MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
15 No-man - Angel gets caught in the Beauty trap - Gil Scott Heron - The Revolution Will Not Be Televised - Drive-by truckers - Where the devil don't stay - Animal Collective - Who Could Win a Rabbit

7-5-7-4 Animal Collective

(5) (7) (5) (8)

No Man is me wat te etherisch, Gil Scott-Heron verpakt zijn boodschap minimaal maar doeltreffend, Drive-By Truckers zijn me te houthakkerig en Animal Collective maakt me blij.

Kasperbert schreef:
Nu loop ik nog steeds met de vraag rond wat die lui in godsnaam hebben gesnoven voordat ze die clip gingen maken....

konijnenkeutels denk ik

15 No-man - Angel gets caught in the Beauty trap - Gil Scott Heron - The Revolution Will Not Be Televised - Drive-by truckers - Where the devil don't stay - Animal Collective - Who Could Win a Rabbit

8-5-7-4 No-Man

(9) (6,5) (5,5) (2,5)

No-Man door?
Yes Man.

Today's Round:

16 Thousand yard Stare - Comeuppance - Static-X - Push it - Phil Ochs - I ain't marching anymore - Archie Bronson Outfit - Dart for My Sweetheart

1-0-0-0

(7,3)(4)(4,5)(6,5)

2-0-0-0 Thousand Yard Stare

(7)(5)(5,5)(6)

16 Thousand yard Stare - Comeuppance - Static-X - Push it - Phil Ochs - I ain't marching anymore - Archie Bronson Outfit - Dart for My Sweetheart

3-0-0-0

(10)(7,5)(7)(7)

Thousand yard Stare - Comeuppance vind ik zelfs nog mooier als Blurs - There Is No Other Way en The Only One I Know van Charlatans; is van vrijwel dezelfde periode. Komt van Hands On; een mooi album (staat niet voor niks in mijn Top 10).

Ik hoop dat jullie ook van deze nominatie kunnen genieten, en dat ik misschien wel iemand gelukkig kan maken met een nieuwe ontdekking.
Anders; even goede vrienden.

Comeuppance is een leuk nummer maar lang geen The Only One I Know (maar dat is mijn mening hoor) Het maakt wel een goede kans op mijn stem(heb nog niet alles gehoord)

we zullen het goed beluisteren en een eerlijke kans geven deric

Hij staat al met 3-0-0-0 bovenaan!

Dat vind ik nou het leuke aan deze KO.
Hier heb je de mogelijkheid om anderen iets nieuws te laten horen. Ik heb hierdoor zeker 5 "nieuwe" artiesten ontdekt die de moeite waard zijn.

Davez
Wat een schitterende ronde! Thousand Yard Stare heb ik nog maar 1 keer beluisterd maar de andere 3 zijn geweldig! Phil Ochs een concurrent van Bob Dylan en Townes van Zandt, echte folk!
Static X stevige metal en dan de archie bronson outfir met een geweldige intro!

Hier moet ik echt wel zwaar over nadenken.

4-0-0-0
(8)(6)(3)(5)

Met afstand het beste nummer hier! Static X is wel leuke deftones muziek en het laatste nummer heeft muzikaal nog wel iets, maar die stem.. Phil Ochs is lekker om bij in slaap te vallen rond een kampvuurtje.

Orbit; zou je ook punten willen geven; vanwege het gemiddelde.

Alvast bedankt.

fredpit

4-0-0-1
(6)(7)(7)(7,5)

TYS : Duidelijk een product van een theedrinkend volk van een eiland waar het altijd regent..
Static : Lijkt er meer op.
Phil Ochs : Aardig, beter als albumtrack op een rustig moment..
ABO : Wat is dit ? punkfolk ? leuk!!

DutchViking

4-0-1-1 Phil Ochs
(6.0) (6.5) (7.5) (7.0)

Thousand Yard Stare - Ik heb weinig tot niets met britpop, waar dit nummer me wel wat aan doet denken. Het nummer klinkt absoluut niet slecht, maar het pakt me niet echt.

Static-X - Nogal recht-toe-recht-aan nummer, met een leuke, sterke melodie en aardige riffs. Een nummer dat ik zo nu en dan wel op zou zetten, maar verder niet zo veel indruk op me maakt.

Phil Ochs - Sterk folknummer, hier zou ik eens achteraan moeten gaan.

Archie Bronson Outfit - Muzikaal dik in orde, maar de zang trek ik niet echt. Doet echter weinig af aan de kwaliteiten van het nummer.

16 Thousand Yard Stare - Comeuppance - Static-X - Push it - Phil Ochs - I ain't marching anymore - Archie Bronson Outfit - Dart for My Sweetheart

TYS is wel aardig, Static X leuk, van de Archie Bronson Outfit wil ik zeker wel meer van horen,
maar Phil Ochs gaat voor mij met de eer strijken;
al het zoveelste nummer uit de zestiger of zeventiger jaren wat door de ellende van de Bush clan ineens weer aan zeggingskracht wint.
Dit soort zangers heetten toen nog gewoon protest-zangers.

4-0-2-1 Phil Ochs
(6.5) (7.5) (8.5) (8.0)

4-0-3-1 Phil ochs

(6,5)(5)(7,5)(6)

4-0-4-1 Phil Ochs

(7,5)(5)(8)(8)

Uiterst interessante ronde met Static-X als minste, noch net voldoende scorende song. De genoemde referenties voor Thousand Yard stare (Blur en the Charlatans) kan ik beide best waarderen. Deze track stelt dan ook niet teleur. Ik merk ook dat het een groeier is die na herhaalde luisterbeurten steeds beter wordt. Om de winnaar vast te leggen heb ik erg veel moeite. Archie Bronson Outfit maakt een soort muziek die mij erg aanspreekt. Ook de stem die soms als negatief wordt aanschouwd valt mij niet tegen. Toch krijgt ook Phil Ochs van mij de stem. Dit is een uiterst fijne ontdekking, ondanks het feit dat de muziek al een kwart-eeuw de luisterpaden van andere verlichte oren betreedt. Zoals Oldfart terecht aanduidt, hebben de teksten nog steeds niks aan relevantie ingeboet.

Sheplays

Dit is weer een fijn rondje!

Comeuppance van Thousand Yard Stare is een lekker nummer. Fijne gitaren, een prettige stem, het nummer zit mooi in elkaar, kortom voor mij helemaal goed en heb het inmiddels al meerdere keren beluisterd. Ik lees op de Wiki dat de band eigenlijk maar kort heeft bestaan en dat ze al heel wat jaren geleden zijn gestopt. Jammer!

Push-it is een goed metal nummer met gelukkig hier een beetje afwisseling in de zangstijl.

I ain't marching anymore zingt Phil Ochs, en helaas, deze artiest is inderdaad uitgemarcheerd. Hij schijnt ruim twintig jaar geleden een eind aan zijn leven te hebben gemaakt op slechts 36 jarige leeftijd. Zijn muziek en teksten zijn echter nog springlevend. Hier wederom een protestsong uit de jaren zestig waarvan de tekst helaas niet als gedateerd kan worden bestempeld. Fijn weer zo'n song in deze KO!

De Dart for my Sweetheart van Archie Bronson Outfit is echter voor mij de bullseye van deze ronde! Hier een stuk lekkere muziek van een band waarmee ik nog geen kennis heb gemaakt maar die ik zeker nader ga onderzoeken.

4-0-4-2 Archie Bronson Outfit

(9)(6,5)(8)(9)

5-0-4-2

(8)(6,5)(6,5)(7,5)

5-0-4-3

(7)(6,5 )(6,5)(8)

Zo, even snel op de zondagochtend alles beluisterd en de conclusie is dat dit een mooie ronde is zonder onvoldoendes.

Thousand Yard Stare klinkt lekker en ik kan me goed vinden in de genoemde referenties hierboven, dikke voldoende met wellicht potentie om te gaan groeien in de toekomst.
Static-X , metal is niet echt mijn genre maar ik kon dit goed aanhoren.
Phil Ochs zou meer in m'n straatje moeten liggen maar kan me net niet echt pakken.
Archie Bronson Outfit, de ontdekking voor mij van deze ronde, heerlijk nummer, hier wil ik meer van horen

Even dit topic misbruiken en de kans grijpen om hier nog wat promotie voor de MuMeladder 2007 te maken oftewel onze alternatieve top 2000 (tegenhanger van de radio 2 top 2000) die aan het eind van het jaar af moet zijn.

Hier mogen ook weer nominaties voor worden ingediend - 216 nieuwe in totaal, 4 per gebruiker...dus als je nog 4 topnummers weet die nu nog ontbreken dan zien we ze graag verschijnen.
Groot aantal van jullie doen hier ook al mee maar hoe meer zielen hoe meer vreugd natuurlijk
Als je de laatste paar pagina's doorleest zie je al welke nummers er nu al in zitten en wat nu de bedoeling is.

5-0-4-4

(7)(2)(7)(7,5)

Sheplays
El Ninjo schreef:
Als je de laatste paar pagina's doorleest zie je al welke nummers er nu al in zitten en wat nu de bedoeling is.

Uiteraard aan dit vriendelijke verzoek voldaan al begrijp ik de bedoeling nog niet helemaal!

MetalDex

5-0-5-4 Phil Ochs
(4,5)(3)(9)(7)

Comeuppance is een standaard Engels popnummer waar ik niks mee heb.

Static-X is afschuwelijk, metal met eenvoudige, langzame riffjes met te zware distortion, afwisseling tussen cleane zang en dom geschreeuw...

Phil Ochs! Nog nooit van gehoord, maar wat een heerlijk nummer.
Een tekst met een boodschap(!) en mooi, folky gitaarspel. Beste nummer tot nu toe in deze KO.

Dart for My Sweetheart is ook wel een aardig nummer.

5-0-6-4 Phil Ochs
(6)(3,5)(8)(6)

5-0-7-4 Phil Ochs
(5)(2)(8)(6)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:46 uur

geplaatst: vandaag om 18:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.