Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 14 april 2013, 09:42 uur
27.
Legendary Pink Dots - Casting The Runes 7,7
Legendary Pink Dots, op 1 of andere manier heb ik ze nooit echt omarmd terwijl ik ze zeker niet slecht vind. Mooi donker nummer dit wat in menig ladder een dik verdiend punt had opgeleverd, maar ze hebben de pech dat ze bij 2 nog sterkere concurrenten zitten.
Bodies of Water - One Hand Loves The Other 8,2
Prachtig nummer met minimal music invloeden, hier houd ik wel van.
Demented Are Go - Pervy in the Park 8,0
Damned, wat een heerlijke psychobilly is dit zeg.
Melanie Laurent - Kiss 4,5
Sommige franse nummers krijgen bij mij een meerwaarde door de taal en vind ik ook minder als ze vertaald in het engels gezongen worden. Gek genoeg...en dat heb ik niet zo vaak...werkt bij mij het frans in dit nummer tegen en stoor ik me eraan.
5-2-3-2
Deadline 14-4 18.00
Legendary Pink Dots - Casting The Runes 7,7
Legendary Pink Dots, op 1 of andere manier heb ik ze nooit echt omarmd terwijl ik ze zeker niet slecht vind. Mooi donker nummer dit wat in menig ladder een dik verdiend punt had opgeleverd, maar ze hebben de pech dat ze bij 2 nog sterkere concurrenten zitten.
Bodies of Water - One Hand Loves The Other 8,2
Prachtig nummer met minimal music invloeden, hier houd ik wel van.
Demented Are Go - Pervy in the Park 8,0
Damned, wat een heerlijke psychobilly is dit zeg.
Melanie Laurent - Kiss 4,5
Sommige franse nummers krijgen bij mij een meerwaarde door de taal en vind ik ook minder als ze vertaald in het engels gezongen worden. Gek genoeg...en dat heb ik niet zo vaak...werkt bij mij het frans in dit nummer tegen en stoor ik me eraan.
5-2-3-2
Deadline 14-4 18.00
0
geplaatst: 14 april 2013, 10:48 uur
27.
Legendary Pink Dots – Casting The Runes
Ook hier wordt een climaxje gemist. Het kabbelt nu wat voort, wel op eenspannende wijze. (6,5)
Bodies of Water - One Hand Loves The Other
Fris geluid, haast hypnotiserend. Maar de zang vind ik niet zo. (6,8)
Demented Are Go - Pervy in the Park
Oeps! Dit is voor de liefhebber. (5.0)
Melanie Laurent - Kiss
Hmm, had hier wel wat meer van verwacht. Geen hoogvlieger maar ook hier muzikaal fris en overall vrolijk liedje. (6,6)
5-3-3-3
Deadline 14-4 18.00
Legendary Pink Dots – Casting The Runes
Ook hier wordt een climaxje gemist. Het kabbelt nu wat voort, wel op eenspannende wijze. (6,5)
Fris geluid, haast hypnotiserend. Maar de zang vind ik niet zo. (6,8)
Oeps! Dit is voor de liefhebber. (5.0)
Melanie Laurent - Kiss
Hmm, had hier wel wat meer van verwacht. Geen hoogvlieger maar ook hier muzikaal fris en overall vrolijk liedje. (6,6)
5-3-3-3
Deadline 14-4 18.00
0
geplaatst: 14 april 2013, 12:14 uur
27.
Legendary Pink Dots - Casting The Runes
Lekker dromerig psychedelisch nummer, misschien iets te lang gerekt. Fijne stem, past goed bij de sound. 8,0
De eerder aangehaalde associatie met Philip Glass snap ik wel, al gaat 't hier voor mijn gevoel nog wel een tempo'tje sneller. Mooie zang wat de enigszins monotone basis aanvult. 7,5
Punk vind ik af en toe wel aardig maar dan vooral als afwisseling. Niet erg om deze te horen, maar ik mis 't niet als 't niet in de lijst staat. Pervy (en de zanger) in de rol van een typetje van Van Kooten, en als je 'm zoekt .. die zit in 't park. Weten we dat ook weer. 6,0
Melanie Laurent - Kiss
Een vrolijk (bijna juichend) nummer en dat soort nummers doet 't in menig MuMe-topic meestal niet zo goed. Misschien door de associatie met commerciële muziek o.i.d.. Nu vind ik het ook niet zo bijzonder maar nog steeds een prima nummer 7,0
6-4-3-3
Deadline 14-4 18.00
Legendary Pink Dots - Casting The Runes
Lekker dromerig psychedelisch nummer, misschien iets te lang gerekt. Fijne stem, past goed bij de sound. 8,0
De eerder aangehaalde associatie met Philip Glass snap ik wel, al gaat 't hier voor mijn gevoel nog wel een tempo'tje sneller. Mooie zang wat de enigszins monotone basis aanvult. 7,5
Punk vind ik af en toe wel aardig maar dan vooral als afwisseling. Niet erg om deze te horen, maar ik mis 't niet als 't niet in de lijst staat. Pervy (en de zanger) in de rol van een typetje van Van Kooten, en als je 'm zoekt .. die zit in 't park. Weten we dat ook weer. 6,0
Melanie Laurent - Kiss
Een vrolijk (bijna juichend) nummer en dat soort nummers doet 't in menig MuMe-topic meestal niet zo goed. Misschien door de associatie met commerciële muziek o.i.d.. Nu vind ik het ook niet zo bijzonder maar nog steeds een prima nummer 7,0
6-4-3-3
Deadline 14-4 18.00
0
geplaatst: 14 april 2013, 14:02 uur
27.
Legendary Pink Dots - Casting The Runes 7,0
Psychedelisch, prima .
Bodies of Water - One Hand Loves The Other 7,5
Fris nummer.
Demented Are Go - Pervy in the Park 6,0
Niet voor mij.
Melanie Laurent - Kiss 7,2
Leuk Frans Pop liedje,
6-4-3-4
Deadline 14-4 18.00
Legendary Pink Dots - Casting The Runes 7,0
Psychedelisch, prima .
Bodies of Water - One Hand Loves The Other 7,5
Fris nummer.
Demented Are Go - Pervy in the Park 6,0
Niet voor mij.
Melanie Laurent - Kiss 7,2
Leuk Frans Pop liedje,
6-4-3-4
Deadline 14-4 18.00
0
geplaatst: 14 april 2013, 14:30 uur
27.
Legendary Pink Dots - Casting The Runes 9
Mooi een oude liefde van me Legendary Pink Dots en ja oude liefde roest niet. Dromerig geheel in dit nummer en prettige herkenbare stemgeluid van Ka-Spel gaat nooit tegenstaan.
Bodies of Water - One Hand Loves The Other 7,8
Mooi muzikaal geheel. Het klinkt rond en af. Het zou misschien wat spannender kunnen nog.
Demented Are Go - Pervy in the Park 5
Ik vind dit genre op zich erg leuk op zijn tijd. Maar dit is zeker niet het beste wat ik binnen dit genre hoor. Het nummer lijkt zelfs lang te duren wat toch echt geen goed teken is bij dit genre.
Melanie Laurent - Kiss 7
Dit past bij het eindelijk lente gevoel wat zich vandaag van me meester maakt. Ja het is pop maar dat is geen zonde toch. De freakmuziekboog kan niet altijd gespannen zijn
7-6-3-4
Papartis vergeet puntje aan Bodies of Water te geven meegenomen in mijn telling.
Legendary Pink Dots - Casting The Runes 9
Mooi een oude liefde van me Legendary Pink Dots en ja oude liefde roest niet. Dromerig geheel in dit nummer en prettige herkenbare stemgeluid van Ka-Spel gaat nooit tegenstaan.
Bodies of Water - One Hand Loves The Other 7,8
Mooi muzikaal geheel. Het klinkt rond en af. Het zou misschien wat spannender kunnen nog.
Demented Are Go - Pervy in the Park 5
Ik vind dit genre op zich erg leuk op zijn tijd. Maar dit is zeker niet het beste wat ik binnen dit genre hoor. Het nummer lijkt zelfs lang te duren wat toch echt geen goed teken is bij dit genre.
Melanie Laurent - Kiss 7
Dit past bij het eindelijk lente gevoel wat zich vandaag van me meester maakt. Ja het is pop maar dat is geen zonde toch. De freakmuziekboog kan niet altijd gespannen zijn
7-6-3-4
Papartis vergeet puntje aan Bodies of Water te geven meegenomen in mijn telling.
0
geplaatst: 14 april 2013, 15:01 uur
27.
Legendary Pink Dots – Casting The Runes 7,5
Bodies of Water - One Hand Loves The Other 8
Demented Are Go - Pervy in the Park 7,5
Melanie Laurent - Kiss 7,5
Lastig dit. Puntje voor Melanie, omdat het me positief verraste.
7-7-3-5
Deadline 14-4 18.00
Legendary Pink Dots – Casting The Runes 7,5
Bodies of Water - One Hand Loves The Other 8
Demented Are Go - Pervy in the Park 7,5
Melanie Laurent - Kiss 7,5
Lastig dit. Puntje voor Melanie, omdat het me positief verraste.
7-7-3-5
Deadline 14-4 18.00
0
geplaatst: 14 april 2013, 15:31 uur
27.
Legendary Pink Dots – Casting The Runes (7,0)
Dromerig, mooi. Jammer van die lelijke, zwartgallige stem. Die past wel bij de muziek, maar klinkt gewoon niet prettig.
Bodies of Water - One Hand Loves The Other (8,5)
De instrumentatie geeft meteen een hoop warmte af, terwijl het nummer als geheel toch wat aan de sombere kant is. Een beetje tegenstrijdig, maar het klinkt wel erg goed!
Demented Are Go - Pervy in the Park (4,0)
Zet a.u.b. niet zo'n belachelijke stem op en probeer je niet zo overdreven ruig voor te doen. Het klinkt verschrikkelijk en het is ook nog eens een liedje van niks.
Melanie Laurent - Kiss (8,5)
Een zingende actrice. Dat levert geen al te hoge verwachtingen op. Onterecht, want dit is een heel leuk nummer. Niet zozeer door de zang, meer door de luchtige sfeer en mooie melodie.
7-8-3-6
Deadline 14-4 18.00
Legendary Pink Dots – Casting The Runes (7,0)
Dromerig, mooi. Jammer van die lelijke, zwartgallige stem. Die past wel bij de muziek, maar klinkt gewoon niet prettig.
Bodies of Water - One Hand Loves The Other (8,5)
De instrumentatie geeft meteen een hoop warmte af, terwijl het nummer als geheel toch wat aan de sombere kant is. Een beetje tegenstrijdig, maar het klinkt wel erg goed!
Demented Are Go - Pervy in the Park (4,0)
Zet a.u.b. niet zo'n belachelijke stem op en probeer je niet zo overdreven ruig voor te doen. Het klinkt verschrikkelijk en het is ook nog eens een liedje van niks.
Melanie Laurent - Kiss (8,5)
Een zingende actrice. Dat levert geen al te hoge verwachtingen op. Onterecht, want dit is een heel leuk nummer. Niet zozeer door de zang, meer door de luchtige sfeer en mooie melodie.
7-8-3-6
Deadline 14-4 18.00
0
geplaatst: 14 april 2013, 16:34 uur
27.
Legendary Pink Dots – Casting The Runes.Het begin kan zo in een horror film ,dan gaat het meer richting avant garde.Prima vocalen bovendien(7,6)
Bodies of Water - One Hand Loves The Other. Behoorlijk vernieuwend,energiek en sfeervol nummer (8,5)
Demented Are Go - Pervy in the Park.Smerige rockabilly/punk. De vocale uithalen doen mij wel wat aan Alice Cooper denken.Leuk!(7,5)
.
Melanie Laurent - Kiss .Mierzoet ,redelijk nummer.Het goedkope oehoe refrein doet echter afbreuk aan het nummer(6)
8-9-3-6
Deadline 14-4 18.00
Legendary Pink Dots – Casting The Runes.Het begin kan zo in een horror film ,dan gaat het meer richting avant garde.Prima vocalen bovendien(7,6)
Bodies of Water - One Hand Loves The Other. Behoorlijk vernieuwend,energiek en sfeervol nummer (8,5)
Demented Are Go - Pervy in the Park.Smerige rockabilly/punk. De vocale uithalen doen mij wel wat aan Alice Cooper denken.Leuk!(7,5)
.
Melanie Laurent - Kiss .Mierzoet ,redelijk nummer.Het goedkope oehoe refrein doet echter afbreuk aan het nummer(6)
8-9-3-6
Deadline 14-4 18.00
0
geplaatst: 14 april 2013, 18:53 uur
Uitslag
1. Bodies of Water - One Hand Loves The Other , 9 punten , gemiddelde 7,40
2. Legendary Pink Dots - Casting The Runes , 8 punten , gemiddelde 7,50
3. Melanie Laurent - Kiss , 6 punten , gemiddelde 6,75
4. Demented Are Go - Pervy in the Park , 3 punten , gemiddelde 6,37
13 deelnemers
1. Bodies of Water - One Hand Loves The Other , 9 punten , gemiddelde 7,40
2. Legendary Pink Dots - Casting The Runes , 8 punten , gemiddelde 7,50
3. Melanie Laurent - Kiss , 6 punten , gemiddelde 6,75
4. Demented Are Go - Pervy in the Park , 3 punten , gemiddelde 6,37
13 deelnemers
0
geplaatst: 14 april 2013, 18:54 uur
28.
C2C - Genius
Coeur de Pirate - Place de La République
Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen
Abyssinia Infinite - Gela
0-0-0-0
Deadline 15-4 18.00
C2C - Genius
0-0-0-0
Deadline 15-4 18.00
0
geplaatst: 14 april 2013, 20:05 uur
ik krijg dit:
Deze video bevat inhoud van UMG, die deze wegens auteursrechtschending heeft geblokkeerd voor je land.
Deze video bevat inhoud van UMG, die deze wegens auteursrechtschending heeft geblokkeerd voor je land.
0
geplaatst: 14 april 2013, 20:09 uur
dit topic de laatste dagen wat uit het oog verloren maar ik zal weer proberen aan te knopen.
28.
C2C - Genius 7,8
niet mijn favoriet van hen maar wat deze 4 scratchers in elkaar steken is echt wel geweldig, vooral live zijn ze heel goed. Niet voor niets paar keer wereldkampioen geworden in het scratchen
Coeur de Pirate - Place de La République 7
mooi nummer maar het raakt me niet echt (wat het bij zo'n nummer toch moet doen om heel goed te scoren) maar de kwaliteit is duidelijk aanwezig
Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen 10
Mooiste Nederlandstalige nummer ooit?
Abyssinia Infinite - Gela 6,7
Nummer dat over de hele lengte weet te boeien maar toch mis ik iets, een iets scherper randje misschien?
1-0-1-0
Deadline 15-4 18.00
28.
C2C - Genius 7,8
niet mijn favoriet van hen maar wat deze 4 scratchers in elkaar steken is echt wel geweldig, vooral live zijn ze heel goed. Niet voor niets paar keer wereldkampioen geworden in het scratchen
mooi nummer maar het raakt me niet echt (wat het bij zo'n nummer toch moet doen om heel goed te scoren) maar de kwaliteit is duidelijk aanwezig
Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen 10
Mooiste Nederlandstalige nummer ooit?

Abyssinia Infinite - Gela 6,7
Nummer dat over de hele lengte weet te boeien maar toch mis ik iets, een iets scherper randje misschien?
1-0-1-0
Deadline 15-4 18.00
0
geplaatst: 14 april 2013, 20:23 uur
C2C treedt op voor volle voetbalstadions, niet echt heel alternatief.
Maar wel heel goed...
Maar wel heel goed...
0
geplaatst: 14 april 2013, 20:34 uur
28.
C2C - Genius (3,0)
Zielloos en gelikt nummer. Afschuwelijk.
Coeur de Pirate - Place de La République (6,0)
Hier zat meer in, het nummer mist ontwikkeling.
Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen (8,0)
Deze zanger grijpt je bij de keel. Sterk.
Abyssinia Infinite - Gela (7,0)
Niet verpletterend, wel sfeervol.
1-0-2-1
Deadline 15-4 18.00
C2C - Genius (3,0)
Zielloos en gelikt nummer. Afschuwelijk.
Coeur de Pirate - Place de La République (6,0)
Hier zat meer in, het nummer mist ontwikkeling.
Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen (8,0)
Deze zanger grijpt je bij de keel. Sterk.
Abyssinia Infinite - Gela (7,0)
Niet verpletterend, wel sfeervol.
1-0-2-1
Deadline 15-4 18.00
0
geplaatst: 14 april 2013, 21:01 uur
28.
C2C - Genius 4
Boyband-vocalen en suffe beats.
Coeur de Pirate - Place de La République 4
Ik heb het gevoel dat ik al twintig van dit soort liedjes heb geluisterd in dit topic. Saaaai.
Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen 7,5
Zeker niet het beste NL-talige nummer ooit, maar wel erg fijne folk, Zjef heeft vast wel eens een pintje met onze Boudewijn gedronken.
Abyssinia Infinite - Gela 8,5
Heerlijk gespeeld, super gezongen, lekker sfeertje, dit gaat me geld kosten.
1-0-3-2
Deadline 15-4 18.00
C2C - Genius 4
Boyband-vocalen en suffe beats.
Coeur de Pirate - Place de La République 4
Ik heb het gevoel dat ik al twintig van dit soort liedjes heb geluisterd in dit topic. Saaaai.
Zeker niet het beste NL-talige nummer ooit, maar wel erg fijne folk, Zjef heeft vast wel eens een pintje met onze Boudewijn gedronken.
Heerlijk gespeeld, super gezongen, lekker sfeertje, dit gaat me geld kosten.
1-0-3-2
Deadline 15-4 18.00
0
geplaatst: 14 april 2013, 21:03 uur
jassn schreef:
En dat mis je niet bij C2C?

0
geplaatst: 14 april 2013, 23:14 uur
28.
C2C - Genius 3,0
Vreselijk nummer
Coeur de Pirate - Place de La République 6,8
Ligt in het verlengde van Agnes Obel en Soley maar dit pakt me net iets minder.
Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen 9,5
Voor mij misschien ook wel het beste NL-talige nummer ooit gemaakt, prachtige tekst, prachtige nummer.
Abyssinia Infinite - Gela 8,2
Heerlijk relaxed sfeertje, mooie ontdekking
1-0-4-3
Deadline 15-4 18.00
C2C - Genius 3,0
Vreselijk nummer
Coeur de Pirate - Place de La République 6,8
Ligt in het verlengde van Agnes Obel en Soley maar dit pakt me net iets minder.
Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen 9,5
Voor mij misschien ook wel het beste NL-talige nummer ooit gemaakt, prachtige tekst, prachtige nummer.
Abyssinia Infinite - Gela 8,2
Heerlijk relaxed sfeertje, mooie ontdekking
1-0-4-3
Deadline 15-4 18.00
0
geplaatst: 14 april 2013, 23:22 uur
28.
C2C - Genius 5,1 (niet zo bijzonder)
Coeur de Pirate - Place de La République 7,5 (klinkt prima)
Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen 7,2 (goed nummer)
Abyssinia Infinite - Gela 8,0 (mooie wereldmuziek, welke taal is dit?)
1-1-4-4
Deadline 15-4 18.00
C2C - Genius 5,1 (niet zo bijzonder)
Coeur de Pirate - Place de La République 7,5 (klinkt prima)
Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen 7,2 (goed nummer)
Abyssinia Infinite - Gela 8,0 (mooie wereldmuziek, welke taal is dit?)
1-1-4-4
Deadline 15-4 18.00
0
geplaatst: 14 april 2013, 23:23 uur
28.
C2C - Genius
C2C ben ik wel eens eerder tegengekomen bij andere topics, vind er weinig aan. Voor mijn gevoel zou dit in een hitparade kunnen staan of zo. Het is niet slecht ofzo, maar "oor in - oor uit" muziek zonder enig effect 6,0
Mooi nummer, muzikaal erg fijn en de combinatie met de zang maakt 't intens. 8,0
Vlaams, 't is het niet voor mij (net als veel Nederlandstalige muziek). Klinkt mij al snel oubollig in de oren. Tekst interesseert me niet, 't gaat me om de muziek en die is maar simpel en als 't nu een geweldige zanger zou zijn... 5,0
Nou, normaal zou dit toch het 2e punt moeten worden, maar dan krijgen we een beetje jankende zangeres. Dit is 't niet, maar waar moet nu het 2e punt naar toe? Toch maar C2C dan. 5,0
2-2-4-4
Deadline 15-4 18.00
C2C - Genius
C2C ben ik wel eens eerder tegengekomen bij andere topics, vind er weinig aan. Voor mijn gevoel zou dit in een hitparade kunnen staan of zo. Het is niet slecht ofzo, maar "oor in - oor uit" muziek zonder enig effect 6,0
Mooi nummer, muzikaal erg fijn en de combinatie met de zang maakt 't intens. 8,0
Vlaams, 't is het niet voor mij (net als veel Nederlandstalige muziek). Klinkt mij al snel oubollig in de oren. Tekst interesseert me niet, 't gaat me om de muziek en die is maar simpel en als 't nu een geweldige zanger zou zijn... 5,0
Nou, normaal zou dit toch het 2e punt moeten worden, maar dan krijgen we een beetje jankende zangeres. Dit is 't niet, maar waar moet nu het 2e punt naar toe? Toch maar C2C dan. 5,0
2-2-4-4
Deadline 15-4 18.00
0
geplaatst: 15 april 2013, 00:22 uur
28.
Wat mij betreft geen opzienbarende ronde
C2C - Genius 6
Coeur de Pirate - Place de La République 6,3
Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen 6,5
Abyssinia Infinite - Gela 6,2
2-3-5-4
Deadline 15-4 18.00
Wat mij betreft geen opzienbarende ronde
C2C - Genius 6
Coeur de Pirate - Place de La République 6,3
Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen 6,5
Abyssinia Infinite - Gela 6,2
2-3-5-4
Deadline 15-4 18.00
0
geplaatst: 15 april 2013, 00:38 uur
28.
ik zou zelfs zeggen: weer geen opzienbarende ronde
C2C - Genius:
Er moet niet heel veel meer van dit soort nummers hier komen, soms sta ik op het punt af te haken... :2
I.m.o nietszeggendheid troef: 4
Op zich fraai en haalt punten: 6,75
Nummer wat de ronde redt; mooi, misschien net een beetje te lang, maar geslaagde combi van Laswell met Gigi (blijkbaar in meer dan 1 opzicht): 8
2-3-6-5
Deadline 15-4 18.00
ik zou zelfs zeggen: weer geen opzienbarende ronde
C2C - Genius:
Er moet niet heel veel meer van dit soort nummers hier komen, soms sta ik op het punt af te haken... :2
I.m.o nietszeggendheid troef: 4
Op zich fraai en haalt punten: 6,75
Nummer wat de ronde redt; mooi, misschien net een beetje te lang, maar geslaagde combi van Laswell met Gigi (blijkbaar in meer dan 1 opzicht): 8
2-3-6-5
Deadline 15-4 18.00
0
geplaatst: 15 april 2013, 01:02 uur
Volgens mij in Amharic, de officiële taal van Ethiopie. Het nummer scoort nog best goed, had ik helemaal niet verwacht toen ik dit nomineerde (al vind ik het zelf ook erg mooi).
0
geplaatst: 15 april 2013, 01:13 uur
28.
C2C - Genius 5
Ik weet dat ze heel goed zijn in wat ze doen, maar als ik dit dan zo hoor op de late avond kan ik er toch niet veel mee. Helaas.
Mooi liedje, dat ik al kende vanuit de MuMe-afrekening. Er doen inderdaad veel van dit soort nummers mee in dit topic, maar dit vind ik dan wel een van de betere.
Mooi liedje, gaat op de favorietenlijst van Spotify.
Dit doet me eraan herinneren dat ik meer Ethiopische muziek wil beluisteren. Dit raakt me wel en de taal spreekt me ook aan, al begrijp ik er natuurlijk niets van.
2-3-7-6
Deadline 15-4 18.00
C2C - Genius 5
Ik weet dat ze heel goed zijn in wat ze doen, maar als ik dit dan zo hoor op de late avond kan ik er toch niet veel mee. Helaas.
Mooi liedje, dat ik al kende vanuit de MuMe-afrekening. Er doen inderdaad veel van dit soort nummers mee in dit topic, maar dit vind ik dan wel een van de betere.
Mooi liedje, gaat op de favorietenlijst van Spotify.
Dit doet me eraan herinneren dat ik meer Ethiopische muziek wil beluisteren. Dit raakt me wel en de taal spreekt me ook aan, al begrijp ik er natuurlijk niets van.
2-3-7-6
Deadline 15-4 18.00
0
geplaatst: 15 april 2013, 12:05 uur
28.
1. C2C - Genius 6
2. Coeur de Pirate - Place de La République 6,5
3. Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen 7,8
4. Abyssinia Infinite - Gela 7
1. C2C - Genius // Hun Down the Road vind ik één van de leukste dance-nummers van het voorbije jaar en met die hoge verwachtingen valt dit nummer uiteraard wat tegen. Hetzelfde gevoel dat ik een beetje had indertijd toen ik na Freestyler de rest van het album van Bomfunk MC's in handen kreeg.
2. Coeur de Pirate - Place de La République // Mooi liedje. Voor de rest weinig bijzonder. Beetje Axelle Red-achtig.
3. Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen // Ooit een nummer van Zjef besproken in het in een diepe winterslaap verkerende Schlagertopic. Volgende avonturen had ik daar al neergeschreven. En die kopieer ik dan maar naar hier. Omdat het kan. En omdat recyclage goed is voor het milieu.
4. Abyssinia Infinite - Gela // Ook een weinig spannend nummer. Maar laat de zon dan maar binnenshuis wat schijnen.
2-3-8-7
Deadline 15-4 18.00
1. C2C - Genius 6
2. Coeur de Pirate - Place de La République 6,5
3. Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen 7,8
4. Abyssinia Infinite - Gela 7
1. C2C - Genius // Hun Down the Road vind ik één van de leukste dance-nummers van het voorbije jaar en met die hoge verwachtingen valt dit nummer uiteraard wat tegen. Hetzelfde gevoel dat ik een beetje had indertijd toen ik na Freestyler de rest van het album van Bomfunk MC's in handen kreeg.
2. Coeur de Pirate - Place de La République // Mooi liedje. Voor de rest weinig bijzonder. Beetje Axelle Red-achtig.
3. Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen // Ooit een nummer van Zjef besproken in het in een diepe winterslaap verkerende Schlagertopic. Volgende avonturen had ik daar al neergeschreven. En die kopieer ik dan maar naar hier. Omdat het kan. En omdat recyclage goed is voor het milieu.
2MY schreef:
Zjef Vanuytsel leerde ik alvast kennen in het derde middelbaar, toen meneer Huyghe van Nederlands zijn Zotte Morgen opzette. Ik vond er toen compleet niks aan: beetje getokkel, luie melodie, oudemensenmuziek en achterlijke titel. En waar bleef het refrein, de luide gitaren, de eurobeat of - alles mag, zolang er maar íets gebeurt - de neger die een standaard-rapje ertussen kwam smijten? Neeh, ik was niet onmiddellijk fan. Zjef kreeg later wel weer een nieuwe kans nadat ik de versie van Houten Kop door Mama's Jasje (Mama's Jasje!
) ontdekte en naar het oorspronkelijk nummer op zoek ging. Die saaie mens uit de Nederlandse les had humor! En blijkbaar ook wel leuke liedjes. Enfin.
En de kwaliteit van deze Zotte Morgen heb ik intussen ook wel door.Zjef Vanuytsel leerde ik alvast kennen in het derde middelbaar, toen meneer Huyghe van Nederlands zijn Zotte Morgen opzette. Ik vond er toen compleet niks aan: beetje getokkel, luie melodie, oudemensenmuziek en achterlijke titel. En waar bleef het refrein, de luide gitaren, de eurobeat of - alles mag, zolang er maar íets gebeurt - de neger die een standaard-rapje ertussen kwam smijten? Neeh, ik was niet onmiddellijk fan. Zjef kreeg later wel weer een nieuwe kans nadat ik de versie van Houten Kop door Mama's Jasje (Mama's Jasje!
) ontdekte en naar het oorspronkelijk nummer op zoek ging. Die saaie mens uit de Nederlandse les had humor! En blijkbaar ook wel leuke liedjes. Enfin. 4. Abyssinia Infinite - Gela // Ook een weinig spannend nummer. Maar laat de zon dan maar binnenshuis wat schijnen.
2-3-8-7
Deadline 15-4 18.00
0
geplaatst: 15 april 2013, 13:20 uur
28.
1. C2C - Genius
Ze hebben erg leuke nrs ertussem zitten, maar ook genoeg nietszeggende nrs. Dit valt onder de laatste soort, helaas. 5.3
2. Coeur de Pirate - Place de La République
Best aardig door de prettige stem, maar zoiets moet naar je strot grijpen om hoog te scoren, en dat doet t echt te weinig. 5.9
3. Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen
Kleinkunstmuziekje met een zwart randje op z´n best. Ergens tussen Boudewijn en Brel. (Niet het beste NLstalige nr ooit hoor.) 8.5
4. Abyssinia Infinite - Gela
Uit Ethopie? Dat Afrikaanse land heeft veel mooie muziek voortgebracht, en dit is weer een mooi voorbeeld. 7.4
2-3-9-8
Deadline 15-4 18.00
1. C2C - Genius
Ze hebben erg leuke nrs ertussem zitten, maar ook genoeg nietszeggende nrs. Dit valt onder de laatste soort, helaas. 5.3
2. Coeur de Pirate - Place de La République
Best aardig door de prettige stem, maar zoiets moet naar je strot grijpen om hoog te scoren, en dat doet t echt te weinig. 5.9
3. Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen
Kleinkunstmuziekje met een zwart randje op z´n best. Ergens tussen Boudewijn en Brel. (Niet het beste NLstalige nr ooit hoor.) 8.5
4. Abyssinia Infinite - Gela
Uit Ethopie? Dat Afrikaanse land heeft veel mooie muziek voortgebracht, en dit is weer een mooi voorbeeld. 7.4
2-3-9-8
Deadline 15-4 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 15 april 2013, 13:51 uur
28.
C2C - Genius 5,5
Nee ook aan mij is dit niet besteed, dit is ene oor in andere oor uit muziek voor mij.
Coeur de Pirate - Place de La République 7,5
En ja alweer Frans, ik vind dit mooi, prachtigestem. lief liedje
Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen 7,4
Ik heb hier een Herman van Veen gevoel bij, stem toont enige gelijkenis. Geen slecht nummer
Abyssinia Infinite - Gela 7,1
Swingend geheel, mooie vocalen
2-4-10-8
Deadline 15-4 18.00
C2C - Genius 5,5
Nee ook aan mij is dit niet besteed, dit is ene oor in andere oor uit muziek voor mij.
Coeur de Pirate - Place de La République 7,5
En ja alweer Frans, ik vind dit mooi, prachtigestem. lief liedje
Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen 7,4
Ik heb hier een Herman van Veen gevoel bij, stem toont enige gelijkenis. Geen slecht nummer
Abyssinia Infinite - Gela 7,1
Swingend geheel, mooie vocalen
2-4-10-8
Deadline 15-4 18.00
0
geplaatst: 15 april 2013, 16:39 uur
28.
C2C - Genius 4,5
Tja, vind dit niet zo boeiend. Slappe vocalen, en dat scratchen, och, tja, een beetje het tekort aan een ziel en gezicht, wellicht ja. In ieder geval niet zo boeiend.
Coeur de Pirate - Place de La République 5,5
Ik vind Frans een bijzonder mooie taal, het gaat vaak gepaard met een zekere liefelijkheid, die mevrouw hier wel slim uitbuit. Verder vind ik het liedje wat teveel inwisselbaar, te nietszeggend. Aan het einde lijkt het (beloftes!) nog ergens heen te gaan voeren, maar dat doet het dan uiteindelijk niet overtuigend. Mwoah, dus.
Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen 6,0
Ik vind het Vlaams dan wel schattig, dan wel mooi, en over het algemeen eigenlijk altijd wel leuk; mooie tekst. Ik sluit me aan bij de grote AT-152-god hierboven: behoorlijk Van Veen-ig. Wel mooi, maar niet verbluffend. Wellicht wel meer iets voor in 't theater.
Abyssinia Infinite - Gela 7,0
Dit vind ik dan veel interessanter dan al het voorgaande - voornamelijk dan in de instrumentatie. Fijn uitgewerkt, met mooie details (mooi tokkelinstrument, mooie harmonica-instrument) Zang is wel prima, heeft soms een vreemde combinatie tussen de wereldse, exotische, ons veelal onbekende sfeer, maar herbergt soms ook een soort poppyheid. In ieder geval interessant.
2-4-11-9
Deadline 15-4 18.00
C2C - Genius 4,5
Tja, vind dit niet zo boeiend. Slappe vocalen, en dat scratchen, och, tja, een beetje het tekort aan een ziel en gezicht, wellicht ja. In ieder geval niet zo boeiend.
Coeur de Pirate - Place de La République 5,5
Ik vind Frans een bijzonder mooie taal, het gaat vaak gepaard met een zekere liefelijkheid, die mevrouw hier wel slim uitbuit. Verder vind ik het liedje wat teveel inwisselbaar, te nietszeggend. Aan het einde lijkt het (beloftes!) nog ergens heen te gaan voeren, maar dat doet het dan uiteindelijk niet overtuigend. Mwoah, dus.
Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen 6,0
Ik vind het Vlaams dan wel schattig, dan wel mooi, en over het algemeen eigenlijk altijd wel leuk; mooie tekst. Ik sluit me aan bij de grote AT-152-god hierboven: behoorlijk Van Veen-ig. Wel mooi, maar niet verbluffend. Wellicht wel meer iets voor in 't theater.
Abyssinia Infinite - Gela 7,0
Dit vind ik dan veel interessanter dan al het voorgaande - voornamelijk dan in de instrumentatie. Fijn uitgewerkt, met mooie details (mooi tokkelinstrument, mooie harmonica-instrument) Zang is wel prima, heeft soms een vreemde combinatie tussen de wereldse, exotische, ons veelal onbekende sfeer, maar herbergt soms ook een soort poppyheid. In ieder geval interessant.
2-4-11-9
Deadline 15-4 18.00
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.