Genres / Overigen / 2MY presenteert: Dromen Over Regenbogen - 100 Essentiële Vlaamse Schlagerzangers
zoeken in:
0
geplaatst: 17 mei 2012, 15:53 uur
Arrie schreef:
ik mis hier wel de klassieker Patsy.
ik mis hier wel de klassieker Patsy.
***heeft weer het gevoel alsof hij door een mand valt***wie is Patsy, Arrie?
0
geplaatst: 17 mei 2012, 15:57 uur
Een liedje van Rein de Vries: klik
Een heel triest liedje, en moest er eigenlijk meteen aan denken bij deze top 5.
Een heel triest liedje, en moest er eigenlijk meteen aan denken bij deze top 5.
0
geplaatst: 17 mei 2012, 15:57 uur
Héla! Ik herken 'n naam! Helmut Lotti, die ben ik 'ns tegengekomen toen 'ie het (Soviet)-Russische Poljushko Polje heeft gecoverd, maar niet alleen in het Russisch, nee hij heeft er ook coupletten Engels tussendoor geworpen, om afwisseling te houden. Let ook op de fantastische clip! 

0
geplaatst: 17 mei 2012, 16:11 uur
Arrie schreef:
Patsy
Patsy
wat een diepe treurnis... Net op het moment dat ik dacht: "maar er wordt helemaal niet in gestorven!" wordt ze gevonden in de rivier... Ach en wee!Masimo schreef:
Héla! Ik herken 'n naam! Helmut Lotti ... Let ook op de fantastische clip!
Héla! Ik herken 'n naam! Helmut Lotti ... Let ook op de fantastische clip!
Helmut is een held! Hij kan schaken, liedjes zingen over paarden én dramatisch in de camera kijken!
0
geplaatst: 17 mei 2012, 16:25 uur
Ik wil hem wel eens een liedje zien (en horen) zingen terwijl hij zittend op een paard schaak speelt. En dan mag hij zelf weten hoe hij in de camera kijkt, zo veeleisend ben ik ook weer niet.
0
geplaatst: 17 mei 2012, 17:40 uur
0
geplaatst: 17 mei 2012, 17:52 uur
GrafGantz schreef:
Ik wil hem wel eens een liedje zien (en horen) zingen terwijl hij zittend op een paard schaak speelt. En dan mag hij zelf weten hoe hij in de camera kijkt, zo veeleisend ben ik ook weer niet.
... en dat is helemaal niets om je over te schamen, GrafGantz.Helmut beroert menigeen's fantasieën. Mijn moeder had onlangs een gelijkaardige wens ivm Helmut Lotti, maar dan met een maillot en racend door de woestijn op een Harley. Hoe hij keek zal ik eens navragen.
0
geplaatst: 19 mei 2012, 12:10 uur
En omdat het vandaag mooi weer is, is het vandaag Mooi Weer Vandaag! 
80. Bart Kaëll - Mooi Weer Vandaag
Het is weekend, het zonnetje schijnt en we hebben achter de kast nog een envelopje met 5 euro gevonden... dat roept om een clipje van de vrolijkste-spring-in-het-veld van de Vlaamsche Showbizz! In tegenstelling tot vele van zijn voorgangers in dit prachtige topic (Helmut, Luc, Wim, Steve,...) is Bart niet begonnen als soundmixer. Maar dat pleit hem niet compleet vrij, aangezien hij de Vlaamsche versie van Henny Huisman was: zowel de mini-playbackshow (met de klassieker Zeil Je Voor Het Eerst) als de volwassen Soundmixshow waren zijn terrein (en later Het Rad Van Fortuin, maar dat doet niet echt ter zake...).
Spring in uw kortste broek, kies uw mooiste hawaïaanse bloemenslinger uit en oefen uw Afrikaanse danspasjes voor het intermezzo.... want het is mooi weer vandaag!
Het hoeh-hoah!-tussenstukje
De S-Factor voor Mooi Weer Vandaag:
1. De zangeresjes zijn ESSENTIEEL en doen het nummer vér boven de middenmoot ontstijgen: luister aandachtig koptelefoongewijs en ontdek hun 'lalalalaaa' en 'wanthetismooiweervandaag!'-kreetjes +1
2. de papa van Bart heet Gyselinck met z'n achternaam +1
3. met dit liedje blijft de zomer duren tot halverwege december. En dan nog! +1
4. volgens het cd-boekje - dat ik euh... toevallig heb gevonden op straat heel erg lang geleden
- werd het nummer geschreven door Bart en Johan Verminnen (of Vernimmen zoals mijn moeder hem altijd noemt. Mijn moeder is geen fan van Johan Verminnen
) --
5. vanaf de eerste regel wordt er al tijd verdroomd +1
6. er zit een knopje 'Afrikaans' op de synth +1
7. netjes onder de 3 minuten +1
8. zodanig mooi gestructureerd dat een geoefend schlager-oor de climaxen op dusdanige manier kan voorspellen dat hij z'n dansjes er op af kan stemmen +1
9. de orkaan van Bart heeft het graan laten staan +0,5
10. Bart is een homo! Een GIGANTISCHE schok ging door het Vlaamsche medialandschap op 29 juni 2012, wie had dat gedacht! [/sarcasm mode] Een dag later stond Vlaanderen wél even versteld toen bleek dat Barts vriendje... Luc Appermont is! De twee ideale schoonzonen van de Vlaamsche TV zullen dus niet voor ideale kleinkinderen zorgen... +1
S-Factor voor MOOI WEER VANDAAG van Bart Kaëll: 8,5/10

80. Bart Kaëll - Mooi Weer Vandaag
Het is weekend, het zonnetje schijnt en we hebben achter de kast nog een envelopje met 5 euro gevonden... dat roept om een clipje van de vrolijkste-spring-in-het-veld van de Vlaamsche Showbizz! In tegenstelling tot vele van zijn voorgangers in dit prachtige topic (Helmut, Luc, Wim, Steve,...) is Bart niet begonnen als soundmixer. Maar dat pleit hem niet compleet vrij, aangezien hij de Vlaamsche versie van Henny Huisman was: zowel de mini-playbackshow (met de klassieker Zeil Je Voor Het Eerst) als de volwassen Soundmixshow waren zijn terrein (en later Het Rad Van Fortuin, maar dat doet niet echt ter zake...).
Spring in uw kortste broek, kies uw mooiste hawaïaanse bloemenslinger uit en oefen uw Afrikaanse danspasjes voor het intermezzo.... want het is mooi weer vandaag!

Het hoeh-hoah!-tussenstukje

De S-Factor voor Mooi Weer Vandaag:
1. De zangeresjes zijn ESSENTIEEL en doen het nummer vér boven de middenmoot ontstijgen: luister aandachtig koptelefoongewijs en ontdek hun 'lalalalaaa' en 'wanthetismooiweervandaag!'-kreetjes +1
2. de papa van Bart heet Gyselinck met z'n achternaam +1
3. met dit liedje blijft de zomer duren tot halverwege december. En dan nog! +1
4. volgens het cd-boekje - dat ik euh... toevallig heb gevonden op straat heel erg lang geleden
- werd het nummer geschreven door Bart en Johan Verminnen (of Vernimmen zoals mijn moeder hem altijd noemt. Mijn moeder is geen fan van Johan Verminnen
) --5. vanaf de eerste regel wordt er al tijd verdroomd +1
6. er zit een knopje 'Afrikaans' op de synth +1
7. netjes onder de 3 minuten +1
8. zodanig mooi gestructureerd dat een geoefend schlager-oor de climaxen op dusdanige manier kan voorspellen dat hij z'n dansjes er op af kan stemmen +1
9. de orkaan van Bart heeft het graan laten staan +0,5
10. Bart is een homo! Een GIGANTISCHE schok ging door het Vlaamsche medialandschap op 29 juni 2012, wie had dat gedacht! [/sarcasm mode] Een dag later stond Vlaanderen wél even versteld toen bleek dat Barts vriendje... Luc Appermont is! De twee ideale schoonzonen van de Vlaamsche TV zullen dus niet voor ideale kleinkinderen zorgen... +1
S-Factor voor MOOI WEER VANDAAG van Bart Kaëll: 8,5/10

0
geplaatst: 20 mei 2012, 16:43 uur
omdat het vandaag nog steeds een beetje mooi weer was - en stiekem ook om Helmut Lotti nog eens langs te laten komen speciaal voor GrafGantz, Masimo en mijn mama: het duet van Bart Kaell en Helmut Lotti!
Als je dit liedje eerst beluistert, en daarna Het Meisje van de Buren uit de KLEENEX-Factor Top 5, dan krijgt deze clip een psychotische bijklank...
Als je dit liedje eerst beluistert, en daarna Het Meisje van de Buren uit de KLEENEX-Factor Top 5, dan krijgt deze clip een psychotische bijklank...

0
geplaatst: 20 mei 2012, 16:52 uur
2MY schreef:
Als je dit liedje eerst beluistert, en daarna Het Meisje van de Buren uit de KLEENEX-Factor top 5, dan krijgt deze clip een psychotische bijklank...
Als je dit liedje eerst beluistert, en daarna Het Meisje van de Buren uit de KLEENEX-Factor top 5, dan krijgt deze clip een psychotische bijklank...

Helmut

Ennehh: hoeh-hoah-hoeh. Nogmaals
voor het topicHiermee het einde van deze zinderende post.
0
geplaatst: 23 mei 2012, 14:04 uur
Het eurovisiesongfestival-carnaval is weer op gang getrokken, tijd voor de nummer 79!
79. Hugo feat. Nicole - Goeiemorgen, Morgen!
Geen idee in hoeverre Nicole & Hugo bekend zijn in NL, maar in Vlaanderen hebben ze de absolute cultstatus
Eén van onze meest tot te verbeelding sprekende eurosong-inzendingen, zij het met een paar hindernissen op de weg... Het nummer 'Goeiemorgen, morgen' was in 1971 geselecteerd om België te mogen vertegenwoordigen op het festival, maar de God der Goede Smaak strooide ziekte-gewijs roet in het eten. Hoe dit exact zat, hoop ik van enkele Eurosong-kenners te vernemen
Helaas voor het spring-in-het-veld-koppel werd dan maar ter vervanging een koppel gestuurd dat nog stijver stond dan menig tuinhark. En dat wilt wat zeggen 
'Goeiemorgen, Morgen' werd vakkundig en muzikaal vermoord, maar 3 jaar later mochten Nicole en Hugo alsnog de Belgische eer redden. Met 'Baby baby' en een laatste plaats
Tegenwoordig staan Nicole & Hugo nog altijd bekend als dat disco-koppel met paarse pakjes en olifantenpijpen en is die slechte score al lang vergeven...
De clip begint nogal statig waarin Hugo en Nicole elkaars persoonlijke ruimte aan het aftasten zijn. Maar rond de minuut schudden ze de beentjes los!
Het vervangende koppel op eurosong schrapte alle danspasjes (en dus de halve charme van de act) en strandde ergens achteraan in de competitie...
De S-Factor voor Goeiemorgen, Morgen!:
1. Hugo heeft een éénmansvrouwenkoortje achter zich, genaamd Nicole +0,5
2. zowel Nicole Josy als Hugo Sigal heten eigenlijk anders. Nicole is Nicole, maar dan Van Palm. En Hugo heet eigenlijk Verbraeken. En die artiestennamen hebben ze dan nogmaals ingekort. Dubbele score! +2
3. hoe vrolijk wilt ge het hebben... Met een versgeperste croissant en een zachtgekookt eitje erbij is dit het perfécte begin van de dag +1
4. dit werd geschreven voor het Eurovisiesongfestival, dus geen cover --
5. volgens de tekst niet echt een schlager --
6. ...en kwa instrumentatie is er weinig synth te bekennen. Wsl omdat het live gebracht moest worden én omdat de synthesizer nog niet echt 'in' was in Vlaanderen --
7. de eurovision-regels kwa lengte zijn strenger dan die van de S-Factor +1
8. stroofjes en refreintjes en bijbehorende danspasjes +1
9. zeer mooi gearticuleerd, Hugo! +0,5
10. 'Hugo featuring Nicole' bestaat reeds sinds 1970. Sindsdien zijn ze getrouwd en hebben ze anderhalve keer deelgenomen aan het songfestival. Vervolgens raakten ze vooral bekend door de pakjes die ze daarbij droegen en de hippe danspasjes die ze uitvoerden. Onlangs hadden ze nog een spetterende comeback dankzij hun versie van de Pastorale. Maar geen scheve schaatsen of vlekken naast de plasbak... --
S-Factor voor GOEIEMORGEN MORGEN van Hugo feat. Nicole: 6/10
79. Hugo feat. Nicole - Goeiemorgen, Morgen!
Geen idee in hoeverre Nicole & Hugo bekend zijn in NL, maar in Vlaanderen hebben ze de absolute cultstatus

Eén van onze meest tot te verbeelding sprekende eurosong-inzendingen, zij het met een paar hindernissen op de weg... Het nummer 'Goeiemorgen, morgen' was in 1971 geselecteerd om België te mogen vertegenwoordigen op het festival, maar de God der Goede Smaak strooide ziekte-gewijs roet in het eten. Hoe dit exact zat, hoop ik van enkele Eurosong-kenners te vernemen
Helaas voor het spring-in-het-veld-koppel werd dan maar ter vervanging een koppel gestuurd dat nog stijver stond dan menig tuinhark. En dat wilt wat zeggen 
'Goeiemorgen, Morgen' werd vakkundig en muzikaal vermoord, maar 3 jaar later mochten Nicole en Hugo alsnog de Belgische eer redden. Met 'Baby baby' en een laatste plaats

Tegenwoordig staan Nicole & Hugo nog altijd bekend als dat disco-koppel met paarse pakjes en olifantenpijpen en is die slechte score al lang vergeven...
De clip begint nogal statig waarin Hugo en Nicole elkaars persoonlijke ruimte aan het aftasten zijn. Maar rond de minuut schudden ze de beentjes los!
Het vervangende koppel op eurosong schrapte alle danspasjes (en dus de halve charme van de act) en strandde ergens achteraan in de competitie...
De S-Factor voor Goeiemorgen, Morgen!:
1. Hugo heeft een éénmansvrouwenkoortje achter zich, genaamd Nicole +0,5
2. zowel Nicole Josy als Hugo Sigal heten eigenlijk anders. Nicole is Nicole, maar dan Van Palm. En Hugo heet eigenlijk Verbraeken. En die artiestennamen hebben ze dan nogmaals ingekort. Dubbele score! +2
3. hoe vrolijk wilt ge het hebben... Met een versgeperste croissant en een zachtgekookt eitje erbij is dit het perfécte begin van de dag +1
4. dit werd geschreven voor het Eurovisiesongfestival, dus geen cover --
5. volgens de tekst niet echt een schlager --
6. ...en kwa instrumentatie is er weinig synth te bekennen. Wsl omdat het live gebracht moest worden én omdat de synthesizer nog niet echt 'in' was in Vlaanderen --
7. de eurovision-regels kwa lengte zijn strenger dan die van de S-Factor +1
8. stroofjes en refreintjes en bijbehorende danspasjes +1
9. zeer mooi gearticuleerd, Hugo! +0,5
10. 'Hugo featuring Nicole' bestaat reeds sinds 1970. Sindsdien zijn ze getrouwd en hebben ze anderhalve keer deelgenomen aan het songfestival. Vervolgens raakten ze vooral bekend door de pakjes die ze daarbij droegen en de hippe danspasjes die ze uitvoerden. Onlangs hadden ze nog een spetterende comeback dankzij hun versie van de Pastorale. Maar geen scheve schaatsen of vlekken naast de plasbak... --
S-Factor voor GOEIEMORGEN MORGEN van Hugo feat. Nicole: 6/10
0
geplaatst: 23 mei 2012, 14:28 uur
Niet zo moeilijk wat er met Nicole & Hugo anno 1971 gebeurde.
Nicole kreeg geelzucht en met deze ziekte wordt best niet gelachen.
En omdat Nicole & Hugo tot in de eeuwen der eeuwen als showbizz koppel
door het leven zullen gaan, ging Hugo niet met een andere partner naar het festival.
Hij bleef thuis bij zijn Nicole. Jacques Raymond en Lily Castel namen het over.
Best twee goeie stemmen, hoor, maar te weinig kleurig in de performance.
Hoe het veel kleuriger kon, toonden Nicole & Hugo in 1973
toen ze bij wijze van troostprijs alsnog naar het grote kitsch festival mochten.
In 1972 was het immers de beurt aan Franstalige België om een kandidaat te sturen.
NIcole & Hugo - Baby Baby (Eurovisie Songfestival 1973)
Dat Nicole & Hugo met Baby Baby hun tijd ver vooruit waren bewijzen
alle Austin Powersen, 70s Shows, Foute Uren en andere retro iconen nog dagelijks.
Nicole & Hugo waren vaak het onderwerp van hoon en spot in de Vlaamse pers.
Het getuigde van wansmaak om hun muziek goed te vinden. Toch bleven ze al die jaren
samen als koppel, zowel privé als professioneel. Met het verstrijken van de jaren groeiden
zij uit tot ongekroonde koning en koningin van de kitsch (klinkt alvast mooier dan wansmaak).
Toen zij in 2008 een door de betreurde Yasmine gepresenteerd liedjesprogramma op televisie wonnen
waarin sterren een Nederlandstalige cover brachten, sloot Vlaanderen het duo defintief in de armen.
Voor een tot tranens toe bewogen Hugo proefde deze overwinning
na jaren van misprijzen en kritiek als eerherstel. Het liedje dat Nicole & Hugo
toen samen brachten was hun versie van Pastorale van Ramses Shaffy en Liesbeth List.
Nicole & Hugo - Pastorale (Zo Is Er Maar Eén 2008)
Kan het nog mooier: net zoals de innige vriendschap tussen Shaffy en List
het origineel bijzonder geloofwaardig maakte, klonk Pastorale door Nicole en Hugo
als een bezegeling van hun jarenlange liefde voor het showbizz vak ... en voor elkaar.
En precies om die geloofwaardigheid, beloonde het publiek hen met de overwinning.

Even een traan wegpinken ...
Nicole kreeg geelzucht en met deze ziekte wordt best niet gelachen.
En omdat Nicole & Hugo tot in de eeuwen der eeuwen als showbizz koppel
door het leven zullen gaan, ging Hugo niet met een andere partner naar het festival.
Hij bleef thuis bij zijn Nicole. Jacques Raymond en Lily Castel namen het over.
Best twee goeie stemmen, hoor, maar te weinig kleurig in de performance.
Hoe het veel kleuriger kon, toonden Nicole & Hugo in 1973
toen ze bij wijze van troostprijs alsnog naar het grote kitsch festival mochten.
In 1972 was het immers de beurt aan Franstalige België om een kandidaat te sturen.
NIcole & Hugo - Baby Baby (Eurovisie Songfestival 1973)
Dat Nicole & Hugo met Baby Baby hun tijd ver vooruit waren bewijzen
alle Austin Powersen, 70s Shows, Foute Uren en andere retro iconen nog dagelijks.
Nicole & Hugo waren vaak het onderwerp van hoon en spot in de Vlaamse pers.
Het getuigde van wansmaak om hun muziek goed te vinden. Toch bleven ze al die jaren
samen als koppel, zowel privé als professioneel. Met het verstrijken van de jaren groeiden
zij uit tot ongekroonde koning en koningin van de kitsch (klinkt alvast mooier dan wansmaak).
Toen zij in 2008 een door de betreurde Yasmine gepresenteerd liedjesprogramma op televisie wonnen
waarin sterren een Nederlandstalige cover brachten, sloot Vlaanderen het duo defintief in de armen.
Voor een tot tranens toe bewogen Hugo proefde deze overwinning
na jaren van misprijzen en kritiek als eerherstel. Het liedje dat Nicole & Hugo
toen samen brachten was hun versie van Pastorale van Ramses Shaffy en Liesbeth List.
Nicole & Hugo - Pastorale (Zo Is Er Maar Eén 2008)
Kan het nog mooier: net zoals de innige vriendschap tussen Shaffy en List
het origineel bijzonder geloofwaardig maakte, klonk Pastorale door Nicole en Hugo
als een bezegeling van hun jarenlange liefde voor het showbizz vak ... en voor elkaar.
En precies om die geloofwaardigheid, beloonde het publiek hen met de overwinning.

Even een traan wegpinken ...
0
geplaatst: 23 mei 2012, 15:25 uur
Merci voor de voetnoten, dazzler!
Beide genoemde video's zijn het meer dan waard om ge-embed te worden:
de paarse-pakjes-performance (vanaf seconde 18 ongeveer):
En het ontroerend mooie moment van de Pastorale... Verrassend hoe goed van stem ze beide zijn... De lange tonen van Nicole klinken nog echt geweldig! En hoe ze elkaar in de ogen kijken tijdens het dubbele doorelkaar gebrachte parlando-moment...
<3<3
Jammer van de lage S-Factor, maar kwa cult-status zijn ze onevenaarbaar
Beide genoemde video's zijn het meer dan waard om ge-embed te worden:
de paarse-pakjes-performance (vanaf seconde 18 ongeveer):
En het ontroerend mooie moment van de Pastorale... Verrassend hoe goed van stem ze beide zijn... De lange tonen van Nicole klinken nog echt geweldig! En hoe ze elkaar in de ogen kijken tijdens het dubbele doorelkaar gebrachte parlando-moment...
<3<3Jammer van de lage S-Factor, maar kwa cult-status zijn ze onevenaarbaar

0
geplaatst: 5 juni 2012, 06:27 uur
*kick*
Heb je nog iets moois voor ons, 2MY? In de trant van Bart Kaëll en zijn zangeressen? hoeh-hoah?
Heb je nog iets moois voor ons, 2MY? In de trant van Bart Kaëll en zijn zangeressen? hoeh-hoah?
0
geplaatst: 11 juni 2012, 17:09 uur
Goh, nog zoveel mooie dingen staan er te wachten!
Maar misschien is het wel een goed idee om - interludiumgewijs - eens een voetbal-gerelateerde schlagertop voorbij te laten komen... Kwestie van kort op de bal te spelen (HAHA!). Volgens mij zitten daar ook nog een paar parels tussen
Maar misschien is het wel een goed idee om - interludiumgewijs - eens een voetbal-gerelateerde schlagertop voorbij te laten komen... Kwestie van kort op de bal te spelen (HAHA!). Volgens mij zitten daar ook nog een paar parels tussen

0
geplaatst: 11 juni 2012, 17:46 uur
Dat is maar een woord.
Will Tura - De Rode Duivels Gaan naar Spanje (1982).
In 1986 heruitgebracht (toen gingen we naar Mexico) en in 1990 gecoverd door Luc Steeno (Italië).
Zjef Vanuytsel - Voetbal (1986).
Geen schlager, maar een kleinkunst icoon met een mooi, maar moeilijk te vinden liedje.
Will Tura - De Rode Duivels Gaan naar Spanje (1982).
In 1986 heruitgebracht (toen gingen we naar Mexico) en in 1990 gecoverd door Luc Steeno (Italië).
Zjef Vanuytsel - Voetbal (1986).
Geen schlager, maar een kleinkunst icoon met een mooi, maar moeilijk te vinden liedje.
0
geplaatst: 11 juni 2012, 22:45 uur
Blijkbaar is het alvast een voetballied-criterium om Rik De Saedeleer te sampelen in Vlaanderen 

0
geplaatst: 13 juni 2012, 15:55 uur
... en als dazzler een suggestie doet, dan nemen we die serieus 
Hij stelt zelf dat 'voetbal' van Zjef Vanuytsel geen schlager is, maar uiteraard zou dit wel eens een - begrijpelijke, daar niet van - menselijke vergissing kunnen zijn. Om het zeker te weten hebben geleerde wetenschappers die hun huizen behangen met allerhande diploma's immers deze 'Schlager-Factor'-criteria ontwikkeld. Om u te dienen!
78. Zjef Vanuytsel - Voetbal
Zjef Vanuytsel leerde ik alvast kennen in het derde middelbaar, toen meneer Huyghe van Nederlands zijn Zotte Morgen opzette. Ik vond er toen compleet niks aan: beetje getokkel, luie melodie, oudemensenmuziek en achterlijke titel. En waar bleef het refrein, de luide gitaren, de eurobeat of - alles mag, zolang er maar íets gebeurt - de neger die een standaard-rapje ertussen kwam smijten? Neeh, ik was niet onmiddellijk fan. Zjef kreeg later wel weer een nieuwe kans nadat ik de versie van Houten Kop door Mama's Jasje (Mama's Jasje!
) ontdekte en naar het oorspronkelijk nummer op zoek ging. Die saaie mens uit de Nederlandse les had humor! En blijkbaar ook wel leuke liedjes. Enfin. We smijten Zjef in de SchlagerTest!
Zjef doet alvast een 'mini-Bart Kaell' in de vorm van een enkelvoudige 'hoeh!' op 1:09
De S-Factor voor Voetbal:
1. Zjef heeft geen vrienden. Of toch geen ploegmaten die samen met hem willen zingen in dit liedje --
2. Jozef Guillaume (Zjef) Vanuytsel is zijn volledige naam. De stap van Jozef naar Zjef is voldoende voor een doelpunt! +1
3. voetbal is een feest, maar dit gaat niet over vakantie of verloren liefdes --
4. geen herhalingsfase van een bekend nummer --
5. hij ligt zodanig wakker van voetbal, dat hij niet aan dromen toekomt --
6. de synthesizer op 'caribbean beat' doet een één-tweetje met iets dat op een orgel lijkt +1
7. met z'n 3:22 minuten mooi binnen de lijn gehouden +1
8. stroofjes en refreinen, en dankzij de luidruchtige parlando's van commentator Rik De Saedeleer toch maar mooi een bonusgoal +2
9. ondanks dat Zjef uitgekozen werd door de leraar Nederlands doet hij weinig moeite. En 'ik kan het niet meer misseuuh' is natuurlijk helemaal een rode kaart voor dictie waard --
10. Zjef zingt dan wel graag over vrouwen, drank en typische mannendingen, maar privé bakt hij weinig boeiende broodjes. Geen roddels ofzo kunnen ontdekken. Niemand ligt wakker van Zjef Vanuytsel... --
S-Factor voor VOETBAL van Zjef Vanuytsel: 5/10
helaas, Zjef...
omdat ik graag origineel uit de corner kom, heb ik deze nabeschouwing van de S-Factor doelbewust doorspekt met voetbal-gerelateerde commentaar 

Hij stelt zelf dat 'voetbal' van Zjef Vanuytsel geen schlager is, maar uiteraard zou dit wel eens een - begrijpelijke, daar niet van - menselijke vergissing kunnen zijn. Om het zeker te weten hebben geleerde wetenschappers die hun huizen behangen met allerhande diploma's immers deze 'Schlager-Factor'-criteria ontwikkeld. Om u te dienen!
78. Zjef Vanuytsel - Voetbal
Zjef Vanuytsel leerde ik alvast kennen in het derde middelbaar, toen meneer Huyghe van Nederlands zijn Zotte Morgen opzette. Ik vond er toen compleet niks aan: beetje getokkel, luie melodie, oudemensenmuziek en achterlijke titel. En waar bleef het refrein, de luide gitaren, de eurobeat of - alles mag, zolang er maar íets gebeurt - de neger die een standaard-rapje ertussen kwam smijten? Neeh, ik was niet onmiddellijk fan. Zjef kreeg later wel weer een nieuwe kans nadat ik de versie van Houten Kop door Mama's Jasje (Mama's Jasje!
) ontdekte en naar het oorspronkelijk nummer op zoek ging. Die saaie mens uit de Nederlandse les had humor! En blijkbaar ook wel leuke liedjes. Enfin. We smijten Zjef in de SchlagerTest! Zjef doet alvast een 'mini-Bart Kaell' in de vorm van een enkelvoudige 'hoeh!' op 1:09

De S-Factor voor Voetbal:
1. Zjef heeft geen vrienden. Of toch geen ploegmaten die samen met hem willen zingen in dit liedje --
2. Jozef Guillaume (Zjef) Vanuytsel is zijn volledige naam. De stap van Jozef naar Zjef is voldoende voor een doelpunt! +1
3. voetbal is een feest, maar dit gaat niet over vakantie of verloren liefdes --
4. geen herhalingsfase van een bekend nummer --
5. hij ligt zodanig wakker van voetbal, dat hij niet aan dromen toekomt --
6. de synthesizer op 'caribbean beat' doet een één-tweetje met iets dat op een orgel lijkt +1
7. met z'n 3:22 minuten mooi binnen de lijn gehouden +1
8. stroofjes en refreinen, en dankzij de luidruchtige parlando's van commentator Rik De Saedeleer toch maar mooi een bonusgoal +2
9. ondanks dat Zjef uitgekozen werd door de leraar Nederlands doet hij weinig moeite. En 'ik kan het niet meer misseuuh' is natuurlijk helemaal een rode kaart voor dictie waard --
10. Zjef zingt dan wel graag over vrouwen, drank en typische mannendingen, maar privé bakt hij weinig boeiende broodjes. Geen roddels ofzo kunnen ontdekken. Niemand ligt wakker van Zjef Vanuytsel... --
S-Factor voor VOETBAL van Zjef Vanuytsel: 5/10
helaas, Zjef...
omdat ik graag origineel uit de corner kom, heb ik deze nabeschouwing van de S-Factor doelbewust doorspekt met voetbal-gerelateerde commentaar 
0
geplaatst: 14 juni 2012, 11:49 uur
Aangezien niemand op dit moment voetbal écht leuk vindt, snel een nieuwe post maken 
dan zetten we die dance-versie door Mama's Jasje hieronder, dan kunnen de Zjef-fans hun gordijnen van bovenuit nog eens gaan bekijken
Van hopsa-faldera, ik voel me hol!

dan zetten we die dance-versie door Mama's Jasje hieronder, dan kunnen de Zjef-fans hun gordijnen van bovenuit nog eens gaan bekijken
Van hopsa-faldera, ik voel me hol!

0
geplaatst: 14 juni 2012, 14:47 uur
Och jemig... sommige nummers hebben ook écht geen danceversie nodig...
0
geplaatst: 14 juni 2012, 21:22 uur
freitzen heeft slechtgehumeurdjes gegeten vandaag...Mama's Jasje is altijd vetcool. Ook al gooien ze een eurobeat op een kleinkunstklassieker.
0
geplaatst: 15 juni 2012, 12:56 uur
Oh, de cover klinkt best goed uitgevoerd maar niet echt noodzakelijk... ik bedoel meer dat ik nog zo'n origineel en danceversie als Eddy Wally de marktkramer wil 

0
geplaatst: 15 juni 2012, 13:47 uur
Begrijpelijk, Eddy Wally is - zoals reeds eerder werd opgemerkt - een held!
Ziehier zijn zelfverzonnen lied 'waterboarding for you and me'
Ziehier zijn zelfverzonnen lied 'waterboarding for you and me'

0
geplaatst: 16 juli 2012, 16:52 uur
Ik hoop dat de betrekkelijke inactiviteit van dit topic te maken heeft met een zomerdip of een tijdelijk afglijden van de initiator naar een goede smaak, en dat we snel weer meer mogen vernemen van de Vlaamse Schlagerelite.
0
geplaatst: 17 juli 2012, 11:17 uur
De initiator heeft schijt en lak aan goede smaak en zal dit binnen afzienbare tijd weer aan jullie duidelijk trachten te maken met behulp van dit topic 
En om de zomerdip een beetje goed door te komen laten we alvast de zon nogmaals in ons hart dankzij multi-instrumentalistische seniorenschlagerzanger Filip Piens! *(buiten categorie)
Let vooral op het dansend besje
En iedereen die denkt dat Filip gewoon maar de karaoke-versie van de Willy Sommers/Rene Schuurmans-hit opzet en slechts doet alsof hij het live speelt, die weet er helemaal niks van!

En om de zomerdip een beetje goed door te komen laten we alvast de zon nogmaals in ons hart dankzij multi-instrumentalistische seniorenschlagerzanger Filip Piens! *(buiten categorie)
Let vooral op het dansend besje

En iedereen die denkt dat Filip gewoon maar de karaoke-versie van de Willy Sommers/Rene Schuurmans-hit opzet en slechts doet alsof hij het live speelt, die weet er helemaal niks van!
0
geplaatst: 18 juli 2012, 12:16 uur
Oh dit is echt geniaal. Wat is dit voor een vent zeg.
Ik ga meteen een aanvraag doen zodat hij bij mijn oma kan gaan optreden.
Ik ga meteen een aanvraag doen zodat hij bij mijn oma kan gaan optreden.
0
Dikkop
geplaatst: 11 augustus 2012, 23:10 uur
Ik krijg zelf een beetje medelijden met die man als ik naar zijn publiek kijk.
* denotes required fields.