappa - Titties'n Beer

bro
Rompeprop - Pelikanenlul

EVANSHEWSON
The Sweet - Little Willy

Dikke Lul Band - Dikke Lul

EVANSHEWSON
Clement Peerens Explosition - Dikke LU

Cookie Crew - Rok da House

EVANSHEWSON
Crowded House - Four Seasons in One Day

Jantje Smit - Cupido

Lin
Smashing Pumpkins - Cupid de Locke

Magnum - Just Like An Arrow

Buffalo Springfield - Broken Arrow

EVANSHEWSON
Redbone - (We were all wounded at) Wounded Knee

(2 indianenverhalen is hier de link!)

Bluebird schreef:
Jantje Smit - Cupido

Bluebird, jij zet om het even welke plaat achter om het even welke andere, er moet dus meestal wel een link zijn, ik snap de helft van jouw links niet, ik zie ze weer maar eens niet, wat heeft Jantje Smit nu met Crowded House of Cupido met Four Seasons in One Day te maken?
Zo kun je om het even welke titel achter om het even welke plaat zetten en wordt het spel niet meer gespeeld zoals het hoort, toch?
Of ben ik blind en zie ik je ongelooflijke goed gevonden maar O zo moeilijke links nooit?

Verklaar je maar eens aub! dank U zulle!

Tja, als je van een nummer de tekst niet kent kun je hooguit proberen de titels met elkaar te associeren. Dat is wat ik hier gewoon doe als ik geen andere mogelijkheid zie. Maar als je dan de tekst van *Cupido* niet kent zul je ook niet begrijpen wat dat met *Four Seasons In One Day* te maken heeft. Ik denk niet dat wij de enigen zijn met dat probleem. Van veel associaties begrijp ik zelf ook geen hol en ik heb het idee vele anderen evenmin, want sommige slaan voor mijn gevoel ook nergens op terwijl dat net zo goed toch wel degelijk het geval kan zijn. Of wou je zeggen dat je alle associaties snapt behalve de mijne? Dan heb je een wonderbaarlijke muziekkennis! Het zal dus een beetje relativeren geblazen moeten zijn.

Wees er in ieder geval van overtuigd dat ik altijd mn uiterste best doe om een duidelijke link te plaatsen waarvoor men dan misschien wat kennis of fantasie nodig heeft, maar nogmaals, voor mij blijft het een zoekplaatje en dat is ook het leuke van de *Kettingplaat*! Allez, speciaal voor jou zal ik in het vervolg de link er bij zetten.

Schobbejaan P. - Ik Was De Kluts Kwijt

(link: betreft in dit geval alleen de titel die refereert aan de grote misverstanden die zich tussen ons voordoen)

Zoiets dus.

Ik maak steeds een link in de titel. Makkelijker te begrijpen.

bref,

Joy Division - She's Lost Control

Warrior Soul - Jump for Joy

DeAnté - Joy

2 Unlimited - Jump For Joy

2 Brothers on the 4th Floor - Fairytales

WernerGSF
Queen - Fairy Feller's Master-Stroke

[Roel]
within temptation- ice queen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:49 uur

geplaatst: vandaag om 17:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.