MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
41.

50 Foot Wave – Clara Bow 7
Boem! Energiek dat is het eerste wat me opvalt daarnaast vind ik het wel een soort braafheid bezitten en klinkt het erg clean. Ik mis hier een zekere vuigheid, smerigheid. Maar het is niettemin prettig.

Moritz Krämer - Wir Können Nix Dafür 5,5
Niet voor mij. Inwisselbaar.

Stump – Buffalo 7,5
Creatief, grappig, muzikaal best experimenteel eigenlijk. Weet nog niet goed hoe dit te omschrijven. Dit cijfer zou over een paar maanden na een paar keer horen zowel omlaag als omhoog kunnen gaan.

Esben and the Witch - Corridors 6,5
Spanning word mooi opgebouwd maar het raakt me niet.

9-4-4-11

Deadline: 28-4 18.00

Uitslag

1. Esben and the Witch - Corridors , 11 punten , gemiddelde 7,61
2. 50 Foot Wave - Clara Bow , 9 punten , gemiddelde 7,21
3. Moritz Krämer Wir Können Nix Dafür , 4 punten , gemiddelde 6,51
4. Stump - Buffalo , 4 punten , gemiddelde 6,13

14 zondagse deelnemers

42.

Adrian Belew feat. Slagerij Van Kampen - Young Lions
Albert King - Walking the Backstreets and Crying
Jon McLaughlin - Summer Is Over ft. Sara Bareilles
Frankie Knuckles - Your Love

0-0-0-0

Deadline: 29-4 18.00

42. Zwakke ronde.

Adrian Belew feat. Slagerij Van Kampen - Young Lions (5,0)
Dit raakt me niet en het gestamp is ook niet prettig.

Albert King - Walking the Backstreets and Crying (5,0)
Zo’n blues staat of valt met het charisma van de zanger. Daarvan heeft deze meneer te weinig.

Jon McLaughlin - Summer Is Over ft. Sara Bar... (6,5)
Niet slecht, niet heel bijzonder.

Frankie Knuckles - Your Love (5,5)
Begint redelijk. Vanaf het moment dat de zang begint, gaat de lol er vanaf.

0-0-1-1

42. Matig rondje

Adrian Belew feat. Slagerij Van Kampen - Young Lions (5,6)

Albert King - Walking the Backstreets and Crying (5,5)

Jon McLaughlin - Summer Is Over ft. Sara Bar... (6,0)

Frankie Knuckles - Your Love (5,5)

1-0-2-1

42.

Adrian Belew feat. Slagerij Van Kampen - Young Lions (7,7)
Leuk; dat ritme bevalt me wel.

Albert King - Walking the Backstreets and Crying (7,0)
Dit soort blues mag ik graag horen, maar omvergeblazen word ik ook weer niet.

Jon McLaughlin - Summer Is Over ft. Sara Bareilles. (5,0)
Te klef voor mij.

Frankie Knuckles - Your Love (7,8)
Tof nummer, al vind ik hem met de vocalen van Candi Staton nog een stuk beter.

2-0-2-2

42.

Adrian Belew feat. Slagerij Van Kampen - Young Lions .Eén van de leukste nominaties tot nu toe wat mij betreft. Het heeft een beetje hetzelfde ritme als Ain't Seen Nothing Yet(8,3)

Albert King - Walking the Backstreets and Crying.Blues vind ik altijd prima om naar te luisteren zo ook naar deze Godfather van de blues(7,3)
.

Jon McLaughlin - Summer Is Over ft. Sara Bareilles. Gladjes inderdaad,de zangeres red het nummer enigszins maar die zanger brr.... (6)

Frankie Knuckles - Your Love.Uitstekende mij bekende dance muziek.Ferry Maat zou hier waarschijnlijk ook likkebaardend naar zitten te luisteren (7,5)

3-0-2-3

2MY
Paar rondes gemist... had wat anders te doen

42.

1. Adrian Belew feat. Slagerij Van Kampen - Young Lions 9,5
2. Albert King - Walking the Backstreets and Crying 7,8
3. Jon McLaughlin - Summer Is Over ft. Sara Bareilles 7
4. Frankie Knuckles - Your Love 6

1. Adrian Belew feat. Slagerij Van Kampen - Young Lions // Dit is echt een serieuze topper. Schitterend ritme, geweldige melodie en toch verre van plat. Ik hoor hier af en toe Bowie doorheen, hoewel hij met dit nummer niets te maken heeft volgens de credits. Met andere nummers van het album dan weer wel, maar die zijn me onbekend.
2. Albert King - Walking the Backstreets and Crying // It's blues, Jim. Zoals we de blues kennen, dat wel. Maar wat een lekker nummer!
3. Jon McLaughlin - Summer Is Over ft. Sara Bareilles // Leuke pop, maar onderscheidt zich amper van hetgeen de radio dagelijks uitspuwt. Hier zet ik hem weliswaar zeker niet voor uit.
4. Frankie Knuckles - Your Love // Dit gaat er dan weer moeilijker in. De vreselijk drukke soundtrack - volgepropt met zoveel mogelijk bliepjes en fx - maken me weer een beetje zenuwachtig...

4-1-2-3

42.

Lekker tempo, fijn ritme, fijn ge-ahoe, maar het beklijft niet echt. (6,5)

Hmm, ben niet thuis in dit genre en ik kan dit niet onprettig vinden. Verrassend aangenaam, voor mij als leek. (7,0)

Oei, mij te zoet. Zou hoge ogen gooien op 3FM. (6,2)

Brrr, hier heb ik niks mee. (5,0)

5-2-2-3

42.

Adrian Belew feat. Slagerij Van Kampen - Young Lions
Prettig opzwepend nummer, fijne geluiden erbij die het nummer sfeer geven 7,5

Albert King - Walking the Backstreets and Crying
Blues, slow-rhythm, toch vooral kabbelend zonder echt bijzonder te worden 6,5

Jon McLaughlin - Summer Is Over ft. Sara Bareilles
Prima piano-popnummer, in dat verband enige Keane associatie, hitgevoelig denk ik; niet direct iets waar ik meer van ga opzoeken 7,0

Frankie Knuckles - Your Love
En het zoveelste dance-nummer (ook weer uit de 80"s), dit verveelt behoorlijk 5,0

6-2-3-3

42.

8

7

5

3

7-3-3-3

42.

7

6,5

8

6

8-3-4-3

42.

Adrian Belew feat. Slagerij Van Kampen - Young Lions 7,5
Albert King - Walking the Backstreets and Crying 7
Jon McLaughlin - Summer Is Over ft. Sara Bareilles 4
Frankie Knuckles - Your Love 4

9-4-4-3

DjFrankie (moderator)
42.

Adrian Belew feat. Slagerij Van Kampen - Young Lions 7,9
Lekker dit nummer, verveelt geen moment en pakt me meteen
Albert King - Walking the Backstreets and Crying 6,4
Tsa blues en mij is geen leifde, gitaarspel is spannend, maar deze muziek ligt me gewoon niet.
Jon McLaughlin - Summer Is Over ft. Sara Bareilles 7
Sara heeft een pracht stem, idd klinken de 2 stemmen niet super, maar geen slecht popnummer.
Frankie Knuckles - Your Love 7,2
Betere dance muziek, ik wordt hier wel vrolijk van/

10-4-4-4

42.
Adrian Belew feat. Slagerij Van Kampen - Young Lions 7,5
Prettig ritme en leuke koortjes.
Albert King - Walking the Backstreets and Crying 9,8
Prachtige blazers en spannend gitaarspel. In de tijd dat ik de blues nog niet zo kon waarderen als nu, was dit nummer een uitzondering op die regel.
Jon McLaughlin - Summer Is Over ft. Sara Bareilles 7
Degelijk popnummertje.
Frankie Knuckles - Your Love 7
Degelijk dansnummertje.

11-5-4-4

42.

Adrian Belew feat. Slagerij Van Kampen - Young Lions 6
Kan hier niet zoveel mee, maar wellicht komt het nog na vaker draaien.

Albert King - Walking the Backstreets and Crying 6,5
Sfeervolle blues, maar 6 minuten is ook wel weer lang genoeg.

Jon McLaughlin - Summer Is Over ft. Sara Bareilles 5,5
Degelijke popsong, maar meer iets voor de top 40/sky radio dan de alternatieve 152.

Frankie Knuckles - Your Love 8,5
Chicagohouseklassieker van ruim 25 jaar geleden alweer. Een paar jaar terug ontdekt en toen helemaal grijsgedraaid.

12-5-4-5

42.

Adrian Belew feat. Slagerij Van Kampen - Young Lions 6,5 (wel ok, vooral het percussiewerk)

Albert King - Walking the Backstreets and Crying 5,0 (beetje weinig smaak aan deze blues)

Jon McLaughlin - Summer Is Over ft. Sara Bareilles 6,9 (aardig en degelijk popliedje)

Frankie Knuckles - Your Love 4,3 (foute muziek)

13-5-5-5

DjFrankie (moderator)
Uitslag:

1 Adrian Belew feat. Slagerij Van Kampen - Young Lions 12 pt gem: 7,18
2 Albert King - Walking the Backstreets and Crying 6 pt (corr Herman) gem: 6,73
3 Jon McLaughlin - Summer Is Over ft. Sara Bareilles 5 pt gem: 6,22
4 Frankie Knuckles - Your Love 5 pt gem: 5,88

14 deelnemers weer.

DjFrankie (moderator)
43.

WATERS - For the One
Osibisa – Brotherhood
Kommunity FK - Junkies
Carter Tutti Void - V3

0-0-0-0

Deadline: 18.00

43.

WATERS - For the One . Southern Rock achtig à la Black Crowes.Leuk 7,3
Osibisa – Brotherhood.Ben geen fan van Afrikaanse muziek maar dit swingt best lekker met die blazers erbij(6,9)
Kommunity FK - Junkies.Deathrock in de Joy Division stijl.Aangename depri muziek(8)
Carter Tutti Void - V3 Doorspekt met ondergrondse,dreigende klanken heeft het nummer wel wat weg van Trust van Bulbform .Al is dat nog wat meer dance georienteerd.Variatie in dit nummer is echter wat aan de magere kant..Desalniettemin een leuk nummer!(7,2)

1-0-1-0

43.

WATERS - For the One . 6,5
Op zich niet veel mis mee maar wat een slecht geluid zeg het klinkt heel hol. En ik hou normaal van gruizige opnamen maar dit is niet prettige productie. Het nummer op zich is wel ok.

Osibisa – Brotherhood. 7,5

Zomers wereldplaatje, swingt lekker weg. Ja word hier best blij van leuk gevarieerd instrumentgebruik.

Kommunity FK - Junkies 9,5

Uiterst smakelijke Deathrock. Hun beste nummer en inderdaad het schuurt tegen Joy Division aan maar heeft toch een eigen geluid. Laat de vleermuizen maar los ik fladder wel mee.

Carter Tutti Void - V3 9,5

Industriële geluiden hierbij kun je je een soort postapocalyptisch landschap bedenken waarin alleen nog machines piepkraken. Dit lijkt me ongelooflijk tof of op de dansvloer of in de auto 's nachts over de maasvlakte of langs de DSM fabrieken. Neubauten nieuwe stijl Ik zit niet zo met het gebrek aan variatie dit mag van mij uuuuuuuuuuuuuuuuren zo doorgaan.

1-0-2-1

43.
WATERS - For the One 5,5
Osibisa – Brotherhood 6
Kommunity FK - Junkies 7
Carter Tutti Void - V3 7

- WATERS - For the One
Niet meteen het meest subtiele gitaargekletter, en dat nutteloze refreintje brengt ook niet de verhoopte opleving.
- Osibisa – Brotherhood
Helemaal mijn ding, daarom staan ze in m’n platenkast. Helaas is mijn ‘ding’ niet waterdicht, daarom staan ze haast onaangeroerd in m’n platenkast. Ritmisch zit het goed ineen, helaas is het tempo me te tam, klinkt het nummer behoorlijk vrijblijvend en mocht de Afrikaanse inslag er echt veel sterker uitkomen.
- Kommunity FK - Junkies
Grimmig verdoken sfeertje met een lekker stuwende vaart. De combinatie gitaar/orgel tekent hierbij het hele nummer. Helemaal dat 'ding' van mij niet, maar wel interessant.
- Carter Tutti Void - V3
Onschadelijke dancetrack, die lekker onderhuids blijft bubbelen. Mocht af en toe wat meer boven komen piepen, maar het haast industriële karakter zet alles wel in de juiste toon.

1-0-3-2

43.

WATERS - For the One
Doet me denken aan White Stripes of ander Jack White-erigs. Erg vervormd tot een massief blok herrie waarin t nog moeilijk is t een vh ander te onderscheiden. Toch lekker. 7.5

Osibisa – Brotherhood
Leuk nummer van deze 70ies-afrorockband met lekker basje en fijne blazers erbij. 7.5

Kommunity FK - Junkies
Heerlijk deathrocknummer, idd t beste van deze band. Alle instrumenten passen zo prima inelkaar in een duister dreigend organisch geheel net als Joy Division dat zo kenmerkend kan. 9.3

Carter Tutti Void - V3
Goh, komt uit 2012, klinkt als ouwe Industrial. Onheilspellend. 8.1

1-0-4-3

43. Sterke ronde

WATERS - For the One (7,9)
Osibisa – Brotherhood (7,3)
Kommunity FK - Junkies (7,1)
Carter Tutti Void - V3 (8,1)

2-0-4-4

43.

WATERS - For the One (6,5)
Osibisa – Brotherhood (7,0)
Kommunity FK - Junkies (6,0)
Carter Tutti Void - V3 (7,0)

2-1-4-5

43.

WATERS - For the One
Met het nummer an sich is niet zo heel veel mis maar de hopeloze productie verpest het nummer nogal voor mij. 6.2

Osibisa – Brotherhood
Ik ben normaal gesproken wel in voor een stukje wereldmuziek maar hier heb ik niet veel mee. 5.5

Kommunity FK - Junkies
Op zich lekker dreigend sfeertje, lekker gitaarwerk ook, alleen staat mij de combinatie met het orgel niet mij wat minder aan en ook van de zang ben ik nog niet helemaal kapot. Maar het zou best zo kunnen zijn dat dit wat tijd nodig heeft bij mij. 6.8

Carter Tutti Void - V3
Het zal vast wel aan mij liggen, maar hier kan ik helemaal niks mee..3.0

3-1-5-5

2MY
43.

1. WATERS - For the One 7,4
2. Osibisa – Brotherhood 7
3. Kommunity FK - Junkies 6
4. Carter Tutti Void - V3 6,8

1. WATERS - For the One // Deze mannen hebben heel erg hun best gedaan om hun liedje van elke zuiverheid te ontdoen, en daar zijn ze grandioos in geslaagd. Vet nummer trouwens, zoals dat heet in sommige kringen.
2. Osibisa – Brotherhood // vanaf 2:45 doet het me aan één of andere musical denken... Phantom of the Opera? Enfin, ik vind dit wel een fraai stukje muziek.
3. Kommunity FK - Junkies // Dit vind ik dan weer vrij weinig.
4. Carter Tutti Void - V3 // Af en toe wel en af en toe niet... Twijfelgeval, beetje Praga Khan-achtig bij momenten.

4-2-5-5

43.

WATERS - For the One
Tjonge ik zou bijna iemand's commentaar uit de vorige battle willen quoten, iets met een "muur van geluid". Ik vind dit niet zo'n fijne sound. 5,5

Osibisa - Brotherhood
Trommeltjes en afro-ritmische percussie maken 't al snel gezellig, dat orgeltje had van mij niet gehoeven (en dateert het ook meteen). Het klinkt best leuk, maar is ook wel een beetje simpel en meer van hetzelfde in z'n genre. De gitaar geeft er nog een rock touch aan, zodat het toch een mix van van alles en nog wat is. Puntje in deze ronde. 7,0

Kommunity FK - Junkies
Dat gitaarrifje wordt wel wat ver doorgevoerd. Best aardig maar veel van hetzelfde. Die drumsessie is welkom en maakt het wat beter 6,5

Carter Tutti Void - V3 
Aparte sound, niet iets wat ik meteen goed kan plaatsen, wel leuk en in deze ronde nog de winnaar ook. (het nummer duurt wel wat lang) 7,3

4-3-5-6

43.

WATERS - For the One
sympathiek en brak klinkend; zou dit wel willen horen met een tikkie meer hifidiliteit:7

Osibisa - Brotherhood
Afrikaanse tegenhanger van Santana, destijds nog een keer in London gezien; leuk weer eens te horen: 7

Kommunity FK - Junkies
Can Yanks do the Brit? Een beetje wel; maat had hier iets van maar kan me niet meer herinneren wat precies. Toch te weinig origineel en te veel een kopie:6,5

Carter Tutti Void - V3
Aardig maar niet bijster boeiend: 6

5-4-5-6

43.
WATERS - For the One
Heerlijk gruizig rockplaatje van de man die ook met Port O'Brien hoge ogen probeert te gooien. (9,0)

Osibisa – Brotherhood
Wat een boel samba zo op de vroege ochtend. Lekker! Het simpele refreintje stond mij eerst tegen maar later in het nummer, na het horen van zoveel fijne instrumentatie, werd ik enthousiaster. (7,4)

Kommunity FK - Junkies
Nieuwe van David Bowie? Met dit nummer kan ik (ook) niet zoveel. (6,2)

Carter Tutti Void - V3
Oei, dat is even een omslag. Muziek wat ik goed kan hebben maar om welke reden dan ook nu even niet. Desalniettemin een hoog cijfer en ik noteer de naam voor het moment dat ik er wel aan toe ben. (7,0)

6-5-5-6

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:22 uur

geplaatst: vandaag om 20:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.