MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
36.

See See Rider - She Sings Alone 4,0 (klinkt ietwat vals)
Fishbone - Ma and Pa 5,0 (wel lollig maar dat is het dan ook wel)
Amit – Color Blind 6,2 (gaat wel)
Benjamin Orr - When You’re Gone 9,5 (lekker 80ies!, ik vind dit goed, van wijlen zanger/bassist van The Cars)

2-1-4-1

Deadline 23-4 18.00

36.

See See Rider - She Sings Alone Uitstekend nummer!Zang doet mij sterk aan Nico(Velvet Underground) denken(8)
Fishbone - Ma and Pa. Zomers niemendalletje(6)
Amit – Color Blind Oosterse klanken,best aardig tot dat geratel erbij komt.Zang komt op mij vrij zeurderig over(6)
Benjamin Orr - When You’re Gone Vertrouwde eighties sound(Mr.Mister,Bad English inderdaad Frank .Klinkt lekker in het gehoor(7,2)

3-1-4-2

Deadline 23-4 18.00

2MY
36.

1. See See Rider - She Sings Alone 6,5
2. Fishbone - Ma and Pa 7
3. Amit – Color Blind 7
4. Benjamin Orr - When You’re Gone 6,5

1. See See Rider - She Sings Alone // Op 0:42 schrik ik effe, even dacht ik dat er iemand iets kwam rappen dat we drie vingers in de lucht moesten houden ofzo. Buiten mijn nederig oordeel dat niet alles even zuiver is, en de voicemix iets beter had gekunnen, geef ik dit de W van "Wel OK".
2. Fishbone - Ma and Pa // Hup hup hup!
3. Amit – Color Blind // Daar is die dode baby weer, alleen kruipt hij deze keer door stinkende natte rioleringen. Hartkloppingen. Nachtmerries.
4. Benjamin Orr - When You’re Gone // En radiovriendelijke poprock als afsluiter. En dan nu stamppot eten.

3-2-5-2

Deadline 23-4 18.00

36. Even te moe voor commentaar.

1. See See Rider - She Sings Alone (6,5)
2. Fishbone - Ma and Pa (5,0)
3. Amit – Color Blind (7,0)
4. Benjamin Orr - When You’re Gone (7,0)

3-2-6-3

Deadline 23-4 18.00

36.

See See Rider - She Sings Alone
FIjn liedje! Als ik 20 jaar geleden dezelfde muzieksmaak had gehad als nu dan had ik dat toen erg leuk gevonden. Nu zijn er teveel nieuwe andere bandjes in datzelfde genre te volgen. (7,0)

Fishbone - Ma and Pa
Hé, dit is wel een heel bekend liedje. Toen vond ik het wel erg leuk, maar het is wel een beetje in de vergetelheid geraakt bij mij. (6,5)

Amit – Color Blind
Oe, dit is wel even wennen zeg! Tenzij het een ronde verder komt denk ik niet dat ik het nog eens terug zal horen. (6,0)

Benjamin Orr - When You’re Gone
Nee, deze tijd hebben we gehad hoor. Die wil ik graag achter me laten. (5,6)

4-3-6-3

Deadline 23-4 18.00

36.

See See Rider - She Sings Alone 5,0

De stem van de zangeres mag dan wel even wennen zijn, toch had ik liever gehad dat de groep zich aan de titel had gehouden, want die mannenstem... Liedje zelf vind ik eigenlijk ook al niet erg bijzonder.

Fishbone - Ma and Pa 7,5

Huh, is dit dan geen hit geweest? Moet dit toch heel wat keertjes gehoord hebben, indertijd. Maar kennelijk niet. Nou, dan had het een hit moeten zijn. Of nog worden, want hij blijft leuk. Misschien dat John Ewbank...

Amit – Color Blind 9,0

Niet gehinderd door enige kennis van zaken omtrent dubstep, vind ik dit gewoon een heerlijk donker en loom nummer. Heeft inderdaad veel van Massive Attack weg, maar dan nog iets bassiger en iets meer oriëntaals. Overigens vind ik de zangeres hier wel een heerlijke toevoeging.

Benjamin Orr - When You’re Gone 6,0

Ja, goh, dit is toch een beetje een ene-oor-in-andere-oor-uitcompositie. De achtergrondgeluidjes vind ik nog wel aardig en stem is goed, maar verder doet het me niet zo veel, vrees ik.

4-4-7-3

Deadline 23-4 18.00

36.

Poehee, lekker nummer hoor, de zoveelste fijne ontdekking in dit topic (8,0)

Fishbone - Ma and Pa
Heerlijke zomerse ska geluiden. Pretentieloos,kan wel zijn, boeien, ik word hier gewoon heel erg vrolijk van. (8,3)

Amit – Color Blind
Jeetje, wat wisselen sterke en zwakke rondes elkaar hier af zeg. Kunnen we voortaan niet afspreken 2 sterke en 2 zwakke nummers per onde te doen? Intrigerend spannend nummer, de zang mag ik ook wel. Komt helaas net te kort voor een punt (7,7)

Clichématige en vreselijk gedateerde pop / rock ballad. Dit vind ik echt verschrikkelijk.. (2,0)

5-5-7-3

Deadline 23-4 18.00

36.

See See Rider - She Sings Alone 8
Prima plaat!

Fishbone - Ma and Pa 7
Lekker vrolijk, weinig om het lijf verder. Hoeft ook niet altijd.

Amit – Color Blind 7,5
Sfeervol, lekker gezongen, maar mist wel wat spanning. Had meer ingezeten, dat werk. Veelbelovende kennismaking niettemin.

Benjamin Orr - When You’re Gone 4
Zwakke mainstream.

6-5-8-3

Deadline 23-4 18.00

36.

Lijkt op van alles en nog zo wat, toch; 7

Fishbone - Ma and Pa
Lekker; 8

Amit – Color Blind
hoor het niet; 5

hoort hier niet ;3

7-6-8-3

Deadline 23-4 18.00

36.

See See Rider - She Sings Alone 7,5
Fishbone - Ma and Pa 7,8
Amit – Color Blind 8,0
Benjamin Orr - When You’re Gone 6,8

7-7-9-3

Deadline 23-4 18.00

herman schreef:
Zou eigenlijk ook wel grappig zijn om te zien hoe hoog iedereen gemiddeld stemt. Wel aardig is voor mij meer een 6 of misschien nog een 6,5.
Wegens gebrek aan tijd en motivatie tot nu toe slechts 7 rondes mee gedaan (excl. welke ik nu aan het luisteren ben). Het gemiddelde is 6,49. Dat klopt wel ongeveer met het niveau, denk ik.

36. Even te moe voor commentaar (of is dat om 10:45 geen reden?)

See See Rider - She Sings Alone 6,5
Fishbone - Ma and Pa 6,0
Amit – Color Blind 8,5
Benjamin Orr - When You’re Gone 3

8-7-10-3

Deadline 23-4 18.00

36.

See See Rider - She Sings Alone 6,5
Stem zangeres is irritant, nummer gaat.

Fishbone - Ma and Pa 6,9
Vrolijke Ska. Valt niet tegen.

Amit – Color Blind 7,0
Donker, duister

Benjamin Orr - When You’re Gone 6,5
80's balad. Niet slecht maar ook niet heel goed. Inderdaad wat gedateerd.

8-8-11-3

Deadline 23-4 18.00

36.

See See Rider - She Sings Alone
Een paar keer luisteren (en het geluid wat harder zetten) scheelt, al ben ik nog niet helemaal om. Het begin is veelbelovend, maar de belofte wordt niet helemaal ingelost al krijgt het nummer wel een fijne drive. 7,2

Fishbone - Ma and Pa
Vrolijk vlot nummer. Aanstekelijke ska, moet ik ook weer niet te vaak horen. Trompetjes doen 't bij mij vaak wel goed. 7,8

Amit - Color Blind
Twijfelgeval, gaat dit de goede kant opvallen? Heeft iets slepends maar 't is ook een beetje zeurend (in de zang en in die zoemtoon). Massive Attack is al genoemd, daar heb ik vaak hetzelfde euvel, al houdt het nummer me wel vast. Vandaag opnieuw geluisterd, bevalt al stukken beter, deze krijgt het tweede rondepunt. 7,4

Benjamin Orr - When You’re Gone
Popnummer, geen bijzonderheden verder 6,0

8-9-12-3

Deadline 23-4 18.00

36.

Klinkt inderdaad een beetje als heel veel dingen. Niet slecht, ook nergens die klik.

6,5

Fishbone - Ma and Pa
Fris en fruitig met een vrolijk trompetje. Is wel typisch zo’n nummer dat leuk is voor 2 minuten. De 0,1 ophoging is symbolisch t.o.v. van het nummer hierboven.
6,6

Amit – Color Blind
Vet, erg vet.
8,0

Een aardig contrast met Amit, om niet te zeggen het complete tegenovergestelde. Ergens op de achtergrond hoor ik allemaal leuke geluidjes, prachtige productie sowieso.
7,0

8-9-13-4

Deadline 23-4 18.00

Masimo schreef:
36. Even te moe voor commentaar (of is dat om 10:45 geen reden?)

De vraag stellen is hem beantwoorden .

36.

See See Rider - She Sings Alone 7,5
Begint veelbelovend, maar is een beetje van alles net niet.
Fishbone - Ma and Pa 8,8
Behoort niet tot mijn meest favoriete nummers van de band, waarvan ik ooit een fantastisch optreden in de Melkweg heb gezien.
Amit – Color Blind 8
Spannend/dreigend nummer, dat naar het eind toe toch wat doodbloedt.
Benjamin Orr - When You’re Gone 4

8-10-14-4

Deadline 23-4 18.00

ik ben zo vrij...

37.

Great Mountain Fire - Late Lights
Medium Medium - Hungry, So Angry
Cane and Able - Girl You Move Me
Cows - Chow

0-0-0-0

Deadline 24-4 18.00

Nog even de uitslag voor Ladder 36.

1. Amit - Color Blind , 14 punten , gemiddelde 7,28
2. Fishbone - Ma and Pa , 10 punten , gemiddelde 6,98
3. See See Rider - She Sings Alone , 8 punten , gemiddelde 6,89
4. Benjamin Orr - When You’re Gone , 4 punten , gemiddelde 5,50

18 deelnemers

37.

Great Mountain Fire - Late Lights
Leuk nummer, poppy, catchy, houdbaarheid twijfelachtig, voor nu gewoon prima 7,5

Medium Medium - Hungry, So Angry
Beetje simpel met irritante herhalingen, met name van de titel 6,0

Cane and Able - Girl You Move Me
Ben deze poule eens van achteren begonnen te beluisteren ... dit nummer is een groot contrast met nummer 4. Prima nummer (op een of andere manier heb ik bij dit soort nummers altijd de neiging Papa was a Rollingstone erdoorheen te gaan zingen, rare afwijking). Funky soul wil men wel eens te lang doorvoeren, hier ook wel, kwestie van smaak waarschijnlijk. Veel variatie zit er nu ook weer niet in, maar het luistert wel lekker weg. 7,5

Cows - Chow
Het mag best een beetje ruig zijn, maar na een minuut ben ik dit nummer toch wel zat. De zanger maakt het er ook niet beter op. Weinig variatie, gewoon beetje opstandig raggen. 5,0

1-0-1-0

Deadline 24-4 18.00

37.
Great Mountain Fire - Late Lights 7
Medium Medium - Hungry, So Angry 8,5
Cane and Able - Girl You Move Me 9,5
Cows - Chow 5,5

- Great Mountain Fire - Late Lights
Deze is nog niet begonnen of hij moet al opboksen tegen twee fantastische nummers in deze poule. En wat doet hij zijn best met zijn aanstekelijke gitaargetrek en luchtige melodie, maar het zal niet baten. Zanger klinkt ook iets te benepen.
- Medium Medium - Hungry, So Angry
Ontzettend plezante en ietwat onbezonnen funkpunk, met de nadruk op het killer gitaar/baswerk. Heb het album weleens gehoord, maar geen idee meer of en welke indruk die heeft nagelaten. Dit is daarentegen altijd blijven hangen. Lol met de nodige muzikaliteit om alles lekker vers te houden.
- Cane and Able - Girl You Move Me
Als ik dit instrumentale intro terug hoor weet ik weer waarom ik ooit een tijdlang niets anders heb gespeeld dan dit soort verloren psychedelic soul parels. De gemoedelijke aanzet, de felle tempowisselingen, het komen en gaan van de blazersectie en dan de zanger die met verlossende soul de titel uitslaakt... Dit heeft voeling met het aardse, maar cirkelt er tegelijkertijd tussen de sterren een paar keer omheen. Hoor die warme, trappelende percussie doorheen de trippende gitaren, daar gaat het om. Deze muziek kan gemeen uit de hoek komen, mept je een paar keer vlak in het gezicht, maar geeft uiteindelijk niets dan liefde. Misschien hoog tijd om nog eens zo’n periode van onderdompeling in te lassen...
- Cows - Chow
Vast gemeen om te zeggen dat dit er dan nog eentje is voor de statistieken, maar eerlijk, zelfs in een zwakke ladder zou dit nog moeten strijden voor een puntje. Er zit wel iets in die muurvaste rocksound, maar lang houd ik het niet vol.

1-1-2-0

Deadline 24-4 18.00

2MY
37.

1. Great Mountain Fire - Late Lights 7
2. Medium Medium - Hungry, So Angry 6,3
3. Cane and Able - Girl You Move Me 7,5
4. Cows - Chow 6

1. Great Mountain Fire - Late Lights // Het doet me aan verschillende dingen tegelijk denken. Op zich niet erg, het zijn namelijk allemaal dingen die ik wel oke vind.
2. Medium Medium - Hungry, So Angry // Ooit had ik honger, maar het eten was op. Ik boos. Hielp niet, eten bleef op. Wordt binnenkort verfilmd.
3. Cane and Able - Girl You Move Me // Aan die intro van 2:48min heb ik werkelijk niets, een ongemakkelijk gevoel daargelaten. Het vervolg klinkt gelukkig wel goed - ik hoor zowel Lenny als Seal, en beiden zouden mij kunnen krijgen in een parallel univers - en heeft iets zwoel sexy. Come and get my sweet lovin' baby!
4. Cows - Chow // De sound is behoorlijk vuil en smerig en dat is helemaal prima. De stem doet het met veel minder overtuiging. Schreeuwen moet die! Pijn hebben! Als een woedende driftkikker tegen de storm opbrullen, inclusief rondvliegend speeksel! ROAAAAGH! Maar helaas dus.

2-1-3-0

Deadline 24-4 18.00

[permalink] geplaatst op 23 april 2013, 21:42 uur
37.

1. Great Mountain Fire - Late Lights 6,8
2. Medium Medium - Hungry, So Angry 7,3
3. Cane and Able - Girl You Move Me 7,5
4. Cows - Chow 9

1. Great Mountain Fire - Late Lights

Fris en fruitig als mijn fruitdrank die ik aan het drinken ben. Het geeft geen buikgevoelens, instant adoratie of irritatie. Het is gewoon een prima liedje.

2. Medium Medium - Hungry, So Angry

Ik snap dit helemaal als ik honger heb word ik ook heel vervelend, soms boos zelfs. Het luisterd zeker wel lekker heeft wat weg qua basje van Gang of Four - What we all want.

3. Cane and Able - Girl You Move Me

Onverwacht lekker nummer dit. Sexy absoluut!!

4. Cows - Chow

Ik woon op het platteland en ik hou van KOEIEN!!!!! Cows ik vind het heerlijk het vuige muurtje van noise waar de zang tegen aanleunt. CHOWWW CHOWWW. De koeien springen door de wei en ik ben blij.

2-1-4-1

Deadline 24-4 18.00

37.

Leuk vrolijk plaatje hoor! (7,0)

Ook leuk maar net iets minder dan de vorige (6,9)

Nee, is niet mijn dingetje. Tot het moment van zingen vond ik het nog gaan, maar de zang maakt het minder. Ik verwachtte ook iets instrumentaals vanwege het lange intro. (6,2)

Cows - Chow
Oei, dit valt zwaar. Ongeorganiseerde herrie. Ik kan hier niets mee. (5,0)

3-2-4-1

Deadline 24-4 18.00

37.

1. Great Mountain Fire - Late Lights 7,0
Best leuk nummer, maar wordt in deze groep finaal weggeblazen.

2. Medium Medium - Hungry, So Angry 8,5
Een ouwe bekende. Blijft erg tof; alle ingrediënten van de betere feestfunk/-punk zijn aanwezig.

3. Cane and Able - Girl You Move Me 8,5
Nog ouder, maar helemaal nieuw voor mij. Dit soort dampende zwoelheid is wel aan mij besteed. Lekker vet aangezette arrangementen; dit gaat de hele speelduur volle bak en blijft meeslepend tot het eind.

4. Cows - Chow 8,2
Ter afsluiting nog een keer knallen met deze losgeslagen herkauwers. Ranzig op de juiste manier. Belachelijk sterke groep dus en jammer dat er één topper zonder punt moet blijven. Dan maar in ieder geval het cijfergemiddelde een beetje spekken.

3-3-5-1

Deadline 24-4 18.00

DjFrankie (moderator)
37.

Great Mountain Fire - Late Lights 6,6
Degelijke pop/rock muziek maakt niet veel indruk, maar is ook niet irritant.
Medium Medium - Hungry, So Angry 6,7
Heb dit vaker gehoort, klinkt als een mix tussen Duran Duran, Level 42 en Talking Heads
Cane and Able - Girl You Move Me 7,3
Ook niet mijn cup of Tea, jazzy wil de kant op van Maggot Brain, maar slaagt daar wel een beetje in spannend vooral vanaf als er gezongen wordt, voor mij een positieve lekkere thee dus.
Cows - Chow 7,4
Ik woon ook op het platte land, ik vind dit wel wat hebben soort Stooges alleen de zanger is wat minder.

3-3-6-2

Deadline 24-4 18.00

37.

Fris vrolijk niets-aan-de-hand-liedje 6.9

Doet door funky basje en punky sfeertje wat aan sommige Gang of Four-nrs denken. Geschikt voor de alternatieve dansvloer. 7.5

Ontdekking! Wat is dit - psychedelische soul? Prima stem, lekker gitaartje, zwoel-zompig sfeertje. 8.3

Cows - Chow
Ik woon in de stad, en daar houdt men best van lekker slepende herrie. Voor t geval ik de tekst een beetje goed zou hebben gegrepen, is de chow-zegger pissed off dat degene waar hij liefde voor voelde hem eerst heeft gekoeieneerd en uiteindelijk bedrogen. Ook in de stad kent men in zo´n geval de beeldspraak: eet koeiestront! Chow! 7.5

3-4-7-2

Deadline 24-4 18.00

37.

Great Mountain Fire - Late Lights Doet mij bijzonder weinig deze exponent van de hedendaagse muziek(6)

Medium Medium - Hungry, So Angry.Doet mij sterk denken aan Gang Of Four en Pere Ubu ,punk zoals ik het graag mag horen (8)

Cane and Able - Girl You Move Me.Psychedelische soul met een broeierig sfeertje zo als ik het graag mag horen.Prima zanger bovendien(7,4)

Cows - Chow.De jankende gitaren zorgen voor een lekkere bak herrie(7,3)

3-5-8-2

Deadline 24-4 18.00

37. Mooie ronde.

Great Mountain Fire (7,5)
Leuk nummer. Verzorgd, vrolijk.

Medium Medium - Hungry, So Angry. (7,5)
Ook ik moest aan Talking Heads en Duran Duran denken. Niks mis mee.

Cane and Able - Girl You Move Me. (7,0)
Ik dacht eerst dat deze bij mij zou winnen. Maar ergens verslapt de aandacht.

Cows - Chow.(7,0)
Boerenversie van Heroes.

4-6-8-2

Deadline 24-4 18.00

37.

Vrolijk deuntje met een hoog ene oor in, andere oor uit-gehalte.

6

Een beetje een raar plaatje bij het filmpje, maar des te beter is de muziek. Zeer aanstekelijk

7

Al vanaf de eerste noot wordt duidelijk dat dit een apart nummer is. 8,5 minuut, maar het voelt als 4. Dit doet me denken aan de betere funk/soul-artiesten, zoals Curtis Mayfield. En dat wil wat zeggen.

7,5

Cows - Chow
Ik woon in de stad (ok, Hilversum is officieel geen stad), misschien is dat het.

4,5

4-7-9-2

Deadline 24-4 18.00

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:59 uur

geplaatst: vandaag om 21:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.