Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 16 april 2013, 20:25 uur
30.
Macklemore X Ryan Lewis feat. Fences - Otherside (redux version) 7
This Girl - Bombs Away 6
Bole 2 Harlem – Bole 2 Harlem 7,5
Bison - Switzerland 6,5
- Macklemore X Ryan Lewis feat. Fences - Otherside (redux version)
Het is me wel vaker een raadsel waarom een bepaald soort geinigheid het steeds zo goed doet in de hitlijsten. Thrift Shop is een tof nummer, maar waarom dit nu zo’n gigantisch succes kent... Blijkbaar heeft een groot publiek hier meer nood aan dan aan deze meer donkere worp van hen. En in dit harde leven, wie kan het ons kwalijk nemen. Dit nummer weegt daarbij ook niet zwaar genoeg om het gevoel over te brengen. Fijn, goed gedaan, maar als het niet verder gaat, dan liever met de nodige gein.
- This Girl - Bombs Away
Iets te kant-en-klare hitpop, dat kan zelfs het gitaarwerk niet kan camoufleren. Vakkundig gedaan, maar ook snel weer vergeten.
- Bole 2 Harlem – Bole 2 Harlem
Dit gaat voorbij aan zijn eigen geinigheid, ‘t is eigenlijk gewoon nonsens. En goh, het klinkt uitermate gezellig, daar ergens in een broeierig steegje op een levendige, zwoele zomeravond, met een groot ribstuk op de grill en met het getuut van niet zo ver verwijderde auto’s dat het dagdagelijkse leven orchestreert.
- Bison - Switzerland
Deed het volgens mij vorig jaar best goed in de 2012 songcompetitie. En niet vreemd, want niet direct een nummer waar je veel op tegen kan hebben. Gezellig folksy, maar nog met voldoende karakter gebracht, beter dan Mumford alleszins. Lang geen favoriet, maar het zet ook geen kwaad bloed.
3-2-2-1
Deadline 17-4 18.00 uur
Macklemore X Ryan Lewis feat. Fences - Otherside (redux version) 7
This Girl - Bombs Away 6
Bole 2 Harlem – Bole 2 Harlem 7,5
Bison - Switzerland 6,5
- Macklemore X Ryan Lewis feat. Fences - Otherside (redux version)
Het is me wel vaker een raadsel waarom een bepaald soort geinigheid het steeds zo goed doet in de hitlijsten. Thrift Shop is een tof nummer, maar waarom dit nu zo’n gigantisch succes kent... Blijkbaar heeft een groot publiek hier meer nood aan dan aan deze meer donkere worp van hen. En in dit harde leven, wie kan het ons kwalijk nemen. Dit nummer weegt daarbij ook niet zwaar genoeg om het gevoel over te brengen. Fijn, goed gedaan, maar als het niet verder gaat, dan liever met de nodige gein.
- This Girl - Bombs Away
Iets te kant-en-klare hitpop, dat kan zelfs het gitaarwerk niet kan camoufleren. Vakkundig gedaan, maar ook snel weer vergeten.
- Bole 2 Harlem – Bole 2 Harlem
Dit gaat voorbij aan zijn eigen geinigheid, ‘t is eigenlijk gewoon nonsens. En goh, het klinkt uitermate gezellig, daar ergens in een broeierig steegje op een levendige, zwoele zomeravond, met een groot ribstuk op de grill en met het getuut van niet zo ver verwijderde auto’s dat het dagdagelijkse leven orchestreert.
- Bison - Switzerland
Deed het volgens mij vorig jaar best goed in de 2012 songcompetitie. En niet vreemd, want niet direct een nummer waar je veel op tegen kan hebben. Gezellig folksy, maar nog met voldoende karakter gebracht, beter dan Mumford alleszins. Lang geen favoriet, maar het zet ook geen kwaad bloed.
3-2-2-1
Deadline 17-4 18.00 uur
0
geplaatst: 16 april 2013, 21:25 uur
30.
Macklemore X Ryan Lewis feat. Fences - Otherside (redux version)
Idee spreekt mij aan. Op deze wijze kan ik rap goed hebben maar de rock is teveel pop. Zwaarder materieel is nodig om dit nummer meer kracht te geven, (6,7)
This Girl - Bombs Away
Aardig liedje maar een van de zovelen. (6,5)
Bole 2 Harlem – Bole 2 Harlem
Ja, dit is leuk! Muzikaal zomers en het koortje maakt het voor mij. (7,5)
Bison - Switzerland
Dit liedje ken ik al lang en ben ik al lang enthousiast over. Het folkgeluid bevalt mij prima en ook de zang vind ik niet storend. Wel heb ik mij verbaasd hoe dit nummer aansloeg in andere topics, want er staan mooiere nummers op hun (1e) album. De zanglijn van de coupletjes vind ik nl erg makkelijk. Omdat een ander nummer uit dit lijstje mij niet meer weet te overtuigen gaat de winst toch naar deze oude bekende. (8,0)
3-2-3-2
Deadline 17-4 18.00 uur
Idee spreekt mij aan. Op deze wijze kan ik rap goed hebben maar de rock is teveel pop. Zwaarder materieel is nodig om dit nummer meer kracht te geven, (6,7)
This Girl - Bombs Away
Aardig liedje maar een van de zovelen. (6,5)
Ja, dit is leuk! Muzikaal zomers en het koortje maakt het voor mij. (7,5)
Bison - Switzerland
Dit liedje ken ik al lang en ben ik al lang enthousiast over. Het folkgeluid bevalt mij prima en ook de zang vind ik niet storend. Wel heb ik mij verbaasd hoe dit nummer aansloeg in andere topics, want er staan mooiere nummers op hun (1e) album. De zanglijn van de coupletjes vind ik nl erg makkelijk. Omdat een ander nummer uit dit lijstje mij niet meer weet te overtuigen gaat de winst toch naar deze oude bekende. (8,0)
3-2-3-2
Deadline 17-4 18.00 uur
0
geplaatst: 16 april 2013, 21:30 uur
30.
Macklemore X Ryan Lewis feat. Fences - Otherside (redux version) 5,0 (te gekunsteld mijns inziens)
This Girl - Bombs Away 7,0 (wel een goed popliedje)
Bole 2 Harlem – Bole 2 Harlem 6,0 (gaat wel)
Bison - Switzerland 7,9 (muzikaal beter dan de zang maar al met al best goed)
3-3-3-3
Deadline 17-4 18.00 uur
Macklemore X Ryan Lewis feat. Fences - Otherside (redux version) 5,0 (te gekunsteld mijns inziens)
This Girl - Bombs Away 7,0 (wel een goed popliedje)
Bole 2 Harlem – Bole 2 Harlem 6,0 (gaat wel)
Bison - Switzerland 7,9 (muzikaal beter dan de zang maar al met al best goed)
3-3-3-3
Deadline 17-4 18.00 uur
0
geplaatst: 16 april 2013, 22:04 uur
30.
1. Macklemore X Ryan Lewis feat. Fences - Otherside (redux version) 9,7
2. This Girl - Bombs Away 5,5
3. Bole 2 Harlem – Bole 2 Harlem 7
4. Bison - Switzerland 7,5
1. Macklemore X Ryan Lewis feat. Fences - Otherside (redux version) // Ik heb weinig met rap en hiphop. Druk gedoe met agressieve rhymes gehuld in stoeferige blingbling. Maar manman, dit is toch van een heel ander niveau. Teksten gaan meestal compleet aan mij voorbij, ik moet het een beetje hebben van een sfeer, een melodie. Dit nummer greep mij vanaf moment 1 compleet naar de keel. Nooit eerder met zoveel gevoel een tekst horen debiteren, perfect gekadreerd in de zweverige instrumentatie. Hier kan ik naar blijven luisteren. Macklemore opent met veel geduld een potje dat ikzelf angstvallig had dichtgehouden. Ik ben overstag.
2. This Girl - Bombs Away // De emotionele bom die Macklemore dropte zindert nog na en doet deze worp van This Girl wel heel erg licht uitvallen. Het doet me denken aan dat ene grote festival dat er binnenkort weer aan zit te komen.
3. Bole 2 Harlem – Bole 2 Harlem // Een heel andere slag van rappen, de feestslag als het ware. Fijne beat, leuk nummer. Niet meer of minder dan dat.
4. Bison - Switzerland // Vrolijk getokkel op de geitenboerderij, de gevulde pijp in de aanslag en een paarse milka-koe dapper grazend in de alpenwei.
4-3-3-4
Deadline 17-4 18.00 uur
ah, en welkom terug, kemm
1. Macklemore X Ryan Lewis feat. Fences - Otherside (redux version) 9,7
2. This Girl - Bombs Away 5,5
3. Bole 2 Harlem – Bole 2 Harlem 7
4. Bison - Switzerland 7,5
1. Macklemore X Ryan Lewis feat. Fences - Otherside (redux version) // Ik heb weinig met rap en hiphop. Druk gedoe met agressieve rhymes gehuld in stoeferige blingbling. Maar manman, dit is toch van een heel ander niveau. Teksten gaan meestal compleet aan mij voorbij, ik moet het een beetje hebben van een sfeer, een melodie. Dit nummer greep mij vanaf moment 1 compleet naar de keel. Nooit eerder met zoveel gevoel een tekst horen debiteren, perfect gekadreerd in de zweverige instrumentatie. Hier kan ik naar blijven luisteren. Macklemore opent met veel geduld een potje dat ikzelf angstvallig had dichtgehouden. Ik ben overstag.
2. This Girl - Bombs Away // De emotionele bom die Macklemore dropte zindert nog na en doet deze worp van This Girl wel heel erg licht uitvallen. Het doet me denken aan dat ene grote festival dat er binnenkort weer aan zit te komen.
3. Bole 2 Harlem – Bole 2 Harlem // Een heel andere slag van rappen, de feestslag als het ware. Fijne beat, leuk nummer. Niet meer of minder dan dat.
4. Bison - Switzerland // Vrolijk getokkel op de geitenboerderij, de gevulde pijp in de aanslag en een paarse milka-koe dapper grazend in de alpenwei.
4-3-3-4
Deadline 17-4 18.00 uur
ah, en welkom terug, kemm

0
geplaatst: 16 april 2013, 22:25 uur
30.
Macklemore X Ryan Lewis feat. Fences - Otherside (redux version) 5,5
Oef dit is al niet mijn kopje thee maar muzikaal is dit nog wel spannend. Wat ik minder spannend vind is het astmatisch a la darth vader naar lucht happen van de rapper. Ik krijg er bijna de slappe lach van.
This Girl - Bombs Away 5
Ik kan hier echt helemaal niets mee. Zeer inwisselbaar.
Bole 2 Harlem – Bole 2 Harlem 6,5
Fijn zomers, doe mij maar een ijsje en dan lekker met de tenen door het strand zand terwijl dit over het strand heen blaast.
Bison - Switzerland 6
Ah een mompel en sons kloontje. Tsja ik word hier ook niet heel gelukkig van maar haten doe ik het ook niet. Maar hahaha deze zanger spuugt/kreunt ook al raar. Dit is wel een adem/irritatie/lachblok voor mij gebleken. Muzikaal vind ik dit wel ok.
You've take away my breath now once again.
4-3-4-5
Deadline 17-4 18.00 uur
Macklemore X Ryan Lewis feat. Fences - Otherside (redux version) 5,5
Oef dit is al niet mijn kopje thee maar muzikaal is dit nog wel spannend. Wat ik minder spannend vind is het astmatisch a la darth vader naar lucht happen van de rapper. Ik krijg er bijna de slappe lach van.
This Girl - Bombs Away 5
Ik kan hier echt helemaal niets mee. Zeer inwisselbaar.
Bole 2 Harlem – Bole 2 Harlem 6,5
Fijn zomers, doe mij maar een ijsje en dan lekker met de tenen door het strand zand terwijl dit over het strand heen blaast.
Bison - Switzerland 6
Ah een mompel en sons kloontje. Tsja ik word hier ook niet heel gelukkig van maar haten doe ik het ook niet. Maar hahaha deze zanger spuugt/kreunt ook al raar. Dit is wel een adem/irritatie/lachblok voor mij gebleken. Muzikaal vind ik dit wel ok.
You've take away my breath now once again.

4-3-4-5
Deadline 17-4 18.00 uur
0
geplaatst: 16 april 2013, 22:33 uur
deric raven schreef:
Antic Clay heeft dat dreigende van de eerste Nick Cave albums, maar heeft ook weer aardig wat weg van Sivert Høyem, de zanger van Madrugada.
De Joy Division cover van Decades is nog mooier dan Broken Throat Blues.
Antic Clay heeft dat dreigende van de eerste Nick Cave albums, maar heeft ook weer aardig wat weg van Sivert Høyem, de zanger van Madrugada.
De Joy Division cover van Decades is nog mooier dan Broken Throat Blues.
Decades is absoluut mooi gedaan het is ook geen kloon geworden van het origineel. Ze hebben het nummer eigen gemaakt in hun eigen sound. Blijft dat ik het origineel prefereer maar goed dat viel te verwachten.
0
geplaatst: 16 april 2013, 22:39 uur
30.
Macklemore X Ryan Lewis feat. Fences - Otherside (redux version) 4,0
Dappere poging tot een aparte mix van stijlen maar ik kan er helaas helemaal niks mee.
This Girl - Bombs Away 5,5
Aardig popliedje, maar wel 1 van het soort dat niet blijft hangen en ik over uur alweer vergeten ben.
Bole 2 Harlem – Bole 2 Harlem 5,9
Ook dit is geen muziek voor mij...omdat het wel lekker zomers klinkt nog net een puntje.
Bison - Switzerland 6,8
Dit kende ik al, In de lijn van Mumford & Sons, die vind ik dan net iets beter ook al ben ik er niet echt fan van. Wel het beste nummer in deze (zeer teleurstellende) ronde.
4-3-5-7
Deadline 17-4 18.00 uur
Macklemore X Ryan Lewis feat. Fences - Otherside (redux version) 4,0
Dappere poging tot een aparte mix van stijlen maar ik kan er helaas helemaal niks mee.
This Girl - Bombs Away 5,5
Aardig popliedje, maar wel 1 van het soort dat niet blijft hangen en ik over uur alweer vergeten ben.
Bole 2 Harlem – Bole 2 Harlem 5,9
Ook dit is geen muziek voor mij...omdat het wel lekker zomers klinkt nog net een puntje.
Bison - Switzerland 6,8
Dit kende ik al, In de lijn van Mumford & Sons, die vind ik dan net iets beter ook al ben ik er niet echt fan van. Wel het beste nummer in deze (zeer teleurstellende) ronde.
4-3-5-7
Deadline 17-4 18.00 uur
0
geplaatst: 17 april 2013, 00:31 uur
30.
Macklemore X Ryan Lewis feat. Fences - Otherside (redux version) 6,5
Gers Pardoel en Ben Saunders. Leuke combi.
This Girl - Bombs Away 6,4
Leuk popliedje inderdaad. Niets meer
Bole 2 Harlem – Bole 2 Harlem 6,6
Leuk ook maar niet bijzonder
Bison - Switzerland 6,8
Alles over dit nummer is al gezegd.
4-3-6-8
Deadline 17-4 18.00 uur
Gers Pardoel en Ben Saunders. Leuke combi.
This Girl - Bombs Away 6,4
Leuk popliedje inderdaad. Niets meer
Bole 2 Harlem – Bole 2 Harlem 6,6
Leuk ook maar niet bijzonder
Bison - Switzerland 6,8
Alles over dit nummer is al gezegd.
4-3-6-8
Deadline 17-4 18.00 uur
0
geplaatst: 17 april 2013, 06:59 uur
30. Minste ronde tot nu toe wat mij betreft.
Macklemore X Ryan Lewis feat. Fences - Otherside (redux version)Nee dit is het niet voor mij. Van rap raak in rep en roer en de andere stijlen kunnen mij helaas ook niet bekoren(5,3)
This Girl - Bombs Away .Wel aardig maar te poppy in mijn oren(6)
Bole 2 Harlem – Bole 2 Ondanks de zomerse klanken doe dit mij ook weinig(6)
Bison - Switzerland .Simpel aftreksel van Mumford & Sons waar ik ook al geen fan ben(5,7)
4-4-7-8
Deadline 17-4 18.00 uur
Macklemore X Ryan Lewis feat. Fences - Otherside (redux version)Nee dit is het niet voor mij. Van rap raak in rep en roer en de andere stijlen kunnen mij helaas ook niet bekoren(5,3)
This Girl - Bombs Away .Wel aardig maar te poppy in mijn oren(6)
Bole 2 Harlem – Bole 2 Ondanks de zomerse klanken doe dit mij ook weinig(6)
Bison - Switzerland .Simpel aftreksel van Mumford & Sons waar ik ook al geen fan ben(5,7)
4-4-7-8
Deadline 17-4 18.00 uur
0
geplaatst: 17 april 2013, 09:40 uur
Jammer dat elke band met een banjo en viool vergeleken wordt met Mumford & Sons. M&S vertegenwoordigt de commerciële kant van de folk(-rock/-pop) en heeft daarmee een hoog 3FM-gehalte. Een kant waar de liefhebber van het genre niets van wil hebben. Het genre bevat gelukkig heel veel bands, waaronder (The Last) Bison, die wel leuke folk(-rock/-pop) maken.
Als je niets met het genre hebt, zeg dat dan, maar laat M&S achterwege!
Als je niets met het genre hebt, zeg dat dan, maar laat M&S achterwege!

0
geplaatst: 17 april 2013, 09:41 uur
De stand is : 4-4-7-7 (El Ninjo strooit met punten
)
edit: eens met Sunderland, bovendien vind ik 't wel wat weg hebben van 16 Horsepower
)edit: eens met Sunderland, bovendien vind ik 't wel wat weg hebben van 16 Horsepower

0
geplaatst: 17 april 2013, 11:05 uur
30.
Macklemore X Ryan Lewis feat. Fences - Otherside (redux version) 5
This Girl - Bombs Away 6
Bole 2 Harlem – Bole 2 Harlem 7
Bison - Switzerland 7,5
4-4-8-8
Deadline 17-4 18.00 uur
Macklemore X Ryan Lewis feat. Fences - Otherside (redux version) 5
This Girl - Bombs Away 6
Bole 2 Harlem – Bole 2 Harlem 7
Bison - Switzerland 7,5
4-4-8-8
Deadline 17-4 18.00 uur
0
geplaatst: 17 april 2013, 15:14 uur
30.
This Girl - Bombs Away 6
Bole 2 Harlem – Bole 2 Harlem 6
Bison - Switzerland 5,5
5-4-9-8
Deadline 17-4 18.00 uur
This Girl - Bombs Away 6
Bole 2 Harlem – Bole 2 Harlem 6
Bison - Switzerland 5,5
5-4-9-8
Deadline 17-4 18.00 uur
0
geplaatst: 17 april 2013, 17:56 uur
30.
Niet aan mij besteed. Vanwege originaliteit nog een 5.5
This Girl - Bombs Away
Fastfood pop, doorslikken, wegwezen en gewist uit het geheugen. 5.0
Zomers, doet ergens ietwat denken aan Fuego van Bomba Estereo. 6.4
Bison - Switzerland
Er is enorm veel folk die geheel niet lijkt op M&S, maar dit wel. Overigens is deze wel leuk in die folkpopstijl. 6.5
5-4-10-9
Deadline 17-4 18.00 uur
Niet aan mij besteed. Vanwege originaliteit nog een 5.5
This Girl - Bombs Away
Fastfood pop, doorslikken, wegwezen en gewist uit het geheugen. 5.0
Zomers, doet ergens ietwat denken aan Fuego van Bomba Estereo. 6.4
Bison - Switzerland
Er is enorm veel folk die geheel niet lijkt op M&S, maar dit wel. Overigens is deze wel leuk in die folkpopstijl. 6.5
5-4-10-9
Deadline 17-4 18.00 uur
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 april 2013, 18:28 uur
uitslag:
1 Bole 2 Harlem – Bole 2 Harlem 10 pt gem: 6,72
2 Bison - Switzerland 9 pt gem: 6,8
3 Macklemore X Ryan Lewis feat. Fences - Otherside (redux version) 5 pt gem: 6,33
4 This Girl - Bombs Away 4 pt gem: 6,16
Ja hoor weer 14 deelnemers
1 Bole 2 Harlem – Bole 2 Harlem 10 pt gem: 6,72
2 Bison - Switzerland 9 pt gem: 6,8
3 Macklemore X Ryan Lewis feat. Fences - Otherside (redux version) 5 pt gem: 6,33
4 This Girl - Bombs Away 4 pt gem: 6,16
Ja hoor weer 14 deelnemers
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 april 2013, 18:29 uur
31.
Etta james – Almost Persuaded
Ormonde - I'll Let You Know
Winter Family – Garden
Jim Capaldi - Love Used to be a Friend of Mine
0-0-0-0
Deadline: 18-4 18.00
Etta james – Almost Persuaded
Winter Family – Garden
0-0-0-0
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 april 2013, 18:37 uur
31.
Etta james – Almost Persuaded 6,7
Soul van de vorig jaar overleden diva, soul denk ik zoals soul moet klinken.
Ormonde - I'll Let You Know 7
Rustig folk liedje, weinig mis mee, ligt lekker in het gehoor
Winter Family – Garden 9
Soms zijn er van die liedjes die je voor de eerste keer hoort en gelijk is er een klik en een liefde, dit is voor mij zo'n liedje.
Jim Capaldi - Love Used to be a Friend of Mine 7,1
Prima popsong, goed arrangement. Alleen wel heel erg 80's klinkend
0-0-1-1
Etta james – Almost Persuaded 6,7
Soul van de vorig jaar overleden diva, soul denk ik zoals soul moet klinken.
Rustig folk liedje, weinig mis mee, ligt lekker in het gehoor
Winter Family – Garden 9
Soms zijn er van die liedjes die je voor de eerste keer hoort en gelijk is er een klik en een liefde, dit is voor mij zo'n liedje.
Jim Capaldi - Love Used to be a Friend of Mine 7,1
Prima popsong, goed arrangement. Alleen wel heel erg 80's klinkend
0-0-1-1
0
geplaatst: 17 april 2013, 18:50 uur
31.
Etta james – Almost Persuaded 7,5
Mooie bluesvolle soul versie van deze country classic. Etta James hoor ik sowieso wel graag zingen.
Ormonde - I'll Let You Know 8.0
Liefelijk, dromerig folky nummer en ook een stem waar ik wel voor val. Prachtige ontdekking.
Winter Family – Garden 6,9
Op 1 of andere manier is het best wel intrigerend, dat wel, maar het pakt me niet toch niet helemaal, of dat nu komt omdat het een nummer zonder kop of staart is, ik weet het niet.
Jim Capaldi - Love Used to be a Friend of Mine 4,0
Dit is typisch een voorbeeld van het soort muziek dat het gewoon niet is voor mij, saai is het eerste wat hier bij mij opkomt.
1-1-1-1
Etta james – Almost Persuaded 7,5
Mooie bluesvolle soul versie van deze country classic. Etta James hoor ik sowieso wel graag zingen.
Liefelijk, dromerig folky nummer en ook een stem waar ik wel voor val. Prachtige ontdekking.
Winter Family – Garden 6,9
Op 1 of andere manier is het best wel intrigerend, dat wel, maar het pakt me niet toch niet helemaal, of dat nu komt omdat het een nummer zonder kop of staart is, ik weet het niet.
Jim Capaldi - Love Used to be a Friend of Mine 4,0
Dit is typisch een voorbeeld van het soort muziek dat het gewoon niet is voor mij, saai is het eerste wat hier bij mij opkomt.
1-1-1-1
0
geplaatst: 17 april 2013, 20:00 uur
31.
Etta james – Almost Persuaded 8,5
Etta mag dan wel bekend staan als soulzangeres en met dit nummer de R&B-charts gehaald hebben, dit blijft voor mij pure country (instrumentatie, het karakteristieke “snikje” in de zang en het “toontje hoger”-effect). Zowel country als soul zijn schatplichtig aan de gospelmuziek en dat is hier goed te horen. Wel een mooie en (toegegeven) soulvolle uitvoering overigens.
Ormonde - I'll Let You Know 6,5
Te dromerig nummertje en de stem bevalt me niet.
Winter Family – Garden 5
Een parlando in een nummer kan ik vaak zeer waarderen, maar een volledige parlando werkt niet goed. Het is hooguit een mooi tussennummer op een album.
Jim Capaldi - Love Used to be a Friend of Mine 2
Ik ben ernstig allergisch voor dit soort muziek.
2-2-1-1
Etta james – Almost Persuaded 8,5
Etta mag dan wel bekend staan als soulzangeres en met dit nummer de R&B-charts gehaald hebben, dit blijft voor mij pure country (instrumentatie, het karakteristieke “snikje” in de zang en het “toontje hoger”-effect). Zowel country als soul zijn schatplichtig aan de gospelmuziek en dat is hier goed te horen. Wel een mooie en (toegegeven) soulvolle uitvoering overigens.
Ormonde - I'll Let You Know 6,5
Te dromerig nummertje en de stem bevalt me niet.
Winter Family – Garden 5
Een parlando in een nummer kan ik vaak zeer waarderen, maar een volledige parlando werkt niet goed. Het is hooguit een mooi tussennummer op een album.
Jim Capaldi - Love Used to be a Friend of Mine 2
Ik ben ernstig allergisch voor dit soort muziek.
2-2-1-1
0
geplaatst: 17 april 2013, 20:03 uur
El Ninjo schreef:
Liefelijk, dromerig folky nummer en ook een stem waar ik voor wel voor val. Prachtige ontdekking.
Liefelijk, dromerig folky nummer en ook een stem waar ik voor wel voor val. Prachtige ontdekking.
Een magische zangeres inderdaad: Anne-Lynne Williams, bekend van Tresspassers William. In het prachtige instrumentale outro hoor je de invloed van Midlake. Van die band doet ook iemand mee.
0
geplaatst: 17 april 2013, 20:14 uur
31.
Etta James - Almost Persuaded
Heb me al eens eerder voorgenomen om deze artiest te verkennen en dat moet dus nog steeds. Kennelijk is 't een cover van een classic, de melodie komt wel heel bekend voor maar is voor mijn gevoel toch behoorlijk algemeen. Deze versie is wel aardig maar blaast me ook niet omver. De stem van Etta mag er zeker zijn, dat gezapige koortje is dan weer zo dramatisch standaard en dat maakt 't ook meteen weer kerkmuziek / gospelsound. 6,5
Relaxed, dromerig, sfeervol, of 't duurzaam is moet nog blijken.
Subtiele muzikale begeleiding, mooie stem. 8,0
Winter Family - Garden
Ik hou wel van het intro, met een fijne stem (pratend) in een nummer komen met steeds iets meer opbouwende sfeermuziek, maar ... zonder vervolg is het vooral alleen intro en wel erg kort. Op een album komt neem ik aan een volgend nummer, dat mis ik hier wel. Wel aparter en leuker dan Etta en Jim, dus puntje deze ronde. 7,0
Dit komt me erg bekend voor. Misschien wel omdat ik 't eerder heb gehoord (of omdat 't ergens lijkt op Love Changes Everything (C&F)), 80"s muziek waar ik toch wat minder mee heb 6,0
2-3-2-1
Etta James - Almost Persuaded
Heb me al eens eerder voorgenomen om deze artiest te verkennen en dat moet dus nog steeds. Kennelijk is 't een cover van een classic, de melodie komt wel heel bekend voor maar is voor mijn gevoel toch behoorlijk algemeen. Deze versie is wel aardig maar blaast me ook niet omver. De stem van Etta mag er zeker zijn, dat gezapige koortje is dan weer zo dramatisch standaard en dat maakt 't ook meteen weer kerkmuziek / gospelsound. 6,5
Relaxed, dromerig, sfeervol, of 't duurzaam is moet nog blijken.
Subtiele muzikale begeleiding, mooie stem. 8,0
Winter Family - Garden
Ik hou wel van het intro, met een fijne stem (pratend) in een nummer komen met steeds iets meer opbouwende sfeermuziek, maar ... zonder vervolg is het vooral alleen intro en wel erg kort. Op een album komt neem ik aan een volgend nummer, dat mis ik hier wel. Wel aparter en leuker dan Etta en Jim, dus puntje deze ronde. 7,0
Dit komt me erg bekend voor. Misschien wel omdat ik 't eerder heb gehoord (of omdat 't ergens lijkt op Love Changes Everything (C&F)), 80"s muziek waar ik toch wat minder mee heb 6,0
2-3-2-1
0
geplaatst: 17 april 2013, 20:16 uur
31.
Etta james – Almost Persuaded 6,6 (degelijk)
Ormonde - I'll Let You Know 6,5 (stem is in orde maar wel wat voortkabbelend)
Winter Family – Garden 4,0 (te minimaal)
Jim Capaldi - Love Used to be a Friend of Mine 6,8 (wel redelijk)
3-3-2-2
Etta james – Almost Persuaded 6,6 (degelijk)
Ormonde - I'll Let You Know 6,5 (stem is in orde maar wel wat voortkabbelend)
Winter Family – Garden 4,0 (te minimaal)
Jim Capaldi - Love Used to be a Friend of Mine 6,8 (wel redelijk)
3-3-2-2
0
geplaatst: 17 april 2013, 20:18 uur
31.
Etta james – Almost Persuaded 7
Winter Family – Garden 8,5
Jim Capaldi - Love Used to be a Friend of Mine 6
- Etta james – Almost Persuaded
Goeie zangeres die vaak leuke liedjes zingt, maar nooit echt onder de indruk geweest van deze artieste. Deze prima song heeft daar niet echt veel aan toe te voegen.
- Ormonde - I'll Let You Know
Te zweverig meisjesachtig om echt mee te slepen, maar het zachtaardige is wel erg uitnodigend. Om je op het dons knus op te krullen.
- Winter Family – Garden
Intrigerend atypisch. De spoken wordachtige uiteenzetting, de spaarse begeleiding, het zou haast een intro uit een of ander verloren Shangri-Las-nummer van de sixties kunnen zijn. Alleen blijft de speelse bombast uit, waardoor dit zich in een heel ander genre begeeft. Niet zeker welk precies, maar dit wekt absoluut de interesse!
- Jim Capaldi - Love Used to be a Friend of Mine
Die Poeha, toch... Waarschijnlijk degene wiens nominaties er nog makkelijker uit te pikken zijn dan de mijne.
Ik vind het eigenlijk allemaal best, er passeren hier in mijn ogen weleens ‘missere’ dingen, al is ook hier weer overduidelijk dat het mogelijk bij release al de tand des tijds overschreed.
4-3-3-2
Etta james – Almost Persuaded 7
Winter Family – Garden 8,5
Jim Capaldi - Love Used to be a Friend of Mine 6
- Etta james – Almost Persuaded
Goeie zangeres die vaak leuke liedjes zingt, maar nooit echt onder de indruk geweest van deze artieste. Deze prima song heeft daar niet echt veel aan toe te voegen.
- Ormonde - I'll Let You Know
Te zweverig meisjesachtig om echt mee te slepen, maar het zachtaardige is wel erg uitnodigend. Om je op het dons knus op te krullen.
- Winter Family – Garden
Intrigerend atypisch. De spoken wordachtige uiteenzetting, de spaarse begeleiding, het zou haast een intro uit een of ander verloren Shangri-Las-nummer van de sixties kunnen zijn. Alleen blijft de speelse bombast uit, waardoor dit zich in een heel ander genre begeeft. Niet zeker welk precies, maar dit wekt absoluut de interesse!
- Jim Capaldi - Love Used to be a Friend of Mine
Die Poeha, toch... Waarschijnlijk degene wiens nominaties er nog makkelijker uit te pikken zijn dan de mijne.
Ik vind het eigenlijk allemaal best, er passeren hier in mijn ogen weleens ‘missere’ dingen, al is ook hier weer overduidelijk dat het mogelijk bij release al de tand des tijds overschreed.4-3-3-2
0
geplaatst: 17 april 2013, 20:21 uur
31.
Etta James – Almost Persuaded (7,0)
Als ik hier één genre op zou mogen plakken, wordt het blues. In tweede instantie soul. Vergelijk Janis Joplin waar dit nummer aan doet denken.
Ormonde - I'll Let You Know (8,5)
Meer dan gewone indiefolk. Die stem en het arrangement maken het magisch.
Winter Family – Garden (6,0)
Ik verwacht een overgang maar die blijft uit. Het is te veel een intermezzo.
Jim Capaldi - Love Used to be a Friend of Mine (7,0)
Eens met DJFrankie.
4-4-3-3
Als ik hier één genre op zou mogen plakken, wordt het blues. In tweede instantie soul. Vergelijk Janis Joplin waar dit nummer aan doet denken.
Ormonde - I'll Let You Know (8,5)
Meer dan gewone indiefolk. Die stem en het arrangement maken het magisch.
Winter Family – Garden (6,0)
Ik verwacht een overgang maar die blijft uit. Het is te veel een intermezzo.
Jim Capaldi - Love Used to be a Friend of Mine (7,0)
Eens met DJFrankie.
4-4-3-3
0
geplaatst: 17 april 2013, 20:31 uur
Waar doet Garden van Winter Family mij toch aan denken? Het is geen complete rip off,maar toch. 

0
geplaatst: 17 april 2013, 21:07 uur
31.
Ormonde - I'll Let You Know (7,3)
Winter Family – Garden (7,7)
Jim Capaldi - Love Used to be a Friend of Mine (6,6)
4-5-4-3
Ormonde - I'll Let You Know (7,3)
Winter Family – Garden (7,7)
Jim Capaldi - Love Used to be a Friend of Mine (6,6)
4-5-4-3
0
geplaatst: 17 april 2013, 21:26 uur
the viking schreef:
Waar doet Garden van Winter Family mij toch aan denken? Het is geen complete rip off,maar toch.
Candy van Iggy Pop?
0
geplaatst: 17 april 2013, 21:28 uur
31.
Etta james – Almost Persuaded (6,2)
Ormonde - I'll Let You Know (7,0)
Winter Family – Garden (6,5)
Jim Capaldi - Love Used to be a Friend of Mine (6,0)
4-6-5-3
Etta james – Almost Persuaded (6,2)
Ormonde - I'll Let You Know (7,0)
Winter Family – Garden (6,5)
Jim Capaldi - Love Used to be a Friend of Mine (6,0)
4-6-5-3
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.